Wat ga jij stemmen??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat ga jij stemmen?

CDA
28 (2%)
PvdA
92 (8%)
SP
121 (10%)
VVD
227 (20%)
PVV
355 (31%)
GroenLinks
97 (8%)
ChristenUnie
14 (1%)
D66
86 (7%)
Partij voor de Dieren
64 (5%)
SGP
4 (0%)
Nieuw Nederland
Geen stemmen
TON
7 (0%)
Mens en Spirit
3 (0%)
Parij één
Geen stemmen
Lijst 17
8 (0%)
Piratenpartij
8 (0%)
Lijst 19
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 1114

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 15:51

Somebitch schreef:
Zolang je uit de buurt van een moskee woont niet nee. :o

Als je er wel in de buurt van woont moet je er wel last van hebben?
Meer/anders dan in de buurt van een kerk?

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 15:51

Eefske schreef:
Ik heb het niet alleen over het terugsturen maar ook over het verbieden van moskeeën, hoofddoeken etc.

Wat ik mij afvraag is, waar zijn jullie bang voor? Voor die 6% moslims die Nederland heeft waarvan ook nog een deel autochtoonn is?

6% Maar?? :oo En dan zoveel kabaal maken!! _O-

Ik ben niet bang voor moslims, ik vind het geloof en de bijbehorende aanhangers alleen gevaarlijk te noemen ( neem aan dat ik geen voorbeelden hoef op te diepen van waar ze toe in staat zijn? )

Wat ik mij afvraag is waarom sommige mensen juist het gevaar niet zien :)

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 15:52

Nijn schreef:
Somebitch schreef:
Zolang je uit de buurt van een moskee woont niet nee. :o

Als je er wel in de buurt van woont moet je er wel last van hebben?
Meer/anders dan in de buurt van een kerk?

Ja, woon je dicht bij een moskee? Ik wel. En mijn ouders dicht bij de kerk.

Dora88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 15:53

Waarom heb ik altijd het gevoel dat één groep tot zondebok wordt verkleerd als er een klein aantal mensen vanuit die groep overlast veroorzaken? Pak de mensen aan die het nodig hebben.

Ben nog steeds van mening dat het geloof niet verantwoordelijk is voor strenge meningen. In de bijbel staat ook dat de vrouw ondergeschikt is aan de man, meen me te herinneren dat een vrouw haar man volgt. Maar thuis handelen we al lang niet meer zo.
Denk dat genoeg andere geloven ook zo handelen. Het is meer de regio of de opvatting hoe zo'n standpunt wordt begrepen en uitgewerkt, en opgevolgd.
Er zit toch ontzettend veel verschil tussen verschillende groepen binnen 'n geloof? Kijk alleen al binnen het protestants/gereformeerde.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 15:53

En het christendom houdt er geen gevaarlijke ideeën op na? :')
Ieder geloof heeft zijn ''gevaren'', ieder geloof heeft radicale aanhangers, het is maar net in hoeverre men aan die ideeën is gewent en heeft geaccepteerd.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 15:54

Somebitch schreef:
Ja, woon je dicht bij een moskee? Ik wel. En mijn ouders dicht bij de kerk.

Ja zeker, heb bij beide er naast gewoond.
Geen verschil gemerkt, overigens meer last van de kerk zelf met de klok dan wat anders :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 15:55

Denk dat je van een kerk meer last hebt met die verrekte klokken... Ze zouden er een volume knop op moeten zetten :o
(Vriend heeft een appartement tegenover een kerk en 's zondags word ik standaard gewekt als de ochtendmis begint :') Op zó'n moment wil ik de kerk wel eens vervloeken. :') )

Nijn: daarom zou je ze net niet apart mogen zetten... Wat heeft iemand er aan om op een islamitische/christelijke/weet ik veel welk ander geloof school te zitten? Behalve dat je jaren lang een opvoeding krijgt met oogkleppen. Volledig vanuit dat geloof zonder dat men kennismaakt met alle andere geloven, met mensen die niet geloven enz?

Tallie1979 droog! :') _O-
Hier is het overigens wat meer dan 6%.. :)

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 15:55

Waarom zoeken wij over het algemeen meer mensen met een donkere huidskleur? En dan bedoel ik zoeken als crimineel.

Dan werkt dat bij jullie misschien anders maar hier blijft het bezig bij de moskee.

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 15:56

Ayasha schreef:
Net gedaan en gereageerd, nu jij nog. ;)
Jouw reactie slaat nl nergens op en ik vind het zeer zwak dat je op basis van mijn profiel moet gaan reageren. ;) Wil je discussiëren, prima, maar kom met fatsoenlijke argumenten ipv persoonlijk te worden.

