Verhuizen! Wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Verhuizen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 19:04

Uitpakken was dat? , heb nog van alles in de kast dat ik nog uitpakken moet :')

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 20:36

Wij pakken het eigenlijk ook als gekken aan.. maar het kan niet anders.
Maandag krijgen we de sleutel.. daarna gaan we als een stelletje mallen verven.. Want zaterdag moeten we over.. Veel te kort dag natuurlijk.

We zouden eerst 31 augustus de sleutel krijgen (eerste dag van onze vakantie) maar dat werd helaas uitgesteld naar komende maandag (eerste dag na onze vakantie |o |o |o )
Maar vanwege allerlei omstandigheden (starten met opleiding, weekenden werken en zo) moeten we of volgende week zaterdag over, of pas in november.. om dubbele lasten zo laag mogelijk te houden gaan we dus zaterdag over..

En er moet nog heel veel gebeuren, boven moet alles gestript en opnieuw, hal is al gestript, maar moet dus nog helemaal. En beneden heeft alles een lik verf nodig, en heel veel sop vermoed ik (er werd flink gerookt in het huis)

Dankzij mijn lieve collega's moet ik volgende week maar 1 dienst werken, dus gaan we er in vliegen, en kijken we wat we gedaan krijgen voor we over gaan.

Pfff. ik wordt al moe als ik er aan denk.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 20:54

Wij hebben ook alles in een dikke week gedaan. Hebben de huur van het oude huis nog tot 1 oktober maar we hadden nu vakantie en wilden ook nog een klein beetje relaxen dus hebben flink doorgepakt.

Nou de tafel staat! Hij is zo mooi, maar hij is niet te tillen :') hij staat nu uitgeschoven in de kamer, dan is hij 2m lang :)

Afbeelding
Morgen komt de lamp er boven :) Morgen ook gordijnen opmeten dan kan ik die ook zaterdag of maandag gaan bestellen :)

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 09:30

Wauw mooi!
Ik ga ook op zoek naar mooie nieuwe lampen, hebben jullie daar nog tips voor?

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 09:38

Gamma en karwei hebben momenteel mooie lampen. Kwantum heeft ook veel. Leen bakker vond ik persoonlijk een beetje tegen vallen.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 10:50

Tanya schreef:
Wauw mooi!

Lekker zelf maken :D Ik heb pas betonnen lampenkappen gegoten en ga binnenkort een lamp van appelmoespotjes maken. Zo leuk om te doen en spotgoedkoop vergeleken met kopen!

En anders zou ik gewoon eens lekker naar een woonboulevard gaan en kijken wat je mooi vindt. Vorm is daarbij heel belangrijk: wil je langwerpig, meerdere lampen bij elkaar, heb je functionele verlichting nodig, wil je kunnen dimmen?

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 11:17

Mooie inrichting Eleionomae! Straalt rust uit.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 11:40

Tanya schreef:
Wauw mooi!

Ikea heeft mooie lampen! Online heeft Rietveld erg mooie maar wel duurdere.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 12:23

Tanya schreef:
Wauw mooi!

Wat voor stijl lamp zoek je?
Ik heb een lamp van Zuiver in de woonkamer (de witte tripod) en boven de eettafel een waarvan ik het merk niet weet. Iig vergelijkbaar met de industriële hanglampen van HK living.
Op wonenmetlef.nl heb je wel veel leuk spul vind ik zelf :j. En als je iets goedkoper xoekt: kwantum en karwei!

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 21:21

Zo onze lamp boven de eettafel hangt ook en het kastje naast de deur is inmiddels ook gevuld met leuke spulletjes en niet meer met bouw troep :') maandag de gordijnen bestellen en dan schiet t mooi op :)

Weten jullie trouwens nog adresjes voor mooie grote klokken? T liefst waar geen rood in zit (ze hadden bij xenos een mooie grote stationsklok maar de seconde wijzer was rood :') )

Gashmiron

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 21:23

Oohhhh heerlijk, vandaag eerste nachtje in ons eigen huisje!

Vanaf 27 juli bezig geweest, maar het mag nu dan eindelijk.
De trap, wat kozijnen afwerken en de deuren moeten nog gedaan worden maar verder is alles zo goed als af :) .
Wat hou ik van uitpakken, en wat heb ik veel spullen diewaarvan ik niet meer wist dat ik de had haha.
Ik ben benieuwd hoe ons eerste nachtje gaat worden, hopelijk kan ik wel een beetje slapen :+

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 22:02

Moesten jullie zoveel doen dan dat jullie zo lang bezig geweest zijn?

Wel fijn dat het nu zover is hè :D

Wij wonen hier nu gewoon al weer een week!

Morgen even de schoorsteen veger bellen om een afspraak te maken, dan kunnen we de haard straks ook met een goed gevoel veilig aansteken haha.

