wat is het doel van de anti-boeren-beweging?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: wat is het doel van de anti-boeren-beweging?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 13:10

Nou inderdaad, weet je NInX beters?

Zometeen ff boodschappen doen. Heb me voorgenomen extra vlees mee te nemen want al die Vegas die mij proberen te overtuigen van hun geloof krijg ik een beetje erg veel jeuk van.

Als we dan kinderachtige reacties gaan geven doe ik ook gezellig ff mee. Zal hier straks even een fotootje plaatsen als mijn dieronvriendelijke milieuvervuilende maar overheerlijke biefstuk klaar is.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 13:11

Jildau schreef:
Wauw kinderachtige reactie..

Waar zouden we zijn zonder een beetje pret?!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 13:14

Nou inderdaad, gewoon een knipoog erachter, dan is het leuk ;)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 13:17

amoj schreef:

Zometeen ff boodschappen doen. Heb me voorgenomen extra vlees mee te nemen want al die Vegas die mij proberen te overtuigen van hun geloof krijg ik een beetje erg veel jeuk van.

Als we dan kinderachtige reacties gaan geven doe ik ook gezellig ff mee. Zal hier straks even een fotootje plaatsen als mijn dieronvriendelijke milieuvervuilende maar overheerlijke biefstuk klaar is.

Ik kan mensen die dit soort dingen zeggen echt niet serieus nemen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 13:20

Magrathea schreef:
amoj schreef:

Nee, ik mensen die von martels een passende naam vinden ook niet.

Tiepfoudt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 13:25

Magrathea schreef:

Het gaat over en weer mensen, get over it. Heb je nog wel de tijd om op mijn reactie op jouw ondergesneeuwde bericht van twee pagina's terug te reageren?

juval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-17 13:27

nou ja, what is in a name.... ouwehand wil de dierentuin ook gaan sluiten toch? ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 13:34

Leuk werk hoor bij de slager , ze komen net geslacht binnen in grote stukken in bakken , voor je het weet zijn al die stukken in nog kleinere stukken en maken ze er gehakt van en daar maak ik weer van alles van :D . En lekker dat het smaakt <3

juval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-17 14:50

PlantsTho

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 19:12

amoj schreef:

Blij dat we het er eindelijk over eens zijn dat vlees dieronvriendelijk is! :D Toch nog wat bereikt zo :)

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 19:21

Vlees is niet dieronvriendelijk. Een leeuw die een gazelle verorbert is ook dieronvriendelijk bezig dan :o ? Zie die niet zo gauw op een grasspriet kauwen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 19:30

PlantsTho schreef:
amoj schreef:

Blij dat we het er eindelijk over eens zijn dat vlees dieronvriendelijk is! :D Toch nog wat bereikt zo :)

Oh sorry, dacht dat je m'n sarcasme wel begreep...

PlantsTho

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 19:33

Mazida schreef:
Vlees is niet dieronvriendelijk. Een leeuw die een gazelle verorbert is ook dieronvriendelijk bezig dan :o ? Zie die niet zo gauw op een grasspriet kauwen :')

Leuk bedacht zeg!

1. Voor de gazelle klinkt dat niet echt vriendelijk.

2. Zoals ik al eerder in dit topic heb gezegd: een leeuw heeft niet echt de keuze om in de supermarkt een diervriendelijke maaltijd samen te stellen, denk je niet? Een mens wel.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 19:44

maura schreef:
Ik heb er verdorie bij gezet waaróm dat onthoornen een paar decennia geleden is begonnen.

