Corona en vakantie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 11:15

mvdende schreef:
verootjoo schreef:
‘Recht’ op een vakantie vind ik wel wat lomp hoor... Het grootste gedeelte van de wereld heeft nooit vakantie of überhaupt maar vrij van z’n werk.
Waarom zou je recht hebben op een vakantie buiten je eigen huis? Het is geen eerste levensbehoefte.

Jeetje, mvdende wat klinkt jij verbitterd :(:)

Gewoon een kwestie van opvoeding toch?

Mijn zusje en ik mochten ook niet over andere plekjes heen lopen en spelen.

Is dat dan te veel gevraagd?

Niemand hoeft last te hebben van mijn hond, daarom ligt hij ook vast.

En niemand zou last hoeven hebben van andermans kinderen als deze een paar basis regels zouden kennen.

Natuurlijk voed ik mijn kind op.
Voordat ze die basisregels kennen gaat het meestal wel een paar keer fout :+
En 5 en 7 is iets anders dan 1 en 3. Ik noem maar wat. Je knippert met je ogen en ze zijn soms pleite. Lekker dan als daar een agressieve hond ligt die het op kinderen gemunt heeft.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 11:16

mvdende schreef:
verootjoo schreef:
‘Recht’ op een vakantie vind ik wel wat lomp hoor... Het grootste gedeelte van de wereld heeft nooit vakantie of überhaupt maar vrij van z’n werk.
Waarom zou je recht hebben op een vakantie buiten je eigen huis? Het is geen eerste levensbehoefte.

Jeetje, mvdende wat klinkt jij verbitterd :(:)

Gewoon een kwestie van opvoeding toch?

Mijn zusje en ik mochten ook niet over andere plekjes heen lopen en spelen.

Is dat dan te veel gevraagd?

Niemand hoeft last te hebben van mijn hond, daarom ligt hij ook vast.

En niemand zou last hoeven hebben van andermans kinderen als deze een paar basis regels zouden kennen.

Maar kamperen hoort leuk te zijn. Dus ik ga mij niet storen aan een kindje wat zogenaamd op mijn campingplekje staat. Er zal ook wel is een bal heen rollen. Die rolt ook wel is mijn tuin in.
Je leeft samen.
Net als dat op een camping waar honden mogen komen een hond blaft. Een blaffende hond is toch geen agressie?

Mijn hond mag niet meespelen met die bal dus zit ze vast. Maar de hond is vaak een grote hit onder kinderen.
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 30-04-20 11:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 11:17

Zo, gaan aardig offtopic hier..

Ik werk in het onderwijs (ondersteunende diensten) en ben ook gebonden aan vakantieperiodes. Deze week ook verplicht vrij. Normaal zou ik dan op reis zijn. Nu ben ik thuis wat aan het aanrommelen. Echt vakantie? Zo voelt t niet. Maar ik ben wel vrij zonder druk van iets.

Qua reizen schrijf ik dit jaar af. Ik zie het niet meer gebeuren. Kamperen is leuk, maar niet met sanitair dat iedereen gebruikt. Ik begrijp de drang om toch persee te willen kamperen met gezamenlijk sanitair ook niet.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 11:19

Wat een stress over wie het eerst mag en wie voorrang zou mogen krijgen. Het lijkt wel WC papier. :')

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 11:19

elnienjo schreef:
Als je buiten de schoolvakanties gaat heb je vrijwel geen last van kinderen. Zeker als je dan ook nog ergens naartoe gaat wat ouders als kindonvriendelijk bestempelen voor hun niet schoolplichtige peuters.

Weetje laat maar.

Eiland van Maurik is nu toch van de baan

En logeren bij de boswachter zijn kleine campings zonder animatie enz voor kinderen.

Daar verwacht ik dan ook niet heel veel kinderen.

En de mensen die van dit soort campings houden, zijn gelukkig ook vaak de ouders die hun kinderen wel een goede opvoeding mee geven.

Dus voor dit jaar heeft corona het "vervelende kinderen die over mijn plekje rennen" al opgelost.

Volgend jaar zien we dan wel weer wat we gaan doen. Waarschijnlijk buitenland dan.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 11:20

NatasjavE schreef:
Wat een stress over wie het eerst mag en wie voorrang zou mogen krijgen. Het lijkt wel WC papier. :')

Schijnbaar word je ernstig tekort gedaan als je niet op vakantie kan.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 11:25

mvdende schreef:
elnienjo schreef:
Als je buiten de schoolvakanties gaat heb je vrijwel geen last van kinderen. Zeker als je dan ook nog ergens naartoe gaat wat ouders als kindonvriendelijk bestempelen voor hun niet schoolplichtige peuters.

