Rare opmerkingen van klanten deel II

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

showteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 23:27

Ik stond vorige week op de boot van Zweden naar Denemarken patat te bestellen.

Ik zeg dus in m'n gebrekkige engels "2 patat graag" zit die vent me aan te staren zegt ie "phonenumber?"

Dus ik dacht wat bedoeld íe nou? Dus ik herhaal dat ik 2 patat wil. Vraagtie weer "Can I have your phone number?"
NEEEEEEEEE! Ik wil graag 2 patat!

Vraagtie weer mijn telefoon nummer met de boodschap dat het voor z'n jongere collega is die in de keuken werkt.

Ik uitleggen dat ik al bezet was, geen interesse had en nu toch graag een keer mijn patat wilde hebben!

Toen had hij begrepen dat ik op vrouwen viel oid en hij ging maar door dat bezet was niet uitmaakte en die gozer 2 vrouwen ook niet erg vond blabla (en in de tussentijd maar niet m'n patat maken)

Nog een keer zeggen dat ik graag m'n patat wil, toen gaf die het eindelijk...

Da's ook lekker klantvriendelijk heb daar 10 minuten gestaan ofzo terwijl de patat gewoon klaar was om op te scheppen, rare vent :\
Volgende keer neem ik m'n vriend mee bij het bestellen bespaard een hoop gedoe :P

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 10:43

zap schreef:
Kan je echt die band niet uitzetten bij jullie?

Bij ons lopen ze ook automatisch, maar ik kan ze toch echt wel uitzetten hoor :j

Nee, kan niet. ;) Ik weet wel wanneer hij gaat lopen dus meestal gooi ik er dan een balkje voor zodat hij niet gaat lopen, maar goed er zijn altijd klanten die dat ding weer weg ritsen of willen dat de band doorloopt zodat hun hun spullen kwijt kunnen. * zucht *
We hebben namelijk sinds 2 jaar nieuwe kassa's. Voorheen moest je 'm zelf bedienen (de achterband) maar nu is het zo dat wanneer de voorste band rolt en er komt iets voor waardoor de voorste band niet meer rolt, de achterste gaat rollen. ;)

AhvG schreef:
okee, er was een vrouw die had een stuk of 8 pakjes sigaretten gekocht. De man die achter haar stond en aan de beurt was,
zei heel hard en uit het niets: MIJN SCHOONZUS IS DOOD !
nou wat moet je daar nou op zeggen xd
hij vertelde dat zijn schoonzus rookte, en reageerde op de vrouw met de 8 pakjes. maarja, ik wist even niet wat ik moest zeggen xd

Trouwens,
valt het jullie ook altijd op, dat als je vraagt of ze de bon willen dat echt heeeel erg veel mensen zeggen: ik krijg het toch niet terug
xd

Dat is echt een standaard opmerking ja. :') Daarom vraag ik ook alleen bij kleine bedragen of ze de bon willen, bij grote bedragen geef ik 'm gewoon.

-------------------------------------------------------------------

Wat ik ook vreselijk irritant vind is als mensen een plastic tasje op de band leggen, achter hun boodschappen, maar dan wel verwachten dat je die als eerste scant. Uh, ja daar kom ik lekker bij hé.

milatje

Re: Rare opmerkingen van klanten deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 11:48

Ik stond gister achter de servicebalie. Ik was even bezig met het vullen van de sigaretten. Komt er een meneer aan.
Hij: ''Wil je klein geld hebben?''
Ik: ''Is goed hoor''
(Het was absoluut niet druk, dus daar had ik wel tijd voor).

Dus meneer begint zn zakken leeg te halen en te tellen. Vervolgens tel ik het nog eens na en het kwam uit op €62.50 aan kleingeld. Ik had 'm eerst al €50 euro gegeven voor de 2 euromunten.
Dus hij kreeg nog €12.50 maar daar was hij nog mee bezig.

Nou goed, ik het na geteld.
Ik: Dit is €12.50.
Hij: Ja, klopt!

Dus ik leg het geld in de kassa, was bijna klaar.
Hij: Maar nee, het was €13.50.
Ik: Nee, meneer, het was echt €12.50.
Dus ik geef hem het geld en hij begint nog even:
Hij: ik ga je zoveel muntjes van 50 cent.
Ik: Nee meneer het was echt €12.50.

En toen ging hij er toch mee akkoord. Smiecht.

