Relatie met een getrouwde man...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 14:21

Paardennamen schreef:
Ik geloof niet dat hij zozeer voor open relaties pleit, maar wel voor openheid in relaties. Een wezenlijk verschil lijkt mij.

Inderdaad.

Net zo goed als liefde en persoonlijke integriteit of gebrek eraan via contractuele zekerheden over aardse zaken volstrekt door elkaar lopen.

Ik hoef met de moeder van mijn zoon geen contract over de zorg van ons gezamelijke kind. Ik weet dat zij een fundamenteel integer persoon is. Ik weet dat zij in de zorg zal bijdragen indeien wij onverhoopt niet bij elkaar zouden wonen.
We hebben evenwel VOORAF helder besproken dat samenwonen als stabiel gezien voor ons kind en de rest flexibel in dienst daarvan stellen en wat voor exclusiviteit ook geen recht zou zijn.
Dat sluit overigens vrijwillige sexclusiviteit helemaal niet uit :)* het is alleen geen recht want we zijn VOOR wederzijds welzijn.

jepsica

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 14:21

Ik keur zoiets zeker niet goed. Maar ik lees sommige reactie's wel met verbazing.
Volgens mij is iedereen in dit topic weleens verliefd geweest.
Dan weet dus ook iedereen wat verliefdheid met je doet. Je wil dan graag bij diegene zijn.
Of diegene dan een partner heeft of niet, verliefdheid doet gekke dingen met je.

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 14:22

Huertecilla schreef:
spatter schreef:
Het hele probleem zit hem in de kinderen.

Waarom?

Dat zie ik anders.
Zie de casus.

Met een ruimdenkender kader blijft het gezin stabiel, zonder spanning en voor de kinderen juist _/-\o_

Het commtment voor ouderschap is een heel andere verantwoordelijkheid welke helemaal los kan staan van liefde, sex.
Koppel het los en het wordt VEEL makkelijker om een de kinderen een stabiele situatie te geven.

Ik hoor het van mijn zoon.
Die ZEGT nota bene dat hij ons model veel slimmer en beter vindt, want wij hij heeft een fijn thuis met extra bonussen terwijl tweederde van zijn klasgenootjes thuis de hele rimram aan perikelen van gebroken gezinnen heeft.

Ja, als je open kaart speelt misschien wel, niet als ze er achteraf achter komen dat ze zijn voorgelogen. Weg vertrouwen!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 14:25

Huertecilla schreef:
Met een contract aardse zaken afspreken is gezond verstand.
Het heeft alleen NIETS met liefde van doen.
Het is een de voorziening voor als de liefde niet meer genoeg is :)*

Het feestje is symboliek, ritueel. Dat kan toch. JUIST zonder dat contractuele valnet.

Het contract heeft niets met liefde van doen. Helemaal mee eens.

Alleen met een (cotract in de vorm van een )huwelijk(met feest) laat je de wereld wel zien wij horen bij elkaar.
Dat KAN een een symbool van liefde zijn.

En hoe je dat contract verder invult.

Monogaam of niet monogaam....dat moet ieder voor zich weten

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 14:29

XFiemoX schreef:
Echt waar als jij met mijn man aan het rommelen zijn TS dan heb je aan mij een verkeerde, en met mijn man heb ik dan flink portie appels te schillen.

Dat vind ik altijd interessant.. :j
wat wilde je doen dan? Met wat voor resultaat?

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 14:30

fransje23 schreef:
ilayda schreef:
Mijn man komt er niet makkelijk vanaf geloof mij maar. En pfff het is hier heel moeilijk uit te leggen waarom ik haat een prutsmuts noem omdat het niet zomaar een vrouw is die verliefd is geworden op mijn man. Het is een Bulgaarse vrouw en dat is voor hun hier in mijn stad gebruikelijk dat ze onder een Turkse man gaan liggen.

Ik dacht ook he??

Bulgaarse vrouwen kunnen niet verliefd worden en in mooie woorden geloven bij een turkse man?

Natuurlijk is het makkelijker om haar als prutsmuts te zien, het zgnd kwaad, maar bedenk dat je man toch echt een groot aandeel in het geheel heeft.

Mijn man heeft het grootste aandeel sowieso en dat zal ik ook nooit vergeten, en ja over de Bulgaarse vrouwen hier in de buurt kan ik geen goed woord zeggen, sorry

Wendybrian

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 14:32

Ik dacht ook he??

Bulgaarse vrouwen kunnen niet verliefd worden en in mooie woorden geloven bij een turkse man?

Natuurlijk is het makkelijker om haar als prutsmuts te zien, het zgnd kwaad, maar bedenk dat je man toch echt een groot aandeel in het geheel heeft.[/quote]

Mijn man heeft het grootste aandeel sowieso en dat zal ik ook nooit vergeten, en ja over de Bulgaarse vrouwen hier in de buurt kan ik geen goed woord zeggen, sorry[/quote]

Juist >;)

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 14:35

Ja ik ben zeker regelmatig wel verliefd geweest, maar dit waren dan jongens die allemaal single waren. Overigens werd ik ook nooit snel verliefd, zodra ik een in mijn ogen wel leuke jongen zag liep ik er gewoon op af en maakte er een praatje mee. En dan maakte ik wel zo' n praatje dat ik te weten kom of ie single of bezet is. Zodra het een relatie had dan bedacht ik een smoes en kapte ik het gesprek zo af.
jepsica schreef:
Ik keur zoiets zeker niet goed. Maar ik lees sommige reactie's wel met verbazing.
Volgens mij is iedereen in dit topic weleens verliefd geweest.
Dan weet dus ook iedereen wat verliefdheid met je doet. Je wil dan graag bij diegene zijn.
Of diegene dan een partner heeft of niet, verliefdheid doet gekke dingen met je.

