Dingen die je altijd al had willen weten...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

miss_lizje

Re: Dingen die je altijd al had willen weten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 23:44

Waarom "stopt" de menstruatie wanneer je zwemt of in bad zit?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 23:45

denk door de tegendruk van het water? :P

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 23:55

="Sanne_Relax"]
Ik weet niet of hij al voorbij gekomen is....
Maar op een bruiloft dragen de vrouwen de corsages omlaag gericht, en de mannen omhoog gericht. Waarom??? Niemand kon mij hier antwoord op geven. (en ook wikipedia niet :+ )
Iemand een idee???
[/quote]
Omdat corsages tegen dlkaar aan schuren bij het dansen. Dan gaat het kapot. Dit is niet de bedoeling. Dus nu schuren alleen de steeltjes tegen elkaar aan.[/quote]

Maar je draagt je corsage toch allemaal aan dezelfde kant dus als je tegenover elkaar staat horen de corsages niet tegen over elkaar te zitten?[/quote]
bij mannen naar boven en bij vrouwen hangend

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 23:56

Omdat je het automatich tegenhoud ook en afhankelijk welke dag

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 00:00

Waarom het een raar/vervelend gevoel geeft als je met je vinger in je navel zit? :Y)

Blacky

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 00:07

Hoe kan het dat er blanke en getinte mensen zijn als eva en adam blank waren?

Hoe kan het dat brandweermannen/vrouwen minder verdienen dat bijvoorbeeld een voetballer die miljoenen verdient? Terwijl (dat vind ik) voetballen alleen maar tegen een bal aantrappen is en brandweerlieden mensen hun levens redden.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 00:10

dat adam en eva blank waren is puur wat de mens er van heeft gemaakt hoor :') ik geloof er niet in en mocht het wel het geval zijn was Eva zo bleek als sneeuw en Adam zo donker als pure chocolade :')

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 00:10

In Afrika is Jezus ook gewoon hartstikke donker :D

Ladybird

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 00:12

Blacky schreef:

Hoe kan het dat brandweermannen/vrouwen minder verdienen dat bijvoorbeeld een voetballer die miljoenen verdient? Terwijl (dat vind ik) voetballen alleen maar tegen een bal aantrappen is en brandweerlieden mensen hun levens redden.

Niemand weet wat voor huidskleur Adam en Eva hadden. doordat we dat te zien krijgen in plaatjesbijbels denken wij dat ze blank zijn..
zou je plaatjesbijbels in afrika kijken zijn ze donker, en als je plaatjesbijbels kijt in china hebben ze spleetogen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 00:14

Hoe krijg ik zo snel mogelijk een bijbaantje?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 00:17

op vacatures reageren :')

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 00:20

amoj schreef:
Hoe krijg ik zo snel mogelijk een bijbaantje?

waarom neem je geen krantenwijkje of folderwijkje.

kun je iig wat centjes verdienen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 00:21

Makkelijk gezegd dan gedaan, hier in de buurt is echt niks... :(
En heb al op tientalle vacatures gereageerd, maar wordt telkens afgewezen.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 00:27

Crisis he ;) ik heb ook anderhalf jaar werkeloos gezeten ;)

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 00:50

Hoe kan het dat mijn zusje bijna platinablond is (niet helemaal wit, zit wel pigment in haar haar) terwijl zowel onze ouders als ik zeer donker tot zwart haar hebben? Je zou zeggen dat blond recessief is en bovendien komt blond in ons vaders familie helemaal niet voor, en in ons moeders familie zeer beperkt.

En haar kinderen hebben beiden blauwe ogen, terwijl zowel bij haar partner als bij haar geen blauwe ogen voorkomen en blauw volgens mijn oude biologieboekjes ook recessief is? En blauwe ogen ook in onze afstamming vrijwel niet voorkomen? (nee, ze is niet van de melkboer, dat is DNA-aangetoond).

