Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 19:56

Aangezien er wel vaker is gezegd dat Corona in combinatie met overgewicht extra problemen kan geven lijkt mij het gewoon in het topic thuishoren.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 19:59

JudithO schreef:
Ook in Frankrijk zijn ze inmiddels bezig met plannen om de vaccinatiepas te gaan beëindigen. De verwachting is eind maart/begin april.

Bron: https://www.midilibre.fr/2022/02/09/cov ... 08prlNHlQY

Judith, je bent nog iets te optimistisch. Ze gaan er over praten , zoals ik het lees, of we tegen die tijd kunnen gaan afschaffen. En er staat een belofte in dat het niet de bedoeling is dat dit altijd zo blijft (althans zo lees ik het).

Ik citeer (vertaald)
Citaat:
De regering is van mening dat er "redenen zijn om te hopen" dat "eind maart-begin april we het pasvaccin kunnen opheffen", vanwege de verbetering van de gezondheidssituatie, zei woensdag de woordvoerder Gabriel Attal bij de uitgang van de Raad van Ministers. "De openhartige afname, we zijn er," zei hij, verwijzend naar de afname van verontreinigingen. "Er is reden om te hopen dat de situatie tegen die tijd voldoende verbeterd zal zijn om ons in staat te stellen deze laatste maatregelen op te heffen," voegde hij eraan toe.

Bedankt voor het plaatsen. Hopen is in ieder geval een beginnetje.

Dit heeft alles te maken dat de IC capaciteit nu 68% is en nog wel meer zal gaan dalen, en dat het R getal landelijk 0,7 is. Dus we zakken nu snel iets dat ook in de app te zien is.
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 10-02-22 20:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 20:02

0,7 al bij jullie joh. Fijn!
Laatste hier was 1,11

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 20:16

Needje schreef:
Aangezien er wel vaker is gezegd dat Corona in combinatie met overgewicht extra problemen kan geven lijkt mij het gewoon in het topic thuishoren.

Dat is al vanaf het begin bekend en er komt nu steeds meer aandacht voor vanuit de wetenschap en media. Maar we mogen het er hier niet over hebben.

Ik vind het gek.

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 20:18

In het Oostenrijkse nieuws duikt nu een vreemd bericht op;

De ontdekster van de Omnikronvariant, is onder druk gezet (onder meer door Nederlandse wetenschappers) om niet wereldkundig te maken dat deze variant een duidelijk milder verloop heeft.

https://www.diepresse.com/6097451/omikr ... f-sprechen

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 20:25

Verbaast je dat dan?
Het was mij al gelijk duidelijk uit de tegenstrijdige ping-pong berichtgeving dat de overheden dat als strategie ondermijning zagen eerlijk gezegd.
Ergens snap ik dat ook wel want eindelijk kregen ze genoeg mensen aan het prikken en als je dan zegt dat de nieuwe wel mee valt dan haken veel ‚net over de drempel“ prikkers weer af.
Past in het straatje covid pas.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 10-02-22 20:26, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 20:26

Angelique Coetzee , de eerste die Omikron identificeerde sprak heel snel van een mildere variant, echter puur gestoeld op zuid Afrika toen en zonder enig verder onderzoek . Dan kan ze wel zeggen onder druk te zijn gezet, maar lijkt me nogal logisch dat landen graag echt betrouwbare cijfers willen zien. Want ze hadden allemaal te maken met mokkende figuren in hun eigen land. En komt daar dan bij: Omikron stelt niets voor, zoals deze arts ook beweerde, flink milder, geen extra doden, minder ic opnames terwijl dat nog niet gestaafd was op vergelijkingen qua bevolking enz enz .

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 20:27

Ik ben niet goed in Duits. Staat er ook waarom?
Aangezien ze hier idd meteen al riepen dat we niet zomaar konden stellen dat iets wat in ZA milder verliep hier ook milder zou verlopen.

parnassia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 20:29

IMANDRA schreef:
parnassia schreef:
996981; fijne, goed onderbouwde bijdrages in dit topic! Niet sarcastisch bedoeld, echt serieus. .

Wat betreft overgewicht; zorg er voor dat je zoveel mogelijk binnenkrijgt waarbij geen (onbegrijpelijk) ingrediëntenlijstje op de verpakking geplakt staat. Dus idd, ook (zeker) geen slimpie. Dat is al een grote stap naar preventieve gezondheid.
Je lichaam zal je er dankbaar voor zijn, al dat bewerkte spul snapt hij vaak niet.

Ik wilde eigenlijk niet meer reageren op afvaldingen gezien offtopic, maar dit is zo'n grote onzin dat ik het niet kan laten... Dat "bewerkte spul" zijn gewoon diverse chemische samenstellingen, zowel natuurlijk als synthetisch. Je lichaam is slim genoeg daarmee overweg te kunnen, maak je maar geen zorgen. Sterker nog, als het bijv. een E-nummer heeft is het onderzocht en veilig bevonden en dus kan je lichaam ermee overweg :=

Dat jij het ingrediëntenlijstje niet snapt, wil dus niet zeggen dat die slecht is of dat je lichaam daar moeite mee zou hebben.

O jee...

Sorry. Ik had het iets uitgebreider moeten toelichten voor sommigen.

Zeker, ik weet dat rodebietensap een e-nummer is. Voor degenen die niet begrepen wat ik bedoelde; eet zo puur mogelijk.

En ja, ook hier komt wel eens wat heftiger fabrieksvoedsel :P naar binnen, en nee, dan lig ik echt niet direct op de IC }>

En nee, ben het er niet mee eens dat het allemaal veilig is. Ik heb dus een gruwelijke hekel aan oa slimpies, light producten etc. En als je wetenschap nodig hebt om te ontwikkelen/bewijzen dat het gezond is..... dan liever boerenverstand.

