Dingen die je je afvraagt deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 19:21

Ik zou een mailtje naar de fabrikant sturen...

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 21:40

Wat heeft het voor meerwaarde om een partnerstad te hebben? En hoe krijg je een partnerstad als stad of gemeente? :? Want niet elke stad heeft er een.

Voorbeeldje (waardoor ik ook op de vraag kwam :+ )Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 22:06

Dat vraag ik me ook af iedere keer als we van de afrit komen bij bovenstaande stad :+

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 22:15

Waarom begint tegenwoordig iedereen, maar dan ook echt iedereen, met het opzetten van een youtube account en het maken van vlogs? Ik word er zo moe van :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 22:29

c_alsemgeest schreef:
Wat heeft het voor meerwaarde om een partnerstad te hebben? En hoe krijg je een partnerstad als stad of gemeente? :? Want niet elke stad heeft er een.

Voorbeeldje (waardoor ik ook op de vraag kwam :+ )[ [url=m/YTxmWD.jpg]Afbeelding[/url] ]

Geen idee. Enschede heeft er zelfs 3! :+

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 22:37

Free2 schreef:
Waarom begint tegenwoordig iedereen, maar dan ook echt iedereen, met het opzetten van een youtube account en het maken van vlogs? Ik word er zo moe van :')

Denken makkelijk geld te kunnen verdienen denk ik :p

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 22:37

Hoe voelt een beginnende blaasontsteking? En kan het lichaam dat zelf nog oplossen? (door veel drinken bijvoorbeeld)

Vrijdagochtend viel bij mij het kwartje toen ik ineens bedacht dat ik 's nachts al 4 keer naar de wc was geweest voor net niets. En later op het werk vette pijn in m'n onderbuik kreeg. Met heel veel drinken is die pijn zo goed als volledig verdwenen. Maar volgens mij moet je je veel beroerder voelen?

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 22:40

Neem er nog cranberry sap of pillen bij en lever voor de zekerheid maandag nog wat urine in.

Als het echt nog in een begin fase zit kan je lichaam dat prima zelf nog opruimen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 22:41

Bij mij voelt het vooral als een zeurderig gevoel in mn blaas/ plasbuis. Je kan het inderdaad verhelpen in het beginnend stadium door de zuurgraad van je urine omhoog te helpen en veel en goed te plassen. Je blaas moet echt leeg zijn.
De zuurgraad kan je omhoog krijgen door bijvoorbeeld cranberry pillen en of vitamine C tabletten. Zure drankjes (cranberrysap) helpen ook snel en goed.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 23:04

Lente schreef:
c_alsemgeest schreef:

Voorbeeldje (waardoor ik ook op de vraag kwam :+ )[ [url=m/YTxmWD.jpg]Afbeelding[/url] ]

Serieus? :+

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 23:18

Janine1990 schreef:
Hoe voelt een beginnende blaasontsteking? En kan het lichaam dat zelf nog oplossen? (door veel drinken bijvoorbeeld)

Vrijdagochtend viel bij mij het kwartje toen ik ineens bedacht dat ik 's nachts al 4 keer naar de wc was geweest voor net niets. En later op het werk vette pijn in m'n onderbuik kreeg. Met heel veel drinken is die pijn zo goed als volledig verdwenen. Maar volgens mij moet je je veel beroerder voelen?

Ik heb het chronisch. En kan je vertellen het is verschrikkelijk. Het wisselt zich af met dagen dat ik niet plas tot heel veel. Bij mij werkt echt het enige (geen eens medicijnen) water. Water en nog eens water. Drink 2 glazen water snel achter elkaar op en binnen een half uur plas ik "normaal". Ik drink zo'n beetje alleen maar water. En dit is voor mij het allerbeste. Blijf water drinken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 23:19

Heb dat van die partner stad even aan m'n vriend gevraagd. Die is nogal nerd (sorry). Partnerstad heeft te maken met culturele promotie en het '1 maken van Europa'. Schijnt. :+

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 23:20

Janine1990 schreef:

