Ergernis in het verkeer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bellex

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 08:31

Als stille meelezer, dank je wel hiervoor Saranghea, ik had er nog nooit van gehoord maar moet binnenkort in DL rijden dus fijn om te weten zodat ik er rekening mee kan houden :o

Er werd over dashcams gepraat eerder, ik heb zelf de AZ Dome Mio10 (https://www.allcam.nl/azdome-m10-pro-4k ... shcam.html) en die kan ik van harte aanraden. Zowel een voor als achtercamera, parkeerstand etc. Kabels hebben wij gewoon onder de bekleding van het dak weggewerkt, dus geen kabels te zien gelukkig. Geeft ook in het donker zeer helder beeld nog :)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 08:52

Fietsers die de knop voor het fietslicht niet indrukken waardoor je langer staat te wachten

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 09:38

Knabbelgirl, die dashcam had ik op lijstje bij Bol.com gezet.

In het buitenland rijden is wel leuk.
Leer je ook van.
In Zwitserland heeft verkeer wat de berg opgaat voorrang op verkeer wat naar beneden komt.

Ergernis dat werklui altijd in bochten of op andere onoverzichtelijke plekken parkeren.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 10:35

purny schreef:
Fietsers die de knop voor het fietslicht niet indrukken waardoor je langer staat te wachten

Dit hoeft niet overal te zijn. Sommige knopjes bij fietsovergangen zijn placebo en dus nep. Het geeft de fietser het idee invloed te hebben, maar zit dan een systeem in de grond dat de fietser opmerkt.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 17:44

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 17:50

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 18:25

Oehh, die wil ik ook nog wel eens overwegen ja.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 19:07

Exitium ik heb jouw aanbeveling ook opgeslagen.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 19:42

Exitium schreef:
Dashcam die ik heb is de https://www.allcam.nl/azdome-gs63h-4k-2 ... shcam.html, voor kwaliteit zie het filmpje wat ik eerder linkte :)

Oh, top!
Zijn er eventueel nadelen die je aan de camera ondervindt waarvan je zegt 'dat was bij een andere camera beter geweest'?

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 19:46

De app die erbij zit. Zie dat er ook één van AZDome zelf is, maar in het boekje wat erbij zat stond een andere link en die app is vrij irritant in gebruik, en het duurt vrij lang om gegevens over te zetten van de camera naar je telefoon. Verder wat de camera zelf betreft niet

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 19:57

Exitium schreef:
De app die erbij zit. Zie dat er ook één van AZDome zelf is, maar in het boekje wat erbij zat stond een andere link en die app is vrij irritant in gebruik, en het duurt vrij lang om gegevens over te zetten van de camera naar je telefoon. Verder wat de camera zelf betreft niet

Ok, top!
Opzich vind ik dat geen essentieel punt, zolang de camera wel goed werkt. In principe zou ik alleen beelden overzetten als er iets is gebeurd waardoor dit nodig is. En ik mag hopen dat dit zelden gebeurt. :=

Dus heb hem net maar besteld. De laatste bij bol.com :)

Heb jij toevallig foto's van hoe jij de draden hebt weggewerkt?

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 20:05

Euh, ooit wel gemaakt, maar geen idee of ik die nog heb. Zal als ik het niet vergeet morgen even foto's maken

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 20:34

Exitium schreef:
Euh, ooit wel gemaakt, maar geen idee of ik die nog heb. Zal als ik het niet vergeet morgen even foto's maken

Ah lief! :)

Als het goed is krijg ik hem morgen binnen, ik ben heel benieuwd hoe het bevalt.
Ik zie er wel tegenop dat de beelden ooit nodig gaan zijn. Ik geef iedere rit namelijk een autoconcert weg als ik achter het stuur zit dus dat wordt nog wat, mochten de beelden ooit gedeeld moeten worden. :=
Wellicht een idee om direct wat aan mijn zangkunsten te doen.

Laat jij de camera's altijd in je auto zitten? En zo ja, is dat geen aanslag op de accu van je auto als je ze op de parkeerstand hebt staan?

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 20:37

Jolien87, relatable _O- Als ik al beelden eraf haal, dan mute ik het geluid. Niemand wil mij horen :')

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 21:27

Ghostattack schreef:
Jolien87, relatable _O- Als ik al beelden eraf haal, dan mute ik het geluid. Niemand wil mij horen :')

Oh crap, ja die dingen nemen ook geluid op toch? Dat is wel een goede. :')

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 21:51

Jolien87 schreef:
Exitium schreef:

Als het goed is krijg ik hem morgen binnen, ik ben heel benieuwd hoe het bevalt.
Ik zie er wel tegenop dat de beelden ooit nodig gaan zijn. Ik geef iedere rit namelijk een autoconcert weg als ik achter het stuur zit dus dat wordt nog wat, mochten de beelden ooit gedeeld moeten worden. :=

Laat jij de camera's altijd in je auto zitten? En zo ja, is dat geen aanslag op de accu van je auto als je ze op de parkeerstand hebt staan?

