Schrijf jij ook een boek?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zertab

Re: Schrijf jij ook een boek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 18:27

Helemaal dit topic links laten liggen... oeps. Hier gewoon echt erg druk met werk, studeren, sporten en sociaal doen... Dus ik schrijf niet echt meer. Elke keer denk ik: ik moet het echt weer oppakken! En elke keer ben ik weer een of andere serie aan het kijken :')

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 12:07

Ik heb net een artikel geschreven voor een Duits duikblad. En er moet nog 1 gemaakt worden voor een Nederlands blad. Een andere voor een Nederlands blad is net naar de drukker. Dus geen boek, wel schrijven.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 14:35

Zijn er nog schrijvers hier? Ik ben al even bezig met een boek, heb delen geschreven en ben er nog actief mee bezig. Maar ik zou echt niet weten hoe het verder zal gaan met uitgeven. Ik wil er ook best wat foto's in die ik zelf heb gemaakt ter verduidelijking van de teksten.

Ik geef wildplukwandelingen en elke wandeling zijn er mensen die mij vragen welke boeken ik heb gebruikt om uit te leren. Hoe leuk zou het zijn als ik dan zelf een boekje heb met wat recepten, weetjes en uitleg over planten die ik meestal tijdens een wandeling behandel.

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 10:51

Ik meld mij hier.

Ik loop inmiddels al zo'n 12 jaar met een idee voor een boek in m'n hoofd. Al vijf jaar zeg ik dat ik het aan het schrijven ben, uiteraard bestaat er tot op heden één hoofdstuk. :+

Maar, dit boek gaat over intuïtie, en al jaren zegt tevens mijn eigen intuïtie: dit boek moet geschreven worden. Dit is een "belangrijk" iets voor jezelf om te doen.

Ik prioritiseerde het echter nooit; er kwam altijd iets anders tussen door. Werk. Studie. Projectjes. Dat boek kwam er ooit wel.

Door een samenkomst van omstandigheden ben ik in een burnout beland, en heb ik voor mezelf wat knopen doorgehakt. Dat boek moet even prioriteit worden, en op de een of andere manier is het dat ook opeens. Nu er meer ruimte in mijn hoofd is begint het zichzelf opeens naar de voorgrond te dringen.

Maar. Nu nog schrijven. Ik heb toevallig laatst een boek van mijn broer gehad wat voor mij een wereld van verschil maakt en wat iedere schrijver, wat je ook schrijft (boeken, films, series, etcetera), zou moeten lezen. Het is niet just another book over verhaalstructuur en hoe een verhaal in elkaar zit, maar waaróm dat zo is en waarom mensen de intrinsieke drang hebben om het zo te doen. Waarom we uberhaupt verhalen vertellen.

Hoe verder ik lees, hoe meer puzzelstukjes er vanzelf op zijn plaats vallen wat betreft mijn eigen verhaal. Het is bijna een soort Bijbel. Het heet "Into the Woods".

Sinds het lezen van dit boek is mijn schrijfproces in een stroomversnelling gekomen. Mijn personages maken keuzes die ik niet verwacht en verrassen me, en voor het eerst heb ik, als ik iets teruglees, een gevoel van: goh. Het kan toch. Of dat door het boek komt of door mijn onfortuinlijke mentale staat, á la "ieder nadeel heb z'n voordeel" komt, weet ik niet. Maar eindelijk geloof ik er weer in. :)

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 17:57

Ik ga dit topic omhoog schoppen,
Na een traumatische relatie wil ik er graag een boek over schrijven. Ik zoek eigenlijk een manier om mij te motiveren om te blijven schrijven. Maar ook mensen die af en toe wat willen lezen.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 18:03

Goh, das lang geleden dat ik hier was. Mijn boek (Engels) komt 4 maart uit. Toch wel een heel gek idee!

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 18:27

Super gaaf! Waar gaat het over als ik vragen mag?

