Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 18:30

UhNee schreef:
Ja, vroeger was alles beter.

_O- _O-

magda_90

Re: Ergrnissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 07:57

De omroepdinges in de trein is van slag. Moet naar Groningen vanuit Leeuwarden, maar ondertussen zijn we Groningen, Leeuwarden, Koudum en Hindelopen al gepasseerd. _O-
Tijd voor koffie. :(:)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 14:04

Net weer m'n aansluiting gemist. Terwijl de chauffeur wel een toetertje heeft gegeven. Stel je voor dat je als stadsvervoerbedrijf even wacht.

Arantes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 12:38

Ergernis nu op dit moment: van die mensen die in de trein dan netjes oortjes in hebben voor hun muziek maar dan vervolgens hun muziek zó hard zetten dat ik 4 stoelen verderop nog kan horen welk liedje het is :roll:

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 16:38

Vandaag iemand in de tram die geen kaartje bij zich had en gesnapt werd door een conducteur. Heeft meneer gepast geld bij zich? Nee, meneer had alleen een briefje van 10 en een grote mond. Okee, dat is dan jammer, dat wordt dan een boete :list: . Heeft meneer een identiteitsbewijs? Nee, of dat wil meneer in ieder geval niet laten zien (vraag me af of hij er wel één had, zijn Nederlands was nou niet echt je van het). Bij Voorburg wou meneer er vervolgens uit, want hij had om 9 uur een afspraak. Dat ging dus mooi niet door, en toen werd meneer me toch een partij kwaad :oo ! Waarop de conducteur hem meldde dat als hij drie haltes geleden gewoon had meegewerkt (of gewoon dat ie gepast geld bij zich had voor een kaartje), dat hij dan al lang en breed op zijn afspraak had kunnen zijn. Nou, daar was meneer het ook luidkeels niet mee eens… uiteindelijk hebben ze meneer af moeten voeren naar het politiebureau -O- . Terwijl, als meneer vanaf het begin gewoon meegewerkt had, hij alleen maar een boete had gekregen van 30 euro (en misschien dat nog niet eens, ik heb wel eens beloofd gelijk uit te stappen en bij de volgende halte een kaartje te kopen, mocht ook :+ ). Leuk joh, 's ochtends vroeg met het ov :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 18:27

Ach in ieder geval een spannend begin van de dag :D

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 19:04

Even geen ergenis van het ov, maar een grappig moment.

Ik kwam net uit de trein vanuit Duitsland op Arhem aan, en daar stapte meerdere mensen uit. Ik zat op een bankje te wachten op mijn volgende trein, en er komt een man naast mij zitten. We beginnen een gesprek en ik kom er achter dat het een vluchteling is. Uit het niets vraagt hij of ik met hem wil trouwen, ik antwoord van niet en we gaan gewoon weer verder met het normale gesprek. Was echt zo'n raar moment omdat we best een leuk gesprek hadden.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 19:12

Laatst zat er een groep schoolkinderen in de bus. Bij de speciale stoel voor ouderen en minder valide mensen zat een jongen en er stond een volwassen man naast.
Op een gegeven moment stapte ik samen met een oud mannetje in die slecht ter been was. Jongen bood de oude man niet eens aan of hij wou zitten. En de man die bij die grote groep hoorde gaf ook niet eens aan dat hij het moest aanbieden

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 19:15

hahaha ach wat leuk. wel een beetje vreemd.. maar volgensmij zoekt die man gewoon een beetje geluk :+

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 19:15

purny schreef:
Laatst zat er een groep schoolkinderen in de bus. Bij de speciale stoel voor ouderen en minder valide mensen zat een jongen en er stond een volwassen man naast.
Op een gegeven moment stapte ik samen met een oud mannetje in die slecht ter been was. Jongen bood de oude man niet eens aan of hij wou zitten. En de man die bij die grote groep hoorde gaf ook niet eens aan dat hij het moest aanbieden

dat vind ik sneu... ik bied altijd aan en ik let altijd op als ik ouderen in het OV zie

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 19:19

its_daantjee schreef:
hahaha ach wat leuk. wel een beetje vreemd.. maar volgensmij zoekt die man gewoon een beetje geluk :+

Het was de docent. Want hij zei dat de kinderen allemaal mochten uitchecken

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 19:22

ik had het over het huwelijks aanzoek _O- :+

van die docent vind ik het gewoon ronduit onbeschoft.

