Hij wil er een eind aan maken

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lasorda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-10 18:24

Is standaard hoofdpijn als de dosis omhoog gaat,
na een paar dagen wordt dat meestal weer minder.

Straks ga ik met zoonlief naar de kerstviering van school.
Mannetje blijft thuis, die had al niet zo'n zin om te gaan
maar met die hoofdpijn erbij blijft hij lekker thuis.

....:):).....

Winged

Re: Hij wil er een eind aan maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 18:25

Ah wat goed :):)

Veel plezier vanavond!

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 18:48

Spannend lasorda! Maar komt vast en zeker goed! Probeer er van te genieten.
Los laten is nou eenmaal moeilijk ;) Succes!!

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 21:03

Lasorda schreef:
....:):).....

ik ... :):) ... met je mee,... :(:)

Maar het komt vast goed! ;)

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 21:04

Dat zou wel heel fijn zijn als het binnen die weken zo snel omhoog gaat! Hopelijk gaat dat ook inderdaad zo werken!
Succes :D

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 21:20

Ik lees ook nog altijd mee, jullie zijn een ijzersterk team en laten dat steeds weer zien. :)

Hopelijk wordt de hoofdpijn snel minder en gaat het cijfertje in stapjes lekker omhoog.
Fijn even die kerstviering, gedachten op nul en even genieten.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 21:24

Ben ook een vaste meelezer. Pin je niet al te vast op die 7 of 8. Zou een teleurstelling zijn als ie zo'n hoog cijfer niet haalt. Maar een 5 of 6 zou toch ook sùper zijn? Wat heb ik een bewondering voor jullie zeg !! Ga zo door. En wat een geweldig kereltje is die kleine man :j

Lasorda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-10 22:00

slimmerik schreef:
Pin je niet al te vast op die 7 of 8. Zou een teleurstelling zijn als ie zo'n hoog cijfer niet haalt. Maar een 5 of 6 zou toch ook sùper zijn?

Een aantal weken geleden zat hij 1 dag op een 4, toen had ik al bijna iets van Welcome Back. (Hij zelf niet hoor)
Ik verwacht eerlijk gezegd ook geen 8, maar met een 5 of 6 hebben we gewoon weer even lucht.
Is voor hem de druk er een beetje af en kan hij met de psych aan herstel gaan werken.
En is het voor mij geen punt meer om hem alleen te laten.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 22:10

Het is jullie in ieder geval zó gegund. Jullie knokken er zo hard voor !!

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 09:02

Lasorda schreef:
slimmerik schreef:
Pin je niet al te vast op die 7 of 8. Zou een teleurstelling zijn als ie zo'n hoog cijfer niet haalt. Maar een 5 of 6 zou toch ook sùper zijn?

Een aantal weken geleden zat hij 1 dag op een 4, toen had ik al bijna iets van Welcome Back. (Hij zelf niet hoor)
Ik verwacht eerlijk gezegd ook geen 8, maar met een 5 of 6 hebben we gewoon weer even lucht.
Is voor hem de druk er een beetje af en kan hij met de psych aan herstel gaan werken.

*\o/*

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 10:53

Wauw, een 3! *\o/* Dit gaat goehoed! :j
Een 7 of een 8 is wel heel hoog. Maar mocht hij dat halen zou dat wel super zijn! Een 6 is al helemaal goed :)

Hoe was de kerstviering?
Ik vind het toch wel knap dat je met je zoontje bent geweest en je man alleen thuis hebt gelaten! :)

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 18:32

Lasorda schreef:

Doet me goed om dit te lezen, dat betekent dat je vanuit jezelf ook meer kunt ontspannen als je even weg bent. +:)+

Peach

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 21:07

Hoi Lasorda,

Ik ben ook een tijdje een stille meelezer. Jullie situatie grijpt mij echt aan.. Ik kan het gevoel van je man zo goed voorstellen. Ik ben op mijn 18e ook flink depressief geweest en moest een combi meds slikken. Ik had zelf ook last van malende gedachten: de combi efexor xr en seroquel was een uitstekende combinatie. Daarnaast had ik ook af en toe diazepam. Deze werkt veel beter dan de pammetjes.

Ik heb me er doorheen geslagen en ben nu weer helemaal beter gelukkig. Het blijft alleen wel een zwak punt. Ik wil ook even zeggen dat jullie trots mogen zijn op jullie doorzettingsvermogen, echt top! Heel veel sterkte met alles!

Groetjes,

Peach

Lasorda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-10 23:36

Wat goed om te lezen Peach, fijn dat je er zo goed uit bent gekomen.

