Somebitch schreef:Zolang je uit de buurt van een moskee woont niet nee.
Als je er wel in de buurt van woont moet je er wel last van hebben?
Meer/anders dan in de buurt van een kerk?
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Eefske schreef:Ik heb het niet alleen over het terugsturen maar ook over het verbieden van moskeeën, hoofddoeken etc.
Wat ik mij afvraag is, waar zijn jullie bang voor? Voor die 6% moslims die Nederland heeft waarvan ook nog een deel autochtoonn is?
Ayasha schreef:Net gedaan en gereageerd, nu jij nog.
Jouw reactie slaat nl nergens op en ik vind het zeer zwak dat je op basis van mijn profiel moet gaan reageren.Wil je discussiëren, prima, maar kom met fatsoenlijke argumenten ipv persoonlijk te worden.
Eefske schreef:Het gaat erom dat ik die opvatting van jou niet kan snappen.
Maar wat betreft die scholen ben ik het met je eens eens. Ik ben ook geen voorstander van scholen die aan een bepaald geloof hangen. Maar dan vind ik, zoals eerder al werd genoemd, dat ook alle christelijke scholen neutraal moeten worden. Zoals je zelf al zegt 'gooi de boel maar door elkaar'.
Waar ik me overigens over verbaas is dat het probleem vooral vanuit de Marokkaanse gemeenschap lijkt te komen. Er zijn ook honderden Turken in Nederland die netjes hun ding doen en die ook islamitisch zijn. Iemand enig idee waar dit contrast vandaan komt?
Ayasha schreef:Eefske schreef:Het gaat erom dat ik die opvatting van jou niet kan snappen.
Maar wat betreft die scholen ben ik het met je eens eens. Ik ben ook geen voorstander van scholen die aan een bepaald geloof hangen. Maar dan vind ik, zoals eerder al werd genoemd, dat ook alle christelijke scholen neutraal moeten worden. Zoals je zelf al zegt 'gooi de boel maar door elkaar'.
Waar ik me overigens over verbaas is dat het probleem vooral vanuit de Marokkaanse gemeenschap lijkt te komen. Er zijn ook honderden Turken in Nederland die netjes hun ding doen en die ook islamitisch zijn. Iemand enig idee waar dit contrast vandaan komt?
Dan heb je me nog niet egocentrisch te noemen en mijn profiel er bij te halen.
Enfin, ga niet meer op je ingaan na dit.Ik ben niet persoonlijk geworden naar jou dus ik pik het ook niet dat jij dat naar mij doet en dan niet eens je excuses aan bied.
8nnemiek schreef:Tallie1979 schreef:Euhh 8nnemiek, de Paus is Katholiek
Katholiek, Protestant, valt allemaal onder het Christendom, lezen allemaal de bijbel
8nnemiek schreef:Tallie1979 schreef:Euhh 8nnemiek, de Paus is Katholiek
Katholiek, Protestant, valt allemaal onder het Christendom, lezen allemaal de bijbel
8nnemiek schreef:Christendom heeft ook vreselijk domme ideeën en opvattingen, tuurlijkAls je hoort wat die paus af en toe durft te zeggen
![]()
Maar Christenen zien het geloof over het algemeen minder serieus, zien het gewoon als een richtlijn. "Braaf zijn, niet stelen, respect voor ouderen" en alles wat niet logisch klinkt wordt genegeerd. Hoeveel Christenen zijn er nu helemaal tegen homo's, tegen seks voor het huwelijk, tegen condooms.. hoeveel christenen doen er serieus nog vasten en gaan elke zondag naar de kerk?
De Islam wordt veel te serieus genomen. Daar komen problemen van. Gebeurt al duizenden jaren, en dat zal nu echt niet vanzelf stoppen als er niks wordt gedaan.