Maar neemt niet weg dat voor mij persoonlijk, niet wetenschappelijk onderbouwd, het principe 'kan niet heel veel kwaad om het wel te nemen' geldt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
secricible schreef:nynke55 schreef:Kennen jullie dit artikel uit HP de tijd, over de rol van vitamine D en C bij covid-19? https://www.hpdetijd.nl/2020-10-26/bete ... FVhJmeSySQ
dit stukje werd net gepost in het andere corona-topic en ik zat er eens naar te kijken. Mijn oog viel op de grafiek met griepachtige klachten.
Het valt me op dat die lijn nu nog niet eens boven de epidemische grens komt. Hoe moet ik dat interpreteren? Want dan lijkt het alsof COVID-19 nog niet eens zo heel veel gevolgen heeft voor NL op dit moment, terwijl je van ziekenhuizen wat anders hoort.
Cer schreef:Nou ja 'ook'? Ik lees net dat Huub niet perse een kwakzalver is...
maar, zouden er dan ook publicaties of stukken zijn van mensen die niet als 'kwakzalver' weggezet kunnen worden? Daar zou ik benieuwd naar zijn![]()
Ik heb heel wat artikelen gevonden, maar ik ken die mensen niet..
safina schreef:secricible schreef:
dit stukje werd net gepost in het andere corona-topic en ik zat er eens naar te kijken. Mijn oog viel op de grafiek met griepachtige klachten.
Het valt me op dat die lijn nu nog niet eens boven de epidemische grens komt. Hoe moet ik dat interpreteren? Want dan lijkt het alsof COVID-19 nog niet eens zo heel veel gevolgen heeft voor NL op dit moment, terwijl je van ziekenhuizen wat anders hoort.
Die Carla Peters staat ook wel hoog in de kwakzalver top 10 hoor. Die heeft een een of ander bureautje in alternatieve geneeswijzen en voedingsadviezen. Helaas even geen tijd om het artikel te lezen. Maar als je het grafiekje wilt duiden zou ik beginnen bij het zoeken naar de bron?
Karl66 schreef:Het probleem is dat je natuurlijk prima goede informatie, zoals van Nivel, kan gebruiken, om die dan op een onzinnige manier te gebruiken.
Ik heb even de moeite genomen om te kijken wat die grafiek van Nivel nou echt zegt. En dat is dus niet de grafiek van mensen met klachten aan de bovenste luchtwegen, maar een grafiek van mensen met klachten aan de bovenste luchtwegen en die daarmee naar de huisarts zijn gegaan. En dat laatste stukje, "en die daarmee naar de huisarts zijn gegaan." is echt wel belangrijk in dit verhaal. Alle mensen die zonder tussenkomst van de huisarts, zich rechtstreeks bij de GGD laten testen, die worden niet meegenomen. Dan is het opeens een stuk minder gek dat de cijfers vergelijkbaar met vorig jaar zijn. Een groot deel van de coronapatiënten worden hier niet in meegenomen.
Dit is weer een typisch voorbeeld van je hebt leugens, grote leugens en statistieken.
Astorga schreef:Mag ik dit topic weer een schopje omhoog geven?
Er is recent een nieuwe mutatie aangetroffen in het VK en die is ook al in NL aangetroffen.
Nu vraag ik me af in hoeverre je vatbaar kunt zijn voor een nieuwe mutatie tijdens of nadat je een oudere variant van COVID hebt doorgemaakt? Kun je besmet raken met de nieuwe variant terwijl je nog vechtende bent tegen de oude variant?
Ik kan me voorstellen dat er nog geen onderzoeken over gepubliceerd zijn, maar misschien zitten hier mensen met kennis die een en ander kunnen beredeneren.
Pandora2 schreef:Ik hoorde net op het nieuws dat na NL nu ook ons land het vliegverkeer en treinreizen van en naar de UK vanaf middernacht stillegt. Dit voor tenminste 24u omdat het overleg ivm die nieuwe variant nog volop bezig is.
Volgens een biostatisticus zou de nieuwe variant ook van invloed kunnen zijn op de vaccins.
Wordt vervolgd dus.
SophievdV schreef:Ik vind het zo vreemd dat ze het vliegverkeer stil leggen, maar met de auto, boot en trein mogen mensen wel Nederland binnen vanuit GB. Waarom de grens niet helemaal sluiten voor iedereen uit GB?
nicole_floor schreef:Pandora2 schreef:Ik hoorde net op het nieuws dat na NL nu ook ons land het vliegverkeer en treinreizen van en naar de UK vanaf middernacht stillegt. Dit voor tenminste 24u omdat het overleg ivm die nieuwe variant nog volop bezig is.
Volgens een biostatisticus zou de nieuwe variant ook van invloed kunnen zijn op de vaccins.
Wordt vervolgd dus.
Hmm.. Hier wordt juist overal gemeld dat het geen invloed zou hebben op het vaccin. Naja we zullen zien.
Arabesk schreef:De ernst van het verloop van corona kan voorspeld worden aan de hand van het bloedbeeld.
https://elifesciences.org/articles/63195
Femke_Tweety schreef:Zelf vind ik het aantal besmettelijke mensen griezelig. (Infectiedruk zeg maar, hoewel dat nog wat factoren kent)
Heel hoog nu.
Vergelijkbaar met die eerste heel heftige piek in het voorjaar, alleen had toen iedereen 'schrik' voor deze ziekte, en was uitermate voorzichtig.
Het aantal besmettelijke mensen is nu vergelijkbaar, de angst -over de bevolking gezien- minder. En dus ook het uitkijken, voorzichtig doen en thuis blijven.