Nu helaas niets meer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
mbkaatje schreef:We praten langs elkaar heen. Ik ging op jouw opmerking in over de verzekering. Het lijkt erop dat je zegt dat verzekeringen niet uitkeren omdat ik niet met winterbanden zou rijden. Maar dat is (nog) niet het geval. Daar zou eerst een landelijke verplichting tegenover moeten staan den ik.
In duitsland is het wel verplicht en dan geldt het ook voor weggebruikers uit andere landen. Als je daar een ongeval krijgt, kan de verzekering wel moeilijk gaan doen. Toevallig dat ik dit vorige week op de radio hoorde.
joostvangestel schreef:mbkaatje schreef:We praten langs elkaar heen. Ik ging op jouw opmerking in over de verzekering. Het lijkt erop dat je zegt dat verzekeringen niet uitkeren omdat ik niet met winterbanden zou rijden. Maar dat is (nog) niet het geval. Daar zou eerst een landelijke verplichting tegenover moeten staan den ik.
In duitsland is het wel verplicht en dan geldt het ook voor weggebruikers uit andere landen. Als je daar een ongeval krijgt, kan de verzekering wel moeilijk gaan doen. Toevallig dat ik dit vorige week op de radio hoorde.
Het staat verzekeringen wel vrij om meer premie te vragen bij hogere risico's. Net zoals een alarmsysteem op je huis een goedkopere inboedelverzekering kan betekenen. Ik werk in Duitsland, dus ik heb de keuze niet. Afgelopen winter ergerde ik me dood aan mensen die op zomerbanden door de dikke sneeuw heenreden....
dejavu schreef:Weeronline voorspelt telkens sneeuw voor 3 dagen later. Als ik een dag erna weer kijk, is de sneeuw weer een dag of wat opgeschoven.![]()
![]()
Vanochtend zouden we zondag sneeuw krijgen en nu lees ik dat het woensdag wordt.
Hier (oosten) kwam net een donkere wolk aan die op buienradar niet te zien was. We zien wel wat het wordt.