Dingen die je je afvraagt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JolisaJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 16:56

Sammie schreef:
Ja ach.. Onze HBO studentlerares Basisadministratie begon de les met "De meesten van jullie halen dit toch niet in een keer."

Wat een geweldig begin van een vak! :')

Dat heb ik ook meerdere HBO docenten horen zeggen. Zit je daar op de eerste dag van je opleiding. :+

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 16:57

BeSen schreef:
Ik sta met pijn en moeite een 6.0 :+ :P

Ik stond met pijn en moeite altijd een 4.5 op de middelbare school, eindexamen met een 4.2 gehaald _O- Haast nooit een voldoende gehaald, op enkele keer een 5.6 na.

Nu op de universiteit heb ik een 8.4 voor mijn wiskunde tentamen, wat grotendeels wiskunde B op universiteitsniveau was.. :?

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 16:58

BeSen schreef:

Ik stond een 1,7. :=
Kreeg gelukkig herkansing met stof uit een eerder 'blok' dus kreeg hem weer rechtgetrokken naar een 7,1 met het dringende advies geen wiskunde te kiezen als examenvak. :')

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 16:59

Kuggur schreef:
Wat een vreemde instelling.
In Nederland leef je zo ongeveer in het rijkste meest luxueuze land van de wereld. Geen oorlog of honger, lage misdaad, hoge inkomens.
Zo´n beetje iedereen in de wereld heeft het slechter dan de Nederlanders...

Dus is de kans groot dat je bang bent dat een eventuele verandering negatief uitpakt. Bij zo'n beetje iedereen in de wereld kun je zien 'waar het heen kan gaan met dit land'. Wij hebben de luxe bang te kunnen zijn iets te verliezen (terwijl we het zelfs dan nog steeds bovengemiddeld goed hebben) omdat we zoveel hebben.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 17:03

Ik ken de piramide van Maslow. Het zal er wel mee te maken hebben dat je idd als je alles hebt je je over andere levensvragen druk kunt maken en dus ook gevoelens als angst, depressie ed kan ervaren. Als je altijd op zoek moet naar eten of een slaapplek heb je die "luxe" niet.

JudithGigi

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 17:14

Zoals al gezegd is, geluk is relatief :)

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 17:18

oomens schreef:
Kuggur schreef:
Wat een vreemde instelling.
In Nederland leef je zo ongeveer in het rijkste meest luxueuze land van de wereld. Geen oorlog of honger, lage misdaad, hoge inkomens.
Zo´n beetje iedereen in de wereld heeft het slechter dan de Nederlanders...

Dus is de kans groot dat je bang bent dat een eventuele verandering negatief uitpakt. Bij zo'n beetje iedereen in de wereld kun je zien 'waar het heen kan gaan met dit land'. Wij hebben de luxe bang te kunnen zijn iets te verliezen (terwijl we het zelfs dan nog steeds bovengemiddeld goed hebben) omdat we zoveel hebben.

Mag zijn, maar niet echt een goede reden te jammeren.
Het zou een goede zaak zijn als de westerse wereld gedwongen werd de broekriem eens wat aan te halen.
Het is om je diep te schamen op wat een overgroot deel van de globale grondstoffen en energie we "recht" menen te hebben...

LisannePruts

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 19:21

Kuggur waarom gebruik je dan internet of mobiel/laptop/computer?
Daar is ook energie dus grondstoffen voor nodig

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 19:28

Ik vermoed eerder dat kuggur bedoeld dat t westen in Afrika onze groenten fruit en vanal laten kweken en een groot deel vervolgens wegmikken omdat de vorm ons niet aanstaat en vervolgens omdat wij teveel kopen terwijl ze daar terplaatse krimperen van de honger.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 19:30

Ghostattack schreef:
BeSen schreef:

Ik stond met pijn en moeite altijd een 4.5 op de middelbare school, eindexamen met een 4.2 gehaald _O- Haast nooit een voldoende gehaald, op enkele keer een 5.6 na.

Nu op de universiteit heb ik een 8.4 voor mijn wiskunde tentamen, wat grotendeels wiskunde B op universiteitsniveau was.. :?

Dat had ik met engels! Ik deed er dan wel niet veel (zeg maar gerust niks) voor, maar voor die hoge punten ook niet. Ik denk dat dan het kwartje gewoon ineens gevallen is ofzo :+
Laatst bijgewerkt door Nies_ op 23-06-15 19:32, in het totaal 1 keer bewerkt

LisannePruts

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 19:31

Sammie schreef:
Ik vermoed eerder dat kuggur bedoeld dat t westen in Afrika onze groenten fruit en vanal laten kweken en een groot deel vervolgens wegmikken omdat de vorm ons niet aanstaat en vervolgens omdat wij teveel kopen terwijl ze daar terplaatse krimperen van de honger.