Het gaat erom dat ik die opvatting van jou niet kan snappen.
Maar wat betreft die scholen ben ik het met je eens eens. Ik ben ook geen voorstander van scholen die aan een bepaald geloof hangen. Maar dan vind ik, zoals eerder al werd genoemd, dat ook alle christelijke scholen neutraal moeten worden. Zoals je zelf al zegt 'gooi de boel maar door elkaar'.

Waar ik me overigens over verbaas is dat het probleem vooral vanuit de Marokkaanse gemeenschap lijkt te komen. Er zijn ook honderden Turken in Nederland die netjes hun ding doen en die ook islamitisch zijn. Iemand enig idee waar dit contrast vandaan komt?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 15:58

Eefske schreef:
Maar wat betreft die scholen ben ik het met je eens eens. Ik ben ook geen voorstander van scholen die aan een bepaald geloof hangen. Maar dan vind ik, zoals eerder al werd genoemd, dat ook alle christelijke scholen neutraal moeten worden. Zoals je zelf al zegt 'gooi de boel maar door elkaar'.

Waar ik me overigens over verbaas is dat het probleem vooral vanuit de Marokkaanse gemeenschap lijkt te komen. Er zijn ook honderden Turken in Nederland die netjes hun ding doen en die ook islamitisch zijn. Iemand enig idee waar dit contrast vandaan komt?

Dan heb je me nog niet egocentrisch te noemen en mijn profiel er bij te halen. ;)
Enfin, ga niet meer op je ingaan na dit. :) Ik ben niet persoonlijk geworden naar jou dus ik pik het ook niet dat jij dat naar mij doet en dan niet eens je excuses aan bied.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 16:01

Christendom heeft ook vreselijk domme ideeën en opvattingen, tuurlijk :') Als je hoort wat die paus af en toe durft te zeggen _O-
Maar Christenen zien het geloof over het algemeen minder serieus, zien het gewoon als een richtlijn. "Braaf zijn, niet stelen, respect voor ouderen" en alles wat niet logisch klinkt wordt genegeerd. Hoeveel Christenen zijn er nu helemaal tegen homo's, tegen seks voor het huwelijk, tegen condooms.. hoeveel christenen doen er serieus nog vasten en gaan elke zondag naar de kerk?
De Islam wordt veel te serieus genomen. Daar komen problemen van. Gebeurt al duizenden jaren, en dat zal nu echt niet vanzelf stoppen als er niks wordt gedaan.

Somebitch

Re: Wat ga jij stemmen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 16:02

Hier veel hoor Annemiek. :j Maar dit is dan ook een echt christendorp. Tenminste niet waar ik woon maar waar ik woonde (tholen).

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 16:03

Euhh 8nnemiek, de Paus is Katholiek :')

Eefske

Re: Wat ga jij stemmen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 16:04

Katholicisme valt onder het christendom ;)

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 16:04

Ayasha schreef:
Eefske schreef:

Dan heb je me nog niet egocentrisch te noemen en mijn profiel er bij te halen. ;)
Enfin, ga niet meer op je ingaan na dit. :) Ik ben niet persoonlijk geworden naar jou dus ik pik het ook niet dat jij dat naar mij doet en dan niet eens je excuses aan bied.

Je hebt pb

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 16:06

Tallie1979 schreef:

Katholiek, Protestant, valt allemaal onder het Christendom, lezen allemaal de bijbel :j

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 16:08

8nnemiek schreef:
Tallie1979 schreef:

Katholiek, Protestant, valt allemaal onder het Christendom, lezen allemaal de bijbel :j

Dat weet ik wel, maar het stond er zo krom :P ( omdat de Paus een Katholiek is en niet een Christen :P )
Laatst bijgewerkt door Tallie1979 op 07-06-10 16:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Dora88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 16:08

Maar er zitten grote verschillen tussen de versies van de bijbels die gebruikt worden.

Ik weet dat ik er zelf nu aan mee doe, maar waarom altijd die discussie over geloof etc terwijl er belangrijkere problemen spelen in Nederland? Denk aan de economische situatie, criminaliteit, de zorg en zo zijn er nog veel meer voorbeelden!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 16:09

8nnemiek schreef:
Tallie1979 schreef:

maar hun insteek is toch net wat anders niet?

