Gewoon nieuwsgierig, hoe vaak seks in relatie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe vaak heb jij seks met je partner per week?

Meer dan 3 keer per week.
373 (29%)
Ongeveer 2 keer per week.
340 (26%)
Een keer per week.
239 (18%)
Ongeveer 2 keer per maand.
164 (12%)
Minder dan 2 keer per maand.
158 (12%)

Totaal aantal stemmen: 1274

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 15:41

Pantykous schreef:
Ik denk dat dat de wortel is van bijna alle seksuele frustratie binnen een relatie, dat mensen niet durven of kunnen praten over wat ze willen.

Jaa....... maar...
het ligt slecht gedeeltelijk aan de betrokkenen omdat ze nu eenmaal deel zijn van de huidige samenleving welke volstrekt tegenstrijdig normen oplegt/naleeft.

De frustratie ligt vrijwel in ons samenlevingsmodel geprogrammeerd, idem de beperkte ruimte voor bespreekbaarheid.

Het zou een groot goed zijn wanneer mbt sex/relatie/´huwelijk´ een uitputtende lijst van gewoontes/gebruiken van de mensheid over de loop der tijd (en nu) deel uit zou maken van het lespakket op de lagere school.
Maatschappijleer met dit en wereldreligies als deel van de leerstof.
Het zou onze huidige normen en waardes in een context van wat allemaal net zo normaal was plaatsen.

In de anthropologische encyclopedie zijn monogamie incl. seriele monogamie namelijk geen meerderheidsvorm.
De enige onderbouwbare conclusie is dat de mens TOTAAL en VOLSTREKT flexibel is in de gekozen samenlevingsvorm en dat deze incl. afgeleide cultuur/culturele opvattingen slechts door de leefomstandigheden bepaald wordt.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 15:45

Varekaj schreef:
Er zijn nog 2 andere boeken van dezelfde schrijfster die in een trilogie met 90 dagen verkocht worden: 90 dromen van elise en 90 uitdagingen van jacey ofzoiets. Het 2e is een enorme teleurstelling, het 3e heb ik de moed nog niet gehad om aan te beginnen. Zo vlot en leuk als 90 dagen was, zo'n domper was het 2e boek dus. Het lijkt erover te gaan dat ze interesse heeft in dingen als trio etc, maar dat is het absoluut niet: gewoon een romannetje over een vrouw die niet kan kiezen. Nee, die hoef je niet te doorworstelen, dan koop je beter een stationsroman.

Op amazon is er ruím aanbod aan erotische vrouwenromans (de categorie op Amazon) voor niets tot duppies voor Kindle.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 15:55

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 16:04

Pantykous schreef:
Ik denk eigenlijk dat HC bedoelt: het is jouw recht om het niet te willen, maar het is ook iemand z'n recht om het wel te willen. Als je het wel wilt is dat jouw recht, maar dat mag je dus niet aan iemand anders opdringen. Als je het niet wilt, moet je dat ook niet aan een ander opdringen.

En als je beide verschillende wensen hebt, is het mooi als je er ook samen weer uitkomt. Op welke manier dan ook. Dat kan dus zijn dat je er voor kiest om trouw te blijven en geen seks meer te hebben, het kan ook zijn dat je iemand anders de ruimte geeft om met een ander te seksen. Dat moet iedereen lekker zelf weten.

en het is ook mijn recht om voor mezelf te kiezen en niet met iemand samen te willen zijn die niet wil wachten en dan liever buiten de deur wil gaan.

Qimm

Re: Gewoon nieuwsgierig, hoe vaak seks in relatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 16:06

Dat is toch eigenlijk precies de kern?

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 16:07

Ayasha schreef:
Pantykous schreef:
Ik denk eigenlijk dat HC bedoelt: het is jouw recht om het niet te willen, maar het is ook iemand z'n recht om het wel te willen. Als je het wel wilt is dat jouw recht, maar dat mag je dus niet aan iemand anders opdringen. Als je het niet wilt, moet je dat ook niet aan een ander opdringen.

En als je beide verschillende wensen hebt, is het mooi als je er ook samen weer uitkomt. Op welke manier dan ook. Dat kan dus zijn dat je er voor kiest om trouw te blijven en geen seks meer te hebben, het kan ook zijn dat je iemand anders de ruimte geeft om met een ander te seksen. Dat moet iedereen lekker zelf weten.

en het is ook mijn recht om voor mezelf te kiezen en niet met iemand samen te willen zijn die niet wil wachten en dan liever buiten de deur wil gaan.

