Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Re: Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 22:30

Die kijkt uit op de galerij. De galerij is ook afgesloten. Je moet eerst door een portiekdeur en dan door een andere deur. Lekker veilig. Bij het schattige raampje komt plakplastic gezien ik liever privacy heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 22:43

Logisch ik lieft mijn privacy ook :) , veel beter dan mijn monster ramen

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 22:53

Ons slaapkamerraam van 3 meter hoog en 2 meter breed (schat ik) zit aan de galerij... :')
Ik zal proberen zaterdag foto's te maken!

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 11:08

Ik meld me ook! Ik ga vanmiddag naar een appartement kijken hier in het centrum van de stad, zag er in de advertentie heel veelbelovend uit (nieuwe badkamer, mooie tegels) dus ik ben erg benieuwd. Hoop dat niemand me voor is :=

Ik ga nu ook echt het huis uit, na tijdens mijn studies wel op kamers te hebben gewoond (maar in het weekend steeds naar huis komen) en dan weer thuis wonen omdat ik door parttime werk niet alleen kon gaan wonen. Vind het super spannend, en ik kijk er nu al naar uit om Ikea te gaan plunderen :D

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 11:15

Strakjes naar Ikea om laminaat te kopen.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 11:29

Ik kijk ook uit naar de Ikea plunderen, maar anderzijds heb ik echt nog geen idee wat ik wil of welke kleuren :P Dat vind ik wel moeilijk hoor! Slaapkamer vind ik niet zo moeilijk, daar weet ik het wel, maar de woonkamer bv.... lastig!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 11:56

Ik heb grijs. Maar uiteindeljk gaat het ook helemaal naar het grijze toe.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 15:40

Wij hebben grijs tapijt voor de slaapkamer en zeil met tegellook voor de woonkamer. In de berging komt het een of andere afgeprijsde restje, daar komt toch geen bezoek. :')

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 16:25

Bij de Ikea laminaat, bestekbak, deurmatje en een tafeltje gekocht. Kost geen drol

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 16:38

Ik heb ook alles van de ikea, alleen mijn laminaat van de leen bakker.
Wel de goedkoopste, dus was alsnog een koopje :)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 16:42

Ik was voor 4 pakken 54 euro kwijt. Bestekbak iets van een euro en een matje 50 cent

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 17:48

Maar 4 pakken? Mag hopen dat het niet voor je hele huisje is :P
Ik heb in totaal 9 of 10 pakken gebruikt voor m'n studiotje :)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 17:55

Ik had nog laminaat liggen.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 11:43

Ik kan het laminaat overnemen, zijl in de keuken, oventjes, wat verlichting, gordijnrails, roldingen voro de ramen etc. Dat is wel fijn, aangezien ik nog niets heb ;)

Ik had vandaag echt enorme stress. Ik heb in principe hte huisje, maar dan moet je nog die rompslomp aan papieren regelen, dat zij jou kunnen goedkeuren. Anyway, op de site vind ik het best vaag staan en ik was er vanuit gegaan dat het een aanslag OF een inkomstenverklaring was. Tot ik de mail kreeg met duidelijk inkomstenverklaring... Slik, dat kost 5 dagen en voor woensdag ochtend moet ik alles hebben ingeleverd. Ik compleet in de rats natuurlijk, daar gaat mijn huisje... Maar nuchtere collega's wisten dat er een belastingbureau in de buurt van werk was, dus daar ben ik heen gegaan. Aangekomen daar allemaal mega posters met heel duidelijk OP AFSPRAAK!!! Dus ik zag de bui al hangen. Maar mijn verhaal gedaan en echt super SUPER lieve mevrouw achter de balie die toch even binnen 10 minuten met een inkomstenverklaring kwam aanzetten. Wat een opluchting!!! Want over de post was hij nooit op tijd gekomen. Echt een last van mijn schouder, ik dacht echt dat ik het niet voor elkaar zou krijgen!

