Storm op komst

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lisetteexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 16:47

Bij de buren op stal zijn de paddocks weg gewaaid!
Bij ons op stal gelukkig niets kapot wel bij mij thuis mijn schutting is weg!

Voor de rest hier in schagen een hoop bomen en wat vracht wagens op ze kant.
Vond het wel eng hoor zat niet lekker de hele dag!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 16:48

Nayomie, waar moet je heen?

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 16:48

Nayomie, slaapplek regelen of taxi bellen?

Of lijkt het er op dat je toch wel met het OV het gaat redden?

Hier (traject Enschede-Zwolle) gaat vanaf 16 uur de trein weer rijden volgens de NS.

Moet zo zelf gewoon op de fiets naar huis. Duimen dat alles nog heel is (vooral mijn nog al gammele schuurtje) en dat ik geen boom op mijn huisje heb (woon strak aan de bosrand).

Sterkte voor iedereen die schade heeft. Heftig hoor.

bruceandnoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 16:49

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 16:53

MarliesV schreef:
Nayomie, slaapplek regelen of taxi bellen?

Of lijkt het er op dat je toch wel met het OV het gaat redden?

Hier (traject Enschede-Zwolle) gaat vanaf 16 uur de trein weer rijden volgens de NS.

Moet zo zelf gewoon op de fiets naar huis. Duimen dat alles nog heel is (vooral mijn nog al gammele schuurtje) en dat ik geen boom op mijn huisje heb (woon strak aan de bosrand).

Sterkte voor iedereen die schade heeft. Heftig hoor.

heb geen geld bij me en kan nergens overnachten.
Treinen rijden misschien om 5 uur weer.

Liesjeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 16:55

sjemig wat erg allemaal ! hier in eindhoven staat de wind nog stil!

Anoniem

Re: Storm op komst

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 16:59

Oh supernetjes! De HvA had getweet dat mensen die hun tentamen zouden missen door de storm een extra herkansing kregen omdat veiligheid voor alles gaat +:)+

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 17:01

Hier in Groningen ook erg. Treinen rijden voorlopig niet. Heb van de schade nog geen idee, van hieruit kijken we alleen tegen een paar bomen op de binnenplaats aan namelijk. Maar de foto's en video's zeggen genoeg. :oo

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 17:01

Nou ik ga me maar eens op de weg begeven. Het is nu nog lekker rustig namelijk.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 17:02

Truf schreef:
Hier in de kop van NH ook redelijke chaos, werd gebeld door mijn zus, de buurvrouw had wat flinke takken in de paddock gezien, of ik even wilde kijken. Had wel even een 'holy f...' momentje
Beste berg takken in de paddock

Grootste tak die gevallen is, op het hek van de paddock (planken zijn +- 20 cm breed) en op de achtergrond een vrachtwagen met problemen met de lading

Een afgebroken tak die nog naar beneden moet komen en precies boven de ingang van de paddock hangt

Verder heel veel takken op en langs de weg, zelfs een paar honderd meter het land op ligt een flinke tak. Ook nog 2 grote takken (halve bomen) die gebroken zijn en nog in/aan de boom hangen bij ons en de buren. Dat wordt de aankomende dagen geen vakantie vieren, maar hard aan het werk om alles op te ruimen. Ik ben heel blij dat ik de Afsluitdijk niet meer over hoef en blijf de rest van de dag binnen (tenzij er weer problemen zijn :P ).

Ja is bij jullie goed afgelopen! Had de foto's al gezien, maar pffff!
Dat hadden wij 2 weken terug in de paddock.

Hier in het dorp is elders een stuk dak over de lengte van 5 á 6 huizen eraf gewaaid

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 17:02

lisetteexx schreef:
Bij de buren op stal zijn de paddocks weg gewaaid!
Bij ons op stal gelukkig niets kapot wel bij mij thuis mijn schutting is weg!

Voor de rest hier in schagen een hoop bomen en wat vracht wagens op ze kant.
Vond het wel eng hoor zat niet lekker de hele dag!

Naast jullie of tegenover?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 17:05

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 17:06

Jemig als ik sommige dingen zie :oo

Toen ik thuis kwam en de tuin in keek lag mijn tuinset aan de andere kant van de tuin.
En dat is best zware kwaliteit en op de tafel zit een zware glasplaat...
Ik heb alles tot zover opgeruimd, alleen de glasplaat krijg ik niet getild dus mag vriendlief zometeen doen.... ik ben benieuwd of het nog heel is.
Mijn stoelen zijn wel beschadigd in elk geval.... :n

Maar godzijdank geen grote schade hier !

