Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
lenaa_tje schreef:Wel vervelend dat de mensen die handhaven daar dus ook onduidelijkheid over hebben.
de politie schreef:Mijn moeder is slecht ter been, maar moet naar de huisarts. Mag ik haar met de auto ophalen en wegbrengen?
Volgens de regels zouden we dat af moeten raden omdat jullie niet tot één huishouden behoren. Maar mensen die voor kwetsbaren zorgen, zijn in deze periode hard nodig. Daarom rekenen we erop dat je het contact beperkt, maar in geval van nood - bijvoorbeeld bij een bezoek aan de huisarts of het ziekenhuis - helpt waar nodig.
Citaat:Mag ik met mijn vriend(in) en een vriend even een stukje met de auto rijden?
Het is onverstandig én strafbaar om met 3 personen in een auto te zitten als je niet uit hetzelfde gezin komt. Het kan je een boete opleveren van 390 euro (of 95 als je tussen de 13-17 bent). Ben je 18 jaar of ouder, dan komt die boete ook als aantekening op je strafblad te staan.
IHN schreef:vergeet niet dat deze regels heel snel uit de grond zijn gestampt. Als je een boete krijgt zitten er ws wel zoveel vaagheden in dat je er onderuit komt wanneer je het aanvecht. Ze bedoelen dat je onder 1 dak woont... de reden is dat je daar geen 1,5 m afstand hebt en zoveel samen bent dat je elkaar toch allemaal besmet. Dit geld dus niet voor je zus. Dus spelen ze op zeker gaat 1 ouder haar ophalen. En anders de officiele wettekst napluizen... als daar ook gesproken wordt over gezin kun je een boete ws succesvol aanvechten.
IHN schreef:Pmarena, waarom haalt niet 1 van je ouders haar op? Ik denk trouwens dat het wrl mag.. je mag met 1 persoon in de auto zitten die niet uit zelfde huishouden komt. Dat is jouw zus... je ouders komen uit hetzelfde huishouden.
mij hoef je trouwens geen verantwoording af te leggen, hoor. Mijn steun zijn ze met de naatregelen allang kwijt. viirnamelijk omdat het doel uit het oog wordt verloren en het meer om de regels lijkt te gaan en er vrolijk op los beboet wordt. Je moet de nensen beboeten die willens en wetens schijt aan alles hebben.. niet de nensen die gewoon bewust keuzes majen en soms vanuit menselijkheid ff buiten de lijntjes kleuren...
IHN schreef:Pmarena, waarom haalt niet 1 van je ouders haar op? Ik denk trouwens dat het wrl mag.. je mag met 1 persoon in de auto zitten die niet uit zelfde huishouden komt. Dat is jouw zus... je ouders komen uit hetzelfde huishouden.
mij hoef je trouwens geen verantwoording af te leggen, hoor. Mijn steun zijn ze met de naatregelen allang kwijt. viirnamelijk omdat het doel uit het oog wordt verloren en het meer om de regels lijkt te gaan en er vrolijk op los beboet wordt. Je moet de nensen beboeten die willens en wetens schijt aan alles hebben.. niet de nensen die gewoon bewust keuzes majen en soms vanuit menselijkheid ff buiten de lijntjes kleuren...
IHN schreef:dit is overigens gewoon landelijk, hoor.. zou een bak wezen. Als je dus met iemand van drenthe naar limburg rijdt moet je de verordeningwn van tig gemeentes gaan doornemen... burgemeesters kunnen bv plekken afsluiten waar veel mensen komen. Zaken als met hoeveel in de auto zijn gewoon landelijk en mogen gemeentes niet zelf eigen regels op maken.
beatje schreef:Hoe zit het in Nl met hondetrainingen? Ik lees nu over mensen die een atest hebben voor hun werk in Nl ,die nu ook hun hond mee smokkelen om in Nl te gaan trainen. Liggen hondescholen niet stil in nederland dan?
beatje schreef:Hoe zit het in Nl met hondetrainingen? Ik lees nu over mensen die een atest hebben voor hun werk in Nl ,die nu ook hun hond mee smokkelen om in Nl te gaan trainen. Liggen hondescholen niet stil in nederland dan?