Het meest asociale gedrag

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 08:58

Kimbaie schreef:
carr_friesje schreef:
wat ik associaal vind?
als collectant naar een voordeur lopen, zien dat de bewoner je heeft gezien en de hand naar elkaar opsteken.
bij de voordeur staan wachten, aanbellen en dan gewoon niet opendoen.. dát vind ik pas associaal

Kan toch meerdere redenen hebben. Als ik alleen thuis ben doe ik s'avonds echt niet zomaar de deur open. Vooral als het al donker is. En daarnaast zijn er sommige mensen die niet durven zeggen dat ze geen geld willen geven of zelf geen geld hebben. Ik vind dit nou niet zozeer asociaal. :n

ik was rond 6u/half 7 bij de desbetreffende persoon, gewoon tijdens etenstijd ongeveer.
dus denk niet dat het daar aan lag

Kimbaie

Re: Het meest asociale gedrag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 09:00

Als het donker (en in de wintermaanden is dat best mogelijk rond 6u half 7), en ben alleen dan doe ik gewoon echt niet open. :n

Maar goed... zoals ik al zei, iedereen kan zijn eigen reden hebben. ;)

Naar mijn mening is het gewoon niet asociaal. Iedereen zijn eigen mening toch?

MarjaG

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 09:04

Dat doet me ergens aan denken. Wij wonen naast een kerk en hebben het wel eens gehad dat een kerkganger gewoon tijdens onze vakantie (en de zondag erna) zijn auto onder onze carport parkeerde. En nee het was geen gehandicapte maar een kerel van midden 20. "Jullie waren er toch niet, dus waar zeur je over". De laatste zondag waren we er dus wel (ik was even weg met de auto om paarden te voeren).

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 09:07

Duke schreef:
Ik zie dit topic nu pas, dus als deze al is voorbijgekomen:

Wat ik echt asociaal vind:
- ambulancepersoneel bedreigen of mishandelen terwijl ze iemands leven proberen te redden (hoe vaak hoor je dat de laatste tijd wel niet).
- in hetzelfde rijtje: familie/vrienden van patient, die de arts in het ZH bedreigen als deze in hun ogen deze zijn werk niet goed en/of snel genoeg doet.
- uitkering ontvangen terwijl je gewoon (zwart) werkt, of helemaal niet werkt en dit wel zou kunnen (nu begeef ik me op glad ijs, want ik weet hoe gevoelig dit onderwerp op Bokt is, maar ik heb het nu over mensen die echt letterlijk zeggen: 'Waarom gaan werken als ik ook van m'n uitkering kan leven?').

Minder asociaal, maar meer dat ik me erger dat dit zelfs vanzelfsprekend is geworden:
- sigarettenpeuken uit het autoraam gooien, op de stoep gooien. Of gewoon je hele asbak uit het autoraam legen.
- niet opstaan voor ouderen en zwangeren in het OV.- dubbel parkeren.
- hond laten schijten op een grasveldje waar kinderen spelen en met koeienletters op een bordje staat dat hier je hond niet mag worden uitgelaten. Hondenpoep op de stoep laten liggen, vind ik ook aso.

Hiermee bedoel je toch wel alleen als je zelf kunt staan hoop ik he :) Ik heb namelijk een chronische peesontsteking in mijn heup, maar dat zie je natuurlijk niet. Had ik ook ruzie met een oud vrouwtje die vond dat ik voor haar op moest staan, maar ik kon amper staan en al helemaal niet zo lang...
Sorry, maar ik verga niet van de pijn voor andersmans pleziertje als ik net van het ZH afkom...
Toen dacht ik echt: er zitten hier nog meer mensen, probeer die maar eens, maar ja ik was toevallig de jongste daar...

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 09:09

Kimbaie schreef:
Als het donker (en in de wintermaanden is dat best mogelijk rond 6u half 7), en ben alleen dan doe ik gewoon echt niet open. :n

Maar goed... zoals ik al zei, iedereen kan zijn eigen reden hebben. ;)

Naar mijn mening is het gewoon niet asociaal. Iedereen zijn eigen mening toch?

