Rare mensen op marktplaats deel 2 !!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tallie1979

Re: Rare mensen op marktplaats deel 2 !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 08:40

Ik heb vorige week een hele lading nagellak verkocht en verzonden. Alles goed en wel. Krijg ik na verzending ineens een berichtje dat ze 1 flesje mist en of ik hem nog even op wil sturen?

Ik weet 100% zeker dat hij erbij zat.. Heb zelfs nog extra lak erbij gedaan omdat ik die niet meer gebruik. Ik heb onder mijn bank gekeken, tussen de bank, onder de tafel en in de doos waar ik het bewaarde, NIKS.. Het is een bijzondere, niet meer te verkrijgen kleur, maar ik heb hem niet meer. Ben benieuwd of dit een manier is om geld terug te krijgen? Zie wel wat er gaat gebeuren, even het briefje van de post goed bewaren maar..

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 08:53

Heb ik laatst een keer gehad met sleutelhangers, de mensen zeiden dat ze er 2 miste, maar ik wist heel zeker dat dat niet kon.
Daarbij wouden ze er nog 3 extra die zouden ze dan betalen, maar de verzendkosten niet, want het was mijn schuld natuurlijk ...

Ik had er nog 1 van die liggen, die heb ik maar opgestuurd om er van af te zijn, maar volgens wilden die mensen er nog 5 extra, en er zo min mogelijk voor betalen ...

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 09:03

Ik heb bewijs dat ik haar een pakket heb verzonden, daar kan ze het dus niet op gooien. Ik vind het wel bijzonder dat ze precies het duurste en bijzondere lakje mist?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 09:23

Dat is gewoon een manier om geld terug te krijgen!!
Ik zou mailen of ze een foto van het pakketje naar je willen mailen. Aangezien jij zéker weet dat deze erin is gegaan, moet het pakket wel stuk gegaan zijn onderweg/ open gemaakt zijn! Erbij zeggen dat je dan contact op gaat nemen met postnl.
Weet bijna zeker dat je dan niets meer hoort!!

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 09:40

@Tallie, ik maak tegenwoordig altijd foto's van hetgeen wat ik opstuur als het al in de doos zit.
En dan ook precies de stappen van dichtdoen ed.
Mij hebben ze 1 keer gefopt en dat gebeurt me niet meer.....

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 09:54

Idd volgende keer gewoon filmen dat je alles er in doet en dichtplakt. Ikzelf zou zelfs blijven filmen tot hij in de brievenbus zit, voor ze van zeuren dat je hem mischien later weer opegemaakt heb haha.

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 10:03

Wat mensen allemaal niet verzinnen voor een paar centen zeg!
Het zou niet eens bij me opkomen om zo iets te bedenken!

Het is toch eigenlijk te gek voor woorden dat je gewoon bewijsmateriaal moet gaan maken voor het geval iemand verzint dat je iets niet verstuurd zou hebben :')

Emily__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 10:08

Pff.. Wat sommige mensen doen voor 5 euro :P

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 11:02

Nou, dit flesje lak is eerder een euro of 20/25 waard, ze vragen ook gerust 48 voor een flesje: http://www.ebay.nl/itm/NEW-CHINA-GLAZE- ... 4d0033ec75 ;)

Erg moeilijk aan te komen nml ;)

Maar het lüllige is dat zelfs al zou het bij de post open zijn geweest, hoe weten ze dan precies welk flesje ze moeten hebben? Ik denk gewoon dat ze mij probeert te naaien.. :(

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 11:45

snap heel goed dat je baalt Tallie.
Best wat geld.
Gewoon idd zeggen dat je contact op gaat nemen met PostNL, en kijken of je nog iets hoort.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 11:48

Denk dat ik dat inderdaad maar doe.. Ik heb de partij lakken van de hand gedaan voor een schijtprijsje, dus vind het erg jammer dat het nu zo moet gaan..

