Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #13

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 08:01

Hele dikke knuffel meid :(:)

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 08:04

Heel veel sterkte, MyWishMax :knuffel:

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 08:07

Heel veel sterkte mwm wat ellendig zeg.
Is lichte verdoving misschien een optie zoals muisjes tot ze aan de situatie gewend is? Veel paarden leggen zich na een tijdje neer bij boxrust dat ze dan rustig blijven.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 08:15

MyWishMax schreef:
Dank jullie wel allemaal. Voel me echt ellendig. Hele nacht nachtmerries gehad, want het leek er gisteren echt op dat we haar kwijt zouden raken. En naast dat ik stapelgek op haar ben is dot ook gewoon mijn allerlaatste paard.

En ze is zo braaf, gewoon op 3 benen met me mee draven omdat ik het vraag. Ik wist dat ze slecht liep, dus heb al die tijd niet gedraafd, maar het was zo enorm slecht dat de dierenartsen niet eens meer verder durfden te gaan met klinische deel of uitverdoven omdat ze bang waren dat het compleet zou breken... en dan nu ook gewoon maanden niet meer samen mogen staan en gewoon echr continu de stress dat ze niet gek mag doen gecombineerd met haar verlatingsangst. Elke keer dat buurvrouw de box uit gaat wordt ze nerveus, als de rest naar buiten gaat en zij niet 1 van de 1e is ook. Normaal geen probleem maar nu wel

|(

Is het een idee om haar op een stal te zetten waarbij ze een stal heeft met zo'n klein uitloopje erbij?
Nadeel is natuurlijk dat de omgeving dan vreemd is er dat ook voor veel stress zorgt.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 08:28

Heel veel sterkte met je paard.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 09:00

Nieuw dieptepunt bereikt. Ik keek net per ongeluk in de spiegel:
-Ik heb een topje van mijn moeder aan
- Binnenstebuiten
- Achterstevoren

:o?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 09:16

Sedatie knalt ze doorheen met die verlatingsangst. En als je meer geeft valt ze om,omdat ze in rustige omstandigheden extreem reageert erop. We hebben het wel liggen, maar voor die momenten werkt het niet. Alleen voor eventuele frisheid, maar dat is bij haar zeldzaam dat ze daardoor gek doet.
Ook stal net uitloop hetzelfde, als de buren weg gaan of iig degene waar zij zich aan hecht gaat ze door het lint. En hoe slechter ze zich voelt hoe erger het wordt.

Maar we hebben 2 jaar geleden al operatie gehad waar ze ook boxrust moest en toen op zo'n zelfde manier haar naast de kudde gezet op klein stukje.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 10:07

Veel sterkte mwm :knuffel: echt ellende, boxrust..

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 10:11

Kan je niet bij iemand een bejaard paardje “lenen” en die erbij.Bv een shetje.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 10:50

Wat een rot nieuws NWM.. zo'n uitslag verwacht je dan ook niet :(:)

In een Facebook groep van vermiste / gevonden dieren. Iemand vindt een kitten van een paar maanden oud. Dierenambulance geweest en die doet een belbandje om? Vinder besluit het beestje mee naar huis te nemen en meld hem netjes aan op Amivedi etc.
Reageert vervolgens nergens meer op. Volgens mij heb ik de kat gevonden als vermist op Amivedi maar ja, geen reactie.
Weer iemand die een kat van straat plukt en hem dan lekker houdt..

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 11:00

Das schrikken NWM. Veel sterkte!

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 11:13

Ineke2 schreef:
Sinds 4 uur wakker |(
Moet straks ruim 2 uur autorijden. Als er tenminste geen file is anders duurt het nog langer.

Ik hoop dat je aan bent gekomen, want hier was het een grote rampenplan op de weg, en ik was verdorie nog op tijd weg ook -:(-

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 11:19

Britta31 schreef:
Kan je niet bij iemand een bejaard paardje “lenen” en die erbij.Bv een shetje.

Ik zou niet weten waarom, eerlijk gezegd. Geen enkel voordeel, tenzij je dat andere paard zou veroordelen tot maandenlang 24/7 op stal blijven. Wat niet kan, want geen vrije boxen naast haar en die boxen kunnen niet gewisseld worden. Degene die daar staan, ook de mijne, staan daar vanwege longen en kan je dus nergens anders zetten.

