Rare mensen op marktplaats.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

RubyRed

Re: Rare mensen op marktplaats.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 12:04

Moet er nu ineens aan denken: ik had laatst ook een heel raar iemand die op mijn racefiets bood. Dus ik gemaild dat ie de fiets kon komen ophalen, kreeg ik een mailtje van een heel raar adres, ik dacht al 'hmm'. Toch maar teruggemaild om een afspraak te maken, ondertekende die opeens met een andere naam, nog vager. Ik had mijn adres nog niet gegeven, maar wel gezegd: zondag 1 uur. Mailde die terug dat dat goed was, verder niks meer gehoord. Toen kreeg ik een mail van een 'normale' bieder, heb ik met hem een afspraak gemaakt, kwam toch een stuk betrouwbaarder over. Die rare man gemaild dat de fiets al verkocht was, vond ie toch niet zo leuk. Maar ik had niet echt de verwachting dat ie op zou komen dagen.

i_risss

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 12:09

Moet zeggen dat ik betere ervaringen heb met verkopen op bokt dan op marktplaats.
Krijg regelmatig biedingen en reacties op marktplaats advertenties, en geef dan altijd netjes antwoord maar hoor er nooit meer wat van. Ook mails van mensen die het gelijk voor de vraagprijs over willen nemen, en dan nooit meer wat laten weten. Op bokt heb ik tot nu toe altijd een reactie terug gehad. Kopen vind ik persoonlijk via bokt ook fijner, je kan dan via iemands profiel wel zien wie het is. Op marktplaats is het makkelijker om via verschillende gebruikersnamen bijvoorbeeld te verkopen, en wat moeilijker te zien of je met een oplichter te maken hebt.

Livito

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 12:10

ik heb normaal wel goede ervaringen met marktplaats :j
heb nu m'n telefoon erop staan , krijg eerst sochtends een mailtje met een bod ver onder de vraagprijs .
prima teruggemaild niks gehoord . daarna weer een mailtje van een ander adres met hetzelfde lage bod .
weeeer een mailtje van een vrouw dat ze hem op kwam halen nou prima .. gevraagd wanneer niks meer gehoord . als laatste nog een mailtje met een bod incl verzendkosten , goed prima ga ik mee akkoord :j , vraag waar ik hem heen kan sturen , vervolgens een laatste mailtje met alle mails van die dag bij elkaar (4 verschillende onder 4 andere namen ) dat de koop toch niet door kan gaan .... :+ dat mensen zulke moeite nemen om met 4 mails dezelfde vragen te gaan stellen en dan vervolgens afhaken ...

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 14:49

Ik vind het best apart dat er steeds weer "mp versus bokt" gezegd wordt... het zijn voor een deel dezelfde mensen die op beide sites aanbieden ;)
Alsof die paardenmeiden beter te vertrouwen zijn, leer mij het paardenvolk kennen :D (beetje alles over 1 kam scheren)

Ik heb laatst nog iets via mp gekocht, ben het op gaan halen. Ze hadden geen prijs erbij gezet, je kon bieden. Ik heb 20 euro geboden. Kreeg een net mailtje dat het item nog zo goed als nieuw was, letterlijk maar 3 keer gebruikt, geen gebruikssporen, super schoon, alles erop en eran. Dat ik m voor 30 euro mocht hebben, want de nieuwprijs een maand eerder was 120 euro... nou ok, ik had geen idee van de nieuwprijs, maar als het ding echt nog zó nieuw is vind ik 30 euro nog steeds een koopje, dus heb ik het ding opgehaald.
Zag er echt nog super nieuw uit, in de originele verpakking, aankoopbon er nog bij. Kreeg een hele uitleg van die mensen, waren hele aardige lui en het was echt gezellig. Ze zeiden dat ze eigenlijk verwacht hadden dat ik per mail nog een tegenbod van 25 euro zou doen ofzo, of nog zou proberen af te dingen als ik het geval op zou halen, want dat was steeds gebeurd met de paar dingen die ze via mp hadden verkocht. Ze waren helemaal blij dat het zo gemakkelijk ging! En ik wil natuurlijk ook niet meer geld uitgeven dan nodig, maar als het gewoon een mooie prijs is dan ga ik niet moeilijk lopen doen.

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 15:35

Silence schreef:
Uhm, nou het lijkt me niet echt vasthouden als de afspraak op Dinsdagavond gemaakt wordt om Zaterdagochtend te komen aangezien het aan de andere kant van het land was en ik op Vrijdagochtend dat mailtje kreeg dat het weg was. Dus die ene dag had ook weinig uitgemaakt lijkt me ;)

dat is inderdaad wel erg banketstaaf dan ja!
Ik reageerde meer in de situatie, dat je aan de hand van de foto,
nog moest reageren, ja of nee ;)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 16:19

Gamblerscup, ben helemaal eens dat er misschien dezelfde mensen zitten, maar bij de mensen op bokt heb je toch meer een beetje het gevoel dat je deze mensen 'kent' (je komt ze toch vaker tegen neem ik aan), dus verwacht je misschien minder gauw dat je 'bedonderd' wordt?!