Ik ook niet. Voor niemand die ik niet ken. Als mijn vriend thuis is doet hij de deur wel open, maar hij is er niet altijd. Dus sorry collectanten, ik open de deur alleen als het licht is.

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 09:16

als het donker is doe ik het zelf ook niet.
maar het was gister, heb tot 9u gecollecteerd.. en toen was het nog licht :P

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 09:17

Hahaha Wen_en_Jelle, dan ben ik niet de enige asociaal! :D

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 09:30

de deur 's avonds niet opendoen vind ik niet associaal, kan ik best begrijpen

maar als ik rond 6u/half 7 bij een huis aankom, een man in de keuken zien staan afwassen. en naar elkaar de hand opsteken.
en dan gewoon de deur niet opendoen omdat je het fatsoen niet hebt om een collectant even te woord te staan in de stromende regen.. dát vind ik associaal

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 09:37

carr_friesje schreef:
wat ik associaal vind?
als collectant naar een voordeur lopen, zien dat de bewoner je heeft gezien en de hand naar elkaar opsteken.
bij de voordeur staan wachten, aanbellen en dan gewoon niet opendoen.. dát vind ik pas associaal

ik vind dit niet asociaal. Als mensen aan het eten zijn en geen geld (Er voor over) hebben om te geven is dat toch hun recht? het is alleen maar tijdsverspilling om de deur dan open te doen, zowel voor hun als voor jou. Wij doen wel altijd open, maar vond het wel grappig toen iemand aan de deur kwam en voor gehandicapte mensen geld kwam ophalen, ik mijn broertje even haalde :+ (meervoudig gehandicapt) en de betreffende collectant opeens met een mond vol tanden stond. :')

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 09:41

Nou ik doe als het licht is dus wel open en dan vind ik het ook gewoon netjes om die persoon te woord te staan. Maar in principe vind ik het wel ieders goed recht om een deur wel of niet open te doen.

Waar ik wel een hekel aan heb is verkopers aan de deur (gisteren weer een van de lotto). En maar blijven overhalen... Dat vind ik nou verspilling van mijn tijd en dan doe ik ook weleens de deur niet open. Dan ben ik HEUL druk bezig met... iets...

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 09:42

ik had gister met collecteren ook een vrouw die zei letterlijk:
ja sorry hoor, ik moet even geld pakken, maar dat duurt wel even want het gaat niet zo snel meer op m'n ouwe dag, maarja dat begrijpen jullie jeugd natuurlijk niet.

ik zo: nou mevrouw, ik werk zelf in de ouderenzorg, dus ik begrijp dat best. doet u maar rustig aan ;)

en toen was ze stil :')

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 09:44

Wen_en_Jelle schreef:
Nou ik doe als het licht is dus wel open en dan vind ik het ook gewoon netjes om die persoon te woord te staan. Maar in principe vind ik het wel ieders goed recht om een deur wel of niet open te doen.

Waar ik wel een hekel aan heb is verkopers aan de deur (gisteren weer een van de lotto). En maar blijven overhalen... Dat vind ik nou verspilling van mijn tijd en dan doe ik ook weleens de deur niet open. Dan ben ik HEUL druk bezig met... iets...

dat slaat ook nergens op, als met collecteren iemand geen geld wil geven bedank ik die persoon voor zijn/haar tijd, en wens ze nog een prettige dag verder.
ik ga neit verder lopen zeuren over dat ze écht moeten geven omdat we het écht nodig hebben..
nee is nee..

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 14:02

carr_friesje schreef:
Wen_en_Jelle schreef:

dat slaat ook nergens op, als met collecteren iemand geen geld wil geven bedank ik die persoon voor zijn/haar tijd, en wens ze nog een prettige dag verder.
ik ga neit verder lopen zeuren over dat ze écht moeten geven omdat we het écht nodig hebben..
nee is nee..

Ik had het over verkopers carr :D niet over collectanten, daarvan heb ik nog nooit meegemaakt inderdaad dat ze dat doen. verkopers wel.

