Ergernissen aan de kassa

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 15:45

Hier wel eens gehad dat ik net achter de kassa vandaan kwam om pauze te vieren.

Er was op dat moment een actie waarbij je extra zegeltjes kon sparen voor bepaalde items. Bv glazenzegels om voor glazen te sparen. En die zegels krijg je dan bij een bepaald bedrag aan boodschappen.

Afijn, ik loop achter mijn kassa vandaan en plots staat er een oude mevrouw voor me. Ze staat recht voor me en begint met haar handen op mijn schouders (niet voor lang, hehe!) te fluisteren.
Of ik haar ook een zegeltje van de actie kon geven. Dan was haar kaart vol. 'Sorry mevrouw, dat mag ik niet doen'
Na het tig keer uitgelegd te hebben stapt ze bij mij vandaan. Recht op mijn collega af die ook kassa deed.
Ben even blijven staan kijken, en toen liep ze boos weg met 'NOU, ga ik wel eerst boodschappen doen!!!'

Ik heb even raar staan kijken :')
Als je genoeg boodschappen hebt krijg je een zegel :')

Anoniem

Re: Ergernissen aan de kassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 15:56

Hier inderdaad ook altijd mensen gehad die boos werden als ze geen extra zegeltjes kregen. Nou werden ze bij ons niet geteld dus kon het bij sympathieke/aardige mensen nog wel eens doen, maar op het moment dat het op een dringende toon gevraagd wordt doe ik het niet...

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 16:06

Of van die mensen die 'ach voor die 10 cent te weinig krijg ik wel een zegeltje toch??' roepen, zodat de hele rij het hoort en je bijna gedwongen wordt dat zegeltje mee te geven.
Bij sommige winkels wordt dit keurig in de kassa bijgehouden, en mág je als cassiëre zijnde geen zegeltje meegeven als er niet boven het aangegeven bedrag wordt gekocht. Zucht.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 16:19

Adindaa schreef:
Of van die mensen die 'ach voor die 10 cent te weinig krijg ik wel een zegeltje toch??' roepen, zodat de hele rij het hoort en je bijna gedwongen wordt dat zegeltje mee te geven.
Bij sommige winkels wordt dit keurig in de kassa bijgehouden, en mág je als cassiëre zijnde geen zegeltje meegeven als er niet boven het aangegeven bedrag wordt gekocht. Zucht.

Doe ik dan ook niet. Wij hebben een actie gehad waarbij je bij €25,- een kleine slagroomtaart kreeg. €24,90 is geen €25,- en dus geen taart.

Zelfde geldt dus voor jou zegeltjes. :P

Minoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 17:45

purny schreef:
Ik ook. Ik werd vanmorgen door een klant uitgemaakt dat ik zielig was omdat ik geen extra zegeltje gaf. Vond die klant eerder zelf zielig maar goed

Jeetje wat brutaal!! :n

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 17:53

Nou ben ik de moeilijkste niet. Heeft een klant bij mij 9,90 ofzo dan krijgt ie van mij een zegeltje. Ik vind het namelijk ook erg als ik zelf geen zegel zou krijgen. Maar als mensen met die instelling komen dan kunnen ze het vergeten c

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 18:18

Nee, want dan klopt bij ons de registratie niet meer.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 18:19

Bij mij ligt het er ook aan wat voor persoon ik voor me heb, of ze toch nog een extra zegeltje krijgen, ondanks dat ze net niet aan het minimumbedrag zitten. Sommigen gaan er heel brutaal om vragen, jah dan kunnen ze het wel vergeten :') Er is niet voor niets een minimumbedrag waarbij je een zegel krijgt. Er moet ergens een grens getrokken worden. Soms geef ik zelf een extra zegeltje als ze er niet om vragen, als ze bijv. net 10 cent minder hebben dan het bedrag waarop ze een extra zegel zouden krijgen.
Bij ons worden de zegels niet geteld volgens mij.
Soms vragen ze er zelfs om als ze meerdere euro's te kort komen voor een zegel, tsja dat is pech hebben hoor. Dan krijgen ze gewoon niet.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 19:15

Ik zou als klant niet willen dat een medewerker gedoe krijgt omdat ik zonodig mijn zegeltje willen hebben.

Waar ik mij bijna dagelijks aan erger is dat we bij zelfscankassa van de Jumbo regelmatig een tijd uit onze neus moeten staan vreten tot er eindelijk een kassamedewerker aan komt. Ik begrijp best dat iemand niet standaard bij die kassa kan gaan staan omdat er niet altijd klanten aan die kassa zijn, maar het duurt meestal wel heel erg lang. De efficiëntie van het zelfscannen gaat er op die manier aardig vanaf.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 19:19

Jolien87 schreef:
Ik zou als klant niet willen dat een medewerker gedoe krijgt omdat ik zonodig mijn zegeltje willen hebben.