Sterker nog, wij (Nederland, maar ook wereldwijd.) hadden vroeger heel veel koeien lopen zonder hoorns of koeien met hele kleine hoorns die steeds afbrokkelde (vermoedelijk waren deze koeien hetrozygoos hoornloos). Uiteindelijk waren deze koeien erg gewild in o.a. Duitsland en zijn we in Nederland de hoornloze koeien gaan verkopen om gehoornde koeien hier te houden. We zien nu dus ook dat er weer terug gekeken wordt naar de geschiedenis om weer hoornloos te gaan fokken. Helaas zijn door de jaren heen nog weinig hoornloze koeien overgebleven dus is er een kleine DNA spreiding. Overigens is ook de samenstelling van de melk verschillend tussen beide, ik kan dat artikel alleen niet open op de website van de boerderij. Maar bij hoornloze koeien zien we vaker het A2A2 gen voorbij komen. Dit A2-eiwit zouden we beter kunnen verteren http://a2a2.nl/a2a2-melk . Overigens is het ook "dankzij" DNA invloeden uit o.a. Roemenië (dacht ik) dat de volwassen mens vandaag de dag als volwassenen nog steeds de lactose kan verteren in melk. Iemand die lactose intolerant is, heeft net een iets andere DNA samenstelling. En dat heet dus evolutie en wordt wel degelijk veroorzaakt door moeder natuur.

amoj schreef:
Ja en in deze discussies leggen de vegans de 'slechte Mensch die vlees eet' hun wil en wetjes en regels op. Jij eet vlees, ohh dierenbeul of milieu vervuiler. Ohh kijk die of die docu, hoe slecht je wel bent!

Werkt twee kanten op hoor!

Ik vind het wel typisch dat er op mijn berichtgeving over soja en palm totaal niet gereageerd wordt.

PlantsTho

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 19:58

Wat viel daar op te reageren dan? Ja, palmolieproductie is een probleem voor de aarde en nee, soja is niet ongezond, maar past (net als praktisch alle soorten voeding) met mate prima in een gezond dieet. https://walrabenstein.nl/soja-gezond-ongezond/

Ik moest trouwens wel erg lachen om je laatste zin. Je zou geen kweekvlees eten, want dat kl**t met de natuur? Wat dacht je van al die doorgefokte dieren dan? ;)

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 20:07

PlantsTho schreef:
Wat viel daar op te reageren dan? Ja, palmolieproductie is een probleem voor de aarde en nee, soja is niet ongezond, maar past (net als praktisch alle soorten voeding) met mate prima in een gezond dieet. https://walrabenstein.nl/soja-gezond-ongezond/

Ik moest trouwens wel erg lachen om je laatste zin. Je zou geen kweekvlees eten, want dat kl**t met de natuur? Wat dacht je van al die doorgefokte dieren dan? ;)

Dat er zoveel ontbossing plaats vindt voor soja en palm zodat men deze producten kan nuttigen terwijl de rund- en melkveehouderij alleen het restproduct overneemt. Maar ik begrijp dus dat jij wel wist dat het dus gewoon gevaarlijk (ja overdreven i know) is bij dagelijkse consumptie? Het is namelijk slecht voor de vruchtbaarheid van mannen bij de dagelijkse consumptie van soja. Ik weet helemaal niets over het vegetarische dieet dus weet echt niet hoeverre jullie "de schijf van 5" of iets soortgelijks toepassen en heb dus ook geen flauw idee hoevaak/hoeveel sojaproducten jullie eten, maar ik schrok daar wel een beetje van.

1) Doorgefokt is nog altijd iets anders dan dat er DNA-profielen veranderd worden.
2) Ik begrijp dat alle fokkers hun paarden ook door gefokt zijn? Want ik snap echt niet waar je dat op basseerd? Ik kan me dus alleen maar indenken dat dat op winst gebaseerd zou moeten zijn dan, aangezien dat het enige is waar de landbouw omgeeft volgens alle opmerkingen die je maakt? Maar misschien begrijp ik je volkomen verkeerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 20:21

En wat is er mis met 'doorgefokte' dieren? Koeien fokken, dan letten de meeste boeren op dat ze een stier kiezen die een sterke bouw vererft. Een sterk skelet. Op afkalfgemak (dus dat de koe zichzelf red) en nog wel meer gezondheidsaspecten. Lijkt me niet verkeerd.