Dat plus dat ik vaker kleine beetjes plas en m'n urine sterker gaat ruiken.
Flink doorspoelen dmv veel water drinken (>half flesje/glas water per keer dat je naar de wc gaat) werkt hier redelijk, doe ik dat niet dan kan ik 1-2 dagen later door naar de huisarts voor een antibioticakuur omdat ik bloed plas. :x

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 03:26

Lente schreef:
c_alsemgeest schreef:

Wat een slet... _O-

Amyd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 08:23

Vers geperste jus'd Orange drinken, zei mn huisarts altijd als ik blaasontsteking had. En het helpt ook nog!

Alle dieren in de natuur hebben zn nut toch?
Nou vraag ik mij af, wat is het nut van een mug?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 09:02

Volgens mij hebben muggen meer nut dan dazen.. muggen zijn voor veel dieren voer (muggen larven worden gegeten door vissen en kikkers, volwassen muggen worden gegeten door kikkers, wespen, spinnen,vogels. Daarbij verspreiden ze ziektes wat de natuur in balans houdt..

Wat echter het nut is van dazen is me een raadsel..

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 09:06

Shanna schreef:
Volgens mij hebben muggen meer nut dan dazen.. muggen zijn voor veel dieren voer (muggen larven worden gegeten door vissen en kikkers, volwassen muggen worden gegeten door kikkers, . Daarbij verspreiden ze ziektes wat de natuur in balans houdt..

Wat echter het nut is van dazen is me een raadsel..

Het enige nut van muggen is meer muggen maken, van dazen om meer dazen te maken en van vissen, kikkers, wespen, spinnen, vogels, dazen en mensen om meer vissen, kikkers, wespen, spinnen, vogels, dazen en mensen te maken.
Toevoeging: ook die door muggen verspreide infectieziekten zal het een worst zijn of ze 'de natuur' nu meer of minder in evenwicht houden. Ook die 'willen' niets meer dan zichzelf verspreiden.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 10:51

Ik heb voor 2017 mijn aanvullende zorgverzekering aangepast.

In 2016 heb ik met brilvergoeding 2 brillen gekocht.

Is die vergoeding dit jaar weer opnieuw ingegaan omdat ik mijn aanvullende pakket heb aangepast? Of moet ik gewoon braaf 2 jaar uitzitten?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 11:09

Dankjulliewel, ik blijf vrolijk verder drinken :P Water uiteraard :+

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 11:58

SavannahNx schreef:
Free2 schreef:

Denken makkelijk geld te kunnen verdienen denk ik :p

nou alleen vloggen verdient amper iets, en al helemaal niet als je niet minimaal 100.000 subs hebt. pas vanaf daar kan je enigszins iets verdienen, en dan alsnog is dat verre van genoeg om jezelf te onderhouden.

Dobbelicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 13:48

Verveling tijdens een lange autorit:

Wat ik me afvraag, als een steekmug bloed drinkt van een mens en dan boven de snelweg vliegt en vervolgens tegen de voorruit uit elkaar splasht, belandt dan het DNA van die persoon waar het bloed van was ook op je voorruit?? :+

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 13:50

Dobbelicious schreef:

Wat ik me afvraag, als een steekmug bloed drinkt van een mens en dan boven de snelweg vliegt en vervolgens tegen de voorruit uit elkaar splasht, belandt dan het DNA van die persoon waar het bloed van was ook op je voorruit?? :+

Ja, natuurlijk.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 13:56

Volgens mij is het bloed dan zo vermengt met andere zooi die het drinkbaar en verteerbaar) moeten maken voor de mug (anti stolling e.d.) dat het dna te beschadigd is voor herkenning in die kleine hoeveelheden.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 14:04

Nope, dna kan probleemloos geanalyseerd worden in zulke hoeveelheden.
Voorwaarde is uiteraard dat het bloed vrij kortgeleden gedronken is en niet volledig verteerd.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 15:38

Dobbelicious schreef:

Heb in Spanje een mug met mijn eigen bloed erin doodgeslagen op de muur :')