Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 15:21

Hier loopt het nog niet echt, nu 2 dingen verkocht (waarvan ik dus juist had verwacht dat ze het langst zouden blijven staan), wel met beide goed en vlot contact gehad dus de pakketjes zijn ook vlot de deur uitgegaan.
Heb nu maar mijn kansen vergroot en op mp, bokt en facebook staan.
Had even zolderopruiming gedaan en wil nu toch wel graag van t spul af eerlijk gezegd, allemaal paardenspullen wat ik niet gebruik of te groot is.

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 18:02

Heb je een linkje ik zoek nog een aantal dingetjes voor paard hier

JudithGigi

Berichten: 4340
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Limburg

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 21:15

Heb vanmiddag een setje peeskappen tekoop gezet, bieden mensen 7 euro inclusief verzendkosten terwijl de verzendkosten 6,50 zijn :') Niet helemaal wat ik bedoelde toen ik erbij zette dat ze voor een klein prijsje weg mogen..

sauffi

Berichten: 703
Geregistreerd: 08-05-15
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 21:18

Op marktplaats wordt door een website sir lancelot bodyprotectors aangeboden hebben jullie ervaringen met websites die hun spullen ook via mp aanbieden....

luxje

Berichten: 4807
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 22:08

sauffi schreef:
Op marktplaats wordt door een website sir lancelot bodyprotectors aangeboden hebben jullie ervaringen met websites die hun spullen ook via mp aanbieden....

Agradi doet dat oa ook, zonder stickerkorting rete duur, maar met korting vaak net iets goedkoper dan elders, vaak zat besteld, dus ja wel goede ervaring mee :)

IHN
Berichten: 2337
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 06:42

daarom...gaat om een paar euro ws...daarvoor rijden ze 80 km enkele reis moeten ze daarna nog naar andere handelaar brengen etc. Dus mss wel gewoon de kick...[/quote]


Nog even over de geitjes (ik loop achter :o ).
Weet je heel zeker dat ze geslacht zijn en het niet gewoon een verhaal is om van je af te zijn? Misschien hadden ze gewoon geen zin om jou op de hoogte te houden?[/quote]

ze zijn echt geslacht. heb de slager gesproken.

Dott

Berichten: 7171
Geregistreerd: 18-09-08
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 15:16

Afspraak staan voor vandaag met iemand die bij de auto komt kijken. Om 16u. Word ik om half 2 gebeld of her "nu" kan. Uh, nee ik ben aan het werk.
Oke, tot 16u dan.

Krijg net een appje "er is iets tussen gekomen" of het zaterdag kan.
Dat kan natuurlijk gebeuren, maar baal er wel een beetje van. Ben ik dan oneerlijk als ik een volgende benader?

Kentaro

Berichten: 17391
Geregistreerd: 06-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 15:19

Je zou kunnen reageren dat er ook andere geïnteresseerden zijn. Als de auto er zaterdag nog is, geen probleem, maar dat ie ook al verkocht kan zijn? Dan laat je het bij die persoon of die toch niet eerder kan?!

Dott

Berichten: 7171
Geregistreerd: 18-09-08
Woonplaats: Enschede

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 15:29

Heb ik idd ook gedaan. Dat als ik hem eerder kan verkopen hij weg is. Kan daar altijd slecht tegen omdat het voelt als een smoes. Hoeft het niet te zijn natuurlijk en ben wel blij dat ze uberhaupt zegt niet te komen, maar alsnog. Gooi je dan je dag voor om

Kentaro

Berichten: 17391
Geregistreerd: 06-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 15:38

En het is ook het nadeel van eerdere ervaringen... :P Dat mensen vaak niet op komen dagen.
Laatst heb ik iets bijna een maand voor iemand vast gehouden. Had er ook m'n twijfels bij, maar het waren toch spullen die niet hard liepen. Ze heeft het eind van de maand keurig overgemaakt.
Dat is dan wel weer goed voor je vertrouwen :D Maar als er inderdaad meerdere geïnteresseerden zijn of iets wat weg 'moet' zou ik nu ook doen van wie eerst komt, eerst maalt.

Mischa

Berichten: 3506
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Ergens in het mooie Reestdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 15:57

Ik had een gouden plaat van John Lennon te koop, kreeg een mailtje van een man met wat vragen, ik deze beantwoord, kreeg al snel een heel net en geïnteresseerd mailtje terug met de vraag of ik de plaat een maand vast wou houden omdat hij eerder geen geld had. Ik twijfelde wel maar aangezien er toch weinig serieus geïnteresseerde waren die de plaat op waarde schatte, beloofde ik hem de plaat voor 'm te reserveren.
En inderdaad, precies op de afgesproken dag was het geld over gemaakt, verder zonder gezeur over de prijs of verzendkosten ect, gewoon volle mep. En kreeg achteraf nog een mailtje dat hij het in goede orde ontvangen heeft en er erg blij mee was. En nogmaals een bedankje voor het reserveren en netjes verpakken.
Dus geduld loont gelukkig soms wel degelijk :j

its_daantjee
Berichten: 1914
Geregistreerd: 17-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 23:20

