Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
zonnebloem18 schreef:Dan is het de moeite waard om goed rond te kijken, ik haal een kilo voor 30 cent bij de supercoop van het merk oké.
Douraque schreef:Ik begrijp ook niet waarom jij, Quellian, het geen goed initiatief vind? Het levert aandacht op voor mensen die er daadwerkelijk van moeten leven, vooral omdat dit redelijk onbekend is bij mensen die hier nog nooit mee te maken hebben gehad. Ik ken genoeg mensen die niet weten hoe lastig het is om van de bijstand te moeten leven gezien dat deze mensen modaal/bovenmodaal leven.
Daarnaast doet TS dit niet enkel voor de aandacht in de media dan wel voor zichzelf, maar ook voor de voedselbank zelf door rijst in te zamelen. Als je naar de voedselbanken in Nederland kijkt, dan zie je dat het aantal goederen dat in een dergelijk pakket zit steeds minder wordt. Dat er op een dergelijk manier een levensproduct wordt ingezameld dat in een x aantal pakketten komt te zitten, is aleen maar complimenteus.
Kelly_ann schreef:Ik had jullie beloofd wat meer te laten weten over mijn actie met de voedselbank, bij deze:
Ik wilde met mijn project eigenlijk niet alleen iets voor mezelf overhouden, dus ik liep al langer rond met de gedachte rond om ergens een donatie te doen. En als je het hebt over leven met een minimum inkomen kom je al vlug uit bij de voedselbank.
Ook was ik wel nieuwsgierig naar het leven met een pakket dat je dan krijgt, wat zit er in? Kan je er een week van leven? Kan je er een goede maaltijd van koken?
Ik heb daarom de stoute schoenen aangetrokken en heb de plaatselijke voedselbank gevraagd of ik in ruil voor een mooie donatie een kijkje in hun 'keuken' mocht komen doen.
Ik ben ontzettend hartelijk ontvangen en samen met de organisatie is er een hele leuke samenwerking ontstaan;
De komende 4 weken kom ik in aanmerking voor een voedselpakket, zodat ik mijn ervaringen met hen en zoveel mogelijk anderen kan delen. Als tegenprestatie zal ik rijst inzamelen voor alle leden van de voedselbank in onze regio. Op dit moment zijn dat 261 pakketten die gevuld moeten worden, en dus evenzoveel pakken rijst die ik bij elkaar ga verzamelen.
Ik ga dus nog een flinke campagne tegemoet voor mijn tegenprestatie, en ik hoop echt dat het lukt!
Daarnaast zal ik met jullie alle ervaringen delen natuurlijk
OsMo schreef:Als je niet werkt dan heb je eigenlijk ook geen auto nodig.
Auto is eigenlijk echt een luxe vermogen.
Citaat:Regels en voorwaarden
Het heeft geen zin om kwijtschelding aan te vragen, als:
- U in het bezit bent van een auto die meer waard is dan € 2269,-, tenzij de auto om medische redenen onmisbaar is.
- U in het bezit bent van een eigen woning waarvan de waarde hoger is dan de verschuldigde hypotheek.
- U de aanslag langer dan 3 maanden geleden betaald heeft.
- Het totale saldo op al uw bank-, giro- en spaarrekeningen samen hoger is dan de som van: één maand huur plus één maand ziektekostenpremie.