Vriend uitgenodigd voor bruiloft, maar ik alleen de avond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 12:01

Dees schreef:
Sees schreef:
Dees, daarbij kan het ook gewoon zijn dat je partner daadwerkelijk niet goed genoeg is en men daar ook een goede reden voor heeft ;).

Mensen die dat vinden, tonen geen respect voor mij en mijn keuzes en vertellen mij daarmee indirect dat ik ook niet goed genoeg ben.
Lijkt me slechte basis voor een vriendschap. Heeft iig geen toekomst meer.

Mag uiteraard, daarom is het ook een mening hè ;).

De partner van een genodigde (familielid)op de bruiloft stond er bekend om drugs te gebruiken, die was dus niet uitgenodigd. Dan heb ik maar geen respect voor jouw keuze, ik vond mijn trouwdag toch écht belangrijker op dat moment.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 12:02

Sees schreef:
[naam verwijderd] schreef:
Had iedereen gezegd dat hun partner niet welkom was geweest... zat je waarschijnlijk alleen aan de bbq of met een stel singles :D
Stellen komen in 2.

Of gewoon met iedereen die hebt uitgenodigd zonder partner omdat die het geen probleem vinden om een avond gescheiden te zijn ;).

Ik ken dat soort mensen niet ;)
Misschien is het een generatie-dingetje.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 12:02

Heel veel mensen beseffen dit trouwens niet, maar dat komt denk ik ook wel omdat het zelden voorkomt :))

Toch zie je in kerken toch ook wel eens dat op de achterste banken diverse gemeenteleden zitten om de dienst bij de wonen.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 12:03

Sammie schreef:
Sees, Een huwelijk is op het gemeentehuis voor iedereen openbaar te bezoeken. Alleen op 'andere locatie's' zijn deze regels wel eens anders, tenzij deze locatie tijdelijks als gemeentehuis is aangewezen. Bij het gemeentehuis mag in principe gewoon iedereen aanschuiven en zelden geweigerd worden :) Bij een kerkelijk huwelijk gelden ook weer andere regels.

Dat is wettelijk zo bepaald :D Vorm van etiquette dus :D

Volgens mij is dat anders, of wij hebben een andere etiquette dat kan ook :D.

Bij ons had het toch écht niet gekund hoor, max van 35 personen dus die waren gewoon geweigerd :j.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 12:03

Sees schreef:
Dan heb ik maar geen respect voor jouw keuze, ik vond mijn trouwdag toch écht belangrijker op dat moment.

Wat ik zeg. Dan heeft zo'n vriendschap tussen jou en mij geen toekomst meer.
(hypothetische stelling natuurlijk, jij en ik kennen elkaar totaal niet)

Sees

Re: Vriend uitgenodigd voor bruiloft, maar ik alleen de avond

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 12:05

Dees of het een generatiedingetje is weet ik niet, heb geen flauw idee hoe oud je bent :D.

Dees, als jij er op zou staan je drugsgebruikende partner boven MIJN dag te plaatsen was het sowieso :evaw:.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 12:06

Brainless, dat de gemeente het sowieso bekend maakt wist ik dan weer niet. Via wat voor kanaal gaat dat dan?

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 12:06

Ik snap nog steeds niet waarom mensen zich er druk over maken. Ten eerste zou ik zelf nou niet zo nodig een hele dag op een bruiloft hangen. Ten tweede doen koppels dan alle uitjes samen?
Het bruidspaar heeft duidelijk meer met deze beste vriend dan met de aanhang.
Niets verschrikkelijks aan toch?
S,avonds is ze er weer bij toch?
Als je nu toch serieus gaat mailen(al is het mislukt) of er echt geen plaats meer is.
Met zulke vrienden heb je geen vijanden meer nodig.
Weet je vriend eigenlijk dat je wou mailen? Ik zou me als partner kapot schamen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 12:07

Sees schreef:
Volgens mij is dat anders

Ergens in hoofdstuk 5 BW veel plezier :D

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 12:09

Sammie, daarom vraag ik ook via welk kanaal de gemeente dat doet. Wat zoals ik al zei weet ik niet beter dan dat je alleen gaat als je uitgenodigd bent of het bruidspaar het in de krant zet.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 12:10

Als mijn beste vriendin gaat trouwen, die ook nog regelmatig bij ons over de vloer komt;
waarmee wij regelmatig leuke dingen gaan doen (incl haar partner).
Dan zou ik het super apart vinden als ik wel (als daggast) werd uitgenodigd en mijn man niet.

