OV chip? Of nieuwe OV jaar?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

elske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 22:47

@Tara: Je kan er toch ook gewoon in het weekend in Utrecht mee reizen? Ten minste, zo maak ik mijn buskaart nu even op.. :)

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 22:49

_Tara_ schreef:
Als je in een gebied woont waar de bussen nog niet van die werkende palen hebben wel ja. Ik heb nog een hele nieuwe dus ik hoop dat ik binnekort in zo'n bus terecht kom eigenlijk. Anders heb ik die strippenkaart voor niks gekocht laatst.

Ok, maar hier werken ze in principe wel. Ze zijn alleen soms buiten werking :D.

elske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 22:50

Soms buiten werking? In ruim de helft van mijn busreizen deden de palen het niet hoor Misser.. :P

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 22:50

@ Nessah: Alleen je chipkaart meenemen is inderdaad voldoende. Conducteur kan dat ding lezen en zien of 't week of weekend is wat erop staat. Heb ik gehoord ja van die tijdelijke. Als je 'm kwijtraakt kan iedereen 'm zomaar gebruiken. Al weet ik niet in hoeverre de conducteur ook je naam ziet als 'ie 'm scant bv.

@ San: Er antwoord ook haast niemand anders meer :')

@ Kimberley: Als je met de trein gaat en je hebt dan 40% korting wel ja :j

@ Elske: Maar in Utrecht hebben de meeste bussen wel werkende palen.

@ Misser: Eigenlijk is 't best stom. Stel je komt net in een bus waar die palen kapot zijn ofzo en je hebt geen strippenkaart bij je...

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 22:51

_Tara_ schreef:
@ Misser: Eigenlijk is 't best stom. Stel je komt net in een bus waar die palen kapot zijn ofzo en je hebt geen strippenkaart bij je...

Ja daarom, ik zou het ook eigenlijk idioot vinden als ik dan dus een (duurder) kaartje moet kopen.

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 22:52

_tara_ nee ik moet met de bus... of moet ik dan elke vrijdagavond geld op dat ding zetten?

_Tara_

Re: OV chip? Of nieuwe OV jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 22:53

@ Misser: Dan loop ik wel :')

@ Kimberley: Als in die bus een werkende paal staat moet je daar in en uitchecken. Anders kun je met een roze strippenkaart met de bus mee.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 22:53

Hoe kan hij die chipkaart nu scannen? Er staat bij die tijdelijke elk geval geen code of streepjescode op? ook geen chip trouwens..

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 22:54

@_tara_ ook als ik normaal gesproken 1.5 euro kaartje koop?? (volgens mij heeft Qbuzz hier nog geen palen)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 22:55

@ Nessah: Er zit een chip in je ovCHIPkaart :P Ok dat weet ik eigenlijk niet eens zeker :') Heeft die tijdelijke ook niet zo'n zwarte streep dan?

@ Kimberley: Dat moet ook gewoon kunnen denk ik. Doe je dat dan in combinatie met je papieren ov normaal?
Ik heb trouwens echt nog nooit van Qbuzz gehoord.
Laatst bijgewerkt door _Tara_ op 03-01-10 22:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 22:56

Dus die zie en voel je niet? Want ik zie of voel niks op die kaart..

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 22:57

Wij hebben dus sinds kort Qbuzz in plaats van connexxion(jammer genoeg) en normaal kocht ik gewoon een anderhalf euro kaartje zonder mijn ov kaart omdat het binnen bepaalde zones is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 22:57

Klopt die zie en voel je niet, zoals je dat wel doet bij een pinpas. :)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 22:58

@ Nessah: Op mijn studenten-ovchipkaart voel ik ook niks. Ik zie dus alleen een streepjescode en die zwarte streep. Ik denk dat 't die zwarte streep is die ze scannen toch? Anders zouden al die palen een laserlampje moeten hebben om die streepjescode te scannen net als bij de kassa.

@ Kimberley: Als je die altijd zonder ov kaart hebt gekocht kan dat nu ook nog gewoon lijkt me.

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 22:58

Ik zal het wel zien zaterdag eerst morgen mijn chipkaart maar eens activeren

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 22:59

mijn tijdelijke ov-chipkaart is er nog steeds niet.... en ik moet toch echt op z'n laatst woensdag avond weer naar groningen... hoop dat hij dan toch een keer komt.

En anders dan maar op de oude ov-jaarkaart reizen dus?!

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 22:59

Op die van mij zit elk geval geen steepjescode.. Zwarte streep ook niet.

Hij is gewoon helemaal blauw en er staat groot: tijdelijks ov chipkaart.
Ik moet deze terug sturen zodra ik de normale heb.

elske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 23:00

Misser schreef:
_Tara_ schreef:

Ja daarom, ik zou het ook eigenlijk idioot vinden als ik dan dus een (duurder) kaartje moet kopen.

Dit had ik dus zaterdag, toen accepteerde de buschauffeur mijn rode buskaart niet en op mn chip stond geen geld meer.. Kon ik mooi een duur kaartje kopen. :roll:

@ Tara, gelukkig zit ik veel op mn fiets en in plaats van in de bus. :) Reis ook nog redelijk wat bij mn ouders met de bus en jammergenoeg zijn ze daar vaker buiten werking..

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 23:01

@ Joyciej: Gewoon met je papieren OV reizen dan :j

@ Nessah: Dan zit er toch wel iets in denk ik.

@ Elske: Dat vind ik echt heel slecht...

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 23:03

Ik zit ook zelden in de bus, vandaar dat ik het ook zonde vind om nog een roze strippenkaart te kopen, straks is ie opeens niet meer geldig..

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 23:04

De chip zie je niet. In onze biebpas zit er ook zo een bijvoorbeeld, die hoef je alleen maar op de lezer te houden, niet in een apparaat te stoppen zoals bij chipknip of ouderwetse telefoonkaarten. (Technische details -> zoeken op RFID)
De zwarte strip op pinpassen is trouwens de magneetstrip, da's weer iets anders.

Elske: ik zou nog steeds een briefje sturen. :j

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 23:05

Misser schreef:
_Tara_ schreef:

Wat ik hoorde en van de site begreep is het tonen van je studenten ov- chipkaart dan genoeg. Buschauffeurs moeten dat accepteren.

elske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 23:05

De brief is al geschreven ;)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 23:06

Goed zo! :j

Sannnn: Ik heb alleen het voorzichtige vermoeden dat de informatie van de site niet gecommuniceerd is met de buschauffeurs... :=

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 23:11

@ Misser: Hier, zuidelijkste puntje van Zuid-limburg, duurt 't nog wel even denk ik voor de ov-chipkaart het doet in de bus. Loopt hier allemaal wat achter :') Dus ik kan hier iig nog wel een tijdje met die roze strippenkaart reizen.

@ Shadow: Maar waar is die magneetstrip dan weer voor? Lekker dubbelop trouwens allemaal. Streepjescode, chip en magneetstrip.