Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
petra8
Berichten: 1146
Geregistreerd: 08-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 22:04

Oplichterij, niet doen! Koper hoort jou te betalen, niet jij de koper.

knollentuin
Berichten: 10430
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 22:06

Ja die truc probeerden ze bij mij ook laatst, niet aan beginnen!!

Maris
Berichten: 15938
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 22:07

petra8 schreef:
Oplichterij, niet doen! Koper hoort jou te betalen, niet jij de koper.


Ik snap hem ook helemaal niet. Wat kan hij nu zien als ik 0,20 eurocent overmaak ?
Alleen.... hij zit al wel 14 jaar op marktplaats, dus kennelijk toch wel betrouwbaar.

Alja

Berichten: 25696
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 22:07

Account is gehacked
Maar je kunt het altijd doen om te kijken wat er gebeurd :+

Maris
Berichten: 15938
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 22:16

Kunnen ze dat ook, gewoon een naam "lenen" van iemand op marktplaats ? Jeetje !

Suzanne F.

Berichten: 49659
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 22:17

Daarom maken ze graag jacht op accounts die al vele jaren bestaan. Mensen denken dat die betrouwbaar zijn dus als daarvan een nep betaalverzoek komt dan trappen mensen daarin.

Het is dus oplichting. Nooit iets overmaken aan een koper om iets te verifiëren. Ze proberen het ook vaak met een omweg. Eerst willen ze appen dus ze vragen je telefoonnummer. Dan willen ze een tikkie sturen want ze zijn vaker opgelicht en vertrouwen het anders niet.

Ineke2

Berichten: 33179
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 22:19

Dat laatste heb ik eens gehad. Mooi niet dus en toen ik dat weigerde bleef het erg stil aan de andere kant.

Maris
Berichten: 15938
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 22:23

Hij wil idd dat ik betaal met een tikkie. Dus heb nu gezegd dat dat een oplichterstruc is. Ik kreeg nog wel netjes antwoord terug met oke fijne avond :+ ;)

Suzanne F.

Berichten: 49659
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 22:25

Maris schreef:
Hij wil idd dat ik betaal met een tikkie. Dus heb nu gezegd dat dat een oplichterstruc is. Ik kreeg nog wel netjes antwoord terug met oke fijne avond :+ ;)


:+
Wel een beleefde oplichter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 22:25

Maris schreef:
petra8 schreef:
Oplichterij, niet doen! Koper hoort jou te betalen, niet jij de koper.


Ik snap hem ook helemaal niet. Wat kan hij nu zien als ik 0,20 eurocent overmaak ?
Alleen.... hij zit al wel 14 jaar op marktplaats, dus kennelijk toch wel betrouwbaar.

Maar dit is toch precies waar ze ontzettend voor waarschuwen steeds?
Hier een heel recent bericht van de consumentenbond.
https://www.consumentenbond.nl/online-k ... arktplaats
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-02-20 22:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Kiwi_
Berichten: 1497
Geregistreerd: 11-11-07
Woonplaats: Het mooiste plekje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 22:26

Maris schreef:
Hij wil idd dat ik betaal met een tikkie. Dus heb nu gezegd dat dat een oplichterstruc is. Ik kreeg nog wel netjes antwoord terug met oke fijne avond :+ ;)


:') :')
Wat netjes.

Maris
Berichten: 15938
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 22:28

:+

Ik heb het gelijk maar even gemeld bij marktplaats.
Dank jullie wel ! Toch fijn dat ik het even hier kon vragen en gelijk antwoord kreeg !!

Anouk_H

Berichten: 2197
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: Bij de paarden tussen het hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 22:45

Ik wil niemand op ideeën brengen, maar is voor zulke nepverkopers, een nepitem aanbieden en dan zo'n nep betaalverzoek sturen niet veel makkelijker om rekeningen leeg te plunderen? :') vraag mij dit nu echt al een hele tijd af

BigOne
Berichten: 38693
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 23:01

Wanneer je een nepartikel aanbied vang je misschien 100 euro, wanneer je reageert als oplichter op een paar schoenen van 50 euro en je krijgt diegene zo gek om via een vals betaalprogramma te betalen pluk je de rekening leeg. En de meeste mensen met normale inkomsten mogen vaak ook nog 1000 euro rood staan dus kassa. Ik denk dat ik het afgelopen jaar al veertig oplichters heb aangegeven maar ik speel eerst het spelletje mee zodat ik ook de neplink heb en dan speel ik alles door naar mp. In de hoop dat ze zo iets meer hebben om ze aan te pakken.

