Schrijven met een ter dood veroordeelde

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hammeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 20:01

Amethyst_ schreef:
Zal ik je ook bij het lijstje zetten Hammeke? En takkie_muis?

ja leuk :)

Hammeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 20:05

_rosita_ schreef:
Aan de mensen die nu hebben geschreven, wat er een flink aantal zijn ( waarbij ik bij een aantal net als wat iemand al eerder aanhaalde mijn twijfels heb of het slim is...) zijn jullie gaan schrijven door dit topic?
Hadden jullie er uberhaupt al eerder over nagedacht om te schrijven van gevangenen?
Wat is de aanleiding geweest tóch te gaan schrijven?
Hoe oud ben je en heb je met je omgeving overlegd?

Gewoon.... pure interesse hoor!

ik had er wel eens eerder van gehoord en had de topic titel al een paar keer zien passeren.
uiteindelijk toch eens komen kijken, wat reacties gelezen en naar de site gesurfd.
dan maar wat profielen bekijken, de teksten die erbij stonden gelezen, gekeken waarvoor ze zaten, of ze op death row zaten of niet. en zo ben ik best wel geintresseerd geraakt in het schrijven met een ter dood veroordeelde. ik vind het vooral interessant omdat ik eigenlijk best wel benieuwd ben naar het hoe en waarom? hoe het is in de gevangenis, hoe het voelt om te weten dat je op death row zit.
maar ook gewoon om te praten over allerhande dingen.
en ik ben 18. :)

rockwitch

Re: Schrijven met een ter dood veroordeelde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 20:06

Ik had er al eerder van gehoord, toen heb ik ook wel eens gekeken, maar toen was ik nog te jong.
Nu wat ouder en volwassener (zeggen ze) en nu ben ik er wel serieus mee bezig.

@ Amethyst, naar hem ga ik schrijven, hij spreekt me heel erg aan.

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 20:06

_rosita_ schreef:
Aan de mensen die nu hebben geschreven, wat er een flink aantal zijn ( waarbij ik bij een aantal net als wat iemand al eerder aanhaalde mijn twijfels heb of het slim is...) zijn jullie gaan schrijven door dit topic?
Hadden jullie er uberhaupt al eerder over nagedacht om te schrijven van gevangenen?
Wat is de aanleiding geweest tóch te gaan schrijven?
Hoe oud ben je en heb je met je omgeving overlegd?

Gewoon.... pure interesse hoor!

Ik was al geinteresseerd in de jongen die ik schrijf voordat ik van dit topic hoorde. Ik heb dus niet geschreven door dit topic.

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 20:07

Citaat:
_Tivoli_ --> Steven Francis
Amethyst_ --> David Fier
Rockwitch --> Casey Crum
SpikkelFire --> Jarrid Hurst
Mystica --> William Cintron
Nickytje --> Tommy Burns
SteffiiY --> Misty Holmes
Iris82 --> Corry Swanson
Eightlegged --> Darryl Stinski
Flew --> Joseph Vernetti
anoukB --> David Fier
Pharagirlke --> John Aghajanian
Florien --> Eric McDavid

Perzik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 20:11

Ik zou ook wel willen schrijven, mijn engels is niet al te best. Maar ik denk als ik met een woordenboek erbij zit dat het toch best wel goed gaat. En diegene heeft post en zo leer ik ook nog Engels? :)

Ik kan alleen niet op de site vinden waar je kan aanvinken de lijst met degene die nog niemand hebben

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 20:15

zet me er maar bij :j

Hammeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 20:16

Perzik schreef:
Ik zou ook wel willen schrijven, mijn engels is niet al te best. Maar ik denk als ik met een woordenboek erbij zit dat het toch best wel goed gaat. En diegene heeft post en zo leer ik ook nog Engels? :)

Ik kan alleen niet op de site vinden waar je kan aanvinken de lijst met degene die nog niemand hebben

http://www.writeaprisoner.com/inmate-pr ... -mail.aspx

voila, kies maar uit :)

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 20:16

Ik ben 24, en heb al vaker verteld waarom ik schrijf ;)
Heb niet overlegd, ben oud en wijs genoeg om die beslissing zelf te nemen :)

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 20:19

takkie_muis schreef:
maarja als hij zoveel moet schrijven heeft hij ook wat te doen :+

heb geen idee of onze meneer al wat gad.

