[HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 12:48

Siggislief schreef:
Mag ik mij hier melden? Ik heb niks met kinderen en zeker niet als ze hard beginnen te krijsen... %)

Sherivey schreef:
Wel in pashokjes op je werk, ben ik achter gekomen toen ik in een winkel werkte. :')

Ik heb wel eens gehad dat ik op het werk (jaren geleden) bij de La Place
had iemand zijn/haar kind de luier verschoond en ze kon die luier niet kwijt.
Dus die heeft ze netjes opgevouwd en al op de dienblad op de lopende band gelegd. >;) :r

:r

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 14:02

secricible schreef:
Ik vind het vooral zorgelijk dat iemand in een wegrestaurant geen plek kan vinden om een luier discreet te dumpen. Dan moet er of iemand naar de opticien of je bent gewoon gemakzuchtig en hebt niet gezocht...

Ik denk vooral gemakzuchtig en niet hebben gezocht.
Weet dat er een schoonmaakplek is in/bij de Toilet, dus niet verder gekeken dan de tafel waar ze aanzaten.

Tancreda4

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 18:25

Oh en herkenbaar.... ook due opmerking 'zullen we het even niet over kinderen hebben'. Ik durf echt niet te zeggen dat we het ergens anders over moeten hebben. Ik durf niet eens te opperen of we aub eens zonder kinderen kunnen afspreken... ook veelte bang dat het dan helemaal klaar is :o Hier al 5 jaar geen afspraken met een bepaalde vriendengroep gehad zonder kinderen. Ze zijn er altijd bij. Alles draait om hen. Kinderen moeten eerst een tijdje ontdooien en settle4n. En dan is het alweer tijd om weg te gaan vanwege slaapjes etc. Ik mis de oude gesprekken ook. En hoop dat ze straks, met oudere kinderen, weer beter worden

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 19:24

Hier is het eigenlijk steeds klaar met de vriendschappen als er kinderen komen. Ze weten heel goed dat ik er de schurft aan heb en inderdaad, afspreken zonder kinderen kan niet blijkbaar. Oké prima, dan niet :Y)

Wel een keer bij een familielid gedaan waarbij ook echt elke zin die uit haar strot kwam over haar kinderen ging: overal op reageren met iets soortgelijks wat mijn hond had gedaan. In de broek geplast? In de tuin geplast :j Eerste dag op school? Puppycursus! Etc.

Duurde even, maar uiteindelijk viel het kwartje :=

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 19:26

Ik steek het ook niet onder stoelen of banken maar ben gezegend met vrienden die er rekening mee houden of zelfs begrip hebben ervoor. Zelden zitten wij in een situatie met kinderen erbij en daar ben ik dankbaar voor. Een aantal vrienden hebben ook echt prima exemplaren geproduceerd hoor maar het blijft nou eenmaal zo dat kinderen vaak heel druk zijn en daar kan ik niet goed tegen.

Blij dat het ook zonder kinderen kan bij ons!

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 19:33

Gelukkig een paar vriendinnen die prima zonder kunnen afspreken. En dat het een tijdje over hun kindjes gaat vind ik prima! Als het ook maar even over mijn 'kindjes' gaat. Interesse in elkaars leven. Voor hun is dat hun kinderen, voor mij de dieren. Ik heb ook vriendinnen gehad die nooit naar mijn beestjes vroegen, en maar blaten over hun kinderen en leven. Daaaaag, dat is geen goede balans. Je hoeft geen dierenvriend of kindervriend te zijn om toch interesse te hebben in elkaars leven en te vragen naar de elementen waar iemands leven om draait, blij voor elkaar te zijn. Maar het moet wel van 2 kanten komen.

Maar de vriendengroep die niet zonder kinderen kan, vind ik wel echt jammer. Ik zie ze weinig dus neem het voor lief. Beter iets dan niets.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 19:37

Hier zijn de vriendschappen ook verwaterd, ik steek er geen tijd meer in. Begon me te beseffen dat ik wel geïnteresseerd was in hun verhalen en op kraamvisite e.d. kwam maar niemand ooit vroeg naar mijn paard.
Nu is dat ook niet mijn kind, maar wel een heel belangrijk deel van mijn leven.

Mis de oude tijd wel maar vind het ook prima zo, zo loopt het nu eenmaal. Je groeit uit elkaar.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 19:41

Sherivey schreef:
Van 2x heb ik kinderen (leeftijd 12/13 ongeveer) het pashokje zien verlaten.
Ik moest die dan checken op achtergebleven kleding. En helaas lag er niet alleen maar kleding.

De 3e keer weet ik niet zeker of het een kind was, omdat ik er toen niet bij stond terwijl de persoon het pashokje verliet.

Zou ook best een volwassene geweest kunnen zijn idd

Dat is helemaal asociaal.
Ik dacht aan kleine kinderen, 2 tot 4 jaar.

Wat betreft gesprekken met vrienden, ik heb ooit een tijd op een afdeling gewerkt met alleen maar moeders.
Al begon ik onder bv het weer dan waar het bv "ja, ik hoop dat het vanmiddag droog is want ons Jantje niet voetballen.

Over het eten " maar ons Pietje lust dat niet"

Ieder gesprek ging meteen over kinderen. En er was een vrouw die de kinderen uit huis had. Maar dat ging hetzelfde over de kleinkinderen.