Anouk_H

Berichten: 2197
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: Bij de paarden tussen het hooi

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 23:03

Maar hoezo ontvang je dan maar €100. Je kan dan toch dezelfde link versturen als dat je zou doen voor die €0,01 overmaken als 'verificatie'

BigOne
Berichten: 38693
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 23:08

[quote="Anouk_H"]Maar hoezo ontvang je dan maar €100. Je kan dan toch dezelfde link versturen als dat je zou doen voor die €0,01 overmaken als 'verificatie'[/quo

Ik denk dat we twee verschillende dingen bedoelen, kom er nog wel even op terug.

upendo

Berichten: 22328
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 23:28

Als je via die link betaalt die zij sturen hebben ze je gegevens en kunnen ze je rekening leeghalen.

knollentuin
Berichten: 10430
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 23:30

Idd, in die link moet je inloggen bij je bank, met je ww en gebruikersnaam, zodoende kunnen ze die gebruiken en al je geld van je bank halen

Jolien87

Berichten: 17532
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 09:01

Het blijft toch diep triest dat er mensen zijn die dit soort dingen verzinnen om zo aan geld te komen.
Die tijd en energie zouden ze toch beter in een baan kunnen steken.

cinniz123

Berichten: 4432
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 10:05

Niet via mp maar via boktmarkt iemand die een aanbetaling heeft gedaan op mn sulky en zou begin januari gehaald worden als de grotere auto er zou zijn.
Uiteindelijk zou hij na een paar keer vragen wanneer hij werd opgehaald afgelopen wo zijn opgehaald maar niet dus.
Na de vraag of ze nog kwam(ik had al een onderbuik gevoel) kon ze alleen later maar dat kwam mij toevallig die dag niet uit en sinds dien is er radiostilte.
Ik heb meerdere berichten gestuurd die gelezen zijn en ze is ook online maar verder niets.
Heb gister dus een pb gestuurd met dat als hij binnen 14 dagen niet gehaald wordt haar aanbetaling vervalt en hij weer de verkoop in gaat dat is ook gelezen maar nog geen reactie.
Dan heb ik hem 9 weken vast gehouden.
Ik wil graag ook verder met mennen en een andere wagen aanschaffen maar dat lukt niet op deze manier.

Ik kan het gewoon echt niet volgen...als je iets wilt haal je het toch op?
Op die manier vind ik het dus niet leuk om spullen te verkopen.

lovehaffie

Berichten: 893
Geregistreerd: 08-04-05
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 10:41

cinniz123 schreef:
Niet via mp maar via boktmarkt iemand die een aanbetaling heeft gedaan op mn sulky en zou begin januari gehaald worden als de grotere auto er zou zijn.
Uiteindelijk zou hij na een paar keer vragen wanneer hij werd opgehaald afgelopen wo zijn opgehaald maar niet dus.
Na de vraag of ze nog kwam(ik had al een onderbuik gevoel) kon ze alleen later maar dat kwam mij toevallig die dag niet uit en sinds dien is er radiostilte.
Ik heb meerdere berichten gestuurd die gelezen zijn en ze is ook online maar verder niets.
Heb gister dus een pb gestuurd met dat als hij binnen 14 dagen niet gehaald wordt haar aanbetaling vervalt en hij weer de verkoop in gaat dat is ook gelezen maar nog geen reactie.
Dan heb ik hem 9 weken vast gehouden.
Ik wil graag ook verder met mennen en een andere wagen aanschaffen maar dat lukt niet op deze manier.

Ik kan het gewoon echt niet volgen...als je iets wilt haal je het toch op?
Op die manier vind ik het dus niet leuk om spullen te verkopen.


Heb dat ooit is met mijn drone gehad.... Na half jaar (Ding stond minder in de weg dan een sulky natuurlijk haha) maar gewoon opnieuw verkocht... 3 maanden daarna kwam pas reactie van degene van de aanbetaling {:)-:( Maar gemeld dat het erg jammer is maar doordat hij zo lang niks liet horen ik hem verkocht had, hij eiste zijn aanbetaling terug, hierop gemeld dat ik ruim een half jaar heb gewacht zonder enige respons en die aanbetaling een mooie compensatie was! Nooit meer wat gehoord :+ Hou er echt niet van... Snap je frustratie!

Maris
Berichten: 15938
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 10:51

Maris schreef:
:+

Ik heb het gelijk maar even gemeld bij marktplaats.
Dank jullie wel ! Toch fijn dat ik het even hier kon vragen en gelijk antwoord kreeg !!


Ha, marktplaats maakt er wel werk van. Gebruiker is geblokkeerd nu.
Maar wat nu als die naam gehacked en de gebruiker zelf wel gewoon betrouwbaar is ?

01San

Berichten: 18772
Geregistreerd: 08-07-10
Woonplaats: Voorne-putten

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 11:27

Die gebruiker kon waarschijnlijk al niet meer op z’n account komen denk ik? Denk dat de hackers het wachtwoord veranderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 11:28

Het is dat je zo ver weg woont Cinniz, anders had ik het wel geweten :))
Ik zoek al een tijdje, maar wat hier te koop komt is of net zo duur als de nieuwprijs of al weg voor je kan reageren ^) En ik ben echt wel snel met marktplaats en kijk vaak :')

Fijn dat het zo is opgepakt! Lijkt me echt heel vervelend (op z'n zachtst gezegd) als je account gehackt wordt voor dit soort doeleinden.... Dan heb ik m'n account liever geblokkeerd, dan dat je te boek komt te staan als oplichter...

Kmbrly

Berichten: 1853
Geregistreerd: 11-05-09
Woonplaats: Rekem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 11:29

Ik had ook een melding dat er via china aangemeld was op 2dehands.
Dus ook maar onmiddelijk ww veranderd :')