Mischa schreef:
Ik had een gouden plaat van John Lennon te koop, kreeg een mailtje van een man met wat vragen, ik deze beantwoord, kreeg al snel een heel net en geïnteresseerd mailtje terug met de vraag of ik de plaat een maand vast wou houden omdat hij eerder geen geld had. Ik twijfelde wel maar aangezien er toch weinig serieus geïnteresseerde waren die de plaat op waarde schatte, beloofde ik hem de plaat voor 'm te reserveren.
En inderdaad, precies op de afgesproken dag was het geld over gemaakt, verder zonder gezeur over de prijs of verzendkosten ect, gewoon volle mep. En kreeg achteraf nog een mailtje dat hij het in goede orde ontvangen heeft en er erg blij mee was. En nogmaals een bedankje voor het reserveren en netjes verpakken.
Dus geduld loont gelukkig soms wel degelijk :j


dat vind ik onwijs netjes van je ! maar ook zeker van hem, dat hij het ook daadwerkelijk graag wilde hebben.

its_daantjee
Berichten: 1914
Geregistreerd: 17-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 23:31

ik heb tot nog toe maar 1 nare ervaring met marktplaats... de oh zo naïeve 14 jarige ik plaatste een advertentie voor een bijrijdpony.dit gaat dus niet om spullen, maar mijn verhaal hoort ongeveer wel in dit topic thuis denk ik... het gaat tenslotte over rare mensen op marktplaats. alsvast sorry voor dit lange bericht.

een meneer reageerde op mijn advertentie, allemaal vragen en ik als naïef meisje netjes de vragen beantwoordde. ik mocht op zijn stal komen rijden en dan kreeg ik ook nog geld voor het rijden (duh.. denk ik nu) telefoon nummer gegeven, verteld waar ik ongeveer woonde (niet exacte adres) verteld welke dag en wanneer ik paardreed, op welke manege en meneer was ontzettend geinteresseerd.

toen vroeg hij of ik diezelfde middag nog kon langskomen, prima.. maar wel met 1 van mijn ouders. alleen wilde ik niet. ik zei dat ik niet kon vanwege stage en zo wist meneer ook wanneer en waar ik op stage was.

toen vroeg hij of ik niet stiekem alleen kon komen.. zonder ouders.

toen kreeg ik de zenuwen.. ik voelde dat het niet goed zat. heb ook gezegd dat ik dat niet wilde, volgende berichtje vroeg hij of ik stiekem geld wilde bijverdienen, ik zou 50 euro krijgen als ik langs kwam en ik mocht mijn kleding aanhouden.ik heb daarna gezegd dat ik best geld wilde verdienen, maar niet op die manier en dat ik geen interesse meer had.

ik was helemaal in paniek, omdat hij eerst al mijn informatie had verzameld en daarna pas rare opmerkingen maakte.

meneer was niet zo slim, zijn facebook gekoppelt aan zijn "anonieme" email adres. ik wist precies wie hij was en waar hij vandaan kwam dus. ouders zijn toen meteen ingelicht en vanuit daar zijn verdere stappen ondernomen.

gelukkig nu, 2 jaar later heb ik nooit meer iets van die man gehoord maar kom hem op facebook onder bepaalde groepen nog wel eens tegen..dan ben ik nog wel eens bang dat hij me herkent of echt een keer op komt zoeken. de weken na dit voorval ging ik niet meer alleen naar stage en werd iedereen om mij heen ingelicht zodat ik zo veilig mogenlijk was.

gelukkig is het goed afgelopen, en heb ik nu, 2 jaar later, een ontzettend leuke bijrijdpony gevonden!

shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 00:31

Jeetje wat naar Daantje :(

its_daantjee
Berichten: 1914
Geregistreerd: 17-03-13

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 00:33

ach, ik besefte optijd dat het fout zat, verder geen trauma aan over gehouden gelukkig :') wel even een keiharde les geleerd, en met de neus op de feiten gedrukt. ik heb ook zeker geleerd om niet meer zo naïef te zijn !

RoosDeG

Berichten: 1837
Geregistreerd: 27-03-13

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 09:04

Wij gaan zondag kijken naar een camera (canon eos 1000d. Incl. Tas,geheugenkaart, extra lens ,extra accu en de doos voor 150 euro).

Tot dus ver nog altijd heel vlot contact en heb het adres en nummer ook gehad van die meneer.
Hij heeft de advertentie ook op gereserveerd gezet gelijk!

Hier al een aantal keer gehad met gratis spullen dat mensen alsnog niet komen op dagen.
Vind het zo jammer dat ze dan even niks laten weten als ze niet kunnen of iets anders hebben gevonden oid.