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 19:46

Mijn vriendinnen kunnen prima over andere dingen praten dan hun kinderen. En ook afspreken zonder kan.
Ze hebben wel minder tijd om af te spreken, of geld om samen uit eten te gaan of zo. Dat snap ik wel, en daar valt mee te leven.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 19:50

Sherivey schreef:

Ik heb ook een vriendin die al een dochter van 18 heeft. Dat is eigenlijk nog erger dan toen het kleine kinderen waren. De hele dag over die dochter hoe geweldig en knap die is, het is ongeveer haar beste vriendin en ze vertellen elkaar ook alles, blablabla :r

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 20:00

Oeh, die irritatie is heel herkenbaar idd.
Ik heb ook zo'n vriendin. Dan vraag ik via Whatsapp hoe het gaat en stuurt ze (zonder te antwoorden op mijn vraag) direct foto's van haar twee kinderen.
Hoe is dat een antwoord op mijn vraag? :')
Inmiddels laat ik het ook bewust verwateren en van haar kant ook geloof ik, want ze toont nooit ergens interesse in.
Ik vind het wel prima zo.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 20:27

Mijn vriendinnen hebben en willen gelukkig geen kinderen.

Mijn vriend is wel bevriend met een stel dat inmiddels kinderen heeft. En die staan er dan ook op dat de vriendengroep ook optrekt met hun kwijlende monsters.
Niemand, echt niemand in die vriendengroep wil dit. :=

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 20:28

Hier gelukkig mensen met kinderen die goed weten EN snappen dat wij daar niets mee hebben. Dus behalve dat ze minder tijd hebben (wat ik dan wel begrijp, als je dan koters heb zorg er dan tenminste goed voor) gelukkig geen strubbelingen.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 21:07

Ik heb eens ruzie gehad met een oud-klasgenoot van me omdat ze me schijnbaar had uitgenodigd voor een kinderfeestje en ik niet was komen opdagen. :')
Bleek dat ze gewoon op haar Facebook een algemene uitnodiging had geplaatst met de vraag om te laten weten of je kwam of niet en ik had haar al een tijdje ontvolgd omdat 75% van haar posts over de kinderen en 20% over haar deadbeat babydaddy en haar gezondheidsklachten gingen. :+
En dan heb ik het nog zéér laag ingeschat geloof ik.
Anyway, ze was dus pissig dat ik (en ik gok wel meer mensen) niet had aangegeven niet te komen en ze had wel rekening met me gehouden en blablabla.

Mijn reactie dat we elkaar op dat moment al 20 jaar niet irl hadden gezien of telefonisch hadden gesproken, ik het belachelijk vond dat ze schijnbaar verwachtte dat ik ±5(!) uur enkele reis in het ov ging zitten voor een kinderverjaardag waarbij je elkaar toch vrijwel niet spreekt en dat als ze zo graag reactie had gewild ze me een dm had kunnen sturen werd niet op prijs gesteld. :')
Hoe durfde ik het in mijn hoofd te halen dat haar kinderen die ik nooit gezien of gesproken had niet belangrijk genoeg te vinden?
Eh, ik bezoek al zowat geen verjaardag van een volwassene die me zeer nabij staat (die bezoek ik op een andere, rustige dag/tijd) dus hoezo zou ik wel naar de verjaardag van jouw kind gaan? :Y)

Kreeg het ook gewoon niet erin gestampt dat haar kinderen voor een ander niets hoeven te betekenen. :+
Ja leuk dat je trots bent en ik snap heus wel dat het jouw allesjes zijn etc, vraag ook gerust eens hoe het met ze gaat en heb bijvoorbeeld mijn Disney+ account met ze gedeeld toen ik hoorde hoe gek zij met Disney zijn maar daar houdt het voor mij echt wel op. :P

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 21:39

Jullie hebben vrienden\vriendinnen? :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 21:40

Heel veel. Zeker 15. :=
Maar die hebben (nog) geen kinderen. :)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 22:10

Hier is het wisselend, vriendinnen met en zonder kinderen. Stuk voor stuk echt geweldige vrouwen, die ook echt wel inzien dat er meer in het leven is dan hun kind. Daar tegenover doe ik ook wel moeite om geïnteresseerd te zijn over belangrijke momenten die hun kinderen aan gaan.

En toen laatst een vriendin haar kindje verloor hebben we daar zo in meegeleefd, heb er zo om gehuild. Echt verschrikkelijk, wat een verdriet. Dat gun je niemand :n

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 22:13

fleurtjeuh schreef:

Niet veel. Grotendeels bewust hoor.
Ik hou mn kring graag klein. :)

Zie mn schoonzusje ook wel als vriendin. Zij en haar man hebben twee kinderen, maar de gesprekken gaan gelukkig ook heel vaak over werk/eten/vakantie/hobbies en enz

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 22:28

In een Amerikaanse weck groep waar ik in zit.

Afbeelding

Ik heb nog wel even gevraagd of het 3u Wecken is voor dit recept.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 22:34

En moeten het verse of gedroogde kinderen zijn? :?

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 22:35

Berdien schreef:
En moeten het verse of gedroogde kinderen zijn? :?

Vers want anders neemt het te veel vocht op. Vers vlees maakt van zichzelf meestal voldoende bouillon, maar je zou bouillon toe kunnen voegen voor de smaak.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 22:37

Goed punt :j Ik weck niet, en eet geen vlees. Dan krijg je dat soort vragen :))

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 22:47

fleurtjeuh schreef:

Ja hoor, gelukkig wel.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 22:48

fleurtjeuh schreef:

Weinig, 3 stuks en dat vind ik meer dan zat. 1 heeft kinderen maar die zijn al een heel stuk ouder dus dat gaat gelukkig niet over elke scheet die zo'n koter produceert.