Doorfokken denk ik aan honden met een te platte neus, het Friese paard met de vele inteelt etc.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 20:25

Nog zo'n voorbeeld van een restproduct is bijvoorbeeld het kokoswater wat blijkbaar helemaal hip is tegenwoordig. De plaatselijke bevolking gebruikte deze kokosnoot namelijk voor het vruchtvlees terwijl het water gedumpt werdt in waterwegen en zo voor vervuiling zorgde. Tot er een Duitser langskwam die bedacht om dit product goedkoop te kopen bij de telers die nu betaald krijgen voor hun afval.

Staat dus totaal los van de discussie maar het principe is hetzelfde bij het restafval van de soja en Palm industrie. Dat restproduct werd ook gewoon gedumpt.
Laatst bijgewerkt door daffie1986 op 19-03-17 20:27, in het totaal 1 keer bewerkt

PlantsTho

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 20:27

daffie1986 schreef:
Dat er zoveel ontbossing plaats vindt voor soja en palm zodat men deze producten kan nuttigen terwijl de rund- en melkveehouderij alleen het restproduct overneemt. Maar ik begrijp dus dat jij wel wist dat het dus gewoon gevaarlijk (ja overdreven i know) is bij dagelijkse consumptie? Het is namelijk slecht voor de vruchtbaarheid van mannen bij de dagelijkse consumptie van soja. Ik weet helemaal niets over het vegetarische dieet dus weet echt niet hoeverre jullie "de schijf van 5" of iets soortgelijks toepassen en heb dus ook geen flauw idee hoevaak/hoeveel sojaproducten jullie eten, maar ik schrok daar wel een beetje van.

1) Doorgefokt is nog altijd iets anders dan dat er DNA-profielen veranderd worden.
2) Ik begrijp dat alle fokkers hun paarden ook door gefokt zijn? Want ik snap echt niet waar je dat op basseerd? Ik kan me dus alleen maar indenken dat dat op winst gebaseerd zou moeten zijn dan, aangezien dat het enige is waar de landbouw omgeeft volgens alle opmerkingen die je maakt? Maar misschien begrijp ik je volkomen verkeerd.

Eh, je maakt alleen een denkfout. Er wordt zoveel ontbost omdat de veehouderij het restproduct graag wilt hebben. Niet andersom.
Ach, dat het slecht is voor de vruchtbaarheid is volgens mij niet onomstotelijk bewezen, maar gezien de reacties hier in dit topic moeten we daar eigenlijk blij mee zijn toch? Overbevolking was toch het grote probleem? :D

Dan verschillen wij van mening over doorfokken :). Ik kan mij dikbil-koeien voor de geest halen die niet eens meer normaal kunnen bevallen. Maar dat is normaal vind jij?

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 20:31

Nee, ik heb het steeds over de melkveehouderij dus stond totaal niet stil bij dikbillen. En ja die zijn imo ook doorgefokt net als vele andere huisdieren.

Nogmaals, het deel dat nu veevoer is werdt vroeger gewoon weggegooid. Als het geteeld zou worden voor de gigantische vraag vanuit de sector, bedenk je dan eens waarom het zo goedkoop is? Ik maak geen denkfout, maar jij wordt toch echt verkeerd voorgelicht op dat gebied. En ik heb geen idee hoe ik je dat kan laten inzien.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 20:35

Ik denk dat PlantsTho zo ook gaat melden dat de dikbil fokkerij druk bezig is met het afkalf gebeuren.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 20:48

Kinke schreef:
Ik denk dat PlantsTho zo ook gaat melden dat de dikbil fokkerij druk bezig is met het afkalf gebeuren.

Dat vergat ik inderdaad er nog bij te zetten, want hier is de sector ook bezig om weer terug te pakken op oude genen voor afkalf gemak.