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 19:26

Ik ben nu al 10 jaar bezig met mijn boek en het komt gewoon niet verder :+
Of nouja, 10 jaar geleden begonnen en heel af en toe komt er een stuk bij

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 21:43

Lau schreef:

eBook staat er al op, paperback moeten nog even een paar kleine dingen voor geregeld worden. Moet er over een week of twee max wel staan.

UNDER THE DARK CLOUDS (English Edition) https://amzn.eu/d/hNCJOpG

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 11:56

Annash schreef:
Lau schreef:

eBook staat er al op, paperback moeten nog even een paar kleine dingen voor geregeld worden. Moet er over een week of twee max wel staan.

UNDER THE DARK CLOUDS (English Edition) https://amzn.eu/d/hNCJOpG

Super vet! Ik ga vandaag weer naar de bieb schrijven.

immanuela29

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 22:09

Lau schreef:
Ik ga dit topic omhoog schoppen,
Na een traumatische relatie wil ik er graag een boek over schrijven. Ik zoek eigenlijk een manier om mij te motiveren om te blijven schrijven. Maar ook mensen die af en toe wat willen lezen.

Ik help je met het topic weer omhoog te schoppen! *\o/* :')
Ik ben ook weer bezig met het schrijven van een boek! Een fantasy-boek! Maar ik ben er nog even zoet mee want naast dat ik nog steeds aan het schrijven ben. Moet ik hem ook nog eens gaan vertalen! Ik wil hem in het Nederlands én engels uitbrengen! Help! :')
Misschien moet ik nu niet op bokt zitten maar schrijven :')

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 20:18

Toch maar even een klein schopje, maar mijn boek is sinds vandaag officiëel uit!

Paperback:
UNDER THE DARK CLOUDS https://amzn.eu/d/hBJFk1Y

In theorie zou ie daar ook als ebook te krijgen moeten zijn, maar die zie ik niet staan.

Via Kobo Plus ook bij Bol te verkrijgen:

https://www.bol.com/nl/nl/p/under-the-d ... 222549251/

Heel veel toffe reacties gehad, ook uit hoeken waar ik het niet verwacht had!

Zijn jullie nog aan het schrijven?

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 21:34

Gefeliciteerd!

Ik schrijf losse flardjes hier en daar momenteel. Ik ben begonnen met schrijven toen ik parttime werkte, met te weinig mentale uitdaging. Een beetje uit verveling eigenlijk. Nu werk ik fulltime, met meer dan voldoende mentale uitdaging, en merk ik dat de behoefte, maar ook mentale ruimte er een stuk minder is. Ik wil wel mijn 3e deel nog een keer af maken, en de losse dingen die ik nog heb liggen, maar dat gaat echt nog wel even duren. En aangezien ik zwanger ben nu, verwacht ik dat een kind straks ook niet echt bij gaat dragen :')

immanuela29

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 22:38

Super leuk Annash! Gefeliciteerd!
Ik heb mijn boek in de 'ijskast' gelegd en heb besloten een nieuw boek te schrijven. :')

xSagan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 21:28

Gefeliciteerd! Niet een boek voor nu, maar wie weet.

Hier heeft het echt een tijd stil gelegen door dat er te veel gebeurde om de rust te vinden. Door een video van Robin Rozendaal kreeg ik daarna toch wel weer de zin om de laptop weer eens open te klappen en die dag heerlijk geschreven. Ik merk dat ik het echt als uitlaat klep gebruik wanneer er iets te veel gebeurd en dat schrijven dan een soort overzicht geeft. Eigenlijk zou ik er dan ook veel eerder gebruik van moeten maken.xD maar in drie weken nu weer aan de 1400 woorden vind ik weer een fijne start om mee verder te gaan.

Ik heb nu ook een veel beter beeld van wat ik wil en hoe ze er moeten komen en dat helpt ook al heel erg.