Bij de kerstviering was het de bedoeling dat alle kinderen vooraan bij het podium
zouden zitten en de ouders achterin.
Ik was best wel een beetje verbaasd dat hij voorin wilde zitten, ik ken m'n mannetje.
En ja hoor, na een minuut of 10 stond de juf ineens voor m'n neus met een huilend kind.
Dus de rest van de dienst heb ik hem op schoot gehad, hij heeft er nauwelijks wat van kunnen zien.
Wel heel dapper alle ingestudeerde liedjes meegezongen, dat vond iedereen om ons heen
heel vertederend (lekker vals natuurlijk). :D
Uiteindelijk zijn we een kleine 2 uur weg geweest, ik was stiekem wel blij om weer naar huis te gaan.

Vandaag ging het een tikkie minder dan gisteren met een 2,5 maar de hoofdpijn was al wel minder.
Morgenmiddag werken! Volgens mij moet ik opnieuw worden ingewerkt, haha.
Heb toch wel 2 pittige maanden achter me liggen.

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 23:43

Peach schreef:
Ik had zelf ook last van malende gedachten: de combi efexor xr en seroquel was een uitstekende combinatie. Daarnaast had ik ook af en toe diazepam. Deze werkt veel beter dan de pammetjes.

Stille meelezer stelt een vraag: is Diazepam niet ook een pammetje dan? Is toch gewoon een benzodiazepine?

Lasorda, ik heb echt enorm veel respect voor jullie kracht... Jullie slaan jullie er wel door! :(:)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 09:50

Jeetje , die 7 / 8 is wel erg hoog om te noemen..... ik denk dat de meeste menen de meeste dagen toch maar rond de 6 / 7 zitten :D

Een 5 of 6 zou inderdaad prima zijn om eens mee te beginnen zodat hij tenminste ervaart dat er iets van herstel / opbouwen mogelijk is.

Het is wel heel leuk dat er enorm veel mensen zijn die enorm diep in een hele donkere depressie gezeten hebben , geen enkele uitweg zagen....en uiteindelijk toch met behulp van medicijnen weer het geluk gevonden hebben....maar je moet toch maar afwachten of dat bij jou ook gaat lukken en helaas komt het toch nog niet helemaal van de grond :(:)

Hopelijk is de verhoging van deze dosering de "oplossing" om nu eens echt een goede stijgende lijn in te zetten :)

Ik vind het trouwens heel goed van je man dat hij toch wat lagere cijfers blijft geven , ik kan me namelijk voorstellen dat je heel blij reageert als hij een iets hoger cijfer geeft ;)

Winandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 10:53

Ik begon met lezen in dit topic, en ik heb het tot het einde doorgelezen.

Wat zijn jullie sterk! Jij, je man en ook zeker je zoon. Fijn dat je zoon zo'n positieve invloed op jullie heeft. Ook is het te hopen dat de psych niet te "voorbarig" is geweest met zijn uitspraak over die 7/8, want het is dat jij het niet al te serieus neemt, maar als je er op wacht kan het practisch alleen maar tegenvallen.

Hierboven wordt gezegt dat normale mensen hun dag ook niet snel een 8 geven. Dat is zeker waar, maar juist mensen die in een diep dal hebben gezeten kunnen daarna heel erg genieten van kleine dingen. In mijn omgeving is ook iemand waarbij het tijden heel slecht is gegaan, en nogsteeds is het afkloppen als het een tijdje goed gaat.. maar ze kan juist zó blij worden als ze door de supermarkt loopt en beseft dat ze echt in dr handjes mag klappen dat ze dit gewoon kan doen, terwijl het zo'n 2 jaar geleden echt verschrikkelijk belabberd ging.

Heel veel sterkte en succes gewenst! En denk niet teveel aan de hoge scores, iedere punt extra is mooi meegenomen.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 19:40

@ pniekepnak: volgens mij is diazepam ook gewoon een pam. Maar misschien (zelf alleen ervaring met temesta en oxazepam) werkt het wel beter (?)

Veel plezier op je werk, hoop dat je je gedachten er goed bij kunt houden. En toch knap van je zoon dat hij het vooraan wilde proberen.

Lasorda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-10 21:59

Pmarena, de cijfers zijn voor hem juist een handige manier om mij in 1 woord
te vertellen hoe hij zich voelt. Ik zie natuurlijk graag hogere scores, maar vooral
omdat dat betekent dat hij zich beter voelt, niet voor de score op zich hoor. ;)

Vandaag om 12 uur naar het werk vertrokken.
Waar ik er meteen met omkleden al achter kwam dat ik de knoop van de broek
van m'n uniform niet meer dicht kreeg.... := Tja, die kilootjes krijg je er gratis bij. ;)
Ach, gaat er in het voorjaar allemaal weer af, 't is nu nog even niet het moment om te lijnen.

