Frustraties tijdens het uiteten gaan.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 08:20

Veulen84 schreef:
Voelde me daar echt heel banketstaaf. Voelde me acuut sneu. Terwijl ik dat gevoel nooit eerder heb gehad.
Ze keken me allebei heel verbijsterd na toen ik vlak langs ze naar buiten liep. Ze weten heus wel waarom ik weg liep.

Ik zou er ook nog een mailtje aan wagen, wat denken die meiden wel niet? De manager wil vast zulk personeel niet ..

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 09:08

Wat ik doe is ik neem de kaart mee aan tafel, vertel ze het dagmenu en geef ze daarna de kaart en vraag ze alvast iets willen drinken. Dan breng ik het drinken en laat ze verder rustig in kaart kijken tot ze iets uitgekozen hebben..

Berdien

Re: Frustraties tijdens het uiteten gaan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 09:30

De reactie van die meiden dat je alleen komt eten.. wat belachelijk zeg! :x :x

Ik ben zaterdag uit eten geweest met mijn mams. Eerst in de stad een drankje gedaan, attentie van de bediening krijgen was nogal een uitdaging.
Daarna naar zuid gefietst, we gingen eten bij Kaap Hoorn aan het Hoornse meer. Fantastische locatie! Meisje wat ons bediende was niet al te vriendelijk maar wel snel verder. Broodjes en voorgerecht volgenden elkaar op, maar we konden keurig wat meer tijd nemen voor tussen het voorgerecht en het hoofdgerecht. Eten was ook erg lekker :~ Wat wel jammer was dat we eerst de koffie kregen en 15 minuten later pas het dessert. Tja, dan heb je de koffie al lang op := Maar goed, dessert was ook erg lekker, het was schitterend weer, meer dan prima uit te houden op het terras dus we hebben er ook geen probleem van gemaakt.

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 14:41

Gister uit eten geweest in Utrecht, op Hoog Catherijne. Het eten was prima, maar mijn glaasje wijn was echt brrr...... Er zat een enorme lippenstift afdruk nog op van de vorige 'gebruiker'. Bah. Heb er wat van gezegd en kreeg een minuut later hetzelfde glas, waar ze even een doekje overheen hadden gehaald.

Het eten was verder prima, in ieder geval ruim voldoende. Niet helemaal vers (lasagne stond binnen 10 minuten op tafel). Maar lekker gegeten, gezellige avond gehad en prima service.
De bediening was wel iets té aardig soms, dat ik dacht: iets beleefder mag wel.. Maar goed, zo kan je overal wel commentaar op gaan leveren!

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 14:47

Sommige zijn echt schandalig!

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 14:51

Gister uit eten geweest hier in de buurt. Was een heel leuk restaurant met hele vriendelijke bediening. Enige minpuntje was dat de peper roomsaus over de kogelbiefstuk wel heeeel erg veel peper bevatte, haast niet lekker meer := Mosterdsoep was lekker en het toetje ook. Vlees opzich was wel gewoon goed, dus die saus was erg jammer.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 15:16

Ai, zonde van de saus inderdaad imd! Ik had het persoonlijk wel aangegeven, en eventueel gevraagd of ik er andere saus bij had kunnen krijgen want bij een lekker stuk kogelbiefstuk mag ook wel een lekkere saus :D

Bij ons is het zo, gasten komen binnen nemen de jas aan, wijzen de tafel aan. Dan nemen we eerst een aperitief op, geven eventueel suggestie hiervoor en als mensen de wijnkaart graag willen zien brengen we die. Mochten ze de wijnkaart hebben, dan wachten we op de keuze en serveren daarna amuse uit. Mochten ze 'normaal' besteld hebben brengen we samen met het aperitief de amuse, waarna na 3 tot 5 minuten de kaart gebracht word met de uitleg daarbij van de kaart. Vervolgens maken ze hun keuze, nemen we deze op en word het brood met boter etc geserveerd :)

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 20:00

Gisteren lekker uit eten geweest!
Ene minpunt was dat 3 van mijn 6 stukjes mignonette van varken nog rauw waren ... Maar als dat het enige is waar ik over val, is het dus een goed restaurant.

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 21:31

Er is ook een programma op tv: Smeerlappen betrapt.

Je raad het al, er zijn dus veel filmpjes
met beveiligings camera's/webcams gemaakt in een restaurant.

Een stel kreeg daarbij soep als voorgeregt en een daarvan vond het te flauw,
de soep werd terug genomen en de kok deed er een beetje 'zout' bij.

Hij gooide de soep terug in de pan, pakte een stoel, ging op de stoel staan en urineerde in de pan soep.
Deed dit weer in de soep kom en werd gewoon weer uitgeserveerd!

Belagelijk!!!

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 21:39

Jeetje, dat is écht te goor voor woorden :r
Door dat soort dingen zou je het vertrouwen in de hOreca verliezen

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 23:59

Optiwolk schreef:
Gisteren lekker uit eten geweest!
Ene minpunt was dat 3 van mijn 6 stukjes mignonette van varken nog rauw waren ... Maar als dat het enige is waar ik over val, is het dus een goed restaurant.

Dat kun je toch niet menen? Dan was de helft van je vlees dus niet goed! Je hebt het toch wel teruggestuurd?

