Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #14

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sanniejtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 05:21

Marcella schreef:
Crp (ontsteking waarde) 21 ver boven de normale waarde. :=

Had al het idee dat het hoog was.

Zo extreem hoog is dat niet?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 06:20

Sanniejtjuh schreef:
Marcella schreef:

Zo extreem hoog is dat niet?

Wilde t zelfde vragen. Mijn schoonmoeder zat 2 weken terug op 220.

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 06:46

JustMe8484 schreef:
Tja wat is bewoonbaar? Er moet sowieso een renovatie gedaan worden en daarmee is het heel onlogisch om niet gelijk de boven verdieping aan te pakken.En qua isolatie vragen we ons ook af of het perse moet zoals nu aangegeven. Alleen als je dat niet direct doet: ga je dan nieuwe vloeren leggen terwijl je weet dat die er weer uit moeten? We zijn idd op de hoogte van diverse subsidies. Maar ja, deze indicatie was bedoeld om een bod te kunnen doen. Dan hoop je op een bedrag waarvan je direct zegt: prima dat valt binnen het budget, of het is wat aan de hoge kant maar dat kunnen we zo bij leggen. Maar 1,5 ton er boven is wel erg veel vind ik.
We moeten er even goed voor gaan zitten. Ik baal er alleen zo van. Dat ik een evenement je op mijn werk had georganiseerd waar vervolgens nauwelijks animo voor was helpt niet echt lekker mee...

Verdiepingen los van elkaar renoveren was hier wel te doen. Je moet alleen wel een plan hebben voor water en elektra voor beide verdiepingen.
Wij hebben juist eerst boven gedaan. De vorige bewoners hadden beneden al een keer gedaan in de jaren 90 en boven was nog uit de jaren 70.
Dus begonnen met dakisolatie en spouwmuurisolatie.

Beneden is dus nog niet goed geïsoleerd maar wel beter dan niks, vloeren en keuken zijn niet onze smaak maar als je kunt er prima wonen.

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 06:58

Het probleem is dat spouwmuur isolatie niet kan en er moeten gaan werken met voorzetwanden. Dat heeft weinig zin om los van de vloer te doen omdat de vloeren eruit moeten om die te kunnen isoleren. Het zijn deels betonvloeren. Dus boven en onder apart zou wel kunnen. Eerst dak isoleren, boven verdieping verbouwen en nieuwe badkamer en later beneden. Maar beneden moet wel echt in 1x. Keuken laten we sowieso zitten. Die is gedateerd meer prima naar ons zin. Dus electrische kookplaat en nieuwe over erin en die kan nog jaren mee...
Boven moet ook wel direct. Want voor de renovatie die moet zullen er wat wandjes uit moeten. Niet logisch om daar dan nieuw in te zetten zonder gelijk alles aan te pakken...

Althans zo is het in mijn hoofd maar wellicht valt het wel mee als we er samen goed naar kijken...

Maar sommige bedragen vind ik ook wel hoog. Ik zie bijvoorbeeld een bedrag voor houtworm bestrijden van 1750. Volgens mij kan dat veel goedkoper. En nu een ander ook langs laten komen kost teveel tijd. Dat kan natuurlijk wel als we besluiten de woning te kopen...

Jolliegirl

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #14

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:00

Die ontstekings waarde valt best mee ja... En zeker als je altijd al ziek bent en ontstekingen hebt en aan de prednison, ab of iets dergelijks zit

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:22

Marcella schreef:

Dat valt toch wel mee? De meeste artsen schrijven pas antibiotica voor boven de 50 of zelfs 100.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:46

Heb je daar geen verschillende manieren van opschrijven/waardes van? Zoals bij sommige anderen? Mijn uitslag zegt bijvoorbeeld dat het lager als 5 moet zijn, maar niet in welke maat/soort dat dan is. :+
Dus dat de normaal waardes ook af kunnen wijken?

Geen idee hoor, ik heb meer ervaring met de uitslagen van dieren en voorlopig ben ik er beter aan toe als mijn paard was. Alleen had die er wel bij staan in welke soort waardes (ik kom niet op het juiste woord) het gemeten was en bij mij staat er bij alle uitslagen alleen normaalwaarde bijvoorbeeld < 5 en echte waarde x. Maar wel precies dezelfde dingen die verhoogd of juist te laag zijn als dat paard had :') zolang ik niks breek hierna dan maar.
Vraag me meteen af hoe het met de b12 zit, even Google raadplegen.

Vind het nog steeds bizar dat sinds ik met medicatie begonnen ben ik juist meer last heb als hiervoor

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:21

Wilde een aankoop doen op Vinted, maar de 'kopen' knop werkt niet :?.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:59

Zou inderdaad lager dan 5 moeten zijn, maar zeker met de spuiten ook meer onder controle moet zijn en de pillen. Heb nu 1x in de 4 weken talz en heb dan krappe 1,5 week goed. Laatste spuit om te proberen voor controle ontsteking.