Wie heb jij dan :Y)

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 20:21

Misschien kunnen we de link naar de mensen waar nog geen post naartoe is gegaan ook in de openingspost zetten? Veel mensen lijken hem niet te kunnen vinden.

sabje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 20:22

_rosita_ schreef:
Amethyst_ schreef:
maar door dit topic geïntresseerd betekend niet dat het ondoordacht is he ;)

Haha....
Wilde eigenlijk typen 'zeg ik dat dan' :o , maar ik moet eerlijk zeggen dat dit wel even door mijn hoofd schiet.
En zéker niet bij iedereen, maar ik denk wel dat er een aantal mensen zijn die heel impulsief reageren, zo van... o cool, interessant, stuur ook wel ff een mailtje en ik zie wel....
Ik denk nog steeds wel dat je er heeeeel goed over na moet denken, voors en tegens tegen elkaar af moet wegen( ook de voors en tegens van je omgeving bv) en dan ook al heb je goed nagedacht en je wilt het nog steeds nog wel moet realiseren dat het geen penvriendinnetje is zoals je had toen je 12 was...
Er zitten onwijs veel randdebielen die tot alles is staat zijn, kunnen manipuleren als de beste en liegen hun dagelijkse iets is...
Ik vind het persoonlijk niet iets om 'even' te doen zeg maar...

*edit: Ik had er dus al weer eerder van gehoord en er zelfs weleens over nagedacht dit te gaan doen, door dit topic zie ik nog steeds een hoop voors en tegens, alleen wegen bij mij de tegens ( adres geven, weet nooit wat voor gek het is ook al zeggen ze onschuldig te zijn, zijn tot een hoop in staat, wil niet corresponderen met lui die iets met kinderen te maken hebben gehad/ seriemoordenaars/ verkrachter etc) nog altijd meer dan de voors ( ik vind het voornamelijk zelf interessant)

ik heb precies het zelfde vindt het heel erg intressant,maar ik zou ook niet met iemand gaan schrijven.Maar respect voor de mensen die het wel doen.

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 20:24

Flew schreef:
Misschien kunnen we de link naar de mensen waar nog geen post naartoe is gegaan ook in de openingspost zetten? Veel mensen lijken hem niet te kunnen vinden.

Agree :) Ben nu op pagina 20 met spitten naar woorden/ervaringen

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 20:27

esthertjuh_ schreef:
Ik ben nog eigenlijk te jong ervoor , maar ik heb het toch gedaan.
Waarom ?
Omdat veel mensen van mij zeggen dat ik goed met mensen kan praten , steun geven , en verdriet verminderen.
Ook bij de moeilijkere mensen, zoals een paar vrienden van mij , ze waren te agressief en drugsverslaafd, toen heb ik hun geholpen, en nu kan ik ook altijd hulp van hun verwachten , daar ben ik echt blij mee.
Ik denk wel dat ik er voorzichtig mee kan omgaan en bepalen wat wel en niet in zo'n brief kan of niet.

Je bent iig nog niet volwassen genoeg om je te realiseren dat dit strafbaar is en dat je er serieus mee in de problemen kunt komen.
Het is in het topic al tig keer gezegd dat het niet voor minderjarigen is en toch doe je het??
Echt, vind het onwijs dom van je. Ik zou het maar meteen even aan je ouders gaan melden.

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 20:29

Hoe kom je op de Doc site?