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 00:01

Corelli schreef:

Kan me dit soort dingen ook niet voorstellen. Heb altijd het idee dat dat om sensatiezucht in scene is gezet. Laat me raden, het programma wordt uitgezonden op SBS?

Bovendien pak je dan gewoon een zoutvaatje en dat er zelf wat zout in.

_JTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 08:37

Ik heb zaterdagavond echt heerlijk gegeten bij Que Pasa (tapasrestaurant in Eindhoven). Het enige jammere was dat ze een aantal keer een bepaald gerecht vergeten waren. Hebben er een keer of drie op moeten wijzen dat we nummer 40 nog niet hadden gekregen.
Verder kun je daar echt heerlijk eten (voor een klein prijsje) en goede bediening.

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 08:39

Bloodymary schreef:
Corelli schreef:

Kan me dit soort dingen ook niet voorstellen. Heb altijd het idee dat dat om sensatiezucht in scene is gezet. Laat me raden, het programma wordt uitgezonden op SBS?

Bovendien pak je dan gewoon een zoutvaatje en dat er zelf wat zout in.

Volgensmij wel op sbs, maar het zijn beveiligings beelden.. je ziet dat ze het niet doorhebben of ze acteren erg goed.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 09:20

Ja, en hoe komen die beveiligingsbeelden dan bij SBS terecht? Dat is echt allemaal fake, wat daar wordt uitgezonden.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 09:58

Dat programma is een buitenlandse (Amerikaans) programma, meen ik te herinneren. Nu zullen zulke dingen misschien best gebeuren, maar dat is toch nog altijd een grote uitzondering. En ook dit soort beveiligingsbeelden kunnen in scene worden gezet. Je moet toch wel behoorlijk gefrustreerd zijn op je werk en/of baas om in de soep te gaan piesen, en dan ook nog eens zodanig dat de afwashulp, de assistent-kok, de bediening en de koud buffet persoon het allemaal niet zien…

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 12:31

Oh gadver, dat is echt erg :r

Afgelopen zaterdag hebben we een vette fooi gehad van een tafel waar iemand een glas cola vol over zich heen heeft gehad := blijkbaar was de rest toch wel uitzonderlijk goed!
We hebben het natuurlijk netjes opgelost, maar we waren toch wel verrast :=

Gisteren waren we uit eten in een klein Italiaans restaurant bij m'n ouders (zitten vooral bejaarden). Mijn oom en achterneef(?) waren mee, maar die achterneef (of wat het ook is) is nogal bijdehand en vind zichzelf nogal grappig enzo. Dus die zegt op een gegeven moment tegen de ober 'Ja ik ben van de smaakpolitie, ik kom zo even in de keuken kijken', en die ober 'Ja meneer is goed, zegt u het even van tevoren, dan maken we het vast een beetje vies' :=

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 12:35

De smaakpolitie mag hier niet naar binnen. M'n vader werkt in zelfde bedrijf als ik en die kwam een keer bloedserieus de keuken binnen "jongens smaakpolitie komt zo binnen". Waarop de kok volledig over de zeik ging dat die hier helemaal niet binnen mogen komen. Pas na een tijdje kreeg hij in de gaten dat het een grapje was, de rest had het allang door :P .

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 12:50

Ghehe, stom :+
Toevallig zag ik laatst bij de smaakpolitie dat ie ergens naar binnen ging waar zijn sticker al op de deur prijkte, terwijl hij er nog nooit geweest was. Oeps! :=

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 13:04

_O- Zou mij niks verbazen dat je die ergens los kan bestellen/kopen

saarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 13:13

Gisteravond heerlijk uit eten geweest op het Scheveningerstrand bij Zanzibar! Had wat ijdele hoop aangezien het superdruk was en we maar een uurtje hadden (gingen naar de film), maar de bediening was super! Hadden een broodplank, maaltijdsalade en 3 voorgerechtjes (wilden beetje tapas-style, samen delen) en er werd netjes gevraagd of we het tegelijk wilden en dat kon allemaal. Brood was er met 2 minuten, samen met de drankjes. Binnen 10 minuten stond alles op tafel! Vers, goed heet, goed gekruid. Waren met drankjes erbij 40 euro kwijt met zn twee, heel tevreden. En op tijd voor de film!

MoSt81

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 13:15

ijssnuiver schreef:
De smaakpolitie mag hier niet naar binnen. M'n vader werkt in zelfde bedrijf als ik en die kwam een keer bloedserieus de keuken binnen "jongens smaakpolitie komt zo binnen". Waarop de kok volledig over de zeik ging dat die hier helemaal niet binnen mogen komen. Pas na een tijdje kreeg hij in de gaten dat het een grapje was, de rest had het allang door :P .

Wel raar dat de kok zo reageerd. Heeft ie iets te verbergen?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 13:20

Waarom zou je gelijk bij het weigeren van een sensatiebelust programma van dito zender iets te verbergen moeten hebben?

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 13:20

Nou, kan ook zijn dat hij dat flauwekul vindt en gewoon geen zin heeft om op deze manier in de publiciteit te komen. Groot gelijk!

MoSt81

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 13:22

Zoals ik het lees weigerde hij niet gewoon, maar ging "volledig over de zeik". Dat vind ik 2 heel verschillende reacties. Dat je niet op tv wilt/niet in dit programma wil prima. Maar zo?