Hoe komt het dat sommige stammen in Afrika en een aantal Aboriginals geen geometrie kennen? Die (her)kennen geen geometrische vormen zoals wij die geleerd hebben (en scoren dus standaard heel erg laag op onze, op Westerse denkwijze gebaseerde IQ-tests).

xAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 00:54

Ik heb niet het hele topic doorgelezen, dus wellicht is de vraag al een keer voorbij gekomen, maar dit vraag ik me dus al tijden af:

Waarom vallen lesbi's vaak op meer jongensachtige meisjes en homo's vaak op meer vouwelijke mannen...? Vind het zo onlogisch :P

frangelica

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 01:25

Ja las er net eentje: Als eten in de avond of nacht slecht voor je is, waarom maken ze dan een lampje in de koelkast hihihhi
Drinken staat in de deur :)

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 08:08

Rowan_ schreef:
Waarom de lucht blauw is :)

ik weet het niet zeker, maar is de lucht niet gewoon doorzichtig? als je in een huis staat zie je nl ook geen blauwe lucht.
Maar buiten zie je het blauw omdat dat de ruimte is die je ziet (die is donker donker blauw? ) en door al die miljarden kilometers doorzichtbare/wittere(?) lucht zie je het als lichtblauw.

Daarom ook (dat weet ik dan wel zeker :P ) is de lucht lichter blauw aan de horizon (in de verte) dan als je recht boven je kijkt. Dan is de afstand aarde - heelal korter, dus zit er minder lucht tussen, dus is hij donkerder. Als je naar de lucht aan de horizon kijkt, heb je veel meer lucht tussen jou en het heelal , dus is het lichter. snap je? :+

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 08:09

Blacky schreef:

omdat eva en adam niet bestaan ? :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 08:21

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 11:26

mick75 schreef:
Hoe kan het dat mijn zusje bijna platinablond is (niet helemaal wit, zit wel pigment in haar haar) terwijl zowel onze ouders als ik zeer donker tot zwart haar hebben? Je zou zeggen dat blond recessief is en bovendien komt blond in ons vaders familie helemaal niet voor, en in ons moeders familie zeer beperkt.

En haar kinderen hebben beiden blauwe ogen, terwijl zowel bij haar partner als bij haar geen blauwe ogen voorkomen en blauw volgens mijn oude biologieboekjes ook recessief is? En blauwe ogen ook in onze afstamming vrijwel niet voorkomen? (nee, ze is niet van de melkboer, dat is DNA-aangetoond).

Hoe komt het dat sommige stammen in Afrika en een aantal Aboriginals geen geometrie kennen? Die (her)kennen geen geometrische vormen zoals wij die geleerd hebben (en scoren dus standaard heel erg laag op onze, op Westerse denkwijze gebaseerde IQ-tests).

Als iets recessief is kan het juist verborgen blijven. Want bruin is dominant over blond, en bruine ogen dominant over blauwe ogen. Hoewel het in deze situatie wel bijzonder is dat er twee van die dingen op een rijtje gebeuren, is er bij 2 heterozygoten (iemand met zowel het bruine ogen allel als het blauwe ogen allel, iederen heeft per gen 2 allelen) altijd 25% kans dat er een homozygoot blauwe ogen (met dus werkelijk blauwe ogen) uitkomt. En dan nog 50% kans op een heterzygoot en dan nog 25% kans op een homozygoot bruine ogen (die krijgt dus nooit kinderen met blauwe ogen).

Met het haar werkt het hetzelfde.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 12:06

Damned schreef:
Blacky schreef:

omdat eva en adam niet bestaan ? :')

nog één: hoe kan het dat, als Adam en Eva de eerste en enige mensen waren en Kaïn en Abel hun enige zoons... dat Kaïn later verdween en terug kwam met een vrouw en kinderen? waar kwamen die dan vandaan?

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 12:51

Citaat:
nog één: hoe kan het dat, als Adam en Eva de eerste en enige mensen waren en Kaïn en Abel hun enige zoons... dat Kaïn later verdween en terug kwam met een vrouw en kinderen? waar kwamen die dan vandaan?

Omdat ie naar een stad ging _O-

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 14:50

Vivian__ schreef:
Citaat:

Omdat ie naar een stad ging _O-

Tja die vrouw zal ook wel een 'rib uit zijn lijf' zijn.. (teminste dat was eva toch van adam of ben ik gek?)
Dus we zijn allemaal een happy familie en dikke inteelt..

Reneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 15:09

Hoe kan het dat een van mijn beste vrienden m'n verjaardag is vergeten en gewoon tegen me begon te praten als iedere normale dag? :')