Zelf doen we al jaren dingen aanbieden op Markplaats en we krijgen zo vaak leuke berichtjes terug (over het snelle versturen, of dat het er écht nog zo mooi uit ziet :P o.i.d.) Daar word ik dan altijd erg blij van :D Vind het inderdaad heel erg jammer van de mensen die na een berichtje niets meer van zich laten horen, maar naarmate je langer op marktplaats (of wat voor 'n verkoopsite dan ook) haal je toch makkelijker je schouders op. Wel kan ik me écht ergeren (gelukkig komt dat heel weinig voor!) aan mensen die een afspraak met je maken om iets op te komen halen en dan zonder iets te laten weten niet op komen dagen :( (maar dat verwijt ik aan die persoon en zeker niet aan marktplaats!)

Saaaash

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 16:31

ik had een keer mijn uggs op marktplaats gezet. bailey button chestnut. Ik was er niet echt zuinig op (Lees: Veel vlekken, versleten zool). Op een dag blijven haken, klein gaatje werd een gat van 3 cm diameter. Dragen kon écht niet meer. Dus op marktplaats. Foto's gemaakt van het gat en de uggs. Erbij gezet hoe het eruit zag. Kreeg ik een mailtje van ene slaaf dennis? nou best vreemde man uiteindelijk betaalde die 50 euro voor die uggs.. Was heel netjes geregeld. Maar toch. Slaaf dennis. En soms; ik doe alles wat u wilt mevrouw groetjes slaaf dennis..

CoSnuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 16:32

Ik verkoop ook al een hele tijd via MP en Bokt.
Gaat steeds weer beter.

Ik had een tijdje dat ik er echt helemaal zat van was! Al dat gedoe elke keer, over geld.
Als je het niet kunt betalen, dan lukt dat niet. Daar is niets ergs aan je kunt niet alles hebben.
Maar als je iets voor €10,- wil hebben waarvan de prijs €100,-
Dan denk ik wel eens van goh, dan moet je opzoek gaan naar een ander product.

Laatst had ik iets met iemand, die vroeg waarom ben jij een euro duurder dan bij iemand anders.
Waarop ik zeg, mag ik de link van jou? Nou link gekregen en inderdaad ze had gelijk.
Dus ik een mailtje gestuurd, jij mag het dan wel over nemen voor die euro minder.

Helemaal blij. Mag ik je gegevens maak ik het direct over. Ik haar gegevens voor het verzenden.
Vervolgens ik een week gewacht. Even een mailtje gestuurd kan het kloppen dat ik nog niets ontvangen heb?
Nee dat kan niet.
Wat contact gehad. En uitijdelijk kon het dus wel kloppen haar bank had storing of iets gehad.
Ze zou het opnieuw over gemaakt.

Om een lang verhaal kort te maken. Na weken contact hoor ik helemaal niets meer.
Ik pak het weer uit en ruim het weer op.
Zet het vervolgens weer te koop.

Maar dan denk ik nu krijg jij van mij je zin. Zonder dat ik er immers zelf niet achter stond hoor. Was het met haar eens.

Maar dan krijg je wat je wil voor een paar centen.
Komt er iets tussen of ben je van gedachten veranderd of..... ZEG HET DAN EVEN!!!
Het is helemaal geen probleem kan altijd gebeuren.
Maar zeg niet niets!

Nouja haha dit krijgen wij als verkopers er maar gratis bij moeten we maar denken haha

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 16:36

Saaaash schreef:
ik had een keer mijn uggs op marktplaats gezet. bailey button chestnut. Ik was er niet echt zuinig op (Lees: Veel vlekken, versleten zool). Op een dag blijven haken, klein gaatje werd een gat van 3 cm diameter. Dragen kon écht niet meer. Dus op marktplaats.

Dat begrijp ik niet helemaal...

Saaaash

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 16:37

GamblersCup schreef:
Saaaash schreef:
ik had een keer mijn uggs op marktplaats gezet. bailey button chestnut. Ik was er niet echt zuinig op (Lees: Veel vlekken, versleten zool). Op een dag blijven haken, klein gaatje werd een gat van 3 cm diameter. Dragen kon écht niet meer. Dus op marktplaats.

Dat begrijp ik niet helemaal...

Ik dacht, misschien kan iemand nog het bont gebruiken want dat aan de bovenkant was nog goed. Of het merkje of de knoop.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 16:38

Ah ok... vond het al een beetje apart... :D

Saaaash

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 10:20

GamblersCup schreef:
Ah ok... vond het al een beetje apart... :D

Ja snap ik!

