Rare opmerkingen van klanten!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 21:54

Flying_Angel schreef:
Marjon_ schreef:
Bij ons mogen kleine kinderen wel .. en zwangere vrouwen ;)

Bij ons mag niemand naar de wc.
Ten eerste omdat het een privé ruimte is,
En ten tweede, wij maken geen uitzonderingen. Waarom zij wel? En hij niet.
Gewoon niemand

Ik vind het eigenlijk wel vrij netjes als kleine kindjes en eventueel zwangere vrouwen naar de wc mogen. Toen mijn oudste net zindelijk was was ik ontzettend blij dat ze even in de Henk ten Hoor naar de wc mocht. Zij kon het gewoon niet lang ophouden, er was niks anders in de buurt waar ze zou kunnen plassen en wat moet zo'n kind anders? Die kunnen het niet lang ophouden :n

Ik denk dat ik niet graag terug zou zijn gekomen in die winkel als ze me dat geweigerd hadden :n

LisavdBerg

Re: Rare opmerkingen van klanten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 21:59

Haha, ik werd gisteren ingewerkt omdat het mijn tweede dag was.

1. Degene die mij in ging werken dacht dat ik zo'n meisje was dat niet haar nagels wou breken
2. Hij dacht ook dat hij alles 4x moest uitleggen (haha, mooi niet dus :P)
3. Hij gaat eventjes weg, hoor ik hem een gangpad ernaast zeggen: "paasei, wist niet dat die blonde krullebos zo hard kon werken en ook nog eens zo slim is!"

Haha, ik schijn blijkbaar erg verrassend te zijn :P

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 22:10

Rock schreef:
Ik vind het eigenlijk wel vrij netjes als kleine kindjes en eventueel zwangere vrouwen naar de wc mogen. Toen mijn oudste net zindelijk was was ik ontzettend blij dat ze even in de Henk ten Hoor naar de wc mocht. Zij kon het gewoon niet lang ophouden, er was niks anders in de buurt waar ze zou kunnen plassen en wat moet zo'n kind anders? Die kunnen het niet lang ophouden :n

Ik denk dat ik niet graag terug zou zijn gekomen in die winkel als ze me dat geweigerd hadden :n

Ik werk voor het zelfde bedrijf (ander filiaal) als Flying_Angel, maar wij mogen inderdaad niemand naar achteren laten komen wegens veiligheid voorschriften. Het zal niet de eerste keer zijn dat er doordat er een vreemde in het magazijn (en dus kantoor, kantine, kluis, spullen van het personeel) komt, iets gebeurd dat je niet nog een keer wil meemaken. Ik voel me ook knap banketstaaf als iemand vraagt of diegene gebruik kan maken van het toilet, maar onze veiligheid gaat toch voor.

Vandaag had ik trouwens een klant die werd laaiend na te mededeling gehad te hebben dat de treinkaarten volledig op zijn. Ze was zo ontzet en bleef me zodanig aankijken alsof ze dacht dat ik wel even nieuwe zou toveren. Sorry hoor :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 22:13

Dat kan ik me dan inderdaad wel voorstellen, dat was iets waar ik even niet over had nagedacht ;)

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 22:15

bij ons mogen klanten wel naar de wc. ik vind het alleen heel raar dat heel veel mensen gaan zitten schijten in een wnkel!!!!
ok, het kan een keer gebeuren dat je moet maar echt. van jong tot oud, man of vrouw, alles gaat gewoon uitgebreid zitten!! sosms stikt de hele winkel. bah

Ti_Amo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 22:23

ik werk in een slagerij maar elke week komt er een vrouw vragen of we ook kibbelingen verkopen, terwijl de visboer 1 deurtje verder is, dan vraagt ze of we wel iets anders van vis hebben en ze neemt elke week een bakje krabsalade;) en dat gaat zo al 2 jaar achter elkaar zo ;)

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 22:25

wat leuk ti amo!!! dat soort klanten vind ik echt gewldig!!

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 23:01

suuzepuus schreef:
bij ons mogen klanten wel naar de wc. ik vind het alleen heel raar dat heel veel mensen gaan zitten schijten in een wnkel!!!!
ok, het kan een keer gebeuren dat je moet maar echt. van jong tot oud, man of vrouw, alles gaat gewoon uitgebreid zitten!! sosms stikt de hele winkel. bah

Nou sorry hoor maar als ik moet dan moet ik, dan ga ik het echt niet ophouden. Thuis doen de anderen dat toch ook, ik zie het verschil niet echt met winkels...