Dat staat er toch?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 16:08

HC heeft ooit eens beweerd dat ik daardoor mijn eventuele "partner" een verplichting op leg. :+
Ahja, want door dat ik daar niet in mee wilde gaan, beperkte ik mijn "partner" in de "wens" om met mij samen te zijn naast nog wat lekkertjes.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 16:11

Je legt je partner ook een verplichting op eigenlijk, maar als jouw partner precies zo als jij er over denkt is dat dus geen probleem. Mocht hij dat wel als een verplichting/last ervaren is het snel exit. Dat is ook er samen uit komen. :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 16:20

Dabedoellik. Ultieme vrijheid bestaat niet. De één zijn recht is de ander zijn plicht en daarmee is het concept vrijheid al van de tafel. Ik heb medelijden met mensen die wanhopig zoeken naar ultieme vrijheid want uitgerekend die mensen zullen vrijheid nooit benaderen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 16:30

Ayasha schreef:
De één zijn recht is de ander zijn plicht en daarmee is het concept vrijheid al van de tafel.

Dat is het nu juist NIET :(:)

Gelukkig zijn er zóveel mensen op deze wereld dat de keuze in de praktijk oneindig, zelfs oneindig gevarieerd is.
Zó groot dat er zelfs binnen onze nauwdenkende westerse maatschappij volop keuze is uit partners in alle soorten, maten en varianten.
Er is geen pot zo raar of er past wel een deksel op.
Sleutelwoord ´past´.
Wanneer de vrijheid een plicht van een ander oplevert is er geen sprake van passen.
Ik stel zelfs dat er dan geen sprake is van liefde.
Plicht en vrijwilligheid staan immers op gespannen voet en dat wil je niet voor degene waar je van houdt; dat is egoïsme, geen liefde.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 16:40

Qimm schreef:
Eerste prijs voor opmerkelijkste erotische roman: http://www.amazon.com/Taken-T-Rex-Dinos ... B00FI9JFFO

Dat zou ik nou wel willen lezen, vanwege de originaliteit :+ en de reviews :')

Er is een goede gratis site met engelstalige erotische verhalen. Tienduizenden verhalen georganiseerd heldere categoriën dus je kan nog selecteren op je voorkeursgebied ook.
Heeft verder een goede, snelle, zoekfunctie welke als voordeel heeft dat je een andere doorsnede over de categorieen krijgt hetgeen je blik/voorkeuren kan verruimen. Je weet niet wat je niet weet namelijk.
Hoe concreet, expliciet het ook kan zijn, het geschreven woord laat veel meer ruimte voor de eigen fantasie/beleving dan een film.

Tja, en er zullen vast mensen zijn die het lezen van een erotisch verhaal, van het beleven van een fantasie als overspel vinden.
Dat is hun goed recht doch het is wel iets wat bijna inherent de grens naar de rechten van een ander oversteekt. Het verbiedt een ander al om te dénken wat deze wil >;)

Bespreekbaarheid is in een dergelijke relatie een illusie.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 16:42

Ayasha schreef:
Pantykous schreef:

Dat dus.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 16:54

Blue_Eyes schreef:
Ayasha schreef:

Dat dus.

Inderdaad, zoals reeds eerder opgemerkt in de omgekeerde situatie inclusief de in dít geval beduidend grotere kans dat je er een geweldige, ervaren minnares/minnaar door misloopt.
Helemaal vrije keuze +:)+

Het enige wat fundamenteel is, is het vooraf helder eerlijk en open zijn over randvoorwaardes en verwachtingen. Alleen dán kunnen de betrokkenen op de juiste basis een keuze maken zonder verlies van tijd in misleide emoties.
Blijft ook dat de tijd de randvoorwaardes verandert en voor keuzevrijheid is openheid essentieel.
Houden van zou dat mákkelijk moeten maken....

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 17:08

Huertecilla schreef:
Inderdaad, zoals reeds eerder opgemerkt in de omgekeerde situatie inclusief de in dít geval beduidend grotere kans dat je er een geweldige, ervaren minnares/minnaar door misloopt.

Het enige wat fundamenteel is, is het vooraf helder eerlijk en open zijn over randvoorwaardes en verwachtingen. Alleen dán kunnen de betrokkenen op de juiste basis een keuze maken zonder verlies van tijd in misleide emoties.
Blijft ook dat de tijd de randvoorwaardes verandert en voor keuzevrijheid is openheid essentieel.
Houden van zou dat mákkelijk moeten maken....

Je kunt toch ook samen ervaren worden? Net zo leuk of misschien wel leuker, samen beetje werken voor kwaliteit in plaats van dat het aan komt waaien.

Over verhalen ed:
Ik hou wel van een beetje leuke erotische literatuur. Maar dan moet het ofwel heel realistisch/natuurgetrouw of helemaal uit de bocht gevlogen zijn.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 17:16

Ja hoor de samenleving is hypocriet en natuurlijk is er sprake van list en bedrog.
Hallo mods?! Wanneer gaan jullie er eens wat aandoen dat een topic wordt verziekt?