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 14:44

ik heb vorige week via mp 2 blackberry behuizingen besteld,gegoogled op zijn naam,rekeningnummer gecheckt (via de site van de politie) was allemaal goed.
ik heb de behuizingen betaald en kreeg de volgende dag bericht dat het geld op zijn rekening stond en dat ik de behuizingen binnen 1 a 2 weken binnen zou krijgen. (gewoon een particulier op mp)
dus ik vroeg waarom het zo lang duurde aangezien 1 een kadotje is vertelde hij mij de reden dat zijn leverancier in het buitenland zit. :?

ik heb hem gister gemailt (1 week later) of hij al wist wanneer ik de behuizingen binnen zou krijgen, kreeg ik een mailtje terug met ik vermoed volgende week.
ik krijg er een beetje de kriebels van, ik heb maar terug gemailt dat ik al langere tijd actief ben met kopen en verkopen en dat ik zoiets nog nooit heb meegemaakt en daarbij gezet dat ik de behuizingen binnen de afgesproken tijd in mijn brievenbus verwacht..

wat vinden jullie nou van dit verhaal?

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 14:51

Ik ben de laatste tijd, buiten m'n schuld om :o een verschrikkelijke MP koper geweest... gmail heeft z'n layout veranderd, en ik snapte er echt niks van := er waren opeens mappen met 'important' en dat was dan niet de inbox en en... ik vond al zo vreemd dat ik geen mailtjes meer kreeg van MP, al bood ik de vraagprijs :=

Uiteindelijk kwam ik er achter dat je gelukkig nog even naar de oude layout kon, en voila... daar stonden al mijn mailtjes... :oo ik was opeens zo'n niet-reagerende bieder geworden! Schaamde me dood!

Heb iedereen even een mailtje gestuurd (soms een maand later) van sorry, gmail etc... kreeg van eentje een mailtje terug dat ik niet moest liegen als ik het niet meer wilde. :=
Zucht, technologie... :P

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 14:55

Die g-mail herken ik! aargh wat een vreselijke lay out!
Daarom heb ik ook mijn email adres gewijzigd want die gmail is momenteel echt bagger.

Adner,ik ben ook zo'n door-verkoper (geweest) enkel was ik wel zo dat ik de koper het gelijk mailde van 'joh het kan 14dagen eer dat het het binnen hebt'' Dat ze reageren vind ik al heel wat :j

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 14:57

Dav schreef:

gelukkig, ik ben niet de enige :')

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 15:04

Dav schreef:
Daarom heb ik ook mijn email adres gewijzigd want die gmail is momenteel echt bagger.

Adner,ik ben ook zo'n door-verkoper (geweest) enkel was ik wel zo dat ik de koper het gelijk mailde van 'joh het kan 14dagen eer dat het het binnen hebt'' Dat ze reageren vind ik al heel wat :j

het stond nergens in de advertentie en hij heeft het pas vermeld toen ik betaald had.. erg vervelend..hoop dat het goed komt..

Livito

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 21:43

pff ik zit nu al 3 kwartier te wachten op een man die mijn telefoon op zou komen halen om 8 uur -:(-

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 21:45

oohh daar wacht ik niet meer op, te laat = niet komen ;)

Livito

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 21:48

ik wacht ook niet meer hoor haha , tis gewoon zooo hinderlijk als ze zeggen dat ze komen en vervolgens gewoon niet komen :+

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 21:50

Ik vraag altijd een telefoonnummer en waar ze vandaan komen. En of ze dus even willen bellen smsén als ze er bijna zijn.

Livito

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 21:53

dat is idd een goede voor de volgende keer :j

Eleven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 00:25

Mijn vriend doet wat computerspellen verkopen op marktplaats, dus we hebben geregeld via marktplaats mensen aan de deur. Hoevaak ze niet op de afgesproken tijd komen zonder zich te verontschuldigen! Laatst hadden we onze stofzuiger verkocht. Ik de stofzuiger al klaar gezet in de hal, want heb liever niet dat ze in huis komen, ook erg onhandig vanwege katten en honden die eventueel de deur uitschieten. Mevrouwen de stofzuiger stapt binnen met 3(!) kinderen en nog een buggy en dan gezellig in de hal bij ons, je snapt wel een krappe bedoeling! Ze wilde even proefstofzuigen, maar gezien de ruimt was het bijna onmogelijk!

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 00:35

Dat vind ik eigenlijk niet zo gek hoor... waarschijnlijk geen oppas voor de kinderen, maar ik zou ook een apparaat even willen testen voordat ik betaal.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 00:37

ja ik ook hoor,
maar zie ze al wel staan met zijn alle in een klein halletje :')