Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vayo

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 20:11

Oh dat snap ik wel. Je wilt geen risico lopen dan. Wel een heerlijk vooruitzicht!

Hier blijven enkele cafés vanavond gewoon tot 0:00 open uit protest.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 20:12

Hopelijk gooien de Amerikanen de grenzen niet weer dicht, purny, nu met de oplopende cijfers.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 20:23

Ik heb vernomen dat ze hem voor Nederland dicht gaan gooien omdat wij diep rood kleuren. Heb dat maandag geloof ik ergens gelezen, de dag dat ze het openden. Mijn vorige teamleider zei dat ook, die heeft geluk dat hij woensdag vloog. Hij is al maanden aan het wachten, zijn nieuwe functie is teamleider van een team in Wilton maar hij kon er niet komen. Al die tijd vanaf Nederland maar gewerkt.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 20:27

Ik heb dus net de bioscoop letterlijk gebeld of ik nog popcorn na 20.00 kan krijgen, antwoord: weten wij ook niet …. :') >;)
Maar voor vanavond gingen ze nog verkopen tot meer duidelijkheid kwam.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 20:42

sureido schreef:
Ik heb dus net de bioscoop letterlijk gebeld of ik nog popcorn na 20.00 kan krijgen, antwoord: weten wij ook niet …. :') >;)
Maar voor vanavond gingen ze nog verkopen tot meer duidelijkheid kwam.

Ja hoorde al dat daar onduidelijkheid over was.. Snap het niet, je verkoopt het toch alleen aan mensen die veilig met qr binnen zijn?

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 20:43

Vind dat ook meer onder afhaal vallen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 20:45

Needje schreef:
Vind dat ook meer onder afhaal vallen

Ook idd :j

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 20:50

Neonlight schreef:
Ik heb vernomen dat ze hem voor Nederland dicht gaan gooien omdat wij diep rood kleuren. Heb dat maandag geloof ik ergens gelezen, de dag dat ze het openden. Mijn vorige teamleider zei dat ook, die heeft geluk dat hij woensdag vloog. Hij is al maanden aan het wachten, zijn nieuwe functie is teamleider van een team in Wilton maar hij kon er niet komen. Al die tijd vanaf Nederland maar gewerkt.

Ik denk dat ze hoogstens extra testen gaan eisen... je moet ook een negatieve test laten zien van 72 uur oud.
Wel is het zo dat er idd voor de amerikanen is afgeraden om naar hier te reizen. Dat is het enige wat mij nu binnen schiet op het gebied van reizen van en naar de VS
Ik hou de moed er maar gewoon in...
Laatst bijgewerkt door purny op 13-11-21 20:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 20:57

Ja je weet gewoon dat reizen de komende jaren nog onzeker kan zijn.. Mijn vriendin doet daar enorm moeilijk over en daarmee maak je het vooral jezelf moeilijk :+

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 21:07

Relaxed schreef:
Ja je weet gewoon dat reizen de komende jaren nog onzeker kan zijn.. Mijn vriendin doet daar enorm moeilijk over en daarmee maak je het vooral jezelf moeilijk :+

Zo denk ik dus ook , alles is onzeker wat je nu gaat inplannen als het gaat om reizen , festivals , concerten , etentjes , verjaardagen en zelfs als langs gaan bij iemand. Ik denk ook bij alles er is gewoon een kans dat het niet doorgaat. Scheelt echt een hoop teleurstelling als je het van te voren al beetje aan vasthoudt dat de kans dat het niet doorgaat groter is dan wel doorgaan.

Lessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 21:09

sureido schreef:
bigone schreef:
In Oostenrijk hebben zich na de 2G “ dreiging” ipv dik 100.000 per week ruim 450.000 mensen laten vaccineren . Snel invoeren hier , mensen zien het vaccinatie beleid toch al als drang/dwang dus maak er gebruik van .
En dan hoop ik dat mensen die geen andere reden aanvoeren zoals even wachten, geen zin in alsnog die prik halen.

Maar ondertussen wel die bewijzen verlengen naar een jaar… vriendin is anti vax en in november liep het herstelbewijs af maar nu is ze blij en mag ze nog een half jaar.

Dit is nog niet ingezet volgens mij? In ieder geval, mijn herstelbewijs is niet meer geldig omdat het half jaar verstreken is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 21:10

Mijn moeder was nog tegen mijn zusje begonnen over de zwemlessen.. Ze vroeg of het dit haar nu allemaal waard was, reactie van zusje.. Ga je daar nu weer over beginnen :+ echt een wappie waar je een goed gesprek mee kan voeren :')

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 21:51

Relaxed schreef:
Mijn moeder was nog tegen mijn zusje begonnen over de zwemlessen.. Ze vroeg of het dit haar nu allemaal waard was, reactie van zusje.. Ga je daar nu weer over beginnen :+ echt een wappie waar je een goed gesprek mee kan voeren :')

Als dat mijn dochter was had ik gezegd je zoekt het maar uit met je zwemlessen.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 22:12

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 22:27

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 22:37

Haha zei ik ook al tegen mijn moeder :')

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 22:47

Afhaal blijft zonder qr code toch?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 22:59

Waarom kunnen die kinderen zichzelf niet gewoon afdrogen en aankleden :?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 23:15

Maatregelen zijn al te merken, normaal veel verkeer op de snelweg in de verte en nu een stuk rustiger.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 23:20

Sizzle schreef:

Nederlanders zijn gewoon problemen zoekers is mijn conclusie.
Hier heeft een moeder haar kind van paardrijles gehaald omdat ze woest is dat ze niet mag kijken. Zonder of met qr is niet eens aan de orde want ze hebben gewoon gesteld geen toeschouwers.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 23:24

Die mensen zouden eens hun gekwetste ego opzij moeten zetten en er voor hun kinderen zijn.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 23:26

bigone schreef:
Die mensen zouden eens hun gekwetste ego opzij moeten zetten en er voor hun kinderen zijn.

Eens maar hopelijk gebeurd dat nog. De stelligheid van eigen gelijk vind ik hierin bijna eng.

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 23:31

MarlindeRooz schreef:
Elisa2 schreef:
Sommige mensen vaccineren juist niet voor hun eigen gezondheid..

Ze dénken dat ze dat doen. De wetenschap zegt wat anders, dat je daar niet in gelooft dat is je eigen probleem.

Dat is wel heel simpel gedacht! Sommige mensen kunnen niet vaccineren door ziekte

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 23:37

En dat is gewoon niet de grootste groep.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 00:29

Sizzle schreef:

Mijn vierjarige (nu net vijf) ging dat niet lukken hoor, zelf naar de kleedkamer, zijn eigen spullen zoeken, fatsoenlijk afdrogen, zichzelf volledig aankleden en zijn eigen juiste spullen meenemen. Nog los van dat ie dat niet zou durven, net beginnend.