Wanneer ik 'see crime' aanklik, krijg ik:

All information is provided by the member placing ad and is verified by WriteAPrisoner.com when that option is available to us. It is our policy that members disclose the reason for which they are incarcerated. This is a condition of membership. The crime we place is generic and rarely includes all offenses. Its purpose is to give the viewer an idea of the crime. However, for full disclosure, viewers are encouraged to login to the DOC site using the link provided on each inmate's profile.

Incarcerated for: Dealing Narcotics

Maar ik kan dan vervolgens nergens op het profiel een link terug vinden waar ik meer kan lezen over de crime

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 20:31

De link naar de site van de DOC van de staat waar hij gevangen zit staat onder Incarceration Information op het profiel. Hierop is vaak (maar niet altijd) een link te vinden naar een database waar je op naam kunt zoeken. Hier staat vaak (maar ook lang niet altijd) meer informatie over de misdaden.
Laatst bijgewerkt door black_kelpie op 13-01-09 20:35, in het totaal 1 keer bewerkt

CandyQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 20:32

Is het geen mogelijkheid om als minderjarige te schrijven indien je goedkeuring hebt van iemand? :')

Naja, ik wou het zelf heel graag doen, eigenlijk wilden ze op school dat we een normale penpal zochten, maar dat wou ik eigenlijk niet. Dit spreekt mij veel meer aan. :j *En nee ik zou niet gewoon stoppen met schrijven omdat school gedaan is ofso. :') *

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 20:36

Ik vind dit voor minderjarigen absoluut niet verstandig, ik voel me al wat jong hiervoor. De regel is er ook niet voor niks trouwens.

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 20:37

Oké dank je Eightlegged!
Dan zat ik toch steeds goed, alleen ben ik gestopt met zoeken toen ik idd geen 'zoek' knopje kon vinden, maar dan moet ik idd even verder kijken en zoeken op naam waar het wel kan.

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 20:39

Ben even nieuwsgierig, ik lees in veel van de berichten hier "ik vind het zo interessant". Wat vind je er zo interessant aan?

Mij trekt het totaal niet, ik blijf liever bij criminelen uit de buurt & ga dus zeker geen deathrow-penvriend zoeken. Ik vraag me gewoon af wat jullie zo aanspreekt, buiten het feit dat je iemand blij maakt met je brieven :)

sabje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 20:40

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 20:42

'buiten het feit dat je iemand blij maakt met je brieven'

Dit is de hoofdreden waarom ik besloten heb iemand te schrijven. Verder ben ik wel benieuwd naar wat diegene mij te vertellen heeft. :)

CandyQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 20:46

Nja volgens mij hangt het ook van persoon tot persoon af. :)
Heeft iemand nog ervaringen? :)

@ Vankje
de jongen die ik had gevonden, (waar ik dus niet naar kan schrijven omdat ik te jong ben) heeft helemaal dezelfde interesse als mij :) en voor mij is iedereen gelijk, ja zelfs een moordenaar verdiend nog een kans.. En deze jongen zit ook niet voor zo'n heel ernstig misdrijf. Dat het een gevangenen is, is bijzaak. :)
En ik vind het ook gewoon "leuk" om iemand daar "blij" mee te kunnen maken. :j

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 20:58

Zucht.tweede keer,want bokt vloog eruit.

Ik heb mijn twee inmate gemaild:
William Lanham Jr
Hij had zo'n 'needs mail' ding erbij staan,had een foto met een hond en schrijft songteksten.
Ik weet niet waarvoor hij zit.

Waarom ik het interessant vind?
Zowieso schrijven met mensen ver weg vind ik leuk,en al helemaal als ze een heel ander leven leiden.
Verder omdat ik probeer te bereiken dat ik zelf minder vooroordelen krijg tegen mensen,ik probeer mijn eigen grenzen te verleggen.
Natuurlijk omdat ze veel steun hebben van brieven.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 21:03

Leuk trivoli, bokt doet mooie dingen. :)

Van de fotos krijg ik echt kriebels