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 14:04

@ carr_friesje... je hoeft je niet aangevallen te voelen. Ze heeft het over verkopers aan de deur. ;)

Sommige mensen zijn nu eenmaal niet assertief genoeg om de deur open te doen en zeggen dat ze geen geld willen geven. Dus als iemand niet open doet vind ik ze niet per definitie asociaal.

edit: ik vind verkopers aan de deur ook irritant, vooral als ze volhoudend zijn. Soms zeg ik gewoon kom vanavond maar terug als vriend er is. Die heeft wat minder moeite om ze af te poeieren. :P

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 14:09

hihi dat doe ik ook weleens :) Mijn vriend kan er zelfs goed boos bij kijken. Ik kan dat niet haha.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 15:31

Kimbaie schreef:
@ carr_friesje... je hoeft je niet aangevallen te voelen. Ze heeft het over verkopers aan de deur. ;)

Sommige mensen zijn nu eenmaal niet assertief genoeg om de deur open te doen en zeggen dat ze geen geld willen geven. Dus als iemand niet open doet vind ik ze niet per definitie asociaal.

edit: ik vind verkopers aan de deur ook irritant, vooral als ze volhoudend zijn. Soms zeg ik gewoon kom vanavond maar terug als vriend er is. Die heeft wat minder moeite om ze af te poeieren. :P

Hmmm, als ze al bij ons op het hof geraken (meestal loopt woefje buiten, van het kaliber Veel Lawaai Maar Braaf) zeg ik meestal iets als "Ik heb net pannekoeken gekocht in de winkel"

Sorry, maar als ik stort al aan goede doelen. Ik hoef ze niet nog eens elke zondagmiddag aan m'n deur ook.
't Is misschien ook niet zo sociaal tov de collectant maar ach ...

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 15:36

O ik weet er nog een. Mensen die in de bioscoop een enorme ***zooi gemaakt hebben van de zaal en het dan weigeren op de ruimen, omdat 'jullie er toch voor betaald worden, ik ben geen schoonmaakster!'. Argh. En dan vervolgens alle toilethokjes en spiegels onderkalken met watervaste stift...

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 16:28

suuzepuus schreef:
In het openbaar niet, maar wel als ik ergens op visite ga doe ik mn schoenen uit. Vaak wordt er gezegd dat het niet hoeft, maar ik heb een hekel aan schoenen.... is het dan aso dat ik ze wel uit doe? (nee, heb geen last van zweetvoeten gelukkig)

dat is iets heel anders, je kent die mensen al als je op visite gaat. denk dat er weinig mensen zijn die het fris vinden om op een stoel te gaan zitten in de trein waar eerst iemand anders met zn voeten op heeft gezeten.

Confession

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 17:07

Wat ik laatst heb meegemaakt:

Cavia's verkopen en zeggen dat ze ingeënt zijn tegen schurft en dat dan na een week die beestjes onder de schurft zitten...
Oftewel als volwassen persoon een 15-jarige oplichten. Erg aso :j

xDeems

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 19:13

Confession schreef:
Wat ik laatst heb meegemaakt:

Cavia's verkopen en zeggen dat ze ingeënt zijn tegen schurft en dat dan na een week die beestjes onder de schurft zitten...
Oftewel als volwassen persoon een 15-jarige oplichten. Erg aso :j

zo had ik bijna een keertje een mannetje bij mijn vrouwtjescavia gezet :=
voor de zekerheid nog even gecheckt.. nou wat denk je te zien .. :(:)

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 19:23

Als we het toch over aan de deur zeuren hebben; de studenten van de kunstacademie met een geschreven kaartje hoe zwaar ze het hebben en of je alsjeblieft tekeningen wil kopen. Áltijd als het regent. Wanneer je nee zegt kijken ze je ook nog met van die zielige lodderogen 'hoe kan je nou nee zeggen?!' Sorry hoor, maar dan gaat de deur gewoon tegen je neus aan dicht. }>

En collectanten die vijf seconden nadat ze aangeklopt hebben meteen weer met die klopper op de deur rammen. Ik ga niet rennen om de deur open te doen. Als je die vijftig cent wil moet je maar even geduld hebben.

