Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
amoj schreef:Nou inderdaad, weet je NInX beters?
Zometeen ff boodschappen doen. Heb me voorgenomen extra vlees mee te nemen want al die Vegas die mij proberen te overtuigen van hun geloof krijg ik een beetje erg veel jeuk van.
Als we dan kinderachtige reacties gaan geven doe ik ook gezellig ff mee. Zal hier straks even een fotootje plaatsen als mijn dieronvriendelijke milieuvervuilende maar overheerlijke biefstuk klaar is.
Magrathea schreef:amoj schreef:Nou inderdaad, weet je NInX beters?
Zometeen ff boodschappen doen. Heb me voorgenomen extra vlees mee te nemen want al die Vegas die mij proberen te overtuigen van hun geloof krijg ik een beetje erg veel jeuk van.
Als we dan kinderachtige reacties gaan geven doe ik ook gezellig ff mee. Zal hier straks even een fotootje plaatsen als mijn dieronvriendelijke milieuvervuilende maar overheerlijke biefstuk klaar is.
Ik kan mensen die dit soort dingen zeggen echt niet serieus nemen
amoj schreef:Nou inderdaad, weet je NInX beters?
PlantsTho schreef:amoj schreef:Nou inderdaad, weet je NInX beters?
Blij dat we het er eindelijk over eens zijn dat vlees dieronvriendelijk is!Toch nog wat bereikt zo
Mazida schreef:Vlees is niet dieronvriendelijk. Een leeuw die een gazelle verorbert is ook dieronvriendelijk bezig dan? Zie die niet zo gauw op een grasspriet kauwen
maura schreef:Ik heb er verdorie bij gezet waaróm dat onthoornen een paar decennia geleden is begonnen.
amoj schreef:Ja en in deze discussies leggen de vegans de 'slechte Mensch die vlees eet' hun wil en wetjes en regels op. Jij eet vlees, ohh dierenbeul of milieu vervuiler. Ohh kijk die of die docu, hoe slecht je wel bent!
Werkt twee kanten op hoor!
PlantsTho schreef:Wat viel daar op te reageren dan? Ja, palmolieproductie is een probleem voor de aarde en nee, soja is niet ongezond, maar past (net als praktisch alle soorten voeding) met mate prima in een gezond dieet. https://walrabenstein.nl/soja-gezond-ongezond/
Ik moest trouwens wel erg lachen om je laatste zin. Je zou geen kweekvlees eten, want dat kl**t met de natuur? Wat dacht je van al die doorgefokte dieren dan?
daffie1986 schreef:Dat er zoveel ontbossing plaats vindt voor soja en palm zodat men deze producten kan nuttigen terwijl de rund- en melkveehouderij alleen het restproduct overneemt. Maar ik begrijp dus dat jij wel wist dat het dus gewoon gevaarlijk (ja overdreven i know) is bij dagelijkse consumptie? Het is namelijk slecht voor de vruchtbaarheid van mannen bij de dagelijkse consumptie van soja. Ik weet helemaal niets over het vegetarische dieet dus weet echt niet hoeverre jullie "de schijf van 5" of iets soortgelijks toepassen en heb dus ook geen flauw idee hoevaak/hoeveel sojaproducten jullie eten, maar ik schrok daar wel een beetje van.
1) Doorgefokt is nog altijd iets anders dan dat er DNA-profielen veranderd worden.
2) Ik begrijp dat alle fokkers hun paarden ook door gefokt zijn? Want ik snap echt niet waar je dat op basseerd? Ik kan me dus alleen maar indenken dat dat op winst gebaseerd zou moeten zijn dan, aangezien dat het enige is waar de landbouw omgeeft volgens alle opmerkingen die je maakt? Maar misschien begrijp ik je volkomen verkeerd.
daffie1986 schreef:Nee, ik heb het steeds over de melkveehouderij dus stond totaal niet stil bij dikbillen. En ja die zijn imo ook doorgefokt net als vele andere huisdieren.
Nogmaals, het deel dat nu veevoer is werdt vroeger gewoon weggegooid. Als het geteeld zou worden voor de gigantische vraag vanuit de sector, bedenk je dan eens waarom het zo goedkoop is? Ik maak geen denkfout, maar jij wordt toch echt verkeerd voorgelicht op dat gebied. En ik heb geen idee hoe ik je dat kan laten inzien.
PlantsTho schreef:[
Ach, dat het slecht is voor de vruchtbaarheid is volgens mij niet onomstotelijk bewezen, maar gezien de reacties hier in dit topic moeten we daar eigenlijk blij mee zijn toch? Overbevolking was toch het grote probleem?
PlantsTho schreef:daffie1986 schreef:Nee, ik heb het steeds over de melkveehouderij dus stond totaal niet stil bij dikbillen. En ja die zijn imo ook doorgefokt net als vele andere huisdieren.
Nogmaals, het deel dat nu veevoer is werdt vroeger gewoon weggegooid. Als het geteeld zou worden voor de gigantische vraag vanuit de sector, bedenk je dan eens waarom het zo goedkoop is? Ik maak geen denkfout, maar jij wordt toch echt verkeerd voorgelicht op dat gebied. En ik heb geen idee hoe ik je dat kan laten inzien.
Omdat er geen bewijs voor is, in tegenstelling tot wat ik beweer?
Okee, de melkveehouderij: Kunstmatige inseminatie, Koeien met uierproblemen, koeien die blijkbaar te veel melk geven om het kalfje bij hen te laten drinken, want dan zou het kalfje zich dooddrinken (meerder boeren dit horen beweren). Koeien die 3x zoveel melk geven als minder dan een eeuw geleden.... Heel natuurlijk allemaal