[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Siers83

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 22:46

Idd wat een verdrietige verhalen. Kan me dan niet aan de indruk ontrekken dat zulke ouders geen kinderen hadden moeten willen/ krijgen. Als je dat zo projecteerd op je kinderen is er toch iets mis?

Mijn moeder was vroeger een hele lieve moeder, tot ze 13 jaar geleden een hersenbloeding kreeg. Nu is ze een bittere harde vrouw. Ze is heel direct, en niet op een leuke manier. Zegt wat ze denkt en denkt dus niet na over hoe t voor een ander is. Ze heeft mij ook meermaals gekwetst. Alles draait altijd om haar, ze speelt altijd t slagtoffer. Dit heeft al een tot een breuk geleid, heeft 3 maanden geduurd. En mijn vader doet t er maar mee. Al zegt hij t niet tegen mij, ik weet dat hij t moeilijk heeft met haar. Dat ik elke dag kom eten onder de middag is een lichtpuntje op de dag voor hun, samen hebben ze t niet leuk meer denk ik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 22:53

Heftig hoor.. Ik mopper wel eens op mijn moeder, maar als ik dit lees..

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 23:03

Ik ben vooral blij dat mijn moeder er nog is. Zij heeft 2 maanden geleden een hersenbloeding gehad en is er gelukkig goed uitgekomen zonder nare karakterverandering.
Lijkt me heel erg heftig als je eigen ouders zo slecht met je om gaan. Dat zou toch je veilige basis moeten zijn in de grote boze wereld.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 23:09

Jezus jongens, wat een heftige verhalen.... :(:)
Ik vind het echt heel erg dat dit soort dingen gebeuren, en vaak onder de neus van vrienden en famillie.
Wel mooi om te zien dat jullie je bewust zijn van de fouten van jullie ouders ipv het op jezelf af te schuiven. Dit gebeurd helaas ook maar al te vaak.

Ik besef me des te meer hoeveel geluk ik met mijn ouders heb gehad.

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 23:18

Daarom steun ik mijn beste vriendin ook, waar ik kan. Zij is zwanger geworden door een korte relatie. Gedumpt. Moeder had haar al op haar 16de het huis uit getrapt (JG ellende) en heeft geen opvangnet.
Ik praat veel met haar, chat veel met haar en spreek regelmatig af.

Je hebt gewoon iemand nodig, iemand die kan vertrouwen, iemand om je problemen aan te horen bij een kop thee en wat lekkers. Zonder te oordelen. Iemand om te lachen, te huilen en te praten. Geen 1 mens kan volledig alleen leven. Ik ben nogal een persoon op mezelf. Heb niet veel vrienden, op 1 hand te tellen. Maar zonder haar zou ik gek worden. Zij zegt vaak hetzelfde over mij.

We mogen wel vaker nadenken over wat andere mensen meemaken en wat voor indruk dit op hun achterlaten. En we moeten elkaar vaker de hand reiken.

En hoe is het onderwerp geen kinderen en lang leve de lol topic op dit ernstige onderwerp uitgekomen?
Ik kwam vandaag een grappige site tegen vol meme's over het nadeel van kinderen. Moest heel hard lachen erom. Kan nu zo 1, 2, 3 niet de site terug vinden. Had hem graag hier gedeeld.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 23:23

Tsja. Omdat het gewoon voorbeelden zijn dat kinderen willen eigenlijk niet perse ook betekent dat je ze verdient. En wanneer je ze toch neemt... dan zadel je een mens met gevoelens op met een leven dat altijd getekend zal zijn. De woorden die ik DMh zie gebruiken heb ik zelf ook al uitgesproken en nog vaker gedacht. Hoe ik het ook draai of keer. Ik ben altijd ‘stuk’. :)

En tenzij je heel hard werkt en je heel bewust bent zoals DMh... geef je dat leven ook azn je eigen kinderen. Ik zou niet kunnen wat DMh doet... En dat is veruit mijn beste argument om geen kinderen te willen.

En ik snap ook waarom de meeste diersoorten niet langer dan nodig bij hun moeder blijven. _O-

Ik vind het wel mooi way je zegt, en erg waar... We zouden elkaar vaker de hand moeten reiken... Vaker gewoon de deur op een kier zetten als we aan kleine dingen merken dat iemand achter blijft..

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 01:31

Mijn ouders zijn gescheiden op mijn verjaardag :')
Echt ze zullen vast van me houden, maar het interesseert ze niet echt wat ik doe. Ik heb een masterdiploma gehaald. ‘Nou, gefeliciteerd. Heb je al een baan?’ Aan de ene kant. En ‘wat fijn voor je’ - knuffel- wil je een kop koffie?’ Van de andere kant. En weer over tot de orde van de dag. Ze zijn niet bij de verdediging geweest, en hadden betere dingen te doen dan mijn diploma uitreiking.