Weetje laat maar.

En logeren bij de boswachter zijn kleine campings zonder animatie enz voor kinderen.

En de mensen die van dit soort campings houden, zijn gelukkig ook vaak de ouders die hun kinderen wel een goede opvoeding mee geven.

Dus voor dit jaar heeft corona het "vervelende kinderen die over mijn plekje rennen" al opgelost.

Volgend jaar zien we dan wel weer wat we gaan doen. Waarschijnlijk buitenland dan.

Elnienjo heeft gelijk. Jij kan buiten het hoogseizoen,scheelt je een hoop geld.
En vergeet geen annuleringsverzekering af te sluiten. Kost niet veel maar dan word je vakantie wel vergoed mocht het niet doorgaan

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 11:29

NatasjavE schreef:

Mijn idee, ik ga dit jaar zeker niet ergens op vakantie want dan zit je vooral tussen de mensen die het gevoel hebben dat ze overal als eerste ‚recht‘ op hebben waarschijnlijk.

Ik hoop dat we in de herfst weer naar mijn vriendin in spanje kunnen. Die woont buiten een toeristenbestemming :D

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 11:35

purny schreef:
mvdende schreef:

Weetje laat maar.

Elnienjo heeft gelijk. Jij kan buiten het hoogseizoen,scheelt je een hoop geld.
En vergeet geen annuleringsverzekering af te sluiten. Kost niet veel maar dan word je vakantie wel vergoed mocht het niet doorgaan

Annuleringsverzekering doet helemaal niets met corona....

En ja, ik heb een doorlopende annuleringsverzekering afgesloten na het boeken van Eiland van Maurik.

Ik kan inderdaad buiten het hoogseizoen, maar dan is er veel al dicht op de grote campings.

En in de omgeving in bijvoorbeeld Frankrijk is ook alles hardstikke dicht buiten de schoolvakanties om.

klimmen kan je bijvoorbeeld niet in je eentje, daar heb je minimaal 1 zekeraar bij nodig. Dus als je in je eentje dat wil doen, moet je je aansluiten bij een georganiseerde groepsactiviteit.

Wordt toch erg lastig als die outdoor bedrijven niet open zijn buiten de schoolvakanties om.

En ja, ze zijn echt hardstikke dicht!

Ik heb een kennis met een canyoning bedrijf in Italië, die man zit gewoon in Nederland buiten de schoolvakanties om.... Dan kan je daar dus echt niet canyoningen.

(Hij rijdt altijd heen en weer tussen Nederland en Italië. In de zomer zit hij 2 maanden in Italië en voor de andere vakanties rijdt hij "even" op en neer. Heeft een samenwerking met een klein restaurantje waar hij zijn tent in de tuin mag opzetten als hij in Italië verblijft.)

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 11:39

Sizzle schreef:
NatasjavE schreef:

Mijn idee, ik ga dit jaar zeker niet ergens op vakantie want dan zit je vooral tussen de mensen die het gevoel hebben dat ze overal als eerste ‚recht‘ op hebben waarschijnlijk.

Ik hoop dat we in de herfst weer naar mijn vriendin in spanje kunnen. Die woont buiten een toeristenbestemming :D

Hier gaan we het zien! Ik wil best op vakantie maar als het niet kan, dan niet.
Maar ook dit doe ik ieder jaar. Vorig jaar was alles ingepakt en toen kreeg ik een longontsteking. Die vervolgens verdween met een antibiotica kuur en toen weer terug kwam. Was 3/4 week er wel zoet mee. Dat was weg vakantie. :')
Heb mij als nog prima vermaakt met een dagje Texel en lekker varen. Tja of dat nu allemaal wel kan is ook al de vraag.

