Bijzondere baby namen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

juudii5

Re: Bijzondere baby namen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 13:10

haha omg!
Finn, moest ik ook erg aan wennen

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 13:10

Een vriendin van een vriendin (jaja. :') ) heet Valesca/Valeska. Dat heb ik ook nog nooit eerder gehoord. (Behalve in de Amerikaanse serie Xena :+ )

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 13:20

Majo schreef:
Blijheid schreef:
Ik bedoel, als je het zo bekijkt zijn Merel en [***] allebei ook hele vreemde namen, of minstens net zo vreemd als Mus en Cinnamon, terwijl het niet zo wordt ervaren. Best vreemd als je er over nadenkt.
Ik heet Marjolijn. Die naam is dan misschien nog raarder. [***] verwijst nog naar een kruid, dat slaat nog ergens op. Marjolijn met een IJ niet...

Ik heet [***] met EI dus.
Toen ik er achterkwam zei ik trots tegen mijn broer: [***] is een kruid!!

Weet je wat ie zei?
Ja inderdaad: ONkruid..

:')

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 13:22

Vriend en ik zijn er al over uit dat als we ooit een dochter krijgen dat ze Naomi komt te heten :D

En mijn neefje van anderhalf heet Tygho! Er mooie naam vind ik :)

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 13:24

Mijn neefjes heten Jesse, Figo, Florian en Luca.
Mijn nichtje heet Rosalie*
Rosalie is niet meer bij ons. Na het overlijden van ons Roosje is Florian geboren. Florian staat voor bloem/bloeiend. En bloeien doet ie (grote baby alweer)! Loeien trouwens ook. :)

Nathalie1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 13:32

Tieme schreef:
Jaydee vindt ik ook wel apart. (uitspraak djeedie) en Siënna. (uitspraak, siejenna) en Jodi maar dan wel de engelse uitspraak: djodie.

Als mijn zoontje een meisje was geweest hadden wij hem ook Jaydee (met als 2e naam Caithlyn) genoemd. Nu is het Julian (op zijn nederlands). Meest apparte naam wat ik heb gehoord was Stingray :?

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 13:34

Majo schreef:
Blijheid schreef:
Ik bedoel, als je het zo bekijkt zijn Merel en Marjolein allebei ook hele vreemde namen, of minstens net zo vreemd als Mus en Cinnamon, terwijl het niet zo wordt ervaren. Best vreemd als je er over nadenkt.
Ik heet Marjolijn. Die naam is dan misschien nog raarder. Marjolein verwijst nog naar een kruid, dat slaat nog ergens op. Marjolijn met een IJ niet...

Ik heet Marjolein met EI dus.
Toen ik er achterkwam zei ik trots tegen mijn broer: Marjolein is een kruid!!

Weet je wat ie zei?
Ja inderdaad: ONkruid..

:')[/quote]

Haha! :') dat is toen tegen mij ook gezegd. Ik heet ook MarjolEIn. Toen kreeg ik een kaartje met de betekenis van mijn naam, hadden ze er onkruid van gemaakt. Ha-ha.

NaSan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 13:38

Vriendin van me heeft haar dochter Danisha genoemd. Vind het wel een mooie, maar aparte naam.

Caiitliin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 13:45

Ik heet Caitlin, bijzondere naam?
En men 2e naam is Sheila, en toen ik voor het eerst ging paardrijden op de manege kwam ik gelijk een paard tegen dat Sheila heette :P

dutchy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 13:48

Majo schreef:
Staat in haar onderschrift:
Mama van: Vleer, Sjors en Crev

Ben je bij Vleer niet bang dat ze geplaagd wordt door er Muis achter te zetten? Sjors vind ik wel stoer :)

Maar ze vroeg hoe het uitgesproken werd, niet wat de namen precies zijn.