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 19:40

Ouders op sportdagen die een groepje begeleiden.
Je hebt er harstikke enthousiaste lieve mensen tussen zitten. :)
Die wachten tot uitleg, niet gaan zeuren over de uitslag en niet die kinderen voor uit zitten te schreeuwen.

Maar sommigen... :n
Vreselijk, als zij het niet eens zijn over de uitslag want zij waren eerder, want de anderen speelden vals.
Het toppunt was nog dat we iemand perongeluk verkeerd nee hadden gezet, en dus even gingen vragen of ze ergens anders wilden gaan staan.
Kwam die begeleider aan; Nee, we gaan niet meer verplaatsen want we zijn al verplaatst dit, en dat.
Dus wij heel rustig, ja maar meneer anders kunnen we niet beginnen.
Krijg ik naar mijn hoofd geslingerd, ja jullie hebben zeker nog geen examen gedaan? 8)7
Net of wij dom zijn, omdat we een foutje maakten... kom zeg. :\
Ik zei tegen hem, dan niet.. en toen liep ik weg.
(floepte tijdens het weglopen wel even banketstaaf eruit, niet netjes weet ik)

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 20:01

Wen_en_Jelle schreef:
Hiermee bedoel je toch wel alleen als je zelf kunt staan hoop ik he :) Ik heb namelijk een chronische peesontsteking in mijn heup, maar dat zie je natuurlijk niet. Had ik ook ruzie met een oud vrouwtje die vond dat ik voor haar op moest staan, maar ik kon amper staan en al helemaal niet zo lang...
Sorry, maar ik verga niet van de pijn voor andersmans pleziertje als ik net van het ZH afkom...
Toen dacht ik echt: er zitten hier nog meer mensen, probeer die maar eens, maar ja ik was toevallig de jongste daar...

Ik had het een keertje in het zwembad. Mijn neefje moest afzwemmen, dus ik kijken. Was heel erg druk dus er waren te weinig stoelen. Tja, heel vervelend en ik snap best dat de oudere mensen dan willen zitten, ik had het ook niet leuk gevonden als mijn opa en oma niet konden zitten, maar die zaten al. Ik was de dag ervoor van paard gevallen dus had heel erg pijn in mijn rug. Nichtje van 12 zat al bij mij op schoot, komt er zo'n zwembadvrouwtje aangelopen.

Gaat ze achter me staan, naar me staan kijken vanaf ze zijkant (ik zag haar wel maar keek haar expres niet aan) en even later loopt ze weg met een zin over hoe asociaal ik wel niet was om niet te gaan staan voor oudere mensen.

Nou sorry hoor, maar dát vind ik dus asociaal! Als ze me gevraagd had of ik wilde gaan staan had ik haar natuurlijk gewoon uitgelegd waarom ik niet kon staan op dat moment. Maar als je zo een beetje naar me gaat staan kijken, niks zeggen en vervolgens scheldend weglopen rot je maar lekker op hoor... :n

Wartertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 20:08

Dat maakte ik net nog mee!

Ik reed op een voorrangsweg richting huis (ik ben nog leerlinge). Dacht een auto eventjes snel voor mij in te schieten. Resultaat: mam's auto kapot en een ontzettend geschrokken ik :\.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 13:06

Gister had ik nogal haast, had een overstap van bus naar bus van 2 minuten dus ik moest best wel rennen naar de bushalte aan de overkant van de rotonde... Dus ik stap uit de bus, loop naar het zebrapad en er staat een auto stil op (het was druk) en ik wil dus oversteken, geeft die gast opeens gas :oo hij had mij dus niet gezien en toen begon die toch te schelden tegen mij! Er zijn niet voor niets haaientanden VOOR een zebrapad banketstaaf, je mag er helemaal niet op staan. En dan ook nog eens niet kijken voordat je gas geeft... en dan mij nog de schuld geven :oo ik ken de verkeersregels schijnbaar beter dan hem. Als het druk is bij een rotonde stop je ALTIJD voor de haaientanden. Is de auto voor je (die dus voor de zebra staat) op de rotonde dan mag JIJ pas rijden. Malloot :n Zijn "haast" koste bijna een mensenleven. Ik was maar doorgelopen want ik moest mijn bus halen, maar echt...