In de kerstspirit, Haar doneren! Wie durft?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xFioon

Re: In de kerstspirit, Haar doneren! Wie durft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 18:14

Wat leuk dat er nog steeds zoveel mensen enthousiast hun haar laten knippen, staat iedereen goed!

Meganyr, heb je het gedoneerd aan stichting haarwensen of aan een andere stichting? Want dat is helemaal niet zo lang toch of lijkt dat maar zo?

Saskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 00:13

meganyr, staat leuk, je nieuwe look!

Meganyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 16:45

Thanks!

Mijn staart was 22 cm en is naar de Haarstichting gegaan. Inderdaad niet zo lang maar langer wordt mijn haar gewoon niet :).

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 20:26

Ik heb zojuist besloten dat ik deze week langs de kapper ga en eens ga vragen wat ze met mijn haar kan als ik er 25-30 cm afhaal voor haarwensen.
Heb er al veel eerder aan gedacht, maar mijn haar als het écht kort is vind ik maar niks. Heb dik en vrij pluizig haar (krijg de pluis maar niet onder controle :( ) heb net eens zitten kijken en sinds april is er zo'n 8 cm bijgegroeid. Ben mijn haar nu ook spuug en spuug zat. als ik het in een lekkere staart heb zitten zit ik er altijd tegen aan (wil ik dan naar voren komen trek ik mijn eigen haren uit me hoofd..) en of ik of mijn vriend liggen altijd boven op mijn haar. Het is nu tot ergens halverwege mijn onderrug. (zal binnenkort eens een recente foto maken, laatste foto waar het goed op te zien is is alweer in mei/juni gemaakt)

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 20:03

vandaar naar de kapper geweest!
een mooie vlecht van 35cm!! en mijn haar is nog tot aan mijn schouders. Nu de komende jaren weer sparen om nog een keer zo'n vlecht te kunnen geven :)

Saskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 08:36

Goed zeg!
En dan zóveel eraf en nog tot aan je schouders nu!

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 09:21

Ik zit er ook steeds meer aan te denken om een vlecht af te laten knippen. Ik heb nu mijn haar eigenlijk altijd in een vlecht of knot omdat ik het net te lang vind en heb het nu tot op mijn taille.. ik weet alleen dat kort haar mij echt niet staat, daar heb ik een veel te dikke kop voor haha. Mocht het er af gaan wordt het wel een hele mooie dikke vlecht, want ik heb belachelijk dik haar dus dat scheelt alweer.

Hoe meten jullie op hoe lang je haar is? Gewoon in een vlecht en dan meten?

LieveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 09:32

Ik heb laagjes! Kan het dan gedoneerd worden?

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 18:25

Ja mijn haar was echt vet lang! Het is ook heel hard gegroeid de laatste tijd en ik hoop dat het weer snel gaat groeien :)

Ben erg blij dat ik het gedaan heb, en ook met de lengte nu ben ik erg tevreden :)

laagjes kunnen gedoneerd worden als de kortste laag volgens mij 20 centimeter is. moet je even de spelregels op www.haarwensen.nl lezen daar staat alles, ook staan er kapsalons die knippen voor haarwensen.

kYliieJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 18:41

Ik heb mijn haar gedoneerd aan de haarstichting.
Ik vind het een beter doel en ze nemen zowat alle haren aan.
Hier kunnen vrouwen die kaal zijn of kale plekken hebben door wat voor ziekte dan ook terecht voor een goedkoop mooi haarwerk.
Deze stichting zamelt tevens pruiken in die niet meer nodig zijn, reinigt en knipt ze weer in model en worden voor een kleine prijs aangeboden aan vrouwen die het nodig hebben

_Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 19:58

Ik ben vandaag toevallig ook naar de kapper geweest. Wilde eerst even kijken tot hoever het dan afgeknipt zou worden. Ze hadden vandag helaas geen plaats meer om het te doen. Nu ga ik a.s. vrijdag om 19:00 uur en dan gaat er rond de 27 cm af! :D

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 20:00

Ben benieuwd naar foto's als het eraf is _Kellyy.

Heel schandalig, heb nog steeds geen afspraak gemaakt. Maandag meteen doen.

_Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 20:10

Ja, ik ben ook erg benieuwd moet ik zeggen hoor! Is een tijd geleden dat ik het zo kort had :=
Ik houd het gelukkig wel tot minimaal mijn schouders.

