Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 14:25

Ja dat zijn dus dingen die ik niet zie, waar ik niet op let als ik uit eten ben.
Ik hou niet bij wat iedereen eet en drinkt, en hoeveel/wat en wie er wel of niet een toetje neemt. En daar heb ik ook geen zin in. Maar zoals ik al zei; ieder zijn ding hoor :D

Dat terug vragen van cadeautjes vind ik heeeeeel raar. Ik zou heel hard lachen en er verder niet op reageren. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 14:25

anjali schreef:
Wat vinden jullie ervan als een vriendje je cadeautjes geeft (in mijn geval meestal boeken] en dan op een gegeven moment zelf de verkering uitmaakt,niet omdat ik iets misdaan had maar omdat ze een ander hebben! en dan de cadeautjes willen terughebben?

Eens gegeven is altijd gegeven. Ongeacht de reden waarom jet het terug wilt.

Yonker

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 14:26

Ik vind dat zo raar als mensen cadeautjes terug willen :=
Wil die ze aan zijn nieuwe vlam geven ?? _O-

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 14:31

Eens gegeven blijft gegeven!
De ring die ik van m'n ex heb gekregen draag ik ook nog steeds, wat zou hij daar mee moeten?!
En ik hoef zijn parfums ook niet.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 14:32

Eens gegeven blijft gegeven. Vind ik. Een ex die een cadeautje terugwilde met heel specifieke betekenis (dat ik er voor hem was in een lastige tijd) na 3 jaar relatie, heeft wat mij betreft daarmee ook echt alles verpest. Dat het uitging deed toch niet af aan het feit dat het op dat moment allemaal wel gemeend was? Maar goed, kwam er achteraf ook achter dat ie wel meer niet gemeend had en onder andere in die tijd is vreemdgegaan, dus hoop dat ie erop is gaan zitten. O:)
Bij mijn spullen die nog bij hem stonden had ie ook mijn nieuwste parfum (Jean Paul Gaultier) niet gedaan, flesje zal ie wel aan mijn opvolgster cadeau hebben gedaan, was echt nauwelijks iets uit.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 14:34

Och, als mijn ex dingen terug zou willen mag dat hoor. Ligt hier toch maar in een doos en zelfs een beetje in de weg :')

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 14:43

Yonker schreef:
Ik vind dat zo raar als mensen cadeautjes terug willen :=
Wil die ze aan zijn nieuwe vlam geven ?? _O-

Een ex van me wilde dat idd. :')
Was in die tijd echter zo pissig dat ik dacht 'ik er geen gebruik van mogen maken, dan jij al helemaal niet' en ik heb alles verknipt etc en in een doos teruggestuurd. :o
Vond 'ie niet zo grappig.
Nu zou ik dit soort fratsen niet meer uithalen hoor, maar ik zou het ook niet teruggeven want eens gegeven blijft gegeven.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 14:50

bedenk me net dat ik ook weleens heeeel gierig ben geweest....babyrompertje gekocht in Polen...heel trots op mijn afdingkwaliteiten...rekende ik het thuis om, kwam ik erachter dat ik een halfuur heb zitten onderhandelen over 20 cent :):).

Dat vriendjes en vriendinnetjes wegsturen voor het eten vind ik best raar eigenlijk..vriendin van me vertelde eens dat haar dochter een dag bij een vriendinnetje aan het spelen was (dus ook echt daar afgeleverd, want te klein om zelfstandig ergens heen te gaan) en dat die tijdens het middageten buiten op een bankje moest wachten, totdat dat gezin klaar was met eten...kind heeft dus de hele dag geen eten gehad. Hier eet alles wat toevallig aanwezig is tijdens etenstijd gewoon mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 14:51

IHN schreef:
bedenk me net dat ik ook weleens heeeel gierig ben geweest....babyrompertje gekocht in Polen...heel trots op mijn afdingkwaliteiten...rekende ik het thuis om, kwam ik erachter dat ik een halfuur heb zitten onderhandelen over 20 cent :):).

Dat vriendjes en vriendinnetjes wegsturen voor het eten vind ik best raar eigenlijk..vriendin van me vertelde eens dat haar dochter een dag bij een vriendinnetje aan het spelen was (dus ook echt daar afgeleverd, want te klein om zelfstandig ergens heen te gaan) en dat die tijdens het middageten buiten op een bankje moest wachten, totdat dat gezin klaar was met eten...kind heeft dus de hele dag geen eten gehad. Hier eet alles wat toevallig aanwezig is tijdens etenstijd gewoon mee.