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 23:04

nou, als je moet dan moet je maar je rpoiebeerd dat toch thuis te doen? de wc zit middenin de winkel. geen magazijn ofzo. iedereen ruikt t. en het ergste is dat ze soms nog niet eens doortrekken oook nog!

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 23:05

Bij ons komt ook telkens dezelfde vrouw aan met dezelfde flessen die bij ons niet ingeleverd kunnen worden, maar ze blijft het week op week proberen en helaas ook vragen...

Foulplay_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 23:12

Ik heb nog een tijdje bij een bakker gewerkt als weekendjob.
Er kwam eens een meneer & wanneer ik zijn wisselgeld teruggaf pakte hij m'n hand en gaf die daar een kus op :\
Ik vond dit eigenlijk niet zo leuk, want ik was nieuw en voelde me zowiezo al niet op mijn gemak :')

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 23:13

Prettig als ze dat doen...

Foulplay_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 23:16

Enorm :roll:

mriinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 23:17

Een jongen vandaag in de winkel moest kneedgum hebben, hij had €5,- bij. Het was alleen veel te veel voor de kneedgum, die was nog geen euro. Hij stond zo beduusd te kijken, dat mijn collega en ik hem vertelden dat hij centjes terug kreeg bij de kassa :D (jongen was een jaar of 10).

En ik heb vandaag al zo vaak gehoord: werk jij hier? Dan kijk ik naar mijn werkblouse waar twee keer groot ACTION op staat: 'Ik denk het wel' :Y)

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 23:24

Bij ons komt ook wel eens zo'n Surinaamse vrouw, een geweldig mens vind ik het! Als ze komt dan lacht ze al, en ze is zooooo vrolijk! Pas kwam ze pruimen halen en dan zegt ze met dat surinaamse accent, ja die pruimen die zijn zo lekker, ik lust er pap van! En pas kwam ze augurken halen een paar potten dus zegt ze zo: Ja ik ga een augurkenfeest geven kom je ook! Het word echt heel gezellig! Ging ze de bonuskaart zoeken zegt ze: ja ik heb ook zoveel pasjes, weet je wat ik geef ook een pasjesfeest! Het sloeg helemaal nergens op, maar ik had het niet meer! Het werkt echt zo aanstekelijk! Ik hoop echt dat ze binnenkort weer langskomt, ik geniet echt van zulke mensen!

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 01:48

Waar ik bij de AH werkte was het toilet soms helemaal boven, maar voor kindjes werd er wel een uitzondering gemaakt en dan moest er gewoon even iemand mee lopen.

Zo'n kind kun je het nog niet kwalijk nemen dat ze thuis niet even van te voren gaan om te bedenken dat ze anders in de winkel moeten en anders zal er iemand moeten gaan dweilen, is ook niet zo handig.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 06:57

Bij ons mogen kleine kinderen ook naar de wc en volwassenen soms ook wel hoor. Ligt er een beetje aan watvoor persoon het is (tja sorry maar moet toch het magazijn in ;))
Laatst was er bijv een vrouw van een jaar of 60 met een zware blaasontsteking, mevrouw kon bijna niet meer lopen en kwam binnen met de vraag of ze bij ons alsjeblieft naar het toilet mocht. Heb haar de weg gewezen en ondanks dat ze alleen voor het toilet kwam was ze zo dankbaar dat ze meteen maar flink ging shoppen in de winkel, dus das helemaal mooi. :D ;)

Maar gister bijv heb ik wel iemand geweigerd. Op zaterdag is het echt abnormaal druk, we waren echt druk bezig, komt er een vrouwtje met een meisje van een jaar of 12 of ze naar de wc mag. Daarbij stond het magazijn echt helemaal vol met dozen (we hebben maar een klein magazijn :+) waardoor we zelf al amper naar de wc konden. Dus die heb ik wel geweigerd, en ja dan voel ik me wel banketstaaf, maar aan de andere kant, langs ons zit een café waar je gewoon naar het toilet kunt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 09:57