_RMHorse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 12:57

Haha, probeert ie zo nog ff lekker een eurotje extra te krijgen.
Maar das hem mooi niet gelukt :P

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 13:15

Nouja zeg. :oo
Mams en ik stonden gsiter bij de kassa bij de C1000. En er stond een man bij de servicebalie. En die man begon te fluiten dat er iemand moest komen. Echt ik stond met open mond te kijken. En er kwam een cassiere aan en die stond hem nog vriendelijk te woord. Ik had hem allang wat gedaan :=

jUstkiimmiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 14:23

MarJon schreef:
Nouja zeg. :oo
Mams en ik stonden gsiter bij de kassa bij de C1000. En er stond een man bij de servicebalie. En die man begon te fluiten dat er iemand moest komen. Echt ik stond met open mond te kijken. En er kwam een cassiere aan en die stond hem nog vriendelijk te woordy. Ik had hem allang wat gedaan :=

Klant is koning.... vooral nu, denk dat als ze dat niet doet een uitbrander van der baas krijgt....

BlackEyed

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 15:02

"De klant is koning zolang hij zich koninklijk gedraagt. "
Ik hoorde hem ergens en ik vond hem wel goed :D

_RMHorse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 15:07

Inderddaad :D

jUstkiimmiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 16:23

BlackEyed schreef:
"De klant is koning zolang hij zich koninklijk gedraagt. "
Ik hoorde hem ergens en ik vond hem wel goed :D

Muhahaha ja daar heb je ook een punt!:)

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 17:35

pff ik had vandaag ook wel wat :o

Op mijn werk was ik bezig met slabbetjes op de kinderstoelen te leggen,
dus een man die staat naast de kinderstoelen in de rij te wachten,
zegt die man:
goh.. moet je zelf niet z'n slabbetje om?
ik: hahaha nee dat doe ik maar niet,
hij: nouw waarom niet dan? ( heel serieus)
ik: haha dat staat wel een beetje appart vind u niet?
hij: nouw volgends mij is het niet erg lang geleden dat je een slabbetje droeg.
en hij zij het ook allemaal heel erg serieus,
dus ik had egt zoiets van: >;)

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 12:55

gister hed ik er ook weer 1.

meneer: pardon mevrouw, waar liggen de cocktailprikkertjes

ik: ik zal even voor u kijken meneer *zoekt zich helemaal suf op de plaats waar ze horen te liggen maar kan ze niet vinden*

ik: sorry meneer, volgens mij hebben we ze niet meer op voorraad.

komt die man later weer naar mij toe,

meneer: ik heb ze gevonden hoor, maar het schap was leeg en er lagen alleen nog maar 3 losse prikkertjes dus heb ik die maar meegenomen!

k dacht echt wtf?! >;) :+

FrontC

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 13:04

Niet van een klant, wel van een collega:
Wij hebben een neger in het restaurant werken, hij is een beetje een manusje van alles. Hij helpt in de keuken, poetst, wast af, enzovoorts... Hij is heel erg aardig (hebben altijd de grootste lol met hem) maar hij spreekt slecht Nederlands.

Gisteren stond ik in mijn pauze even een wrap te eten en op het menu stond dat daar groente in zat. Maar ik had een stukje "iets" dat ik niet echt kon definiëren, dus ik vroeg aan hem, "Weet jij wat dit is? Is het vlees of vis ofzo?" Maar ik zei het heel snel, dus het klonk meer als "Is het vleesfvis ofzo?" Waarop hij zegt:
"Ja! Ja, is vleesvis! LEKKER HÈ!"
:)) :))

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 16:59

Ik moest gisteren een buitenlandse klant helpen. Volgens mij was de vrouw Duits / Pools maar ze sprak wel Engels.
Had haar broodje gemaakt en op een servetje gedaan, wilde nog vragen of ze het in een papieren zakje wilde maar ze was me voor. "Can you rape it for me?"

:')

Denicee_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 18:01

Vandaag in de winkel, het was echt extreem druk en ik was al 2 mensen tegelijk aan het helpen. komt opeens een vrouw naar me toe 'Ik sta nu wel lang genoeg te wachten tot je klaar bent, ik wil dat je mij nu helpt! Pak mij even maat 38 hiervan! -De schoen stond gewoon erachter, helemaal niet moeilijk te pakken en zij stond er ook naast, ze was dus gewoon lui-' Dus ik zeg 'Sorry mevrouw, ik kan u nu niet helpen, U kunt wel even een collega vragen of u kunt hem even zelf pakken.' begon ze te tieren wat voor een slechte service wij wel hadden en dat de medewerkers geen fluit deden etccc.
Nee hoor, we hebben alleen maar allemaal onze pauze overgeslagen omdat het te druk was en we de hele tijd waren aan het rondrennen om alles geregeld te krijgen _-:(

flappaashaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 18:10

geen klant,maar best wel grappige opmerking,
vandaag deed ik mijn foldertjes,
hoor ik in eens een man 'jongedame,mag ik je wat vragen'
ik: Natuurlijk
man: weet jij toevallig waar hier de coffeeshop zit (was een man van 60 of 70,met zijn vrouw en een oudere man,en ik woon in zo'n boerengehucht....)
ik: Ehh, ik denk dat U het Ijs- en Koffiehuus bedoeld....
man: Ja,eigenlijk wel. maar er waren net zo veel afslagen dat ik het niet meer wist.
Ik:Oke,wij hebben hier namelijk geen coffeeshop :D
ik: dan is het hier linksaf en daarna weer links...
man:ahh.. oke,Nou bedankt,Dag
ik: dag!

het klinkt nu niet zo grappig maar ik heb me rot gelachen (niet waar de man bij was)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 19:17

Het was 10 minuten voor sluitingstijd en mijn baas riep me om, om naar de kassa te komen. Nu hoorden klanten het dus ook en zagen me reageren dus wisten meteen mijn naam. Nou ja, goed. Maakt niet uit.

Maar dan had je klanten die er leuk mee dachten te zijn..

"Hé! [naam]! Waar ligt die föhn?!"
- Die hebben we niet meer.
"Ja maar ik heb hem hier gekocht!"
- Ja maar we hebben hem niet meer..

En toen liep ik weg toen ze knikte, stond ik bij de deur iedereen eruit te laten kreeg ik ineens een opmerking van een van die dochters.

"Ja, kapsones moet je wel hebben als je zo'n broek draagt!"

Gewoon een normale hema-broek. :+ Ik wist even niet waar ik moest kijken, en heb een hoop opmerkingen voor me gehouden.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 23:02

Vandaag moest ik werken, ik werk nog bij de TNT.. en het was natuurlijk baggerweer en het regende net zo hard toen ik mijn post buiten liep, dus al te vrolijk was ik niet... loopt er zo'n meneer langs... Jaa kun je alvast wennen aan de herfst... ik dacht echt: Pannekoek dat je bent... laat me gewoon verder lopen en houd je mond gewoon...

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 23:07

Hier heb je 2 euro voor de daklozenkrant :+

Sja stond een sigaret buiten te roken en ik zie er écht niet uit als de mensen die de daklozenkrant verkopen (niet l*llig bedoelt hoor).
Kende de klant overigens wel, en wist ook dat het een grapje was, maar vond het wel vreemd eigenlijk.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 00:54

ik werkte eerst bij de formido, en verkocht gordijnen op maat ed..

dus ik vroeg een vrouw of ik haar kon helpen! zegt ze: nee ik heb een moeilijke vraag en jij bent maar partimer dat weet jij niet!

ik was toen echt verbluft en dacht toen bij mezelf okee ga lekker naar mn collega toe, die stuurt je wel weer terug naar mij!

en dat gebeurde dus ook Collega zegt: Mn collega hier kan u daar beter mee helpen, zij is hier meer mee bekend dan ik dat ben!

die vrouw wist niet meer waar ze moest kijken

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 01:12

Pff, ik vind het zó banketstaaf als mensen niet door je geholpen willen worden omdat je vrouw bent of omdat je parttimer bent..

Vanavond had ik weer iets leuks. De telefoon ging en ik nam op.
Mevrouw: "Heeft u vanavond nog een plekje vrij voor 4 personen?"
Ik: "Nee, sorry mevrouw, we zitten helaas helemaal vol"
Mevrouw: "Kunnen jullie koks dan gewoon niet harder gaan koken?"
Ik: "Nee, onze koks koken al op hun hardst. Het is gewoon hartstikke druk!"
Mevrouw: "Ja, dan is het nationale niet-kookdag zeker"
Eehh okee??

Ooh en nu ik van die discriminerende dingen lees ;)
Een paar jaar geleden ,toen ik net in het restaurant kwam werken, was er ook iets raars gebeurd. Bij ons kan je dingen afhalen, waaronder spareribs. We hebben een open keuken, dus de mensen kunnen altijd zien wat er gebeurd zegmaar.
Komt er een man spareribs afhalen en die kijkt de keuken in:
"Ja, ik hoef mijn spareribs niet meer hoor!"
Collega: "Waarom niet meneer?"
Meneer: "Ja, ze worden door een Turk gemaakt. Nou dan hoef ik ze echt niet hoor!"
Echt, iedereen was verbijsterd. De jongen die de saus over de spareribs deed (waar die meneer het over had), was trouwens gewoon een Nederlander, maar kwam net terug van vakantie en was hartstikke bruin geworden. En dan nog, al had een Turk zijn spareribs bereid, wat dan nog?