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 17:18

Jeetje die jongen :oo

Ik zie net dat de treinen tot zeker na de avondspits niet rijden, hoelaat is dat? Kan er waarschijnlijk vanuit gaan dat mijn vriend niet voor 9 uur thuis is :\

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 17:21

Ik mocht vanochtend niet met de fiets naar school, dus maar met de bus gegaan, gelukkig niks gemerkt.
Op school waaidet in school en het zonnescherm waaide er bijna af.
2 huizen verder is er een boom vanuit een tuin op t fietspad. En wat afgewaaide takken gezien.
Bij de paarden vior zover ik weet niks aan de hand.

Het lijkt er nu steeds op de wind gaat liggen, en dan opeens weer een windvlaag

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 17:26

Heb het overleefd vandaag! Veel treinen met vertraging en treinen gemist maarja :')
Zo nog maar even de paardjes gaan voeren..

esmee_2001

Ik ben 1 dag weg en we zijn al om blz. 44 :')

Voor zover ik weet hier ook geen grote schade.

PatriciaV

Ik deel je zorgen TS en wel hierom:

Afbeelding
Jaimy staat normaal in de uitloopstal met directe toegang tot de bak. Sinds kort hebben wij 2 veulens erbij die we binnenkort willen laten kennismaken met Jaimy, maar voor nu staat zij even in de uitloopstal en Jaimy met Mini in de bak. Er staan enorme bomen om de bak en kneep hem ook al een beetje. Vanmorgen was er al een flinke tak afgebroken gelukkig aan de kant van het weiland, hij ging nog half vast aan de schors en met 2 personen niet te verplaatsen. Ik was al van plan om vanmiddag nog te gaan kijken toen ik ineens een appie kreeg van de gene waar wij de paarden hebben staan. Er lag een boom in de bak! Ik schrok me dood en er meteen heen, ik dacht eerst dat die tak toch naar beneden was gekomen, maar het bleek erger. Een complete boom is vlak boven de grond afgebroken en over de hoek van de bak gevallen waar Jaimy in stond. Gelukkig had ik Mini vandaag bij de andere veulens gezet (kenden elkaar al een beetje en zijn allemaal even oud) en toen ik aan kwam stond Jaimy vast rustig te snoeien xD

Alle paarden zijn gelukkig ongedeerd en een geluk bij een ongeluk is dat het hek toch vervangen moest worden.

Ook zijn er bij mij in de straat 4 bomen op een rij omgevallen, ze stonden naast een appartementen gebouw (oude bejaardewoningen. En onderweg richting de paarden ook een hoop schade, bomen in huizen of er net naast etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 17:34

Zonder deze storm heb ik 's ochtends meer tegenwind :+ Maar net toen ik naar huis aan het fietsen was wel constant erge tegenwind. Zelf heb ik vandaag niet veel van de storm gemerkt, maar vannacht wel. Ik kon er niet van slapen! :O

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 17:34

Nayomie, waar ben je nu?

nafnaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 17:35

Hoorde dat er in Amsterdam iemand is overleden door een omgevallen boom..

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 17:36

Nou we hebben het overleeft.
De schuilstal heeft het dak er half f. De stal van de overburen, wat ik gisteren al schreef, is idd door het hele land van hun gekomen, over de omheining en het zandpad op. Heel veel bomen om en schade.
Ook een vliegtuig een poging zien doen om te landen......brrrrr dat zag er eng uit. De piloot bedacht zich ook en maakte een doorstart. Daarna weer geprobeerd en hij is aan de grond gekomen......maar met heel veel geslinger. Ik vond het indrukwekkend op de wei. Op een gegeven moment werd het te gevaarlijk en zijn we naar de boerderij gegaan. Thuis komen lukte niet door de bomen op de weg.

savieralover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 17:39

howly fiets krijg net dit van mijn broertje te horen: Bij hun opschool heb je 2 lichtkoepels in de studieruimte en die zijn dus allebei naar beneden gekomen en hebben op een haar na een vriend van hem gemist. vervolgens natuurlijk een groot gat in het dak dus hele school zonder elektra gezet omdat ze ban waren dat de school onder stroom kwam te staan. toen ook nog bekend werd dat er kans was dat er een boom op de studieruimte kon vallen hebben ze dat gedeelte maar helemaal afgesloten...

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 17:43

Hier is het inmiddels aardig rustig. Op weg naar tentamen wel echt zeik en zeik nat, begon opeens te storten :') Hoop dat voor iedereen de schade meevalt!

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 17:43

Wauw! Dit topic gaat hard, net als de wind hahah!

Gelukkig gaat het hier al een beetje liggen... Bij ons was de staldeur eruit gewaait. Niets ernstig, ook omdat deze deuren als sier er hangen. En veel bomen die afgebroken zijn.