Bij ons mag iedereen naar de wc. Zelf zou ik eerlijk gezegd ook niet in zien waarom. Gewoon een stukje service toch? Wel lopen we altijd mee en wachten we tot ze klaar zijn om mee terug te lopen naar de winkel. Zo weten we zeker dat niemand 'verdwaalt' en verder gaat winkelen in het magazijn.

silfie35 zulke klanten zijn erg leuk, wordt er altijd weer vrolijk van. :j

Werk ondertussen nu al een paar jaar in de winkel en de meeste vragen over de wandkoeling gaan over de monchou. Van de week komt een mevrouw vragen waar de mascepone staat.
Loop met haar mee en zeg vrolijk 'Hier staat de monchou... oh wacht die zocht u niet' :+

Voelde me toch wel even dom, uitgelegt dat het vrijwel vanzelf ging omdat het meestal de monchou is die klanten over het hoofd zien. Mascapone laten zien en gelukkig moest de mevrouw er ook wel om lachen. Ze kon zich er ook wel iets bij voorstellen. ;D

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 11:48

Bij ons is het zo, dat de toiletten buiten de winkel zitten gelukkig :) Aangezien er ook nog een Saturn, BCC, topshelf, megabike etcetera zitten is dat voor de winkel ook veel practiser :)

Annika212

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 12:21

Pasamba schreef:
En mensen proberen ook vaak meer geld terug te krijgen. Kost iets bijvoorbeeld 5,15, dus geven ze me 10,15 zodat ik 5 euro terug kan geven. Dus ik pak het geld, gooi mijn la weer dicht en dan is het, pardon ik gaf 20 euro hoor. Terwijl ik heus wel weet wat ik aanpak. Dus weer die hele kassa natellen, klopte dus gewoon wat ik had teruggegeven, die meneer meteen vet boos en zeggen van nou wat een flutrestaurant blabla ik kom hier nooit weer. Nou prima joh, fijne dag nog. :evaw:

Om dat te voorkomen laat ik het geld liggen, pak het wisselgeld, en stop het zodra de klant het ontvangen heeft en goedgekeurd heeft in de kassa.

Gisteren was er een vrouw die om ''een doos om vissen mee te vangen'' vroeg. Ik had geen idee wat ze bedoelde. Toen zag ze schepnetjes staan. ''Já, die bedoel ik, dankjewel!'' }:0

Oh, en die Pokémonkaarten. ''Zit in dit zakje Naam Pokémon? En hoeveel Blabla-punten is die waard?''
Ehm.. :?

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 12:22

suuzepuus schreef:
nou, als je moet dan moet je maar je rpoiebeerd dat toch thuis te doen? de wc zit middenin de winkel. geen magazijn ofzo. iedereen ruikt t. en het ergste is dat ze soms nog niet eens doortrekken oook nog!

Ooit van darmproblemen/ziektes gehoord???
Ik heb een ontiegelijke spastische darm en als ik moet dan moet ik! Ik probeer altijd thuis te kunnen redden maar als dat niet lukt dan houdt het op ;)

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 12:58

suuzepuus schreef:

Dan is jullie winkelindeling ronduit belabberd!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 13:11

ik had een tijdje terug iemand die alleen naar het toilet moest, en verder niets kwam kopen. Dat vind ik dus wel asociaal...

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 13:29

sunny_l0ve schreef:
suuzepuus schreef:

Dan is jullie winkelindeling ronduit belabberd!

En daar kan zij wat aan doen..? :roll:

Wij mogen met een reden niemand naar het toilet laten gaan, ik wil het best aan de klant uitleggen, maar meestal zijn mensen die nodig naar het toilet moeten niet de meeste vrolijke en vriendelijke mensen op zo'n moment :+

Maar over rare/domme opmerkingen van klanten gesproken: Er komen geregeld mensen terug met een apparaat dat werkt op batterijen met de mededeling: 'Hij doet het niet.' Dan ga je kijken, zitten er geen batterijen in >;) En dan is het 'Oh... oh, maar ik dacht dat ... ze er al inzaten/dat niet per se hoeft/ hij het eerst toch echt niet deed/ dat de klant tóch een andere wil ... tsja... := :D

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 13:37

Ik zeg ook niet dat zij er iets aan kan doen, maar dat ik het gewoon slecht vind van die winkel. Heb ik nooit gezegd hoor, muisbal.