PlantsTho

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 20:52

daffie1986 schreef:
Nee, ik heb het steeds over de melkveehouderij dus stond totaal niet stil bij dikbillen. En ja die zijn imo ook doorgefokt net als vele andere huisdieren.

Nogmaals, het deel dat nu veevoer is werdt vroeger gewoon weggegooid. Als het geteeld zou worden voor de gigantische vraag vanuit de sector, bedenk je dan eens waarom het zo goedkoop is? Ik maak geen denkfout, maar jij wordt toch echt verkeerd voorgelicht op dat gebied. En ik heb geen idee hoe ik je dat kan laten inzien.

Omdat er geen bewijs voor is, in tegenstelling tot wat ik beweer? :)

Okee, de melkveehouderij: Kunstmatige inseminatie, Koeien met uierproblemen, koeien die blijkbaar te veel melk geven om het kalfje bij hen te laten drinken, want dan zou het kalfje zich dooddrinken (meerder boeren dit horen beweren). Koeien die 3x zoveel melk geven als minder dan een eeuw geleden.... Heel natuurlijk allemaal *\o/*

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 21:41

PlantsTho schreef:
[
Ach, dat het slecht is voor de vruchtbaarheid is volgens mij niet onomstotelijk bewezen, maar gezien de reacties hier in dit topic moeten we daar eigenlijk blij mee zijn toch? Overbevolking was toch het grote probleem? :D

Waarom zou ik onderzoeken moeten leveren terwijl blijkbaar de onderzoeken naar onvruchtbaarheid bij mannen die ik opnoem volgens jouw niet bewezen zijn? Daarbij is er al eens in het verleden een docu gemaakt waarin dit aangegeven werdt. Nogmaals hoe kan een product waar volgens jouw zoveel vraag naar is, zo goedkoop zijn? Wel eens gehoord over vraag en aanbod?

En wat betrefd de onvruchtbaarheid en overbevolking. Je zegt het zelf, maar dat betekend dus wel dat de vegetariërs zichzelf uitroeien dan. Veehouders, het is maar een fase.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 21:52

PlantsTho schreef:
daffie1986 schreef:

Omdat er geen bewijs voor is, in tegenstelling tot wat ik beweer? :)

Okee, de melkveehouderij: Kunstmatige inseminatie, Koeien met uierproblemen, koeien die blijkbaar te veel melk geven om het kalfje bij hen te laten drinken, want dan zou het kalfje zich dooddrinken (meerder boeren dit horen beweren). Koeien die 3x zoveel melk geven als minder dan een eeuw geleden.... Heel natuurlijk allemaal *\o/*

Als jij mag kiezen heb je dan liever die vrouw van 300 kg bovenop je heupen terwijl je op handen en knieën zit (met een hele grote kans op een gebroken been en andere verwondingen) of een dun rietje, dan geef jij dus de voorkeur aan die vrouw?

Ik heb ervaring met stieren bij de koeien, dus ik weet echt wel waar ik het over heb. Worden in o.a. NZ dan ook genoeg koeien doodgeschoten omdat de stier wel wou en de koe niet, maar ook als beide wel willen. Een stier is gewoon hartstikke zwaar.

Dat kalfjes zich dood drinken omdat de koe teveel melk geeft is kul. Denk maar even aan een baby, die zorgt er ook voor dat de borstvoeding op zijn/haar behoefte afgesteld wordt. Echter kan een pasgeboren kalf de maag tijdens de eerste voeding behoorlijk ver oprekken en daardoor drinken ze teveel met als gevolg dat ze door de vette samenstelling van de biest aan de diaree gaan en daar kunnen ze dan dood aan gaan.

Koeien van nu vergelijken met koeien van 3 eeuwen terug is niet eerlijk als je nagaat dat het totaal aandere rassen zijn.

Uierproblemen, zoals? Zijn verschillende met verschillende redenen.