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 14:36

Wendybrian schreef:
Ik dacht ook he??

Natuurlijk is het makkelijker om haar als prutsmuts te zien, het zgnd kwaad, maar bedenk dat je man toch echt een groot aandeel in het geheel heeft.

Mijn man heeft het grootste aandeel sowieso en dat zal ik ook nooit vergeten, en ja over de Bulgaarse vrouwen hier in de buurt kan ik geen goed woord zeggen, sorry[/quote]

Juist >;)[/quote]
Bij ons worden zo'n dingen gezegd over Turken en Marokkanen 8)7

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 14:37

MarlindeRooz schreef:
Ik bedoel met monogaam getrouwd zijn dat je AFGESPROKEN hebt dat je niet het bed (of je geslachtsdeel) deelt met anderen.

Ik begrijp dat jij monogaam gehuwd gelijk stelt aan sexclusiviteit.

Ik wijs jou er slechts op dat dit niet per definitie zo IS.

Interessant punt gooi je trouwens op: Wat valt wel/niet onder sexclusiviteit?
Alle 'sexuele' handelingen? Dat is nogal van de wederzjdse perceptie afhankelijk.
De coitus? Wat dan weer HEEL veel open laat.
Uitwisseling van lichaamssap? Dus tongzoen wel en coitus met condoom niet?

Zo zijn er legio mensen die zichzelf overtuigen van de mooiste uitvluchten.
Dat sex met condoom niet telt bijvoorbeeld. Idem dat anaal geen coitus is dus niet telt. Etcetera.

Voor degenen die het over uitsluitend en alleen DEZE casus willen hebben is het wat MIJ betreft snel kaar:
Vrouwlief vindt het prima zo en minnares houdt feitelijk het huwelijk in stand.
Ruimdenkender normen zouden het een stuk makkelijker maken voor alle betrokkenen.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 14:39

Cer schreef:
XFiemoX schreef:
Echt waar als jij met mijn man aan het rommelen zijn TS dan heb je aan mij een verkeerde, en met mijn man heb ik dan flink portie appels te schillen.

Dat vind ik altijd interessant.. :j
wat wilde je doen dan? Met wat voor resultaat?

Ben daar ook benieuwd naar.

Maar inderdaad, in deze situatie is van een open relatie geen sprake omdat de echtgenote in kwestie naar alle waarschijnlijkheid niets van het bedrog af weet. Dat is denk ik het probleem.

Wellicht waren de reacties anders geweest als het was gegaan om een relatie met getrouwde man, zij weet er van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 14:43

MarlindeRooz schreef:
Maar hoe kun je dan je droomhuis kopen? Dat lukt niet van 1 salaris...
Hoe regel je wie er op de kinderen past, stel de vrouw gaat minder werken en past op de kinderen omdat ze BEIDE niet willen dat het kind naar de opvang gaat.

Stel ze gaan uit elkaar met dikke ruzie, vrouw heeft te weinig inkomen en werkervaring om voor de kinderen te zorgen. En er is geen contract die zegt dat de man bij moet dragen...

Ja een relatie heeft niks met maken met "aardse zaken".

Misschien moet je even van je onrealistische wolkje afstappen HC.

Wat een BS.
Als je werkt kan je prima een huis kopen/huren
Minder werken ... ben je zelf bij oerdom ... want meer dan 50% van de relaties gaat stuk.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 14:47

MariekeB schreef:
MarlindeRooz schreef:
Maar hoe kun je dan je droomhuis kopen? Dat lukt niet van 1 salaris...
Hoe regel je wie er op de kinderen past, stel de vrouw gaat minder werken en past op de kinderen omdat ze BEIDE niet willen dat het kind naar de opvang gaat.

Stel ze gaan uit elkaar met dikke ruzie, vrouw heeft te weinig inkomen en werkervaring om voor de kinderen te zorgen. En er is geen contract die zegt dat de man bij moet dragen...

Ja een relatie heeft niks met maken met "aardse zaken".

Misschien moet je even van je onrealistische wolkje afstappen HC.

Wat een BS.
Als je werkt kan je prima een huis kopen/huren
Minder werken ... ben je zelf bij oerdom ... want meer dan 50% van de relaties gaat stuk.

Hoest jij maar eens van je eigen salaris een huis van 400.000/500.000 euro op, dat lukt je niet als alleenstaand ouder. :+

Bedankt voor het oerdom noemen van mijn moeder, die trouwens jaren niet gewerkt heeft. :j

Mijn ouders hebben afgesproken dat ze ons niet naar een opvang wilden doen maar mijn vader kon carrière maken waardoor wij nu in hun droomhuis wonen. :)
Had mijn vader alleen niet kunnen doen omdat je met zijn functie niet even kan zeggen ja jongens, jammer ik moet naar de kerstviering van jantje en pietje. :')

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 14:50

Moderatoropmerking:
Bij deze een definitief slotje op dit topic, de discussie die nu gevoerd word is voor TS niet meer relevant. We begrijpen dat jullie het onderwerp wat besproken wordt interessant vinden, mocht er behoefte aan zijn hier toch verder over te praten mag er een nieuw topic geopend worden op LZP. Denk er wel om dat het in een eventueel nieuw topic niet de bedoeling is om verder in te gaan op dit persoonlijke verhaal.