Dit vind ik wel heel extreem :oo Ik kan er echt wel begrip voor opbrengen dat het niet in elk gezin een mogelijkheid is om nog een extra kind te laten mee eten, als je je aan een bepaald budget moet houden en alleen daarvoor de boodschappen in huis hebt oid, maar dat er niet eens een boterham bij de lunch vanaf kan vind ik wel echt erg. Al helemaal als een kind dan vervolgens op een bankje moet gaan zitten wachten.

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 14:55

Zooooo zeg, dat had wel even een heel boos gesprek opgelevert als iemand dat met mijn neefje zou flikken! Dat is niet alleen gierig, maar ook gewoon inhumaan en een poedersuiker. :x

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 14:55

Ik ben eerder ook wel eens bij een vriendinnetje weg gestuurd omdat hun een ijsje gingen eten :+ ik moest maar naar huis gaan en later terug komen.

Ben daarna niet lang meer vriendinnen met haar geweest. :')

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 14:56

in Duitsland eten ze warm tijdens de middag....maar dan nog had kind sowieso een boterham kunnen eten...daarbij...hoeveel eet een kind nou helemaal...en vooral ook dat de moeder haar kind daarheen heeft gebracht om een dag te spelen...dan zeg je dat toch vantevoren lijkt me, als mee eten niet gaat? Ik was plaatsvervangend kwaad toen ik het hoorde, en was het mijn kind geweest was die er alvast nooit meer heengegaan...overigens zijn de duitse werklui ook altijd verbaasd dat ik ze koffie aanbied...word ook nooit gedaan kennelijk....vind het zoiets raars...

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 14:58

Koffie aan werklui is soms ook gewoon gevaarlijk omdat dat als werktijd gerekend wordt. XD Ben ik zelf ook niet meer zo happig op, al zal ik als iemand een tijdje bezig is echt wel vragen of ze een kop koffie/thee/ranja willen. Maar liever geen pauze in tijd die ik moet betalen, dat doen ze dan maar tussen klussen door. :+

Believe schreef:
Ik ben eerder ook wel eens bij een vriendinnetje weg gestuurd omdat hun een ijsje gingen eten :+ ik moest maar naar huis gaan en later terug komen.

Ben daarna niet lang meer vriendinnen met haar geweest. :')

Echt he. XD Hier was het 'Nou, dan eten we een half ijsje' als er niet genoeg ijsjes waren.

Marizi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 15:01

anjali schreef:
Wat vinden jullie ervan als een vriendje je cadeautjes geeft (in mijn geval meestal boeken] en dan op een gegeven moment zelf de verkering uitmaakt,niet omdat ik iets misdaan had maar omdat ze een ander hebben! en dan de cadeautjes willen terughebben?

Pfff, iets wat je cadeau hebt gedaan ga je toch niet terugvragen := Ik vind dat te zot voor woorden.
Dat zou niet eens in mij opkomen.
Maarreh, in jouw situatie zou ik de boeken teruggegeven hebben...... in 100.000 snippertjes :+

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 15:06

Mijn ouders hadden echt niet veel geld en met 7 kinderen is dat ook snel op, maar mee-eten en blijven logeren was nooit een probleem. Heb nog wat jeugdvrienden die het daar nog weleens over hebben: 'bij jullie kon altijd alles'. <3
Hier zorg ik ook altijd wel goed voor mijn bezoek, zelf niet zo mobiel, dus vind het al erg zat dat ik nauwelijks bij mijn vrienden over de vloer kom. Maak hun reiskosten altijd wel goed met genoeg eten en drinken. En als ik krap bij kas zit dan kook ik sowieso liever zelf dan dat we uit eten gaan, want het zit gewoon niet zo lekker als je weet dat je het eigenlijk wel bij 1 drankje en enkel een hoofdgerecht moet houden. Daarom vind ik het best verdrietig dat mensen je hier in dit topic dan een krent noemen, want ik denk dat het meestal niet om gierigheid gaat, maar om zuinigheid omdat het niet anders kan.
Gierigheid gaat bijna altijd ten koste van een ander: dus juist extra bestellen omdat de rekening toch gesplit wordt, het duurste kiezen omdat een ander zegt te betalen, weglopen als het jouw beurt is om een rondje te geven. Zuinigheid gaat meestal ten koste van jezelf..

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 15:07

Maar zolang het zuinig is het niet erg. Het wordt pas gierig als je zelf het meeste besteld en dan alsnog wil splitten en je weet dat de rest dat niet kan betalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 15:08

Mijn ouders hebben ook een hele tijd krap gezeten maar het enige waar we nooit op hebben bespaard is eten. Er lag altijd wel een back-up maaltijd in de vriezer/koelkast en als er iemand mee wilde eten was dat echt nooit een probleem, of het nou om een ijsje ging of om een volledige maaltijd.