En het is Vleerte, Jorja en Crevan.... (toch?? :+ )

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 13:49

Majo schreef:

Ben je bij Vleer niet bang dat ze geplaagd wordt door er Muis achter te zetten? Sjors vind ik wel stoer :)

dat zijn afkortingen... heb in een ander topic wel eens gelezen dat ze vleerte heet. En de middelste weet ik even niet meer, maar niet precies sjors iig. En de jongste Crevtan, zoiets geloof ik. :P

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 13:49

dat heb ik ook met mijn rijpaard. Paard heet Celeste. Dochter van mijn ex-collega ook ;)
Dat hou je toch. Ik heb mijn hondje Rocco genoemd omdat ik een dag voordat ik de hond kocht een interview met Madonna zag waarin ze het over haar zoon Rocco had. Vond ik gewoon een leuke naam.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 13:51

Majo schreef:

Het is toch Vleerte, Jorja en Crevan?

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 14:47

Gisteren op mijn afdeling: jongetje Demy
Hij mocht geen shirt aan van mama met franje want dan leek hij net een meisje en dat vond mama niet leuk. Kies dan niet zo'n naam.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 14:48

Ja idd. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 14:49

mijn neefje heet emmanuel terwijl de ander timothy heet en mn nichtje naomi := niet echt over gedacht als je het aan mij vraagt.

Moreill

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 14:51

Cynn_x schreef:
Uhm, naja.. ik heb met een Farrari.. én zijn broertje, Lamborghini, in de klas gezeten op de basisschool... :+

Farrari of Ferrari, vind dat overigens wel erg ver gaan, qua auto, zie het al voor me : 'Hé Lambo!'..

Mercedes kan opzich nog wel, (die naam is ook de naam van de dochter van die vent 'van' Mercedes), maar goed, voor mij zijn het echt automerken en geen kinderen.. ;)

Mijn pony heet Moreill (Moor-ij), vind ik opzich wel een leuke naam voor een meisje..

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 16:00

Ik heb zelf ook een naam die ik nog niet tegen ben gekomen; Marylon (Maa-rie-lon). Ik spel standaard mijn naam uit als iemand het op moet schrijven, moet vaak herhalen of corrigeren (van Marion, Madelon, etc.) maar ik ben wel blij met mijn naam. :)

Als ik zelf kinderen krijg wil ik een een speciale naam, maar er zijn ook grenzen. Niet te lang, uitspreekbaar en geen gebruiksvoorwerpen of weersomstandigheden/seizoenen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 16:09

Whoeha! _O- Heel het topic bekommert zich om de namen van mijn kinderen :')

Ik ben niet bang dat Rockie1 (wat we afkorten naar Rockie1) gepest word door er Vleermuis van te maken, want zo noem ik haar zelf vaak ;) Dus voor haar geen negatieve associaties, dus happen zal ze niet :P

Rockie2 spreek je uit zoals de Amerikaanse staat Georgia: Dzjordzja. Dat wordt dus vaak George of Sjors.

Rockie3 (Rockie3 :+: ) spreek je op z'n Engels uit. KRÈ'vuhn zeg maar :')

Andere mensen maken van Rockie1 vaak Veerle in eerste instantie, Rockie2 spreken ze uit zoals je het schrijft (op z'n plat Hollands dus) en Rockie3 maken ze vaak KREE-ven van. :=

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 18:41

takkie_muis schreef:
mijn neefje heet emmanuel terwijl de ander timothy heet en mn nichtje naomi := niet echt over gedacht als je het aan mij vraagt.

Dat zijn toch hele normale namen? En allemaal uit de bijbel, dus vind ze wel goed bij elkaar passen :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 18:56

Ook aparte namen zijn Vlin en Elara.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 18:59

Majo schreef:
Ik heet Marjolijn. Die naam is dan misschien nog raarder. Marjolein verwijst nog naar een kruid, dat slaat nog ergens op. Marjolijn met een IJ niet...

Een vriendin van mij heet ook Marjolein, heeft als bijnaam ''Oregano'' :+

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 19:37

takkie_muis schreef:

Ik vind dat juist wel mooi bij elkaar passen!

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 20:20

mauro :D
Vind hem maar moeilijk uit te spreken :P

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 21:39

Mijn ouders houden van aparte namen :+ Ikzelf heet Diëlle. M'n broertje Devin :P

Er zit een meisje bij mij in de klas die Eileen heet, hoor je ook niet vaak. M'n neefje heet Kyano (en z'n zusje Kyara, dat vind ik dan weer een beetje teveel van het goede :+ )