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 09:31

Wij moeten altijd briefjes van 50 in een kluisje bij de kassa stoppen alleen deze dingen raken nogal snel verstopt.
Net zoals gister dus.

Klant: Zit hij zo vol?
Ik: Ja.. (was nog niet uitgesproken want ik wou net zeggen dat hij gewoon verstopt zat).
Klant: Oh dan weet ik waar ik straks moet wezen!

Ik had echt zoiets van what the fiets?

Even later stond ik achter de servicebalie posters op te rollen die klanten gratis mee kregen. Maar om nou zo'n heel vel bij de kassa te hebben is niet handig en opgerold wel. Er stond een hele rij bij de servicebalie maar ze liepen er al met zn tweeën dus het had weinig zin om te helpen aangezien er maar 2 lades zijn en je elkaar dus in de weg loopt. Komt er een meneer naar me toe, duwt zo zijn bos rozen in mn handen en wilt afrekenen.
Ik: Meneer, mijn collega helpt je verder aan die kant.

_Rebec

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 12:49

Ik werk bij de bas en daar heb je elke week van die proef en probeer dingetjes.
Een collega van mij die vult dat bij en staat met zo'n schort aan, en daar staat precies ter hoogte van der kruis "lekker proeven"
Loopt er zo'n man zegtie 'dat lekker proeven staat wel een beetje op een vreemde plek'

ieuww :P

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 12:59

Deze week hebben wij ons toch wel weer verbaasd over onze buitenlandse klanten (turks), niks mis mee hoor dat even ter verduidelijking ;)

Maar volgens mij hebben ze uitvouwbare vrieskisten ofzo. Wij hebben Toeterweken en dan is de Pangafilets in de aanbieding. De vorige keer was het al 1 drama met die filets, maar dit jaar waren we voorbereid en hebben we echt heeeeel veeeel ingeslagen (echt veel!). En gewoon nog in de middag uitverkocht zijn he :P...elke dag opnieuw...wat een drama zeg. Die dingen gaan gewoon met doos en al over de toonbank als warme broodjes. Echt niet normaal :n

We hebben er een limiet op moeten zetten van 4 per klant, want het is gewoon niet aan te slepen (en andere klanten grijpen hierdoor mis). Komt gewoon de hele familie achter elkaar 4 zakken halen.... en dat gerust 2x op een dag en gerust elke dag opnieuw. Zijn ze op? Dan staat de hele familie voor reclamecheques in de rij..... en dat terwijl volgens mij hun vriezer al helemaal vol ligt.

Gister trouwens wel uit mijn slof geschoten tegen collega's. Heel slecht, maar irritaties in dit topic tov cassieres..die waren bij ons ook van toepassing en dat gebeurt niet als ik de leiding heb. Ik en een collega hebben onze poten onder ons lijf vandaan moeten rennen, omdat het zo ontzettend druk was...gaan je collega's achteraan gewoon even voor elkaar een boodschappenlijstje maken en op het dooie gemakje boodschappen halen (ja onder werktijd...)....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 13:13

Het was niet zozeer een rare opmerking, maar meer een rare handeling, van een gast gister.

Ik werk in een retaurant, en op een gegeven moment stonden we allemaal in de pantry en kregen we uitleg van onze bedrijfsleider toen de telefoon ging. Nu hebben wij overal telefoons liggen, zowel voor bij de balie (zodra je de pantry uitstapt) als in de pantry als in de keuken, en nemen wij gelijk op zodra hij gaat. Mn bedrijfsleider had dus binnen no-time een telefoon in zn hand, nam op maar kwam er al snel achter dat hij niemand aan de lijn had hoewel er met een andere telefoon wel opgenomen was.
Ook in de keuken had er niemand opgenomen en niet veel later kwam er een dronken gast met de telefoon aangelopen..

We stonden allemaal verbluft te kijken.. :\

blond_queen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 13:16

kwerk bij de etos.
en daar komen heel vaak mensen met de aaallerdomste vragen.

"verkopen jullie ook schoenen?"
"hebben jullie kwasten?"
"waarom verkopen jullie geen sieraden jullie zijn toch een drogisterij?"

we zitten echt naast de albert heijn en er komen vetvaak mensen vragen of we ook flesjes drinken en brood verkopen..
beeetje onzinnig. :Y)