Karl66 schreef:Het probleem is dat je natuurlijk prima goede informatie, zoals van Nivel, kan gebruiken, om die dan op een onzinnige manier te gebruiken.
Ik heb even de moeite genomen om te kijken wat die grafiek van Nivel nou echt zegt. En dat is dus niet de grafiek van mensen met klachten aan de bovenste luchtwegen, maar een grafiek van mensen met klachten aan de bovenste luchtwegen en die daarmee naar de huisarts zijn gegaan. En dat laatste stukje, "en die daarmee naar de huisarts zijn gegaan." is echt wel belangrijk in dit verhaal. Alle mensen die zonder tussenkomst van de huisarts, zich rechtstreeks bij de GGD laten testen, die worden niet meegenomen. Dan is het opeens een stuk minder gek dat de cijfers vergelijkbaar met vorig jaar zijn. Een groot deel van de coronapatiënten worden hier niet in meegenomen.
Dit is weer een typisch voorbeeld van je hebt leugens, grote leugens en statistieken.
kijk, dit haalde ik dus niet uit de grafiek. Ik vond het wel een gekke grafiek t.o.v. mijn empirische waarneming
Dankjewel voor de verheldering Karl, verklaart een hoop!