Wat zijn wij toch allemaal kortzichtige mensen.
Door nu ontzettend gelukkig met mijn vriend te zijn al jaren, loop ik misschien wel een geweldige minnaar mis!
Want ja, daar zit ik ook echt op te wachten, ondanks dat ik al perfect gelukkig ben.
Tjoh, het is een schande om monogaam te zijn.

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 17:19

Ik maak altijd alles bespreekbaar betreft seks zowel vooraf als erna. Dit laat ik ook duidelijk weten aan mijn relaties en scharrels en dat wordt ook heel erg in dank afgenomen. Ook weten we dan gewoon precies wat we kunnen verwachten van elkaar en is er geen verlegenheid of taboe als één van ons bijvoorbeeld een wens heeft of iets uit wil proberen. Dat moet toch gewoon kunnen?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 17:20

Huertecilla schreef:

En dat is dan inderdaad volledig mijn keuze. Voor mij heeft het vertrouwde gevoel en het feit dat het degene is van wie ik zielsveel houd, een heel grote meerwaarde; dusdanig veel dat ik daarvoor graag het risico loop een zogenaamd betere minnaar mis te lopen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 17:22

Het maakt me geen jota uit wat ik mis loop. Ik HEB een geweldige man. Geen nood aan anders of meer.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 17:23

Precies Ayasha :j

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 17:27

Cinderella schreef:
Ja hoor de samenleving is hypocriet en natuurlijk is er sprake van list en bedrog.
Hallo mods?! Wanneer gaan jullie er eens wat aandoen dat een topic wordt verziekt?

Wat zijn wij toch allemaal kortzichtige mensen.
Door nu ontzettend gelukkig met mijn vriend te zijn al jaren, loop ik misschien wel een geweldige minnaar mis!
Want ja, daar zit ik ook echt op te wachten, ondanks dat ik al perfect gelukkig ben.
Tjoh, het is een schande om monogaam te zijn.

Je maakt er wel een enorm probleem van hoor. Laat je niet zo op de kast jagen.

HC, zit niet zo door te zeuren over die ervaren minnaars en minnaressen. Dat is nu wel duidelijk. Niet iedereen ervaart dat als MISlopen weet je.

Ik ben een ervaren minnares en ik zit niet te wachten op dergelijke relaties. Vind het heerlijk, gewoon, met 1 vent. Ook als je ervaren bent valt er samen nog enorm veel te groeien!

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 17:29

Ik laat me niet op de kast jagen hoor, ik vraag me gewoon af wanneer de mods eindelijk weer eens wat gaan doen. Vorige topic dat hierover ging, moest er heel wat gebeuren, voordat ze er iets aan durfden te doen, dat irriteert me lichtjes :j.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 17:32

Cinderella schreef:
Ik laat me niet op de kast jagen hoor, ik vraag me gewoon af wanneer de mods eindelijk weer eens wat gaan doen. Vorige topic dat hierover ging, moest er heel wat gebeuren, voordat ze er iets aan durfden te doen, dat irriteert me lichtjes :j.

Sorry hij heeft zijn mening. Wat is daar fout aan? Ik zie het probleem niet.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 17:35

Danique_G schreef:
Cinderella schreef:

Sorry hij heeft zijn mening. Wat is daar fout aan? Ik zie het probleem niet.

Je hoeft geen sorry te zeggen hoor.
Een mening geven die geheel afwijkt van de hele intentie van het topic, een mening die nu al 50x hier verkondigt moet worden, terwijl het mensen stoort, dat is gewoon een topic vergallen en iedereen die vraagt of hij wilt ophouden, negeert ie dood leuk en gaat gewoon verder met zijn verhalen over de polygamie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 18:03

Minnaar hoeft niet persé te slaan op een extra persoon buiten een relatie om. Je kan minnaar ook interpreteren als zijnde je partner die naast je soulmate, je beste vriend ook je minnaar is, maw diegene waarmee je de liefde bedrijft zeg maar. Maar dat is persoonlijke opvatting.

Als je dat woord in de posten van HC in die context zet is het toch aardig aanvaardbaar binnen dit topic. Hij geeft aan, in zijn situatie, dat hij bijvoorbeeld ook wil wachten tot een dame seks met hem wil, als zij daar beide een duurzame relatie in zien. Het enige verschil met onze monogame relaties is dat wij dan weer de norm lijken te hanteren dat je tijdens dat wachten niet even gaat rondscharrelen, dat kan binnen zijn relaties wel maar alweer, hij brengt hen daar wel netjes van op de hoogte. Het is aan de dame in kwestie om dat de accepteren of af te wijzen, maar dan weet ze wel waar ze staat.

Geheel rode draad hierin? Communicatie, openheid en eerlijkheid. Toch wel belangrijk voor je aan seks begint, of dat nu is met een scharrel, een potentiële monogame partner en relatiemateriaal, binnen een huidige relatie of bij een open relatie... Zonder communicatie kom je nergens.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 18:06

Hij is gewoon bloedirritant. Nu vallen zijn laatste posts wel mee.