Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Froukje schreef:Voor de mandarijn liefhebbers is dit misschien nog wel een leuke website.
https://www.citrussebastia.nl/
Ik verwacht ergens de komende dagen een proefpakket, maar de reacties op Facebook zijn positief.
_Karlijn schreef:Ik ken een aantal mensen met een (vnl psychosociale) hulphond, en zie/lees dan weleens dat zij met hun hond naar de bioscoop, theater of zelfs festival gaan. Ik begrijp dat een hulphond hun wereld wat groter maakt en mogelijk maakt om meer dingen te ondernemen maar heb bij dit soort uitjes altijd wel m'n vraagtekens of wel zo prettig is voor de hond om zulke activiteiten bij te wonen, voornamelijk gezien de harde geluiden. Ik ben zelf héél prikkelgevoelig voornamelijk voor geluid en ga daarom zelden naar zulke evenementen. Ik dacht dat hondengedrag iets van 7x beter is dan dat van mensen, maar heb ook weleens gelezen dat honden 'anders' horen, in de zin van dat geluiden niet zozeer 7x harder worden waargenomen maar op andere manieren oid, kan het me niet goed meer herinneren..
Iemand die kan uitleggen hoe dat werkt qua hondengehoor en of ik me daadwerkelijk zorgen moet maken om de hulphonden die meegenomen worden naar bioscopen etc?
_Karlijn schreef:Ik heb een nieuwe Eastpak nodig want die mij valt nog net niet van ellende uit elkaar. Nu heb ik een leuke gezien op Vinted in goede staat, afmeting is 43x30x12. Ik kan alleen niet goed zien of dit die 'old-skool' eastpaks zijn die iedereen vroeger had, die standaard maat. Want tegenwoordig heb je ze in allerlei maten en ook een kleinere versie van de old skool variant. Op internet staat een afmeting vab 40x30x18 maar ook daaruit kan in van de foto's niet goed zien of dit de original is.
Ohja en mijn rolmaat isn dus onvindbaar![]()
Sorry drukte te vroeg op posten!
Kairos schreef:Waarom worden er zoveel CAO’s gemaakt. Is het niet veel logischer om bv te zeggen: Sector rail (bouwvakkers werkzaam op spoor, incidentenbestrijding, conducteur, machinist reizigers, machinist goederen, treinverkeersleider), sector zorg (gehandicaptenzorg, ouderenzorg, psychiatrie, ziekenhuiszorg enzovoorts) en nog veel meer sectoren?
Waarom ik me dit afvraag: Je hebt nu staking tig op het spoor. Als je iedereen onder 1 CAO gooit (met dan verschillende functieschalen afhankelijk van je verantwoordelijkheid), dan heb je een stuk minder stakingen nodig voor hetzelfde resultaat. Idem voor andere sectoren
pmarena schreef:Ik vraag me af of er niet een manier is om een rookalarm zijn kop te laten houden. Gisteren even naar de winkel geweest en toen we terug kwamen, gillende rookmelder en rook in huis. Stond er een alvast klaarstaande pan te roken op de kookplaat, ik denk dat die rooie bosrat hem aangezet heeft door over de kookplaat te wandelen![]()
Maargoed. Fijn dat die rookmelder het doet sowiesoMaar dan heb je het probleem gezien en heb je dus behalve het originele probleem ook nog een extra probleem: dat gegil van die rookmelder
Echt zwaar
dat je dan niet alleen alle ramen en deuren open wilt zetten maar ook snel een oplossing moet bedenken voor kinderen / huisdieren die over de flos gaan van dat alarm. Is er geen manier om zo'n ding uit te zetten op zo'n moment....?
pmarena schreef:Ja hier zit wel een knop op en dan stond ik daar doof te worden op een net iets te laag kinderstoeltje (want er staat boven geen trapje ofzo waarmee ik er bij kan) en die knop kort en lang in te drukken met een huis vol rooken lukte het nog niet. Echt super vervelend dat zo'n rookmelder het probleem dan nog 10x erger maakt.....
fohadie schreef:Kairos schreef:Waarom worden er zoveel CAO’s gemaakt. Is het niet veel logischer om bv te zeggen: Sector rail (bouwvakkers werkzaam op spoor, incidentenbestrijding, conducteur, machinist reizigers, machinist goederen, treinverkeersleider), sector zorg (gehandicaptenzorg, ouderenzorg, psychiatrie, ziekenhuiszorg enzovoorts) en nog veel meer sectoren?
Waarom ik me dit afvraag: Je hebt nu staking tig op het spoor. Als je iedereen onder 1 CAO gooit (met dan verschillende functieschalen afhankelijk van je verantwoordelijkheid), dan heb je een stuk minder stakingen nodig voor hetzelfde resultaat. Idem voor andere sectoren
Bij het spoor heb je 2 CAOs: NS en ProRail. Het bedrijf wat bouwt aan het spoor zit hier niet bij, dat wordt uitbesteed en valt onder een andere CAO.
Omdat het twee verschillende bedrijven zijn met heel verschillende salaris/functieschalen die erg ver uit elkaar liggen zal dat niet snel dezelfde CAO worden. Helaas zijn mensen tegenwoordig al snel rupsje nooit genoeg en willen ze meer,meer,meer en gaan ze staken. Kan je de CAO op 1 hoop willen gooien, maar dan is het voor sommige nog niet genoeg. (Ik heb het nu specifiek over de spoorstaking, niet over bijvoorbeeld de Apothekers want die staken met een andere reden, die zouden in mijn ogen wel rechtgetrokken moeten worden met Apothekers in het ziekenhuis.)
c_alsemgeest schreef:pmarena schreef:Ja hier zit wel een knop op en dan stond ik daar doof te worden op een net iets te laag kinderstoeltje (want er staat boven geen trapje ofzo waarmee ik er bij kan) en die knop kort en lang in te drukken met een huis vol rooken lukte het nog niet. Echt super vervelend dat zo'n rookmelder het probleem dan nog 10x erger maakt.....
Met een bezemsteel indrukken?