Kwestie van je muziek hard genoeg zetten zodat je jezelf niet meer kan horen O:)

En geen idee, heb het nog niet gemerkt in ieder geval. Camera zit er altijd in voor het geval dat. Normaal gesproken rij ik dagelijks, is pas de laatste maanden dat ik veelal thuiswerk (ben sinds half maart nog geen tien dagen op kantoor geweest), het is me nog niet opgevallen in ieder geval.

En wees maar blij dat je beelden hebt als het ooit nodig is, kan het verschil betekenen tussen (deels) aansprakelijk zijn of alles vergoed krijgen :)

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 21:52

Nu wordt ik overigens enorm nieuwsgierig naar jullie zangkunsten :')

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 21:53

Ja, daarom vind ik het ook heel belangrijk om beelden te hebben voor het geval het misgaat.
Je ziet helaas toch steeds meer idioten op de weg.
En daarnaast vind ik de parkeermodus wel heel fijn. Voorheen had ik een Lupo van bijna 20 jaar oud maar mijn huidige auto is net 2 jaar en daar ben ik toch wel een stukje zuiniger op. :=

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 21:54

Exitium schreef:
Nu wordt ik overigens enorm nieuwsgierig naar jullie zangkunsten :')

Ooit een krolse kat gehoord?

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 08:47

Dat is ook een mooie zeg Exitium! Hun eigen app werkt wel fijn moet ik zeggen trouwens

Jolien87 schreef:
Exitium schreef:

Bij AZDome kun je de microfoon ook uitzetten :j
Ik ben precies hetzelfde, deel regelmatig filmpjes maar haal het geluid er dan gewoon onder weg (mic staat dus wel aan)
Mijne zit permanent in de auto, hij schakelt de parkeerstand uit als je accu te leeg wordt. Dit werkt op dezelfde stroom als je radio gebruikt om te kalibreren wanneer deze uitstaat, heel laag vermogen en kan je accu dus niet leegtrekken, daar zijn beveiligingen voor. Mijne blijven altijd zitten :)
Indien gewenst kan ik van die van mij trouwens wel wat voorbeeld filmpjes en foto's uploaden

Moet zeggen dat ik zaterdag op de route Dronten-zwolle helemaal gestoord werd van het vakantieverkeer. Allemaal zondagsrijders die met aanhanger/camper niet harder dan 60 gingen waar 100 mocht. Ik ben een hele geduldige en rustige chauffeur, maar zat echt mijn stuur op te vreten op een gegeven moment. Ben heen en terug ruim 2 uur bezig geweest -O-

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 09:37

Ook zonder het vakantie verkeer is Dronten- Zwolle een ramp. 2 uur vind ik voor heen en terug nog snel. :')

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 10:37

Ik heb gisteren getoeterd naar een hele dikke mercedes die nog geen 40 reed op een weg waar je 80 mocht. Na de eerste keer toeteren reageerde hij niet en bleef aan iets aan zijn spiegel rotzooien en mega slingeren, zat al twee keer bijna in de berm. Ik heb zo'n hekel daaraan. Let op of ga even stilstaan.

Dus ik toeter nog een keer..........stopt ie :D midden op de provinciale weg!!!!! Hij stapt nog uit ook dus ik doe mijn raam open en gil naar m dat ie gewoon in moet stappen en gas moet geven ipv van alles aan het doen waardoor hij niet oplet. Hij deed nog een poging maar ik riep nog naar m dat hij het verkeer in gevaar bracht met zijn onoplettendheid en nu met zijn midden op de weg stilstaan. Had inmiddels mega veel auto's achter me dus hij is gelukkig ingestapt en doorgereden. Dacht wel even ehhhhh dit wordt gedoe!

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 10:43

Ik ben echt nooit langer dan 1.75 uur lelystad-zwolle retour onderweg Nayomie, meestal 1.5 en rij overal gewoon snelheid hihi

Oh lekker dan Daffidol, wat een idioot!

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 10:58

Dan vrees ik dat ik altijd pech heb met file bij de rotonde Kampen, sluisbrug open, file op de N50 diverse plekken en dan nog langzaam optrekkende vrachtwagens, drukte op de rotonde bij Dronten en met een beetje pech ook file in Zwolle. :') dan ben ik gauw retour al langer onderweg.

Maar goed, dat vakantie verkeer is overal merkbaar en zwaar irritant. "Ohhh kijk een paar koeien in de wei"....en we gaan weer 50 rijden.

Daffodil, oh zwaar frustrerend die mensen. Dat ie nog uitstapt joh. Poeh..

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 11:00

Ja ik moest gelijk denken aan dat voorstukje van die nieuwe film Road Rage......die vrouw rijdt in precies dezelfde auto als ik hahahaa