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 15:47

Wat betreft ergens niet mee mogen eten als kind heb ik niet op die manier meegemaakt. Wel eens toen ik bij een vriendinnetje avondeten had meegegeten, er vervolgens aan me werd gevraagd of ik een toetje wilde en alle opties werden me voorgelegd die in huis waren. Ik koos toen geloof ik iets van aardbeienyoghurt en dat ik later te horen kreeg van moeder van vriendinnetje dat het háár yoghurt was en dat ik die eigenlijk niet had mogen kiezen... leg het me dan niet voor als mogelijke keuze :+ Heb me daar best nog wel een poos schuldig om gevoeld zelfs, dat ik van haar moeder haar yoghurt had gegeten.

Zelf mocht (en mag) altijd iedereen mee eten die aanwezig was inderdaad. Dan werd het stukje vlees gedeeld of er werd iets extra bijgehaald.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 15:53

Jorinda schreef:
Wat betreft ergens niet mee mogen eten als kind heb ik niet op die manier meegemaakt. Wel eens toen ik bij een vriendinnetje avondeten had meegegeten, er vervolgens aan me werd gevraagd of ik een toetje wilde en alle opties werden me voorgelegd die in huis waren. Ik koos toen geloof ik iets van aardbeienyoghurt en dat ik later te horen kreeg van moeder van vriendinnetje dat het háár yoghurt was en dat ik die eigenlijk niet had mogen kiezen... leg het me dan niet voor als mogelijke keuze :+ Heb me daar best nog wel een poos schuldig om gevoeld zelfs, dat ik van haar moeder haar yoghurt had gegeten.

Zelf mocht (en mag) altijd iedereen mee eten die aanwezig was inderdaad. Dan werd het stukje vlees gedeeld of er werd iets extra bijgehaald.

Huh????? :')
Als het van een kind was snap ik het nog ergens, maar een volwassen vrouw?

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 16:06

Oh, bij mijn schoonzus staan ook dure sapjes in de koelkast waar bezoek niet aan mag komen. Maar ze wil wel dat je zelf je drinken pakt, dus dat gaat dan natuurlijk fout. Tegenwoordig gaat het iets ontspannender, maar diezelfde schoonzus stond ook rustig na het oliebollen bakken de olie te zeven om het volgend jaar weer te kunnen gebruiken. Gewone simpele zonnebloemolie ja. :+

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 16:24

Dreamybol schreef:
Oh, bij mijn schoonzus staan ook dure sapjes in de koelkast waar bezoek niet aan mag komen.

Ik heb jaren terug wel geleerd om hier een beetje op te letten, toen één van de gasten ongemerkt de hele avond dure cocktails heeft staan mixen. Drank voor een man of 20 is al niet goedkoop (maar prima, ik geef niet voor niets een feestje!) maar als iemand 25 euro aan rum achterover tikt (hoe dan?! ik zou halverwege al onder tafel liggen) dan doet dat wel een beetje pijn. Kortom, de echt luxe wijn en andere drank gaat even de bijkeuken in tijdens 'gewone' feestjes, dat bewaar ik liever voor wat luxere etentjes :Y) Maar inderdaad, het is de koelkast laten liggen en dan zeggen 'pak maar drinken met niet dit of dat sapje' komt wel vrij pauper over :+

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 16:25

Yessy, maar dan zet je het uit zicht. En drink je het zelf niet, denk ik? Schoonzus wilde het wel in de koelkast voor zichzelf, maar toen haar broer (mijn man) zich een glas inschonk werd ze boos. Tsja, dan moet je of je gasten van drinken voorzien of zorgen dat ze het niet kunnen pakken als je roept dat ze het zelf moeten halen.

Maar misschien denk ik wel simpel.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 16:29

Haha nee die avond duik ik zelf niet de bijkeuken in inderdaad, dat zou wel een gênante vertoning worden.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 16:33

_Zidane schreef:
anjali schreef:

Pfff, iets wat je cadeau hebt gedaan ga je toch niet terugvragen := Ik vind dat te zot voor woorden.
Dat zou niet eens in mij opkomen.
Maarreh, in jouw situatie zou ik de boeken teruggegeven hebben...... in 100.000 snippertjes :+

Ik moest ze in een doos voor de deur zetten op een tijd dat hij wist dat ik er niet was en dan zou hij ze dan komen ophalen.Dat heb ik gedaan.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 17:39

Kinderen niet mee laten eten is echt belachelijk laag!

Mijn zoontje ging ook weleens spelen bij een vriendje, en dan gingen ze na schooltijd met diegene mee. Toch stonden ze hier aan de deur. Dat ze honger hadden maar daar niks kregen?! Hier krijgen ze na school altijd een koekje, boterham of weet ik het wat. Schandalig vind ik het eigenlijk.

Laatst kwam het kind hier vragen om drinken want dat kreeg ie thuis niet en moest wachten tot het avondeten... Het was 28 graden!