Oeh immanuela29, gevaarlijk.xD die neiging had ik ook, tot vele schrijvers toch tegen mij zeiden: schrijf eerst je huidige verhaal af.xD Bij mij kwamen de stukjes die ik daarna had geschreven toch weer terug in het huidige verhaal. :')

immanuela29

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 21:09

xSagan schreef:
Gefeliciteerd! Niet een boek voor nu, maar wie weet.

Hier heeft het echt een tijd stil gelegen door dat er te veel gebeurde om de rust te vinden. Door een video van Robin Rozendaal kreeg ik daarna toch wel weer de zin om de laptop weer eens open te klappen en die dag heerlijk geschreven. Ik merk dat ik het echt als uitlaat klep gebruik wanneer er iets te veel gebeurd en dat schrijven dan een soort overzicht geeft. Eigenlijk zou ik er dan ook veel eerder gebruik van moeten maken.xD maar in drie weken nu weer aan de 1400 woorden vind ik weer een fijne start om mee verder te gaan.

Ik heb nu ook een veel beter beeld van wat ik wil en hoe ze er moeten komen en dat helpt ook al heel erg.

Oeh immanuela29, gevaarlijk.xD die neiging had ik ook, tot vele schrijvers toch tegen mij zeiden: schrijf eerst je huidige verhaal af.xD Bij mij kwamen de stukjes die ik daarna had geschreven toch weer terug in het huidige verhaal. :')

Jaa ik weet :') Maar mijn motivatie voor dat verhaal is echt 0.0.
Maar dat heb ik vaker, dan wanneer je net wat verder bent in je boek, verdwijnt de motivatie :')

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 11:29

ik ben aan het herschrijven geslagen want waarom ook niet... Ik voelde echt niks meer bij het begin wat ik eerst had, de stijl die het had. En nu loop ik weer vast omdat ik het gevoel heb dat het niks bij de lezer doet.... Iemand die even mee wil kijken?

immanuela29

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 21:34

Ik ben ook aan het herschrijven! :j Bij een boek waar ik nog halverwege was. (degene die ik eerst had opgegeven :') ) Sjonge wat een werk! Maar met een theetje of chocolademelk en goede muziek kom je echt heel ver.
@Lau Oeh, klinkt lastig! Even allebei de versies samen nemen en kijken wat er ontbreekt misschien? Wat voor stijl schrijf je nu? :)

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 22:49

Lau schreef:
ik ben aan het herschrijven geslagen want waarom ook niet... Ik voelde echt niks meer bij het begin wat ik eerst had, de stijl die het had. En nu loop ik weer vast omdat ik het gevoel heb dat het niks bij de lezer doet.... Iemand die even mee wil kijken?

Een lezer zoeken voor een gut check! :)

Wat schrijf je ook weer en in welke taal? Nederlands is echt niet aan mij besteed (vind het gewoon niet fijn om in te lezen) dus dan sta ik wel direct buitenspel. Hoe ver ben je? Onthoud dat dit soort gevoelens tijdens het draften echt heel normaal zijn. Ik zou anders eerst kijken of je het af kunt schrijven, en daarna pas editten. Schrijven is herschrijven, en dat kan alleen als je iets hebt om te verbeteren.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 23:36

immanuela29 schreef:
Ik ben ook aan het herschrijven! :j Bij een boek waar ik nog halverwege was. (degene die ik eerst had opgegeven :') ) Sjonge wat een werk! Maar met een theetje of chocolademelk en goede muziek kom je echt heel ver.
@Lau Oeh, klinkt lastig! Even allebei de versies samen nemen en kijken wat er ontbreekt misschien? Wat voor stijl schrijf je nu? :)

Ja heb ze al naast elkaar liggen. Ik schrijf vanuit mijn eigen perspectief.

Anash ik schrijf in het Nederlands ik schrijf over mijn ervaring met mijn toxic ex.