Waar ik mij bijna dagelijks aan erger is dat we bij zelfscankassa van de Jumbo regelmatig een tijd uit onze neus moeten staan vreten tot er eindelijk een kassamedewerker aan komt. Ik begrijp best dat iemand niet standaard bij die kassa kan gaan staan omdat er niet altijd klanten aan die kassa zijn, maar het duurt meestal wel heel erg lang. De efficiëntie van het zelfscannen gaat er op die manier aardig vanaf.

Wat ik dan weer als klant irritant daaraan vind is dat als je de boodschappen allemaal netjes hebt ingepakt, ze een test gaan doen. Rommelen in de tas. _O-

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 19:30

Maar er zijn ook klanten die ze niet sparen. Van de 10 klanten op een dag zijn er waarschijnlijk 6 die de zegels niet sparen

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 19:45

KimD schreef:
Jolien87 schreef:

Wat ik dan weer als klant irritant daaraan vind is dat als je de boodschappen allemaal netjes hebt ingepakt, ze een test gaan doen. Rommelen in de tas. _O-

Dat inderdaad ja. Ik sta dan ook altijd met knikkende knietjes in de hoop dat de eitjes of het pakje boter heel blijft.

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 20:27

Wat de zonnebrillen-kwestie betreft, ik vind het ook prettiger als de zonnebril even af gaat zodat ik iemand in de ogen kan kijken.
Maar ik sta bij een tankstation, en sta altijd alleen dus dan vind ik het een veiliger als de zonnebril even af gaat.
Valse veiligheid, maar toch.

Mensen die hun hele levensverhaal komen vertellen, meerdere keren per week.
Geen respect voor andere klanten door gewoon door te tetteren terwijl een ander geholpen word.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 20:29

purny schreef:
Nou ben ik de moeilijkste niet. Heeft een klant bij mij 9,90 ofzo dan krijgt ie van mij een zegeltje. Ik vind het namelijk ook erg als ik zelf geen zegel zou krijgen. Maar als mensen met die instelling komen dan kunnen ze het vergeten c

Het verschilt hier heel erg per winkel of ze een zegeltje geven als je voor bijvoorbeeld 9,90 boodschappen hebt gedaan en je eigenlijk 10 euro moet besteden.
De AH doet hier nooit moeilijk gelukkig in tegenstelling tot veel andere winkels.
Ik vind het altijd een beetje sneu dat ze dan geen zegeltje geven.........

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 20:36

Deze mevrouw had voor 29 euro met koopzegels. Er worden geen zegels uitgegeven op koopzegels. Er zijn ook klanten die gaan bedelen en dan het hele rijtje af bij de klant.

AngeliqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 20:55

Ik ga ook met zonnebril een supermarkt in, hij is op sterkte en zonder zie ik weinig. En als ik hem op heb, is het buiten zonnig en zijn mijn ogen ingesteld op de bril. Zet ik dan mijn gewone op in de winkel, krijg ik er last van. Bovendien heb ik die niet bij de hand dan.. Zo'n drama is het toch niet, als je verder netjes en beleefd bent.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 21:24

Pandameisje schreef:
pff genoeg ergernissen

mijn top 5
1. 3x vragen of ik het bonnetje mee wil en ik 3x nee
2. klant onvriendelijkheid
3. dat ze niet weten dat er een aanbieding is
4. kletsen met de collega's
5. niet terug kunnen tellen

bij Jumbo hoefde ik niet terug te tellen, nu werk ik bij de Plus, en daar is het een must. heb het in 2 dagen geleerd. (vond het eerst moeilijk maar was makkelijker dan ik dacht..) en merk dat mensen dat idd fijn vinden, maar mensen die haast hebben irriteren zich er juist aan en krijg ik vaak te horen, jaja ik geloof het wel.. ook vervelend :j

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 22:39

Ik had een oudere vrouw, die tijdens het afrekenen al vroeg of ik misschien nog zegels over had. Tja, misschien wel, maar die tel ik niet en ga dan geen hele rits zegels geven :') Nou oke, toen ging ze aan het eind van de band staan, na het inpakken. Prima, ik dacht dat ze een bekende in de rij zag misschien en er op wachtte. Nee hoor, mevrouw ging iedereen aanhoren of ze zegels wilden of niet, en zo niet, dan schreeuwde ze 'MAG IK ZE DAN!?'. Heb haar na twee keer verzocht om dat toch maar niet te doen :')

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 22:43

Jemig... Daar hebben ze hekken voor, hoor :')