8nnemiek schreef:
Christendom heeft ook vreselijk domme ideeën en opvattingen, tuurlijk :') Als je hoort wat die paus af en toe durft te zeggen _O-
Maar Christenen zien het geloof over het algemeen minder serieus, zien het gewoon als een richtlijn. "Braaf zijn, niet stelen, respect voor ouderen" en alles wat niet logisch klinkt wordt genegeerd. Hoeveel Christenen zijn er nu helemaal tegen homo's, tegen seks voor het huwelijk, tegen condooms.. hoeveel christenen doen er serieus nog vasten en gaan elke zondag naar de kerk?
De Islam wordt veel te serieus genomen. Daar komen problemen van. Gebeurt al duizenden jaren, en dat zal nu echt niet vanzelf stoppen als er niks wordt gedaan.

De paus... Echt dat die man nog niet op zijn plek gezet heeft... Daar kan Wilders nog wat van leren van die kerel. :=
Ik heb trouwens wel twee erg strenge christenen gekend, Evangelisten waren dat geloof ik (ben ik niet zeker van) echt... Die waren zó kort door de bocht van tijd... We gingen zwemmen met de klas, het was vrije keuze, je mocht ook in school blijven en dan kreeg je daar gewoon gym. Elk meisje dat mee ging zwemmen was voor hun vanaf dat punt een prutsmuts.. :?

Edit: stomme typfouten :')
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 07-06-10 16:10, in het totaal 4 keer bewerkt

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 16:09

Dit hele topic gaat inmiddels alleen maar over het geloof en wat wij er van vinden.

Vraag me af of dat de grootste reden is om op een partij te stemmen.

Dus stem je PVV omdat zij willen dat de islam ingedamt wordt.
Of stem je CU omdat je christelijk bent.

Wat moet je dan als atheïst of is dat waar Wilders juist op gedijdt?

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 16:10

Het belangrijkste probleem in de zorg is op het moment toch de kwaliteit en de kosten? Of zijn er nog andere belangrijke dingen die ik mis?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 16:12

Nee, ik stem PVV omdat ik vind dat de criminaliteit harder moet worden aangepakt :) Geloof vind ik ook minder belangrijk. Alle mensen die ik ken die PVV stemmen denken daar ook zo over :j

En mijn ma werkt idd in de zorg. Vreselijk hoe het daar aan toe gaat := Ze heeft een contract voor 16 uur, maar werkt vaak het dubbele := Gewoon omdat er niet genoeg personeel is.. Er is geen geld voor goede voorzieningen, voor goed personeel, voor extra personeel.. Éen grote puinhoop daar.
Laatst bijgewerkt door 8nnemiek op 07-06-10 16:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 16:13

Ik ben een ongelovige :P Ja, ik heb Christelijk en Katholiek onderwijs gehad vroeger, maar ik ben en blijf een ongelovige :P

( hoewel ik denk ik wel naar katholiek zou neigen als ik echt MOEST kiezen :P )

Maar anyway, ik wil ook graag dat criminaliteit zwaarder gestaft word, persoonlijk hoop ik dat Wilders ook eens iets aan internetoplichting/diefstal gaat doen..

En dat pietje puk die uit pure frustratie een parkeerwacht doodrijd bij Ikea tig jaar opgesloten word ipv 4 jaar..

En dat de inbreker die je neermept omdat hij in je huis staat opgesloten word ipv ik die hem een lel geef..

Mpepers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 16:14

Ja, geloof is toch wel een heet hangijzer 'these days'...
Het zegt wel wat over hoe het leeft.

Voor mij is het zo dat de pvv in zijn meeste standpunten het meest op mijn ideeen aansluit. Het is ook wel zo dat de pvv als enige durft te benoemen wat een heleboel mensen denken. (denk ik)
Tegenwoordig zijn we allemaal zo bang om voor racist uitgemaakt te worden, dat we liever ut angst onze mond maar houden. Ook al is het helemaal geen racisme wat we vinden en denken.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 16:15

Huh, die vraag snap ik niet Eefske.

Ik vraag mij alleen af of mensen stemmen vanuit 1 punt in het partij programma (wat ik kortzichtig vind) of dat mensen zich ook wat meer verdiepen in wat de politiek van plan is.

Anders heb je over 2 jaar de softdrug gelegaliseerd, de hypotheekrenteaftrek aangepast, kilometerheffing, minder kinderbijslag enz want je misschien allemaal niet wilt. Maar daar heb je geen rekening mee gehouden toen je ging stemmen.

Dus als je alleen op Wilders stemt omdat je vind dat de criminaliteit harder aangepakt moet worden maar je je dan niet druk om de rest van het programma. Is onderwijs, zorg, je eigen portemonnee enz ondergeschikt aan de rest?
Ben zo bang dat mensen later spijt krijgen van het in mijn ogen nu met oogkleppen op stemmen.

Ik hoop dus dat mensen rationeel nadenken over hun stem en niet emotioneel.