Dus ja, ik geloof zeker dat er een relatie tussen voeding/corona-weerstand etc is. En nee, daarmee zeg ik niet dat dat alleen de oplossing is!

parnassia

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 20:34

Ben ook erg blij dat ik de regels niet hoef te bepalen. Respect voor degenen die dat doen, want je doet het toch niet goed.

Maar stapels ingekochte vaccins over datum laten gaan kan toch ook niet de bedoeling zijn :))

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 01:24

Ondertussen in Canada

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 01:29

Naskapower schreef:
Ondertussen in Canada

[ Video ]

Ik ben dan vooral zo iemand die denkt: ziet er gezellig uit zo met al die paarden. Wil meteen naar een ranch in Canada op vakantie. :D

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 01:49

Komende zaterdag zijn er weer ruiters bij de protesten. Ze proberen 1000 ruiters bij elkaar te krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 02:48

Wat een helden, te paard de overheid met haar fascistische beleid bevechten.

Nu proberen ze (Ontario's premier) het opgehaalde geld via GiveSendGo te blokkeren en eerder werd al benzine en brandhout afgepakt. Ook op twitter de beelden van een reporter die een trucker bedreigde dat zijn tiener kinderen mogelijk afgenomen zouden kunnen worden omdat hij ze in gevaar brengt als ze bij het protest aanwezig zijn. Echt, die linkse fascisten zijn het spoor helemaal bijster met wat ze allemaal proberen.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 07:33

"Linkse fascisten"? Dan is toch minstens één van de definities verkeerd gebruikt.
Bedoel je niet gewoon "mensen met wier beleid ik het oneens ben"?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 08:23

Linkse fascisten Enzino...... _O- ga je lekker.......ga eerst maar terug naar de schoolbanken fascisme is extreem rechts....Eens met Oomens.

Wat een stoer gezicht en wat een grote groep. Gaaf!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 08:43

Naskapower schreef:
Komende zaterdag zijn er weer ruiters bij de protesten. Ze proberen 1000 ruiters bij elkaar te krijgen.

Totaal onverantwoord om daar aan mee te doen te paard als je ziet wat voor mensen er ook rondlopen. Stel het loopt uit de hand, charges van de ME. En daar dan tussen zitten met je paard. Buiten dat, er mag steeds meer. En 2G gaat er niet komen. Laten we eerst eens rustig afwachten welke kant het nu op gaat.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 08:44

Dat hier 2g niet doorgaat zegt niet dat daar truckers niet verplicht gevaccineerd moeten zijn om te werken.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 08:48

O ik dacht dat ze hier in NL ruiters mee wilden laten doen :+ ben nog niet wakker denk ik :o

Edit: Trudeau lijkt mij heel standvastig. Dus of ze het voor elkaar gaan krijgen weet ik niet.

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 08:51

En dat Oostenrijk de vaccinatieplicht nog even snel heeft ingevoerd. Ik ben wel heel benieuwd hoe het verder gaat. Er is een soort hooggerechtshof (Verfassungsgericht) wat zich er nog over moet buigen, maar dat kan 4 tot 6 maanden duren.

Intussen rommelt het hevig in de politiek hier. Er zijn nu verschillende provinciehoofden die zich tegen het beleid verzetten. En die komen natuurlijk uit partijen die voor gestemd hebben. Aangezien half maart pas boetes uitgedeeld kunnen gaan worden, worden de komende weken wel spannend denk ik

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 09:08

SusanH schreef:
O ik dacht dat ze hier in NL ruiters mee wilden laten doen :+ ben nog niet wakker denk ik :o

Edit: Trudeau lijkt mij heel standvastig. Dus of ze het voor elkaar gaan krijgen weet ik niet.

Het is nog vroeg.
Overigens zou ik er idd zelf nooit tussen gaan rijden met m’n paard idd om wat je al aangeeft. Als het uit de hand loopt…

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 09:11

Met Hercule zou ik dat gerust doen. Daar won je de oorlog mee. Die raakte echt niet in paniek en waarschijnlijk ging hij nog voorop ook als het spannend werd.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 09:12

Je hebt alleen ook nog met duizenden anderen te maken. Dat je paard braaf is zegt niet dat ie niet gewond kan raken in zo’n grote menigte.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 09:14

Needje schreef:
Dat hier 2g niet doorgaat zegt niet dat daar truckers niet verplicht gevaccineerd moeten zijn om te werken.

Volgens mij alleen als ze op de VS rijden?
In Parijs en Brussel willen ze ook demonstreren. Er worden niet alleen truckers uitgenodigd maar alles wat wielen heeft.
Dit soort protesten worden gewoon georganiseerd en er komt een hoop geld van sponsors aan te pas. Ik zie het dus niet als een spontane acties van een bezorgde beroepsgroep maar als een politiek spel.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 09:16

Needje schreef:
Je hebt alleen ook nog met duizenden anderen te maken. Dat je paard braaf is zegt niet dat ie niet gewond kan raken in zo’n grote menigte.

Naar Nederland rijden met de auto (10 uur) vind ik gevaarlijker en riskanter als met Hercule met zo iets mee doen. Met Polie zou ik het nooit doen, dat overleef ik niet. Ik vind de risico's te overzien, want Hercule was slim en kon ik ook uit de groep rijden. Met de auto rond Parijs kan ik niets doen, dan is het mee met de flow. Er kan altijd overal iets gebeuren.