Het is echt een gigantische chaos op utrecht. Zwemmen door de mensen. Heel veel treinen rijden niet. Defecte bovenleiding, sein en wisselstoringen aanrijding met persoon. Zit nu in trein naar schiphol en via daar naar den haag.
SimoneDV
Berichten: 3388
Geregistreerd: 17-01-07
Woonplaats: Rotterdam
Geplaatst: 16-12-09 13:54
ik ga morgen en vrijdag denk ik echt heel vroeg van te voren weg naar Utrecht, heb namelijk tentamens dan
Dat zou ik maar doen ja, ben blij dat ik altijd nog wel wat introductie mogelijkheden heb, maar dan nog is het niet fijn. En wat zei ok nou nog een paar posts terug...? god straft meteen
Ik moet morgen wel, omdat ik een evaluatie training heb (de laatste) met mijn lerares en anders krijg ik mn certificaat niet en zijn al die lessen voor niets geweest
MarrieLeen
Berichten: 11567
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Twente
Geplaatst: 16-12-09 18:40
Ik heb nu vakantie gelukkig. Moet vrijdagmiddag nog wel treinen, maar dan zijn ze er vast weer aan gewend.
Had geen problemen meer op Utrecht, had gewoon netjes op tijd een VIRM, die erg rustig was. Was om half 4.
Inoterry
Berichten: 4261
Geregistreerd: 20-10-07
Woonplaats: Heerlek in Heerle
Geplaatst: 16-12-09 19:00
MoonChloe schreef:
Wanneer denkt NS er over na om spoorverwarming in te stellen voor als het sneeuwt??
Wisselverwarming is er al, maar kan grote hoeveelheden sneeuw niet aan.
Inoterry, het probleem ligt dus vooral aan de wissels?
Inoterry
Berichten: 4261
Geregistreerd: 20-10-07
Woonplaats: Heerlek in Heerle
Geplaatst: 16-12-09 19:31
Yep, als er veel sneeuw valt, gaat dat vastzitten tussen de wissels en dat kan de verwarming niet aan. Ook komen ze er pas vaak bij de eerste vorst pas weer achter welke wisselverwarmingen niet goed functioneren, en dan heb je kans dat de wissel vastvriest. Ook heb je bij vorst meer slijtage aan de bovenleidingen. Als 's morgens de eerste electrische treinen weer gaan rijden, zit er vaan een laagje ijs op de bovenleiding. De trein moet dan de stroom door dat ijs heen trekken, en daar krijg je een flinke vonkenregen van. Dat levert weer extra slijtage aan de bovenleiding op, waardoor deze eerder zal breken.