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 23:00

savannah030x schreef:
Pandameisje schreef:
pff genoeg ergernissen

mijn top 5
1. 3x vragen of ik het bonnetje mee wil en ik 3x nee
2. klant onvriendelijkheid
3. dat ze niet weten dat er een aanbieding is
4. kletsen met de collega's
5. niet terug kunnen tellen

bij Jumbo hoefde ik niet terug te tellen, nu werk ik bij de Plus, en daar is het een must. heb het in 2 dagen geleerd. (vond het eerst moeilijk maar was makkelijker dan ik dacht..) en merk dat mensen dat idd fijn vinden, maar mensen die haast hebben irriteren zich er juist aan en krijg ik vaak te horen, jaja ik geloof het wel.. ook vervelend :j

Ik snap niet dat mensen dat terug tellen zo belangrijk vinden... maakt niet uit met hoeveel ik betaal, ik weet precies hoeveel ik terug hoor te krijgen, dat gaat automatisch. Als ik dan het geld krijg heb ik in één oogopslag gezien of het klopt.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 23:06

Ik werk ook sinds kort achter de kassa (Primera). Ik moet het terugtellen nog goed leren, ben dus altijd weer opgelucht als mensen hun pinpas pakken.
Gelukkig zijn de klanten heel geduldig en vriendelijk, ze weten dat ik nog aan het inwerken ben :)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 00:14

Jolien87 schreef:

Ik kan me er eigenlijk nooit druk om maken.
Tot ik een paar dagen terug bij de ah ff heel snel een boodschapje wilde doen, 3 artikelen ofzo, gauw naar de kassa en ja hoor, net dat moment waarop er enorme rijen zijn en maar 2 kassa's open. Zegt mijn zoon mama ik haal wel gauw een zelfscanner. Goed kind haal jij die maar op.
Gescand wil je betalen en ja hoor, gaat dat lampje branden...
En waar er net geen personeel was om die lange rijen weg te werken, was er nu ook niet meteen iemand om mij te helpen, dus ik moest er ook nog op wachten.
Waarna mijn zoon met de bon dat verrekte poortje opent terwijl ik nog ff het mandje wegzet en net te laat bij dat poortje ben en hij gaat geen 2x open op 1 bon. Dus moest ik over het hekje klimmen :')
Toen had ik hem wel ff zitten hoor. Maar dat is dan algehele ergernis omdat het gewoon niet uitkomt, de medewerker die mij op dat moment heeft geholpen kan er ook niets aan doen.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 08:44

Zoe_97 schreef:
Dus omdat jullie het niet netjes vinden als ik een zonnebril draag moet ik maar na mijn winkelbediende 2 dagen met barstende koppijn en kotsmisselijk in bed liggen voordat ik een migraineaanval weer een beetje onder controle krijg? En er zijn meer mensen dan je denkt die last van migraine hebben!

Even off-topic: Het lijkt me afschuwelijk als je daar zo'n last van hebt. Hier thuis ook twee migraine-klantjes (ik niet gelukkig), maar die hebben het niet zo heftig als jij. Die hebben het maar eens in de zoveel tijd. Moet ook zeggen dat als ik er wel zo erg last van zou hebben als jij, dat ik net zo lang met een arts wil zoeken naar de oorzaak en vooral een oplossing ervoor. Dat is toch ook geen leven zo?

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 08:50

purny schreef:
Ik ook. Ik werd vanmorgen door een klant uitgemaakt dat ik zielig was omdat ik geen extra zegeltje gaf. Vond die klant eerder zelf zielig maar goed

Ha ha ha, je had een echte Hollander voor je kassa? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 15:29

Shenavallie schreef:
Zoe_97 schreef:
Dus omdat jullie het niet netjes vinden als ik een zonnebril draag moet ik maar na mijn winkelbediende 2 dagen met barstende koppijn en kotsmisselijk in bed liggen voordat ik een migraineaanval weer een beetje onder controle krijg? En er zijn meer mensen dan je denkt die last van migraine hebben!

Even off-topic: Het lijkt me afschuwelijk als je daar zo'n last van hebt. Hier thuis ook twee migraine-klantjes (ik niet gelukkig), maar die hebben het niet zo heftig als jij. Die hebben het maar eens in de zoveel tijd. Moet ook zeggen dat als ik er wel zo erg last van zou hebben als jij, dat ik net zo lang met een arts wil zoeken naar de oorzaak en vooral een oplossing ervoor. Dat is toch ook geen leven zo?

Dan blijf je bezig helaas.. Ik heb het ook, ben zelfs opgenomen geweest in de hoofdpijnkliniek om te kijken of we iets konden doen om het beter te krijgen maar ik heb het nog steeds 2x per week, dit zal waarschijnlijk ook zo blijven. Heb al zoveel medicijnen geprobeerd, en veel neurologen/artsen gehad.. Het houd een keer op..