Gashmiron

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 22:16

Ja er moest pittig wat gedaan worden haha.
De wc, badkamer, alle electra en aardig wat cv leidingen en ga zo maar door :7
Alle kozijnen moesten ook van zwart naar wit, was niet een heel leuk klusje helaas.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 22:20

Oh nee pff dan heb je idd flink wat werk al gehad ja!

Wij hebben een soort nisje in het trapgat en daar heb ik me even op losgelaten haha. Ik heb met mezelf afgesproken dat er niet meer te veel frutsels in de kamer mogen maar ik vond dat ik me toch nog wel ergens mocht laten gaan _O-
Afbeelding

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 21:55

En hoe gaat t in jullie huizen? Wij hebben gister eindelijk gordijnen besteld. Was nog n heel gedoe want de gordijnen die we wilden bleken ineens uit t assortiment :+ dus moesten ineens weer opzoek naar wat anders.

En vandaag is onze schoorsteen geveegd :D dus we kunnen komende winter veilig stoken <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 08:38

Wat een werk Gashmiron := , ik blij dat alles wit was in dit huis :+

Knus Eleionomea dat nisje ♡

Ik ben druk in de tuin , wat geplant her en der. Nu de nieuwe schuttingen nog en de konijnenren. Roos eruit trekken die staat in de weg helaas, haal me er steeds aan open >< . Nieuwe stofzuiger gehaald , gaat zo zijn gang !

Van de week de gordijnen her hangen ,hangt niet naar mijn zin momenteel (al moet ik opbiechten ze hangen met tai rips vast :') )

Oh en de koelkast verplaatst, stukken beter dan steeds mijn billen branden als ik onder het koken erin moet zijn :')

Afbeelding

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 08:41

Verstandige keuze om je koelkast dan te verplaatsen :))

Gordijnen herhangen, hoe moet ik dat voor me zien haha, zoveel keus heb je toch niet met het ophangen :))
Ik ga morgen ook even in de tuin, t een en ander even snoeien en wat bloembollen poten. Evt ook nog wat verwijderen in de voortuin, hij is me een beetje vol nu (we gaan m sowieso op termijn leegtrekken en veranderen, maar tot die tijd mag hij van mij wel iets rustiger :j )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 08:44

Haha had op de 1 rails nog een gordijn hangen in oude huis , die is eraf maar de rail heeft de haken nog hangen en wil niet helemaal aansluiten nu . Moet even anders :P

Mijn voortuin is onkruid van de buren, en dan 2 bomen ofzo met wat siergrind. Vreselijk :')

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 11:09

Ahhh oké ja dan is t logisch :))

Onze achtertuin is keurig en is een kwestie van bijhouden. Onze voortuin is echt toe aan modernisering haha

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 11:31

Hier is de tuin ook hoognodig aan een opknapbeurt toe. Maar heb nog geen idee hoe ik het wil. Schutting wordt wel vervangen, maar bedrijf is erg druk momenteel.

Voortuin
Afbeelding

Achterom
Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 12:07

Valt wat van te maken!

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 12:08

Hier de slaapkamer geverft en we zijn momenteel de schuur aan het verbouwen. Dat wordt een mancave met de flipperkasten van mijn vriend en een bar. Dinsdag tapijt boven en op de trap

Reusje0504

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 22:10

Mirriej wat een leuke tuin, kan je best iets heel erg leuks van maken toch? Wat stenen weghalen en gras of een border toevoegen is al een hele verandering!

Eleionomae leuk nisje zeg, heel gezellig! Doet me een beetje denken aan kerst hihi!

Rebecca jij bent al bijna klaar met verhuizen of niet? Ziet er al heel erg af uit! Leuk hoor :)

Bij ons schiet het ook een beetje op! De keuken en de marmeleum vloer zijn geplaatst! Nog wat kozijnen schuren en verfen, wat timmerwerk voor vriendlief en dan de houten vloer opknappen en dan is het zo goed als af! .. Oja en nog wat opruimen...Volgend jaar de tuin aanpakken:)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 22:15

Reusje jij hebt gele koelliekast <3 , mooi dinkie :j

Ja ik heb nog wat dozen staan die uitgepakt moeten worden , vandaag in de tuin begonnen en morgen overleg met broer hoe verder. Heb al 1 schutting vast geschroefd :+ , en nee ik heb geduwd en getrokken hij zit gewoon vast haha

https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hp ... e=5609CBBE

Mijn bouwput , hek 1 van de konijnen staat ook al vast.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 22:20

Wat een enorme tuin hier boven! Daar kan zeker wat mee!

En mooie keuken reusje!

Afbeelding
Dit is de onze :)

En onze achtertuin vanuit de slaapkamer (en tijdelijk grofvuil stort haha)
Afbeelding

Foto's heb ik gemaakt toen we nog aan t klussen waren haha.