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 09:26

Mijn moeder had ook een fijn verhaal. In een Facebook verkoop groep had ze een tuintafel gezet die gratis op te halen was. Had er een foto bij gezet maar daar stonden de stoelen ook bij. In de advertentie stond wel dat het om de tafel ging.
Had er iemand gereageerd of ze de stoelen dan ook kreeg. Iemand anders had gezegd van niet want dat stond erbij. Was die persoon helemaal los gegaan dat het dan oplichting was want dan hadden ze niet op de foto's er bij moeten staan. Zo moest mijn moeder niet denken dat ze er af kwam. Mijn moeder verkoopt niet heel vaak war du was wel even verbaasd over dit soort gedrag.

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 18:12

Jezus ze kon al blij zijn dat ze de tafel gratis mag hebben! En je moeder heeft er toch bij gezet dat het enkel om de tafel gaat.
Zie niet wat ze er fout mee doet!

xZiva_

Berichten: 3997
Geregistreerd: 16-12-10
Woonplaats: Culemborg

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 21:34

Weer een hele positieve ervaring op de boktmarkt!
2 leuke setjes gekocht, en ze heeft ze heel lief naar het station gebracht omdat ik de weg niet ken in de stad :o heb het bedrag ook mooi afgerond voor de moeite :))

Fijn dat het soms ook zo kan! :)

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 21:58

Ik had een badring voor de kleine gekocht. Wel zo makkelijk, want onder de douche wordt steeds lastiger. Vandaag opgehaald, diegene was zelf niet thuis maar d'r moeder wel. Nouja prima. Begint die moeder 'ja eigenlijk vind ik dat ie voor 10 euro moet'. Tja. Ik heb 5 euro afgesproken en ook maar 5€ bij me.. Dat is immers afgesproken. Dat ook gezegd. 'Ja maar nieuw doen die dingen zus en zo'. Nog maar een keer uitgelegd dat ik 5€ heb afgesproken met d'r dochter en dat ik anders wel terugkom (of niet) wanneer d'r dochter er is.

Dus kreeg 'm toen toch maar mee voor 5€. Beetje kibbelen om wat zij ervan vond..

Dott

Berichten: 7171
Geregistreerd: 18-09-08
Woonplaats: Enschede

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 22:06

ik heb vandaag de auto verkocht. Hele toffe mensen, maar niet per se heel handig/goede onderhandelaars. Eerst vragen waarom ik hem 'zo goedkoop' weg doe. Nou ik mag niet meer autorijden dus moet ervanaf. En vervolgens zeggen voor 1000 neem ik hem meteen mee, terwijl 1200 wel echt het minimale was en ze dus al hadden aangegeven dat dat goedkoop was :') daarnaast had ze tijdens proefrijden al gezegd dat ze deze auto moest en zou hebben.. :') maar goed, ik heb 1200 gekregen haha
Maar goed, als ze het toch niet hadden gewild had ik nog 3 kopers gehad, maar hij is nu weg.

venivedivici

Berichten: 726
Geregistreerd: 19-04-13
Woonplaats: Goirle

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 22:35

Zoekertje geplaatst voor spullen voor een d pony.

Krijg de raarste dingen.
Word zelfs bijna gestalkt om de 5min berichtje.
Zat in een restaurant en wist niet wat me over kwam haha.

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 22:38

Fijn Dott dat je er nu vanaf bent zonder al te veel gezeur. haha
Daantje wat vervelend. Helaas hoor je dat zo veel. Ook wel eens een twijfel gevalletje gehad, Ben toen ook maar niet gegaan. Geen rare vragen of opmerkingen ofzo maar wel een man die wel echt alles overhad voor een bijrijder, nog voor ik uberhaupt was wezen kijken.

its_daantjee
Berichten: 1914
Geregistreerd: 17-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 22:48

Donna89 schreef:
Fijn Dott dat je er nu vanaf bent zonder al te veel gezeur. haha
Daantje wat vervelend. Helaas hoor je dat zo veel. Ook wel eens een twijfel gevalletje gehad, Ben toen ook maar niet gegaan. Geen rare vragen of opmerkingen ofzo maar wel een man die wel echt alles overhad voor een bijrijder, nog voor ik uberhaupt was wezen kijken.


ja gekke situaties zijn dat.. nu ben ik bij een super familie die ook echt veel voor mij als bijrijder doen. top plaatsje!

maar had er niet aan moeten denken wat er was gebeurd als ik naar die vent toe was gegaan zeg :=

snuffie123
Berichten: 1291
Geregistreerd: 10-06-15

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 23:56

Ohh vervelend its_daantje. Gelukkig dat je optijd door had dat het niet klopte...

Ik heb ook op mijn 14e een advertentie op marktplaats gezet waar ik mezelf aanbood als bijrijder. Had ook een man op gereageerd. Daar ben ik toen ook naartoe gegaan om te kijken, samen met mijn moeder. Hij heeft toen daarna in een mail aangegeven dat hij het maar raar vond dat mijn moeder mee kwam en als tip dat ik dat volgende keer beter niet kan doen... het werd hem sowieso al niet maar ik ben achteraf blij dat ik zijn paard niet ging verzorgen.