Ik werd door m'n leidinggevende vrij gepland, heerlijk, kon even overal naar toe en bijkletsen.
Ik heb wel wat gedaan maar niet veel.
Een paar keer naar het thuisfront gebeld om te horen hoe het ging.
Ik vond het erg prettig om weer even tussen de collega's te zijn en merkte goed
hoe 'langzaam' m'n hersenen zijn geworden van die 2 maanden.
Niet zozeer van het thuis zijn maar van alles wat er gebeurd is.
Dus het zal lekker zijn om de boel weer op tempo te krijgen,
daar zullen we thuis ook wel profijt van gaan hebben.

Ik kreeg eenmaal thuis wel het idee dat het eigenlijk wat te lang was voor m'n man.
We moeten even afwachten wat er morgen gebeurt, meestal krijgt hij het tikkie een dag later.
En als morgen blijkt dat het toch nog niet gaat dan is het jammer voor de psych en jammer voor
het werk en jammer voor mij maar dan gaan we gewoon weer een stapje terug.
Dan begin ik wel met 2 uurtjes werken, kijken we hoe dat gaat.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 22:21

Wat goed dat je naar je werk bent gegaan. Top hoor!! Ik denk dat het voor je man, afgezien of het lang is of niet, ook wel weer even wennen zal zijn om weer alleen te zijn, je bent tot nu toe natuurlijk bijna 24 uur per dag bij hem geweest. Dat heeft even tijd nodig.
Ik las eerder geloof ik dat je rontgenlaborant bent? Dan kan je denk ik wel makkelijk een paar uurtjes even bijspringen op een werkplek? (ik ben rt-laborant ;) ) Dat geeft wel een goede mogelijkheid om rustig op te bouwen denk ik :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 00:03

Lasorda schreef:
Pmarena, de cijfers zijn voor hem juist een handige manier om mij in 1 woord
te vertellen hoe hij zich voelt. Ik zie natuurlijk graag hogere scores, maar vooral
omdat dat betekent dat hij zich beter voelt, niet voor de score op zich hoor. ;)

Snap ik :j

Maar daarom vind ik het toch wel knap dat hij het eerlijk zegt als hij de dag een laag cijfer waard vindt :)
Hij kan ook denken : het is een 1... maar ik draag de last zelf wel en geef een 2 zodat Lasorda blijer / iets opgelucht is :+:

Wel fijn als je zeker weet dat je geen "valse" 6 krijgt over een tijdje en denkt dat alles redelijk onder controle is :j

Fijn dat je weer even bij kon babbelen op het werk , geeft toch verfrissing tussen de oortjes :j

Nu maar weer afwachten hoe het verder gaat , zet hem op allebei , veel sterkte !!

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 01:02

Fijn dat je lekker gewerkt hebt joh!!
Balen dat je bij thuiskomst tot die conclusie moest komen, maar hé, het is een eerste stap en nu kun je het af gaan stemmen.
Petje af voor je man dat hij het niet zo heel sterk laat blijken dat het wellicht te lang geduurd heeft!

En zo'n kerstviering, ahh, schattig! Jammer dat je man niet meewilde, dat helpt je wel even al je zorgen te vergeten. Maar goed, natuurlijk is het ook begrijpelijk dat hij niet veel trek had om mee te gaan.

Ik zie wel weer vooruitgang hoor, jij bent ook weer wat vrijer zo!! Top :).

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 09:26

Kijk! Ben blij te horen hoe het is gegaan op je werk!!

Hoeveel uur was je nu gaan werken?

Ben benieuwd hoe het vandaag gaat!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 11:06

He wat fijn om te lezen dat je dan ook gewoon vrijgepland bent door je leidinggevende om eerst weer eens gewoon even bij te praten en te acclimatiseren. Toffe werkgever heb jij!
Ik moest wel even grinniken om je broekverhaal := Die kilootjes vliegen er vast weer af als je straks weer aan de slag en dus meer in beweging bent.

Valt je de gelijkenis tussen zoon en ouders op? Voorin is het misschien eng, maar hij PROBEERT het wel en komt pas weer naar je toe als het niet gaat, om daarna alsnog keihard z'n best te doen om z'n liedjes mooi mee te zingen. Dapper ding hoor, duidelijk een kind van jullie!

Ik hoop dat de terugslag van gisteren meevalt en dat je man misschien ook een beetje kan genieten van het prachtige witte uitzicht van deze dag. Mocht je de kans hebben qua tijd en energie, probeer dan echt even naar buiten te gaan met 'm, het is sprookjesachtig mooi wit aangevroren overal nu.

Fijn weekeinde Lasorda & familie!

mmiriammpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 21:57

Wauw... respect...

Hele fijne feestdagen alvast gewenst!