Zover ik weet gaat veel groeten en fruit met plekken ofzo naar de voedselbank.. Natuurlijk niet allesmaar wel een deel volgens mij

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 19:38

Dat mochten er willen. HeT meeste voedsel wordt verspild bij de consument. Dit wordt dus lekker de vuilnisbak in geflikkerd.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 19:40

Gracezellaa schreef:
Dat mochten er willen. HeT meeste voedsel wordt verspild bij de consument. Dit wordt dus lekker de vuilnisbak in geflikkerd.

Yep!

Ik probeer er erg op te letten maar ook mij overkomt dat. Inderdaad om je dood te schamen als je er maar een klein beetje over nadenkt. :o

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 19:46

Ik denk dat je je gerust af mag vragen waar gaat het heen met dit land.
Dan denk ik aan de laffe maar brute overvallen in huis vaak bij oudere mensen.
Het laf iemand op de grond werken en dan door blijven trappen.
En natuurlijk zijn er landen waar dit erger is. Maar mag je er daarom niets van zeggen? Terwijl het geweld hier toeneemt.
Dat is het zelfde dat je niets mag zeggen tegen iemand die zijn paard te weinig voert. Want kijk bij Brooke. Het paard heeft het nog goed.

LinekeP

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 20:06

Waarom zeggen mensen dat ze in een deuk liggen als ze lachen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 20:12

Of dat het hondenweer is als het regent

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 20:14

Koffieliefhebbers, ik heb een vraag.
Waarom zet je vaak bij zo'n ouderwets koffiezetapparaat vaak een kopje koffie meer?
Dan doe je water en koffie voor 5 kopjes in het apparaat, terwijl je 4 kopjes wil.
Heeft dit ermee te maken dat je anders 4 kleine kopjes hebt?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 20:17

Ik denk dat dat standaard maten zijn. Ik gooi hem altijd helemaal vol

Senas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 20:39

Bevat de lucht in Nederland een lagere hoeveelheid zuurstof in de winter ten opzichte van de zomer doordat minder bomen bladeren hebben en wij minder zonlicht krijgen per dag?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 20:43

Goeie vraag, maar de meeste zuurstof komt van t amazonegebied dus ik denk dat t nauwelijks zal verschillen.

ladyrosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 20:55

Waarom bevriezen de lichaamsvloeistoffen bij ijsberen niet? Ik doel op speeksel, oogvloeistof ed. Ik heb al last als ik te lang in een koelcel sta (-23 graden) en op de polen is het nog kouder dan dat

AnimalFriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 21:13

ladyrosa schreef:
Waarom bevriezen de lichaamsvloeistoffen bij ijsberen niet? Ik doel op speeksel, oogvloeistof ed. Ik heb al last als ik te lang in een koelcel sta (-23 graden) en op de polen is het nog kouder dan dat

Heb er totaal geen verstand van hoor, maar oogvloeistof bedoel je daar traanvocht mee? Dat bevriest niet omdat die knippert :)

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 21:16

En als we het toch over temperaturen hebben...Waarom heb ik toch het idee dat in de zomer geluid anders klinkt dan in de winter? Zou het mogelijk zijn dat door de opwarming van de lucht geluidsgolven sterker worden oid?
En nee, het ligt niet aan ramen open of dicht of het extra geluid dat buurtbewoners produceren omdat ze ineens naar buiten trekken. Ook als ik bv bij de paarden ben klinken auto's op asfalt anders, net als vogels en andere doorsnee geluiden. Ik kan serieus horen of het warm is buiten...

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 21:21

Nicolien schreef:
Koffieliefhebbers, ik heb een vraag.
Waarom zet je vaak bij zo'n ouderwets koffiezetapparaat vaak een kopje koffie meer?
Dan doe je water en koffie voor 5 kopjes in het apparaat, terwijl je 4 kopjes wil.
Heeft dit ermee te maken dat je anders 4 kleine kopjes hebt?

Omdat een klein gedeelte van het water verdampt, waardoor je hele sterke koffie zou krijgen als je dat extra beetje water er niet bij gooit :)

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 21:26

Ah kijk, ik drink nooit koffie dus ik had geen idee ;) Dank je wel voor je antwoord!