Helemaal als de rest van haar vriendengroep wel hun partner mee mogen nemen.
Stel haar partner blijkt toch mijn man niet zo te mogen... dan had ik dat graag van tevoren gemerkt/gehoord.
En niet onverwacht als statement voor hun bruiloft.
Waarom wel al jaren samen worden uitgenodigd (zonder problemen) bij hun verjaardagen en dan ineens niet voor de bruiloft?

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 12:11

Maar Brainless, TS had al wel zo'n vermoeden (én volgens mij was dat gevoel wederzijds) neemt niet weg dat deze situatie wel erg apart is verlopen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 12:11

Sees schreef:
Sammie, daarom vraag ik ook via welk kanaal de gemeente dat doet. Wat zoals ik al zei weet ik niet beter dan dat je alleen gaat als je uitgenodigd bent of het bruidspaar het in de krant zet.

Dat is wettelijk verplicht; want er mag nl bezwaar worden genaakt door anderen tegen het huwelijk.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 12:12

Brainless, via welk kanaal? Maakt de gemeente waarin je trouwt het bekend in de regiokrant ofzo?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 12:15

Sees schreef:

Dat eerste weet ik niet, zal wel een soort vorm van staatscourant zijn (die kennen heel veel mensen ook niet). Ik heb het voor het digitale tijdperk ook gewoon bij het 'prikbord' bij de gemeente zien hangen. En dan heb je ook nog de bezwaartermijn :') :))

Dat laatste klopt dus niet. Het is echt gewoon openbaar (en later ook gewoon terug te vinden in de archieven zoals dat je nu van 75 jaar en langer geleden kan terugvinden wie met wie getrouwd was en wie de getuigen waren en de ouders etc. Zelfde als notarispapieren etc.. Allemaal voor het archief)

Maar in de praktijk gebeurt het dus zelden en nogmaals, daarom denk ik dat ik dat heel mensen dit ook niet beseffen. Maar trouwen, of dat nu op maandagochtend of vrijdag gebeurt is openbaar en tot in den eeuwigheid terug te vinden in de archieven :) Inclusief de scheiding :D

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 12:19

Klopt.
Ook overlijden staat openbaar.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 12:24

Dan is het inderdaad een etiquettedingetje denk ik. En ook etiquette is blijkbaar aan meningen etc onderhevig :D. Dat je het achteraf kan terugzoeken weet ik hoor en dat je bezwaar moet kunnen maken klinkt eigenlijk ook wel logisch.

TS, zou je wel naar de plechtigheid willen gaan dan?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 12:31

etiquette zijn sociale omgangsvormen, zijn ook vaak verschillend per cultuur of zelfs per 'groep' en kunnen veranderen per generatie. Dat is wat anders dan wat de wet bepaald in het wetboek. Soms lijkt dat inmiddels tegenstrijdig, maar de oorsprong van het een en ander verklaart vaak al veel.

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 12:43

Ts, is er nog over gesproken gister avond?

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 12:45

Wij hadden bij onze bruiloft ook mensen zitten die geen kaart hadden, in het gemeentehuis. Geen probleem, vonden t hartstikke leuk.

En daarnaast ga ik er vanuit dat op de kaart van TS wel staat wanneer de plechtigheid is.

Shalimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 12:48

Helemaal eens met Dees hoor :j

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 13:03

Klopt hoor Sammie.

Nikita_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 13:32

Dees schreef:
Sees schreef:
Of gewoon met iedereen die hebt uitgenodigd zonder partner omdat die het geen probleem vinden om een avond gescheiden te zijn ;).

Ik ken dat soort mensen niet ;)
Misschien is het een generatie-dingetje.

Hahaha ligt niet helemaal aan generatie natuurlijk. Kan ook aan m'n opvoeding liggen. ;) Uiteraard ben jij en je +1 welkom op m'n bruiloft. :D

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 14:02

Femm-K in mijn geval heeft opvoeding er helemaal niets mee te maken. Het was zoete inval bij ons thuis. Ik denk eerder gezegd dat het in je karaker zit, ik ben gewoon laid- back in dit soort dingen.

radnah2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 14:58

Als ik ooit ga trouwen, nodig ik mezelf ook niet uit voor de plechtigheid :') ik vind dat gedeelte zo saai. Geef mij maar alleen feestje *\%/*