Als dromen uitkomen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-22 23:05

Emil en Tanya ik zie nu pas jullie berichten nadat ik een topic voor Jazz heb geopend die drachtig is. Ik heb het laatste jaar weinig op bokt gekeken.

Het gaat goed met ons. Liselotte gaat na de voorjaarsvakantie naar de laatste term van jaar 2. Er is hier 7 jaar basis school, foundation/prep en dan jaar 1/6 dus ik weet niet zo goed of het nu te vergelijken is met groep 4 of 5 in Nederland. Maar ze doet het in ieder geval goed op school en zit met lezen in een groepje voor meer gevorderde kinderen.

We hebben nog steeds Nikki die ik nu tijdelijk wat meer werk, vooral aan de lange lijnen en dubbele longe, want Liselotte heeft Gemma een kleinere pony tijdelijk te leen. Gemma is nu 18 maar heeft als show pony veel gewonnen in haar jonge jaren en is nu de perfecte leerpony.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Noah is inmiddels bijna 2,5 en mag volgend school jaar vanaf term 2 naar school.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Met ml en mij gaat het ook goed. Hebben het beide goed naar ons zin met werk. Ml heeft en is nog bezig met stallen bouwen voor de paarden. Jazz is drachtig en geeft ons hopelijk een mooi veulentje in oktober.
Er zijn veel meer foto’s dan ik kan uploaden maar ik zal er nog een paar plaatsen.

Oja we hebben ook een nieuw hondje. Haar naam is Tilly ze is een 5 jarige mini fox terrier. Haar vorige eigenaar had haar gekregen toen ze een jaar oud was maar wilde haar eigenlijk niet hebben dus nu is ze bij ons. Lilo vind het best dat ze de bank moet delen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

kally

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 09:14

Leuk om te lezen dat het voorspoedig gaat bij jullie en de paarden..leuk een veulen op komst..
En wat houdt je werk in op de winery?

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-22 09:37

Kally op de winery zelf doe ik eigenlijk weinig. Ik zorg voor de moeder van de eigenaar. Ik ben dus op papier in dienst bij de winery maar ik doe wat schoonmaken, sociaal contact, medicijnen checken en wanneer het nodig is naar afspraken rijden of wat boodschappen. Soms gaan we gewoon ergens op de koffie. Het maakt voor de familie weinig uit wat ik doe als moeders maar blij is. Super baan want Noah mag mee en tijdens de vakanties Liselotte ook. Liselotte doet vaak zelfs wat klusjes om wat geld te verdienen

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 10:30

Ach…dat is dus best relaxt en leuk werk..

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-22 11:04

Ja inderdaad relaxed en leuk werk. En het zorgt ervoor dat deze vrouw alleen thuis kan blijven wonen want ik haar indien nodig ook helpen met douchen of aankleden.

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 12:43

Nou dat is dan voor die mevrouw een uitkomst en voor jou ook…zeker als het gemoedelijk gaat allemaal..

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-22 13:17

Absoluut en Noah die er komt sinds hij 5 weken oud is weet niet beter of dat het zijn grootmoeder is.

Vandaag gingen we trouwens naar de les met Liselotte. Ik heb geen rij foto’s van Liselotte maar wel Noah die met het kindje van de buren aan het spelen is. Vanavond hebben het buiten vuur aangedaan en lekker buiten gegeten. Het weer was heerlijk vandaag.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 22:08

Oh, wat leuk om weer een berichtje van jullie te lezen. Wat zijn de kids flink gegroeid en Noah heeft een mooi ondeugend koppie! Leuke pony voor Liselotte.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 16:03

Super leuke updates zo <3 en wat groeien je kids toch heerlijk op ;) wel handig zo'n hekje om het vuur met die kleine kids.

En wat een droompony voor je dochter nu.

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-22 23:05

Ievie Noah ziet er niet alleen ondeugend uit hij is het ook!

Mer dank je. Ik zie jou mooie kids wel eens voorbij komen op fb.
Ik ben erg blij dat ze heerlijk buiten kunnen zijn. Het hekje rondom het vuur is eigenlijk een huisdier pen maar ik vind het veel te klein om dier of kind binnen te houden dus gebruiken we het om ze buiten te houden.

Gemma is inderdaad een super pony. Helaas is ze een leen pony en moet ze in November weer naar huis.

Echt updated iedere dag heeft weinig zin want er is niet iedere dag veel interessants maar ik zal regelmatig wat posten.

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-22 13:35

Toch nog wat nieuws deze week. De aannemer komt maandag eindelijk en gaat beginnen met het slopen van de badkamer en de ramen van de woonkamer vervangen.

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-22 07:12

Ik wilde vandaag posten dat de nieuwe ramen waren gearriveerd, maar ik heb ze nog niet gezien.