Maar vind 11 lichamelijk ook iets fijner dan 21.

Prednison mag je niet gebruiken boven de 40 werd mij gezegd nu zit ik nog wel eronder. En alleen 2 stootkuren gehad en 1 voor nood in de kast.

Maar in combinatie met de spataderlijke bloeding van gisteren niet zonder risico. Kan dat het gaat ontsteking is groot.

Maar dit is gewoon heel erg balen. ;(

Sanniejtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:20

Marcella schreef:
Zou inderdaad lager dan 5 moeten zijn, maar zeker met de spuiten ook meer onder controle moet zijn en de pillen. Heb nu 1x in de 4 weken talz en heb dan krappe 1,5 week goed. Laatste spuit om te proberen voor controle ontsteking.

Maar vind 11 lichamelijk ook iets fijner dan 21.

Prednison mag je niet gebruiken boven de 40 werd mij gezegd nu zit ik nog wel eronder. En alleen 2 stootkuren gehad en 1 voor nood in de kast.

Maar in combinatie met de spataderlijke bloeding van gisteren niet zonder risico. Kan dat het gaat ontsteking is groot.

Maar dit is gewoon heel erg balen. ;(

Ik gebruik soort gelijke medicatie en mijn cpr schommelt, en is ook regelmatig 20/30, of hoger. Dat komt ook omdat ze je weerstand verlagen, dus kom je al snel wat hoger door alleen al een simpele verkoudheid.

Voor de reuma zijn hele hoge waardes van 100den niet uitzonderlijk, en dan krijg je zeker prednison.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:34

Hhmm had wel keelpijn en slijm in mijn keel. Dan zal dat het wel geweest zijn.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:35

Spataderlijke bloeding?
Je krijgt het wel voor elkaar he elke keer :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:45

Ik moet mezelf echt even schoppen om te gaan douchen (heb gesport en moet zo weg). Maar m’n bank zit zó lekker. :+

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:03

Jolliegirl schreef:
Spataderlijke bloeding?
Je krijgt het wel voor elkaar he elke keer :')

Een kat die iets te vrolijk doet met nagels trappelen en ja heb spataderen op mijn hele benen.

Ze haakte er vol in.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:25

Even over de braderie gelopen, ik ben kapot. Heb ook goed koppijn nu. Zo even boodschappen doen, en dan sluit ik me op in mijn huis

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:31

_San87_ schreef:
Wilde een aankoop doen op Vinted, maar de 'kopen' knop werkt niet :?.

Dat is een 'teken'. :+

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:34

Tennis bal knie. :+

Snoraly

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:23

Afstuderen is echt mijn hel, moet nog best wat doen en heb tot vanavond 23:59 de tijd. Lang leve niet kunnen plannen :')

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:36

De printer.

Ik wil wat uitprinten, dus ik denk, ik ga printen. Gaat ie dubbelzijdig afdrukken terwijl ik dat niet wilde. Printding stopgezet en weer opnieuw aangezet, papier storing. Ik krijg uiteraard met geen mogelijkheid dat stomme papier in z'n geheel uit de printer en moet via de achterkant het restantje eruit halen. Maar oh wee als je een printer hebt zal je genoeg kabel overlaten om ook nog bij de achterkant van de printer te kunnen. Dus lopen hannesen met die verrekte kabeltjes, eindelijk los gekregen, papier eruit gekregen. Maar toen moesten die verrekte kabels ook weer terug in de printer zonder dat ik kon zien hoe en waar ze in de printer moesten. Want ja, korte kabels, mooi afgewerkt maar super onpraktisch.
Vervolgens denk ik, ik ga wel zwart wit printen, want de kleuren zijn op. Nou, mooi niet dus. De printer spuugt weer net zulke witte papieren uit als de printer in gingen.

Oh, en we hebben dus ook geen cartridges in huis, want m'n vader is van mening dat je iedere druppel cartridge moet gebruiken. Oftewel, alle cartridges zijn leeg, behalve geel en magenta, die hebben nog iets.

Het is dat het niet mijn printer was, anders had ie vliegles gehad.

Kincses

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:45

Laat je een zadel aanmeten van +2000 euro, paard boos en staken. Probeer je een oud zadel van een paar honderd op de gok van een stalgenootje, paard blij :') Gelukkig wel een mooie bruine. Dat dan wel weer

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:55

Pleisters die niet blijven zitten. |o

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:58

Dat het helaas niet zoveel afkoelt in huis als dat ik gehoopt had.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:53

Taartjee ik leef met je mee.
Printers zijn er op deze wereld om mensen te pesten.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:02

Gisteren 1,5 liter vruchtensap in de koelkast gezet, en het is nu alweer op ;(.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:34

Mijn vriend komt net thuis in een synthetisch shirtje waarin hij het hele weekend rugby heeft gespeeld op het strand. Ik wil dat ding in de fik steken maar dat mag niet. Halleluja wat een lucht :r :r :r