On topic:
Vandaag bij de gynaecoloog geweest. Volgens haar zijn de spiraal en implanon veiliger dan sterilisatie bij de vrouw. Mirena heb ik gehad, geen succes.
Ook het argument over hormonen in mijn lijf ging volgens haar niet op. Door implanon zou ik minder natuurlijke hormonen uitplassen.

Moest er maar eens goed over denken, en kreeg implanon folder mee.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 08:35

Er raken meer vrouwen zwanger met anticonceptie dan met sterilisatie.
Implanon is zeer ongeschikt als je al hoofdpijngevoelig bent, volgens mijn gyn.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 08:38

Maar is dat ook niet zo dat er veel meer vrouwen anticonceptie gebruiken dan dat er gesteriliseerd zijn

JokeRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 08:43

Ayasha schreef:
Hoe ik het ook draai of keer. Ik ben altijd ‘stuk’. :)

Ik herken dat gevoel ook.
Ooit vertelde ik mijn jeugdverhaal aan iemand die zei dat ik er ook wel sterk moet zijn uitgekomen. Maar dat is bullshit. Een slechte jeugd zorgt ervoor dat je start met een ontwikkelingsachterstand die je heel je leven lang moet inhalen.... opbouwen van vertrouwen, ander wereldbeeld, ander zelfbeeld,...

Maar ik houd me ook wel vast aan de gedachte dat ik nog nooit in mijn leven zo gelukkig ben geweest als nu, en dat er elke dag een mooie herinnering voor later bijkomt.

There’s a crack in everything, that’s how the light gets in

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 08:46

capopjekop schreef:
Maar is dat ook niet zo dat er veel meer vrouwen anticonceptie gebruiken dan dat er gesteriliseerd zijn

Ja.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 08:57

Als je na sterilisatie alsnog zwanger raakt is er toch wat fout gegaan...

Mijn ouders zijn gescheiden in '89, ik was toen 5. Ik herinner me de ruzies nog heel goed. En bijgevolg dus opgegroeid in het toen zo normale systeem van om de 14 dagen een weekend bij papa en de helft van alle schoolvakanties.
Ik kon dat heel moeilijk verwerken en trekken als kind. Gevolg was heel erg verlegen zijn en bijvoorbeeld plasproblemen ontwikkelen. Enorm beschamend en alles samen is jarenlang de bron geweest voor pestgedrag waar school niets aan deed. Ik was denk ik het enige kind toen met gescheiden ouders. Ondervond vaak dat school dat een last vond: kopie maken van mijn rapporten, 2 uitnodigingen voor ouderavonden, ik moest dubbel zoveel nieuwjaarsbrieven schrijven etc.

Mijn oudere broer heeft een handicap. We kunnen nu wel door 1 deur maar als kind en puber... ik haatte hem. Waarom? Omdat hij nooit wat fout kon doen "want ach hij weet niet beter". Vooral bij oma (papa's moeder) was hij heilig. Mijn nichtje had ook gescheiden ouders en zij was ook alles voor oma. Ik was de dochter van mijn moeder en "de mislukking". Hoe vaak ik niet van oma, maar ook van zelfs wildvreemden te horen heb gekregen dat ik maar moest zorgen dat ik de handicap van mijn broer zou goedmaken voor mijn ouders. Dat het jammer was dat ik dochter was van mijn moeder. Dat mijn vader beter nooit aan kinderen was begonnen. Dat voor ons zorgen toch wel een last was die hem beter bespaard was gebleven.

Papa zelf echter heeft ons altijd doodgraag gezien en alles gedaan wat hij kon om er voor ons te zijn. Hij is onverwacht overleden in 2007 na een hersenbloeding. Hij was toen 58 en net 6 maanden op pensioen. Hij had nog zoveel dromen, had er zo naar uitgekeken. Hoewel ik altijd bij mama terechtkan lopen we elkaars deur niet plat (beide nogal stevig karakter) durf ik wel gokken dat papa mijn eeuwige toeverlaat zou geweest zijn.

Deze rugzak telt ook mee waarom ik geen kinderen wil. Ik heb te hard ondervonden hoezeer het je als kind kan beïnvloeden als je ouders uit elkaar gaan. Hoe ruzies in je brein worden opgeslagen en wat dat met je doet. Dus nee, dan kies ik er bewust voor om een kind die mogelijkheid te besparen.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 09:33

Citaat:
Volgens haar zijn de spiraal en implanon veiliger dan sterilisatie bij de vrouw.

Hangt af van de sterilisatiemethode. Het weghalen van de eileiders is volgens mij juist de meest betrouwbare optie omdat er geen aan elkaar groei mogelijkheid meer is.
Heb zelf diverse mensen in mijn omgeving gehad waarbij de implanon was gaan 'wandelen', dat lijkt me ook geen fijn idee.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 10:36

Wat raar dat een lichaamsvreemd object als veiliger wordt gemarkeerd dan het wegnemen van een lichaamseigen object. Zou die huisarts wel even wat meer willen vragen dan.