Wel heb ik een paar foto’s van de Murray river. Hij stond al erg hoog maar er is nog meer water verwacht en kans op overstromingen. Ik denk niet direct dat we de paarden moeten verhuizen wij zitten 15 kilometer van de rivier vandaan en de paarden staan op een heuvel maar we moeten het natuurlijk wel in de gaten houden.

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-22 08:00

Internet wil niet meewerken vandaag dus als nog de foto’s
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 12:49

De rivier staat inderdaad wel hoog, maar inderdaad 15 km verderop moet het nog wel wat meer stijgen om gevaar op te leveren.

Ik ben benieuwd naar je nieuwe ramen ;)

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-22 05:03

Mer inderdaad er moet heel wat gebeuren voor het hier is. Maar we houden het wel in de gaten want het gaat de komende 3 dagen regenen.

De ramen zijn inmiddels gearriveerd en staan klaar in de schuur. Ml is begonnen met wat van nep bakstenen panels eraf halen. Het witte (stoffige) hout daarachter gaat ook weg. Daarvoor in de plaats komt eerst isolatie en dan de nieuwe colorbond panels. Het matglas raam is voor de badkamer.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 08:26

Jemig dat is nog een beste klus zeg :=

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-22 08:39

Het is inderdaad een hele klus maar ml hoeft alleen de nep bakstenen eraf te halen. De rest wordt gedaan door de aannemer. Het is dat er mogelijk asbest in zit. Ze weten het niet zeker.
Daarom moesten we dat er zelf af halen en uit voorzorg op de goede manier opruimen.

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-22 10:12

Het heeft vandaag de hele dag geregend. De ponies hebben hun hooi baal zo goed als op. De nieuwe balen wilden we van het weekend op halen. Het had evt vandaag gekund maar omdat ze nog 2 dagen regen geven dacht ik, ik geef ze vers droog hooi van kleine pakjes in de stal. 2 aten er binnen, ondanks dat Jazz nog wel 3/4 pak hooi buiten heeft. Gemma die ging mooi niet binnen eten. Als echte welsh kun je prima in de regen staan blijkbaar.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-22 01:18

Het bouwen gaat dan toch echt beginnen. Ml is ongeveer op de helft met de baksteen panelen eraf te halen. Het blijkt erg stoffig daarachter. Morgen komt de aannemer en gaan ze aan de badkamer beginnen. Die moet eerst helemaal afgebroken worden voordat de loodgieter komt en alles opnieuw aansluit. Het is best grappig hier want de loodgieter (plumber) doet ook electriciteit.
Afbeelding

Dit was ook de laatste week van de voorjaarsvakantie. Dus hebben we donderdag de kinderen meegenomen naar een indoor speeltuin. Dat was erg leuk. Onderweg kwamen we langs een weg waar water op stond. Gelukkig nu maar een beetje want de week ervoor was hij dicht vanwege overstromingen. Vanmiddag gaan we naar de rivier om bij het water te kijken. De verwachting is dat met al het water dat nog komt de rivier aan het einde van de maand gaat overstromen. Dit is niet alleen regen maar ook water uit de bergen wat stroomafwaarts gaat.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gisteren hadden we een middag thuis dus zijn Liselotte en ik lekker even naar buiten geweest met de ponies.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-22 08:30

En de grote verbouwing is in gang. De badkamer is eruit gesloopt. De muur van de badkamer is iets opgeschoven zodat we meer ruimte daar gaan hebben. De logeerkamer is daardoor kleiner. En het eerste raam zit in de logeerkamer.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 22:06

Wat een flinke klus joh! Moet er nog veel aan jullie huis gebeuren?
Spannend met dat water. Hopelikk valt het mee.

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-22 23:32

Ievie ja er moet behoorlijk wat gedaan worden. En het gaat extra lang duren want een deel van de palen waar het huis op staat moet vervangen worden. Ik zal daar later een foto van maken.

We zijn zondag naar de rivier gegaan om bij het water te kijken. We konden niet erg ver want de rivier was hier al buiten de oevers gegaan en alle paden stonden vol.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 17:46

Oh wat een water! Hopelijk kan de natuur er ook wel eventjes op teren. De kinderen vonden het wel leuk zo te zien.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 09:13

Hoorde net op de radio over de overstromingen. Hoop dat het bij jullie meevalt en jullie er niet teveel overlast van hebben?

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-22 09:19

Er zijn inderdaad overstromingen in Victoria. Gelukkig valt het bij ons mee. De paddock is zelfs al aan het drogen. Ik ben vanmorgen gaan werken en de weg was droog. Er zijn wel wat gaten in de weg waar door de modder/water sinkholes zijn ontstaan onder de weg. Dus het valt bij ons reuze mee. Het is vooral rond Bendigo en Melbourne waar er grotere overstromingen zijn.