Maandag papieren inleveren en hopelijk snel alles rond :)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 11:48

Paps en mams zijn vandaag verder gaan laminaat leggen. Huurtoeslag is rond, bedrag staat al op de site nu maar hopen dat ze het gelijk maandag uitbetalen. Eerste maand is altijd het duurst.

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 19:43

Wow tancreda.. inderdaad superspannend dan. Echt fijn dat die mevrouw zo lief was!
Zo kreeg ik vanmiddag een mailtje van SVn voor mijn starterslening dat ze die nu ook goed gekeurd hebben en dat ze de documenten naar de notaris gingen sturen. En dat moest uiterlijk vandaag, om dit jaar nog te kunnen tekenen bij de notaris! Fieuw...

Ik vind juist de slaapkamer moeilijk met inrichting en kleuren... mijn bed neem ik gewoon mee, maat de rest moeten we over een half jaar ook bij elkaar scharrelen.

Ik wil straks eigenlijk het liefst een grenen houten vloer. Is vaak niet eens duurder dan laminaat! En boven de goedkoopste vloerbedekking die er te vinden is :')

Shoppen bij Ikea!! <3 .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 19:46

Oh wat een geluk Tancreda!

Oeh spannend Purny! Weet uit ervaring in december een huis accepteren is niet slim :+

Ik dub of ik raamfolie haal maar dan gewoon op maat , raam is 2,60 en 2 meter raamfolie tsja waar is privacyy :P . Er hangt een jaar al niks voor ik wil geen geld meer in krot steken maar deze droom wil ik nog uitvoeren

Dan heb ik deze lamp op het oog voor in de slaapkamer :

http://ledworld.nl/arianna-plafondlamp- ... deddefault

En moet nog 1 gordijn in de slaapkamer er hangen er nu 3 , maar 1tje is geel en de andere 2 antraciet :')

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 15:08

Tancreda4 schreef:
Ik kan het laminaat overnemen, zijl in de keuken, oventjes, wat verlichting, gordijnrails, roldingen voro de ramen etc. Dat is wel fijn, aangezien ik nog niets heb ;)

Ik had vandaag echt enorme stress. Ik heb in principe hte huisje, maar dan moet je nog die rompslomp aan papieren regelen, dat zij jou kunnen goedkeuren. Anyway, op de site vind ik het best vaag staan en ik was er vanuit gegaan dat het een aanslag OF een inkomstenverklaring was. Tot ik de mail kreeg met duidelijk inkomstenverklaring... Slik, dat kost 5 dagen en voor woensdag ochtend moet ik alles hebben ingeleverd. Ik compleet in de rats natuurlijk, daar gaat mijn huisje... Maar nuchtere collega's wisten dat er een belastingbureau in de buurt van werk was, dus daar ben ik heen gegaan. Aangekomen daar allemaal mega posters met heel duidelijk OP AFSPRAAK!!! Dus ik zag de bui al hangen. Maar mijn verhaal gedaan en echt super SUPER lieve mevrouw achter de balie die toch even binnen 10 minuten met een inkomstenverklaring kwam aanzetten. Wat een opluchting!!! Want over de post was hij nooit op tijd gekomen. Echt een last van mijn schouder, ik dacht echt dat ik het niet voor elkaar zou krijgen!

Maandag papieren inleveren en hopelijk snel alles rond :)

Oh ik zat ook zo in de stress over dat formuliertje. :')
Gelukkig was hij hier op tijd, maar ik had al geregeld dat ik dat formulier iets later in mocht leveren.
Was gelukkig niet nodig.

Huurtoeslag krijg ik pas vanaf dat ik 23 ben, dus ik moet de eerste maanden zonder doen. :( Helaas!

Mijn vader kwam net met een vraag en ik ben wel benieuwd hoe jullie dat gedaan hebben:
Hoe zit het met de elektriciteit? Oude huurder gaat er 31 december uit en ik krijg in de tweede week van januari de sleutel. Ik heb geen flauw idee, ga de woningbouw nog wel even contacten.