Fish_n_Chips

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 19:24

purny schreef:

Hoe weet jij zo zeker dat die jongen niet ook slecht ter been was? Aan mij is ook niet altijd te zien dat ik met een prothese loop.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 19:27

Ik ben ook weleens 'gedwongen' door 2 middelbare leeftijd dames om op te staan, terwijl ik zelf toen net een zware knieblessure had gehad en ik daarna dus weer een week met krukken heb gelopen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 19:40

its_daantjee schreef:
ik had het over het huwelijks aanzoek _O- :+

van die docent vind ik het gewoon ronduit onbeschoft.

Oooooooh :+

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 19:51

its_daantjee schreef:

of een verblijfsvergunning :P

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 19:54

purny schreef:

Vind dit een lastige. Zelf verschillende situaties meegemaakt.

Wel eens aangeboden en boze man over me heen gehad hoe ik durfde te denken dat hij als zo 'slecht was := Dus durf het nu niet meer te vragen.

Zelf heb ik een tijdje op krukken moeten lopen en zat dus op zo'n plek.
Werd een oudere man boos want hij wou daar zitten. Dus ik uitgelegd.
Maar nee. Ik was jong dus kon prima in de bus staan op mn krukken :j

Maar ook nadat ik de krukken niet meer nodig had zat ik daar vaak.
Staan was gewoon geen doen door de pijn. Maar dit zie je niet van buitenaf ;)

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 20:11

ik erger me altijd aan die over sized koffers van mensen in de trein, die dan 4 plekken bezetten met hun koffers en zelf ergens anders gaan zitten -O- vind ik een beetje onbeschoft

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 20:39

Ik erger me zeer aan oudere mensen die in een volle bus iemand met krukken (dat was ik, in dit geval) gewoon aan zitten te staren en weigeren op te staan.

Als ik normaal ter been ben maakt het me minder dan niks uit dat ze daar zitten. Maar ik was net een dag uit het gips.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 20:49

LiannePuthzy schreef:
ik erger me altijd aan die over sized koffers van mensen in de trein, die dan 4 plekken bezetten met hun koffers en zelf ergens anders gaan zitten -O- vind ik een beetje onbeschoft

In februari zijn mijn vriend en ik naar Lissabon geweest. De trein naar de luchthaven stopt op 200m van onze deur, lekker handig. Hij had een gewone tussenmaat koffer mee, ik eentje in formaat handbagage.
In de trein kwamen we tot de ontdekking dat mijn kleine koffertje niet eens in het bagagerek past -O- Zit je dan met je goeie voornemen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 20:56

Ik vraag me altijd af waar koffer staan moet , moet ik erop zitten of achter de trein binden.

Helaas mam en ik gaan altijd op vakantie in Nederland met OV , ik erger me aan het gebrek aan kofferplek. Ploffen bij drukte neer bij de deur , anders hebben we idd een vierzitter samen met onze koffers

Maar wel samen , ik dan mijn koffer tegen de andere kant en propt mam zich ertussen en haar koffer maast mij op de grond :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 21:00

Mijn vriend is best lang, als die in een vierzitter zit nemen zijn benen ook heel wat plek in :))

In sommige treinen kan je je koffer nog tussen de zetels kwijt als die rug tegen rug staan. Helaas zijn dat vaker oude treinen en de nieuwe hebben veel meer stoelen per 2 waar een grote koffer niet onder kan. Want dan komt die onder de stoel uit bij de persoon voor of achter je. De laatste nieuwe belgische treinen hebben trouwens geen tussenstuk meer, het is 1 lang doorlopend geheel. In het midden een smal paadje en dan aan de deuren een klein, volledig open compartiment. Daar wil je je koffer ook niet achterlaten, is een beetje dief zo mee weg (zeker met die handbagage modelletjes).

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 21:13

Nog een actuele ergernis: stilstaan bij harderwijk omdat de stoptrein vóór ons om de één of andere reden niet verder kan -O-

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 22:05

Foaly schreef:
Nog een actuele ergernis: stilstaan bij harderwijk omdat de stoptrein vóór ons om de één of andere reden niet verder kan -O-

Welke kant ga je op? Er is een grote brand in putten.... Misschien heeft dat er iets mee te maken?

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 22:14

Ga richting groningen, maar we rijden inmiddels weer. De stoptrein was blijkbaar ergens tegenaan gebotst? En dat moest eerst onderzocht worden maar was blijkbaar niet ernstig