@mvdende wat een onzin... dat is echt niet overal. Ik kan je zo een bedrijf in Italië, Slovenië en Frankrijk aanwijzen waar jij van mei tot eind september outdoor activiteiten kan doen. En ja dat is uit eerste hand.. mijn zusje was verplicht die periode te werken.
In mei waren het vaak scholen (en koud...) september vaak wat oudere mensen.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 11:42

Mvdende, ik vraag me oprecht af waar jij heen gaat dat alles buiten de bouwvak gesloten is :') Ik woon aardig in de buurt van Eiland v Maurik, mijn dorp/omgeving is hartstikke toeristisch (buiten deze crisis dan haha).. Maar alles is hier gewoon het hele jaar open? := Tuurlijk zijn er in de winter andere activiteiten dan in de zomer, maar je komt hier geen gesloten dingen tegen hoor in normale tijden.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 11:48

Voor een weekendje Zeeland ga je juist met 5-6 vrienden in 1 caravan, anders is het te duur. Dat kan niet, en daarmee sluit je een hele grote groep buiten. Dat wordt ook vergeten.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 11:51

germie schreef:
Voor een weekendje Zeeland ga je juist met 5-6 vrienden in 1 caravan, anders is het te duur. Dat kan niet, en daarmee sluit je een hele grote groep buiten. Dat wordt ook vergeten.

Dan gaan ze maar 'n keertje niet. Groepen vormen risico's, vooral ook door het gedrag wat groepen vaak vertonen. En met 5-6 man in 'n caravan? Dan ben je tijdens 'n pandemie wel achterlijk als je dat uberhaupt maar overweegt!
Laatst bijgewerkt door elnienjo op 30-04-20 11:56, in het totaal 1 keer bewerkt

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 11:52

lenaa_tje schreef:
Sizzle schreef:

Hier gaan we het zien! Ik wil best op vakantie maar als het niet kan, dan niet.
Maar ook dit doe ik ieder jaar. Vorig jaar was alles ingepakt en toen kreeg ik een longontsteking. Die vervolgens verdween met een antibiotica kuur en toen weer terug kwam. Was 3/4 week er wel zoet mee. Dat was weg vakantie. :')
Heb mij als nog prima vermaakt met een dagje Texel en lekker varen. Tja of dat nu allemaal wel kan is ook al de vraag.

@mvdende wat een onzin... dat is echt niet overal. Ik kan je zo een bedrijf in Italië, Slovenië en Frankrijk aanwijzen waar jij van mei tot eind september outdoor activiteiten kan doen. En ja dat is uit eerste hand.. mijn zusje was verplicht die periode te werken.
In mei waren het vaak scholen (en koud...) september vaak wat oudere mensen.

Dan heb ik in Frankrijk pech gehad. Ik zat in Guillestre in de Ecrin en daar was dus alles de eerste week van september al gesloten.

En ik weet ook 100% zeker dat dát éne bedrijf in Italië waar ik het over had, echt dicht is buiten de schoolvakanties om. Ik ken de eigenaar namelijk.

Daarnaast zou het echt wel kunnen dat andere bedrijven in andere plekken wel gewoon open zijn.

Maar als er geen klanten zijn en jij bent de enigste, dan gaat het vaak niet door.

Ik heb helaas deze ervaring opgedaan en ik kan dus 2 keuzes maken:

1 ik ga buiten de schoolvakanties om en met goed plannen en uitzoeken en een beetje geluk kan ik een leuke vakantie hebben. Maar met de kans dat er toch een bedrijf vroegtijdig de deuren heeft gesloten.

2 meer betalen en in de schoolvakanties gaan en zekerheid hebben dat alles wat ik wil, kan. Omdat alles echt open is.

En als ik ervoor kies om meer te betalen en in een schoolvakantie te gaan, dan heb ik daar toch alle recht toe?

Waarom zou dat niet mogen? Iedereen hier in Nederland heeft even veel recht om in de zomervakantie weg te gaan. Als je werkt moet je dat met je baas afspreken, maar als die het geen probleem vind of je werkt voor jezelf of je werkt niet....

Sterker nog, bij mijn moeder op kantoor is het ieder jaar weer een gedoe om de vakanties af te spreken, Juist omdat iedereen daar precies in juni (laagseizoen) op vakantie wil. Dat geeft ook frustraties.... en allemaal tegelijk 2 weken weg in juni gaat niet....

En omdat mijn vader niet in een andere periode kan, is het ieder jaar weer een flinke puzzel. Vader kan niet in een andere periode vanwege zijn werk. Plantjes moeten in een specifieke week gezaaid worden, anders bloeien ze te vroeg of te laat en dan zijn de klanten boos....