En al die spulletjes, zo leuk. <3
Maar ik mag niks meer kopen van mn ouders tot ik de sleutel heb. :')

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 16:27

Je neemt de meterstanden (gas, water, elektra) op op het moment dat jij de sleutel krijgt. Die geef je vervolgens ook door aan de leveranciers. ;)

En als het goed is zit er nagenoeg geen verschil in die laatste meterstanden van de vorige bewoner en van wanneer jij de sleutel krijgt. Dat zou wel erg vreemd zijn namelijk en de vorige bewoner moet zijn / haar laatste meterstanden ook door geven.

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 16:44

Maar moet je van te voren zelf al iets afsluiten of zo?

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 16:55

Water moest ik binnen 2 weken doorgeven :)

Gas/elektra had ik van te voren alvast afgesloten met de datum van de sleutel overdracht. Toen kreeg ik vanzelf een email dat ik mijn standen door kon geven.
Maar ik heb geen idee of dat verschilt per bedrijf/regio ;)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 17:11

Oooh als ik dit hier zo allemaal lees krijg ik zo ontzettend veel zin om te verhuizen :D Ik ben de afgelopen dagen bij veel appartementen gaan kijken maar allemaal drie keer niks. Tot ik net het appartement van mijn dromen heb gevonden <3 Ontzettend goed betaalbaar voor wat het is, een erg gezellige living, mooie keuken. De huurder was er toen ik ging kijken omdat hij er per direct uit gaat en hij moet van z'n huisbaas een nieuwe huurder vinden. Morgen komen er nog 9 potentiële huurders kijken dus ik heb het nummer van de huisbaas gevraagd zodat ik haar rechtstreeks kan zeggen dat ik het ontzettend graag wil :=

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 17:56

Oh gas water licht, daar had ik niet aan gedacht hihi, ik ben nog in de wolken eerst de rest maar te regelen :P Stress om dat papiertje, vandaag alles ingeleverd (moest voor morgen), is degene die erover gaat op vakantie dus hoor ik het pas over twee weken. Of nou ja, 3 aangezien ik een weekje op vakantie ben daarna. Zucht :P
Moet sowieso nog CV ingeplaatst worden, dus vooruit :)

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 23:43

Spannend Yasmine! Hopelijk wordt t wat met die huisbaas ;)

Tancreda, afwachten nu dus. O:)

Wij hebben vandaag de keuken en badkamer uitgezocht! Badkamer was standaard en voor ons heel prima. Dus daar hoefde we alleen maar even de kleur wandtegels en de kleur vloertegels te kiezen en te zeggen: we willen boven ook een toilet. Klaar. Binnen een kwartier geregeld :')
Keuken was wel vrij naar wens en budget in te delen, en dat was nog best even een klus Vooral vanwege t budget, maar dat is helemaal goed gekomen! Ben er nu helemaal blij mee :D Hoef ik me daar al geen zorgen meer over te maken.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 22:16

Spannend, je eigen keuken uitkiezen! Lijkt me heerlijk als je het volledig naar je eigen smaak kan doen :D

Ik mag normaal gezien dinsdag contract gaan tekenen voor het appartement en 15 januari mag ik erin! *\o/* Er woont nu nog iemand in, dus het is wel fijn dat het bewoond is geweest. Alleen heb ik nog nooit helemaal op mezelf gewoond, toen ik studeerde was het altijd in een huis met anderen en moest ik niets meebrengen behalve bestek en servies, dus ik moet de komende dagen echt bizar veel gaan inkopen := Ik heb zowat niks van huisspullen van mezelf aangezien ik nu al 1,5 jaar weer thuis woon dus ik moet echt alles gaan inkopen, van een microgolf en koffietafel tot een haardroger en keukenspullen. Ben al dagenlang een lijst aan het maken omdat ik volgende week op jacht ga, maar ik vergeet vast de helft :+ Lang leve de Action en Ikea :')