Zelf opmeten vond ik erg lastig, dus ben maar even langsgegaan! :)

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 20:31

Ik heb nu ook eindelijk eens weer contact opgenomen met mijn kapster, dus ook aanstaande week gaat het er dan eindelijk maar toch af! Zal het wel missen :') Maar aan de andere kant zal het wel wee wat lichter zijn, en zuiniger in shampoo en conditioner gebruik :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 21:18

Echt respect voor de mensen die hun haar hebben laten knippen, ik zou dit zelf nooit doen namelijk :x

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 20:17

Waarom niet? :+

Mijn haar is nu deze lengte:
Afbeelding

Afspraak is gezet op woensdag. Ben benieuwd hoe licht mijn hoofd daarna voelt haha :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 20:28

Ik haat kort haar gewoon zo erg.. :S

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 21:07

Tussen kort en nog over je schouders zit toch ook een verschil? Maar als je er zo tegen bent snap ik niet helemaal wat je hier doet :P

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 21:16

Mooi lang haar Air!

Ik ben nog steeds aan het sparen, heb besloten dat ik het zo lang mogelijk wil laten groeien... Inmiddels ook een shampoo gevonden waardoor het niet zo snel meer klit, dus nu houd ik het nog wel een tijdje vol! Binnenkort een keertje laten invlechten, scheelt ook weer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 22:05

Ik kwam alleen even zeggen dat ik respect had voor de mensen die het wel doen? Sorry dat ik nog een vraag beantwoord ik ben al weg, sjezus o.o

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 13:51

Over een half uur ga ik eraan geloven. Spannend! Heb ook nog geen kapsel in gedachten, dus ik ben benieuwd hoe het eruit komt te zien en hoeveel ik kan doneren.

Juud87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 15:00

Zijn er ook mensen die van lang haar naar echt een kort koppie gingen?
Hoe is dat bevallen?
Ik heb mijn haar nu tot onder mijn schouderbladen maar ik ben het imiddels zat :')
Ik roep al jaren dat ik weer eens kort wil, dus dit is het ultieme moment. Januari moet het gebeuren.
Ik heb al voldoende haar zodat ik nog een boblijn kan doen (denk ik) maar ik wil graag korter maar dat lijkt mij heel vreemd..

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 15:19

capopjekop schreef:
Over een half uur ga ik eraan geloven. Spannend! Heb ook nog geen kapsel in gedachten, dus ik ben benieuwd hoe het eruit komt te zien en hoeveel ik kan doneren.

Spannend!! :D Laat je het resultaat wel zien?

Juud87 schreef:
Zijn er ook mensen die van lang haar naar echt een kort koppie gingen?
Hoe is dat bevallen?
Ik heb mijn haar nu tot onder mijn schouderbladen maar ik ben het imiddels zat :')
Ik roep al jaren dat ik weer eens kort wil, dus dit is het ultieme moment. Januari moet het gebeuren.
Ik heb al voldoende haar zodat ik nog een boblijn kan doen (denk ik) maar ik wil graag korter maar dat lijkt mij heel vreemd..

Ik ben 2 jaar geleden van haar dat halverwege mijn rug hing naar een korte bob gegaan. Het is mij uitstekend bevallen! Had alleen even spijt in de zomer toen ik geen staart kon dragen (paste niet).
Maar ik zou het zo weer doen. :)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 16:21

Ik ben helemaal happy met het resultaat! Nog niet echt duidelijke foto, maar achter is het kort en dan loopt het naar onder toe langer aan de voorkant. Staat erg stoer vind ik zelf.

Afbeelding

En het resultaat :)
http://img845.imageshack.us/img845/1149/qt3q.jpg

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 16:50

Zo'n opgeknipte bob had ik ook capopjekop! :)) Ben erg benieuwd naar een foto!

Ik heb er ondertussen soms 'spijt' van. Ik dacht altijd dat mij haar heel snel groeide, dat doet het ook wel, maargoed ik kan niet verwachten dat het binnen een jaar alweer de oude lengte is (45 cm eraf vorig jaar). Het is nu geknipt tot een rechte bob met een lok, ipv opgeknipte bob met een pony, maar toch vind ik een opgeknipte bob mooier. Het is alweer tot net over mn schouders, maar nog lang niet het lange haar wat ik had en waar je toch wat meer mee kan...