Ook één van de redenen trouwens dat ik niet in juni op vakantie ga (kan) wij hebben een afspraak dat we niet tegelijk op vakantie gaan. Dus als mijn ouders weg zijn, kan ik niet op vakantie. Vaak de middelste 2 weken van juni en de laatste week van oktober en eerste week november.
Laatst bijgewerkt door mvdende op 30-04-20 12:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 11:54

Germie, het is geen kwestie van vergeten, maar het is gewoon te risicovol dit jaar. Voor jezelf kun je wel risico's willen nemen, maar jouw beslissingen kunnen ook andere mensen ernstig benadelen qua gezondheid. Het is even niet anders momenteel. We moeten hier SAMEN doorheen zien te komen.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 11:54

Ik ben als een aantal keren in Italie geweest in september. En dat was juist heerlijk. Minder warm, minder druk en meer dan genoeg te doen.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 11:59

Ik kan mij echt niet voorstellen dat campings in Frankrijk niet open zouden zijn in de maanden mei - juni :+
Dat is ook buiten het hoogseizoen...

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 12:00

Ik vind het ideaal dat we eind september de tapas tent aan het lege strand altijd nagenoeg voor onszelf hebben :))

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 12:01

Ja want 2 bedrijven = gelijk aan ALLE bedrijven in Europa. :+

Ik hoop heel hard in augustus nog een weekje weg te kunnen in eigen land. Maar ben er bang voor. Denk ook niet dat het gaat lukken. Maar hopen mag. :P

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 12:04

Tuurlijk zijn de campings wel open in het voor en na seizoen!
Er bestaan ook campings alleen voor volwassenen hoor maar ja, daar moet je wel wat meer voor betalen.

MoniqueT

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 12:24

Ik ben blij. We hebben woonruimte gevonden voor onze dochter in Nederland (niet permanent, maar toch voor langere tijd, geeft tijd om te zoeken), we kunnen dus allemaal in quarantaine zonder elkaar uit ons appartement te vechten en mogen dan ook naar Nederland rijden over twee weken. Als Nederlands staatsburgers is dat toegestaan, met papieren van de ambassade voor zowel Spanje, Frankrijk als België.

We gaan niet overnachten, rijden in één keer door (hebben we vaker gedaan, kost ongeveer 18 uur), kunnen beurtelings een aantal uren rijden. Dochter meteen in haar tiny house, wij in ons appartement en na de quarantaine hoop ik in elk geval op gepaste afstand onze gisteren geboren kleindochter te kunnen zien. We zien wel wanneer we dan weer terug naar Spanje kunnen.

Boodschappen e.d. kunnen we via bezorging of via vrienden regelen die het voor onze deur zetten. Nu hopen dat de corona-cijfers in Brabant redelijk gunstig blijven, anders laten we het alsnog aan ons voorbij gaan en vliegt onze dochter alleen zodra het weer kan.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 12:27

germie schreef:

Dat is poedersuiker ja. Zit in datzelfde schuitje. Maar buiten gesloten voelen?? Alsof het expres wordt gedaan. Hadden we maar wat socialer moeten zijn en een partner moeten hebben :') Jr kan er ook van maken dat wij er bewust voor hebben gekozen geen partner en kids te willen (om even in de termen van hiervoor over wel kiezen voor kids) en dus nu eigen schuld dikke bult hebben O:) :j :Y)

Heb er overigens ook de balen in hoor. Ik ga elk jaar met stuk of 6 meiden een week pony kamp vieren. We komen uit verschillende plaatsen uit NL. Ken ze via een forum. De leukste vakantie van het jaar.... We zouden eind juni gaan...
Laatst bijgewerkt door Tancreda4 op 30-04-20 12:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Paardenfan25

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 12:32

germie schreef:

Hi Germie, ik snap je punt. Ik heb makkelijk praten met gezin en veel buitenruimte. Wij kamperen desnoods in eigen weiland. In Oostenrijk worden bijeenkomsten tot 10 mensen weer toegestaan. Wie weet kan dit in Nederland richting zomer ook. Dan kan je met een groep vrienden weg.

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 12:49

mvdende schreef:
Annuleringsverzekering doet helemaal niets met corona....

En ja, ik heb een doorlopende annuleringsverzekering afgesloten na het boeken van Eiland van Maurik.

Dat van de annuleringsverzekering is niet helemaal waar, ik krijg na annuleren gewoon mijn geld terug minus het eigen risico. En ja, die van mij is ook doorlopend bij de ANWB. Dus wellicht kan het even de tijd waard zijn om het alsnog uit te zoeken ;)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 12:54

Als je vakantieland code rood heeft word de annulering vergoed.
Ik ben verzekerd bij centraal beheer