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 14:18

Tallie1979 schreef:
Nou, dit flesje lak is eerder een euro of 20/25 waard, ze vragen ook gerust 48 voor een flesje: http://www.ebay.nl/itm/NEW-CHINA-GLAZE- ... 4d0033ec75 ;)

Erg moeilijk aan te komen nml ;)

Maar het lüllige is dat zelfs al zou het bij de post open zijn geweest, hoe weten ze dan precies welk flesje ze moeten hebben? Ik denk gewoon dat ze mij probeert te naaien.. :(

Dit bedoel ik ook niet hoor!! Ik bedoel met als je dat naar hun mailt (en zo dus je 'goede wil' toont }> ) er hoogstwaarschijnlijk geen reactie meer komt!! (tuurlijk ga ik er niet vanuit dat iemand van de post het eruit gehaald heeft)
Ik heb ook een keer een soortgelijk iets gehad. Wij verpakken dingen altijd echt met heel veel zorg en zelfs een vissenkom hebben we heel naar Groningen gekregen :D Op een gegeven moment kregen we een reactie dat het 'hélemaal stuk was' Konden ons dat zo niet voorstellen, gezien hoe we het verpakt hadden. Toen hebben we een foto gevraagd van hoe de verpakking eruit zag, zodat we bij postnl konden gaan klagen en toen hebben we nooit meer iets van ze gehoord!!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 14:43

Aha, dat is inderdaad wel heel slim!! :) Ze heeft na mijn email van gisteren niet meer gereageerd, ik wacht het maar even af waar ze mee komt. :) Ik heb aangegeven dat ik overal heb gezocht ( zelfs onder de bank en ertussen hoewel het daar nooit in de buurt is geweest! :') ) en dat ik echt voor 100% zeker weet dat hij ertussen zit. Nu is het stil.. Ze zei gisteren wel dat het stickertje van het flesje wat zoek is onder een ander flesje zit? :') Ook zo is het bij mij niet de deur uitgegaan.. ( of de kabouters moeten het gedaan hebben _O- ) Dus ik vind het wel heel apart allemaal..

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 15:05

Zou even een foto daarvan vragen als ik jou was.
Dan moet zij er ook iets voor doen, en als het niet waar is weet je het snel zat.

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 15:16

Wat mensen wel niet doen om hun geld terug te krijgen.. Ik vind het ook laf om je kind er naar te laten mailen om minder te hoeven betalen. Als ik een advertentie plaats ga ik daar ook niet op in als iemand zijn kind op me afstuurt om af te dingen etc. Of dat ze zeggen ik ben gehandicapt: als het waar is, doe dan niet zo zielig, mensen met een handicap willen juist normaal behandeld worden!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 15:22

HTM schreef:
Dan moet zij er ook iets voor doen, en als het niet waar is weet je het snel zat.

Het feit dat het stickertje onder een ander flesje zit houd toch in dat hij erbij heeft gezeten, anders kan het stickertje nooit onder een ander flesje zitten! :P

Zo zie ik het tenminste! :P

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 15:24

Ik kreeg een keer reactie op mijn aquarium van 130 breed en 140 hoog. Had er bij staan dat ik hem NIET kon komen brengen, omdat hij niet in de auto pastte en wij geen trekhaak hebben.

Krijg ik bericht; Waarom regel je niet iemand die hem brengt voor me, want ik ben gehandicapt :')

Tja sorry, maar een gezond iemand regelt zelf dat iets opgehaald kan worden en hij dus ook. Heb gewerkt met gehandicapten en daar was het; Alles wat ze kunnen, doen ze lekker zelf! Nou, hij kan mij mailen, dus kan hij vast ook een kennis of familie mailen. Of bellen.