Het klopt dat afgebonden eileiders weer terug aan elkaar kunnen groeien. Net als dat men ook door een spiraal zwanger kan worden of dat een implanon kan gaan wandelen. Ik weet niet hoe vaak bovenstaande mogelijkheden voor komen.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 12:23

Het ligt er inderdaad wel een beetje aan hoe ze de sterilisatie uitvoeren. Bij mij zijn de eileiders op 3 plekken dichtgebrandt. Erg weinig kans dat het dan weer aangroeit.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 12:42

Cookies schreef:
Het ligt er inderdaad wel een beetje aan hoe ze de sterilisatie uitvoeren. Bij mij zijn de eileiders op 3 plekken dichtgebrandt. Erg weinig kans dat het dan weer aangroeit.

Als de boel dan nog aan elkaar groeit heb je wel echt enorm pech :=.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 13:12

Als hier de boel weer aangroeit dan heb ik de regenererende functies die een salamander ook heeft. :+

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 13:20

Luxorvalkje schreef:

On topic:
Vandaag bij de gynaecoloog geweest. Volgens haar zijn de spiraal en implanon veiliger dan sterilisatie bij de vrouw. Mirena heb ik gehad, geen succes.
Ook het argument over hormonen in mijn lijf ging volgens haar niet op. Door implanon zou ik minder natuurlijke hormonen uitplassen.

Zou eens vragen om een second opinion, als jij vind dat een sterilisatie voor jou the way to go is, dan moet je daarvoor gaan en je niet af laten schepen.

Achterlijke dokters, maar goed die discussie hebben we hier al vaker gehad :+ -O-

En net als bij lor zou ik het echt een godswonderramp vinden als ik ineens zwanger zou zijn, dat zou betekenen dat mijn volledig weggehaalde eileiders weer aangegroeid zijn. Brrr moet er niet aan denken!

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 13:21

Luxorvalkje schreef:

On topic:

Zou eens vragen om een second opinion, als jij vind dat een sterilisatie voor jou the way to go is, dan moet je daarvoor gaan en je niet af laten schepen.

Achterlijke dokters, maar goed die discussie hebben we hier al vaker gehad :+ -O-

En net als bij lor1 zou ik het echt een godswonderramp vinden als ik ineens zwanger zou zijn, dat zou betekenen dat mijn volledig weggehaalde eileiders weer aangegroeid zijn. Brrr moet er niet aan denken!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 13:21

Prairy schreef:
Luxorvalkje schreef:

On topic:

En net als bij lor zou ik het echt een godswonderramp vinden als ik ineens zwanger zou zijn, dat zou betekenen dat mijn volledig weggehaalde eileiders weer aangegroeid zijn. Brrr moet er niet aan denken!

Hoe heb jij het weghalen van de eileiders ervaren? Merk je ook verschil in je menstruatie?

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 13:24

Ik heb een paar maanden last gehad van gevoelige borsten en wat buikkrampjes die ik daaraan weet, maar kan er alleen maar heel blij mee zijn.

Menstruatie is helaas niks veranderd, al gebruik ik sinds iets van een jaar nu een cup en dat ding vind ik echt fantastisch. Ik ben voor mijn gevoel nu eigenlijk alleen maar de 1e 2 dagen ongesteld (rugpijn, beroerd, buik-hoofd-beenpijn etc) en daarna moet ik er echt denken aan die cup af en toe te legen :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 13:29

Dat is goed te lezen. Ik wil ook graag een sterilisatie, dus ervaringen zijn welkom :D.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 18:14

Gaat 'veilig' hier niet om de kans op (ernstige) complicaties? Die zal bij een (kijk)operatie waarschijnlijk toch wat hoger liggen dan bij een implantaat/prikpil.
Wanneer een kind en alle daaruit voortvloeiende kosten ook netjes als complicatie/gevolgschade geregistreerd zou worden, dan denk ik wel dat de vergelijking ineens anders uit zou kunnen vallen dan de gynaecoloog deze nu voorstelde.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 18:20

Dat is geen vergelijk want met een implantaat is het ook niet de bedoeling dat je zwanger wordt.

Neemt niet weg dat ik het gewoon een zwaktebod vind van de arts om iemand die vastberaden is zo op deze manier af te wimpelen.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 18:37

Sizzle schreef:
Dat is geen vergelijk want met een implantaat is het ook niet de bedoeling dat je zwanger wordt.

Neemt niet weg dat ik het gewoon een zwaktebod vind van de arts om iemand die vastberaden is zo op deze manier af te wimpelen.

Dat klopt ook. Probleem is dat bij het bepalen van veiligheid allerlei medische complicaties worden meegenomen, en dat die bij een operatieve ingreep gewoon wat ernstiger zijn of vaker voorkomen.

Ongepland toch een kind krijgen, wordt helaas niet gezien als bijwerking/complicatie, maar hooguit als een gebrek aan werking. Wordt niet meegewogen in de veiligheid, maar in de effectiviteit.