Mariska_28 schreef:Wat vinden jullie hier van?
Ik werk op een laboratorium, dus al het lab personeel kan natuurlijk niet thuis werken. Nou hebben ze krampachtig de computers op precies 1,5 meter afstand gezet zodat we 'mogen' blijven werken. Zo`n wassen neus, je komt elkaar de hele dag door tegen in de gang, in het trappenhuis, bij het toilet, bij de vriezers etc etc.. En dan hebben ze ook nog de regels aangepast dat je alleen thuis mag blijven als je koorts hebt EN klachten als hoesten en zo. En als je een partner hebt die positief getest is moet je ook gewoon komen werken, onder het mom van die 1,5 meter afstand die ze gecreëerd hebben. En laten wij nou een collega hebben die zijn partner in een ziekenhuis werkt en besmette collega`s heeft en zelf nu getest wordt..
Het voelt mij niet goed, laat mensen met alleen koorts of alleen hoesten ook thuis blijven wat mij betreft, en partners van corona patiënten al helemaal. Ze zeggen dat ze de regels van het RIVM/GGD volgen?
Bij ons (ziekenhuis) geldt bij hoog-risico contact*:
- geen klachten: werken, niet testen
- klachten (keelpijn, verkoudheid, hoesten) (algehele malaise) met/zonder koorts: niet werken, testen. Werkhervatting na negatieve test
* hoog-risico contact:
- contact met positief getest persoon > 1 uur in een beperkte ruimte, of
- > 5 minuten face to face contact
- wanneer sprake is van een huisgenoot met klachten die contact heeft gehad met een positief getest persoon