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 15:28

Tallie1979 schreef:
HTM schreef:

Het feit dat het stickertje onder een ander flesje zit houd toch in dat hij erbij heeft gezeten, anders kan het stickertje nooit onder een ander flesje zitten! :P

Zo zie ik het tenminste! :P

Haha dat meisje heeft zo geen poot om op te staan. Echt triest van d'r.. Misschien is ze het zelf wel kwijt geraakt? maar nee jij krijgt de schuld.

@Daphne: Ik vind dat je het niet eens hoeft te brengen eigenlijk.. de koper wilt het hebben, dan moet die er ook zelf wat voor doen toch? Ik zou in ieder geval niets brengen als ik wat verkoop.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 16:27

Nou ja, dat ligt aan de situatie... ik heb wel eens een krabpaal naar de Nederlandse grens gebracht, die mensen van me gekocht hadden. Ze moesten al een eind rijden, ik heb gewoon dat wegbrengen gecombineerd met boodschappen doen wat ik toch al in NL wilde halen, en afgesproken bij een tankstation. Mensen superblij, ze spaarden daarmee 80 kilometer uit en voor mij geen moeite, wel de krabpaal kwijt voor wat centen.

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 17:47

@GamblersCup: ja maar dat is weer wat anders, jij gaat toch die richting op. Ik bedoelde eigenlijk dat je niet gewoon voor iemand ver weg gaat rijden :P

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 18:21

Wij hebben een keer eetkamerstoelen verkocht. Meneer kwam als ik het goed zeg ergens uit de Achterhoek. Hij gaf aan een eind te moeten rijden. Wij moesten dat weekend toevallig met een busje naar Limburg om een bank op te halen. Gevraagd aan die meneer of hij toevallig die kant op woonde, anders konden we ze meenemen. Dat woonde hij dus niet, maar volgens hem was dat voor hem wel een stuk korter rijden dan naar ons (vlakbij Schiphol). Op een parkeerterrein bij een woonmail afgesproken en meneer was helemaal blij want het scheelde hem heen en terug 160 km. zei hij!!
Maar inderdaad speciaal brengen zou ik ook niet doen, zéker niet als het op zo'n manier opgedragen wordt!!

rooswita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 18:32

ja toch bedoel je kan het ook normaal vragen of je zoiets zou willen doen

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 18:35

:j Wij hebben wel eens mensen gehad die het graag op wilden komen halen, maar alleen met openbaar vervoer konden reizen. Wij zitten niet direct bij een station o.i.d. In overleg vind ik het dan ook geen probleem om naar een station in de omgeving te komen! (maar als iemand zou gaan zeggen 'Je moet maar daar en daar heen komen', is het gelijk over 8-) )

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 18:48

Sommige mensen zijn ook echt erg.
Zo hadden wij een tijdje terug een actie waarbij boven een bepaald bedrag een cadeautje kreeg.
In dit geval een gekleurd poetstasje met gekleurde borstels (verkoopprijs € 9,95). De klant had 1 artikel besteld, in dit geval een rijbroek waarvan ze er al 1 had in dezelfde kleur.
Toen de bestelling eenmaal bij haar bezorgt was vond ze het toch wel saai 2 dezelfde rijbroeken. Of ze de broek om mocht ruilen voor een andere kleur. Dit is bij ons geen probleem mits het ongedragen met aangehechte prijskaartjes weer terugkomt.
Nou de broek was duidelijk wel gedragen (rook zelfs naar paard) en zat onder de haren.
Tja sorry dit kunnen we helaas niet retour nemen.
Krijg ik een mail dat ik de broek maar als 2ehands moest verkopen en ik het aankoop bedrag terug moest storten %) Het cadeau artikel kreeg ik ook niet terug, want die had ze d'r nichtje voor haar verjaardag gegeven. En ook de verzendkosten wilde ze vergoed hebben, want daar had ze recht op.

Nou geloof me mijn mond viel open van verbazing toen ik dat las.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 19:04

Wat heb je gedaan? Broek naar haar opgestuurd en haar in d'r sop gaar laten koken?