Maar er staan zat paarden op het terrein, alleen niet elk paard accepteert zij om rustig te blijven. Buiten staat ze wel gewoon rustig en mag gewoon van de da in ons geval. Er is dus geen enkel voordeel van haar aan een ander paard laten wennen, tenzij die dus 24/7 in de box zou blijven naast haar. Nooit eruit, tenzij ze er zelf uit is voor paar minuten. En dan hopen dat ze die accepteert en niet alsnog in de verlatingsangst schiet omdat haar maatjes weg zijn.

Dan kies ik gewoon voor de aantal uren buiten staan als de rest naar buiten is, zoals zij al zolang wij haar hebben gewend is. Met de ene staat ze al 8 jaar tegelijk buiten en met de ander 3 jaar, enige verschil dat ze er nu naast staat ipv tussen. En dus overleggen met de eigenaresse van buurvrouw wanneer zij iets doet met paard en zorgen dat wij er zijn dan.

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 11:21

Sterkte nwm.

Hier gisteren bruiloft gehad aardig brak. Werk om kwart over 7 wakker gebeld dat ze zo alvast steigers komen zetten voor vervangen dak vrijdag. Man dat is brak wakker worden. Dus kon net eerst alles uit de tuin nog verhuizen.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 11:24

Sterkte mwm, getsiederrie.

Sintara, ik moest echt lachen om je topje bericht, sorry!

Dat maakt mn hun wat beter.
Ik heb flink spierpijn, van de griep. En mega chagrijnig.
Mensen moeten mij nu echt niet vertellen wat "ik moet doen"
Neeeee, niet doen, niet veilig. Halloween komt er aan... En voel me zo. Dus ben in de heks modus

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 11:45

MWM, wij hebben het paard van mijn moeder ook een tijd op een stuk gras/paddock zo groot als een stal gehouden, gewoon buiten tussen de rest. Dan hebben ze toch het idee dat ze mee mogen. Nogmaals heel veel sterkte :(:)

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-24 11:55

Kom net van de telefoon met een enorm emotionele medewerker en ben nu zelf helemaal van mijn apropos.. -O-

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 12:01

M'n pony staat zomers op de paddock en m'n grote op het land. Nu is het land aan t afbouwen en staat m'n grote weer snachts bij de pony. Pony is gewend dat d'r grote vriendin overdag weggaat, maar nadat ze vorige week 6 dagen op de kliniek heeft gestaan is ze niet blij als de grote weggaat en eet slechts... maar wil de grote eigenlijk nog niet 24/7 op Paddock hebben en de kleine kan niet op t gras. Dilemma's dit... zal de weidegang wel wat inkorten van de grote zodat pony wat minder land alleen staat.

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 12:17

aan mijn kitten van 9 maanden,. Bobbi is rood en gedroeg zich vanochtend als tornado.....
Planten vlogen uit de vensterbank, Dus ik mag zo nog even de slaapkamer gaan stofzuigen als ik terugkom van mijn werk.
ik was bollen wol aan het pakken en zij ging ermee vandoor.
Ik wilde de kattenbak schoonmaken ging ze in de bak zitten.
Heel behulpzaam op de vroege ochtend :')

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 12:39

Ik wacht al een tijdje op mijn nieuwe iPhone via Amac, en zie nu dat hij bij de MediaMarkt gewoon al op voorraad is. Denk je via de "officiële" weg te bestellen... :') Dus die order nu annuleren en gewoon lekker naar de MM.

En ja, echt een first world problem dit.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 12:52

Klanten die van hun probleem mijn probleem willen maken en vooral niet willen snappen dat ze bij cz moeten zijn en NIET bij mij. Privacy mensen, ik mag (en ga) niet jouw probleem oplossen, bel hun ipv mij lastig te blijven vallen. _-:(

melanie0906

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 15:21

Mijn rug gaat vandaag en gisteren echt weer slecht dus weer aan de pijnstillers…

PotjeMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 15:23

veel sterkte MWM :knuffel:

Ik heb deze week vakantie. Maar ik slaap meteen slecht. Ik lig lang wakker, draaien en benauwd.
In de ochtend kom ik er moeilijk en dus laat uit. Geen energie want pms is ook weer heerlijk bezig.
Ik wilde gewoon actief bezig zijn en dingen doen op de dagen dat er niks gepland staat -O-

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 15:30

Workshop persoonlijke ontwikkeling. Altijd hetzelfde verhaal van wie je het ook krijgt. En altijd met tweeen of in de groep discussieren in plaats van individueel reflecteren

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 16:15

Onze IT afdeling.... Verwijzen mensen naar ons door met problemen die eigenlijk bij hun liggen en wij niet eens op kunnen lossen..

Also: Mijn vriend die zichzelf zielig vindt dat de frisdrank op is... Drink water???