Ervaring met vinted

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 10:31

Ja snap ik, maar soms heb je geen zin in de discussie. Als het dan gaat om een paar euro.

Misschien gewoon druk en hoor je later nog wat...? :)

Zonnetje81

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 10:51

Nee het is al automatisch afgerond.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 11:29

HorsePassion schreef:
Dat zou fijn zijn als er die optie is.
Ik zoek vaak op maat 38 of 40 maar dan krijg ik vaak grote lengtematen en ik ben niet zo groot dus dat schiet niet op.
Ik ben fan van broeken/jeans van MAC en dat zijn bijna altijd lengtematen en dit merk komt niet heel vaak voor op Vinted. Dus is dat nog wel goed te zoeken.

Ik heb ook een favoriet merk jeans, daar is het nog doen, dan open ik alle advertenties in mijn maat. Maar volgens mij heb ik die allemaal opgekocht :')
Maar zwarte broek hoeft voor mij niet specifiek merk te zijn en dan is het lastig zoeken. Op foto vind ik alles kort lijken -O-

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 13:42

pmarena schreef:
Recensie: als iets in orde is dan plaats ik altijd iets van "alles prima, bedankt" en 5 sterren.

Maar soms ontvang je iets waarvan je dan een beetje baalt. Dat het heel klein uitvalt, er minder goed uitziet dan je dacht. Dat soort dingen waarvoor je nou ook weer niet een rode balk wilt geven met het bijbehorende gedoe. En dan plaats ik geen recensie. Beter voor de verkoper dan een teleurgestelde recensie denk ik dan maar :=

Ik doe dit exact zo. Als het een beetje tegenvalt maar geen ramp is dan laat ik de persoonlijke recensie achterwege. Typen dat alles goed is voelt dan toch niet ok :')

Zam_Cas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 13:46

Maar bevestigen kan dan toch gewoon?

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 16:04

Weet iemand of je een beschadigd item altijd moet retourneren.
Ik heb gemstones ontvangen, maar de doos is beschadigd geraakt, waar de steentjes in zitten. Dus kan deze niet cadeau geven nu( was voor 5 dec).

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 16:09

Zam_Cas schreef:

Mja soms heb ik daar dan ook geen zin in omdat ik me toch een beetje genaaid voel zeg maar :o

Ik vind het dan niet "alles is okee". Als een shirtje ineens erg verwassen is vergeleken met de foto's.
Of je een kinderbroek koopt maat 12 jaar en hij valt niet eens als 11 (waar je rekening mee houdt) maar zelfs amper als 10 jaar.... dan is het helemaal niet okee. Snap je.

Ik wil dan gerust klikken op een knop die zegt "item ontvangen" maar "alles okee" gaat me te ver.

Soms ben je er dan gewoon even klaar mee Y;(

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 16:16

magicmist schreef:
Ik heb gemstones ontvangen, maar de doos is beschadigd geraakt, waar de steentjes in zitten. Dus kan deze niet cadeau geven nu( was voor 5 dec).

Ik vind dit wel een eigen risico om dingen van vinted te kopen als kado.

Zelfde als een boek gekocht van bol was een kado en de doos was gedeukt dus boek beschadigd. Dacht ik ja eigen schuld. Kan de verkoper niks aan doen. En vinted is geen professional.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 16:20

pmarena schreef:
Zam_Cas schreef:

Mja soms heb ik daar dan ook geen zin in omdat ik me toch een beetje genaaid voel zeg maar :o

Ik vind het dan niet "alles is okee". Als een shirtje ineens erg verwassen is vergeleken met de foto's.
Of je een kinderbroek koopt maat 12 jaar en hij valt niet eens als 11 (waar je rekening mee houdt) maar zelfs amper als 10 jaar.... dan is het helemaal niet okee. Snap je.

Ik wil dan gerust klikken op een knop die zegt "item ontvangen" maar "alles okee" gaat me te ver.

Same _O- zo had ik een ski jas ontvangen van 120€ waar de sneeuw vanger uit ontbrak (duidelijk eraf geritst). Had hem denk ik wel gekocht als ik van te voren wist, maar baalde toch :’)

Zam_Cas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 16:21

pmarena schreef:
Zam_Cas schreef:

Ow ja dat snap ik wel, als het verwassen is of echt anders is dan aangegeven zou ik ook niet op ‘ alles is ok’ klikken. Een review schrijven doe ik overigens ook niet altijd.

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 16:43

Zonnetje81 schreef:
magicmist schreef:

Ik vind dit wel een eigen risico om dingen van vinted te kopen als kado.

Zelfde als een boek gekocht van bol was een kado en de doos was gedeukt dus boek beschadigd. Dacht ik ja eigen schuld. Kan de verkoper niks aan doen. En vinted is geen professional.

Dat ligt er aan. Als de verkoper het goed verpakt heeft zeg ik ja. Risico van koper.
Maar in dit geval zat er 0 bescherming overeen. Zat in een zakje.
Doosvan de stenen is van zacht plastic. Dus groot risico van beschadiging. En dan meld ik het wel.

Bij bol kan je het dan retourneren. Dat had ik dan toch gedaan.

Lepeltje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 17:14

Heb een vraagje. Sinds kort koop ik zo af en toe op Vinted. Nu had ik een muts gekocht van iemand uit Italië. Krijg een berichtje dat het is aangekomen op het pakketpunt om afgehaald te worden, echter stuurt mij de verkoper een bericht dat ze het verkeerde pakketje gestuurd heeft. Is het nu handig en verstandig om het op te halen of juist niet? Verkoper wil retour betalen. Als ik het niet ophaal krijg ik dan gewoon het geld terug en een slechte review? Bedankt alvast!

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 19:13

Nee, zeker ophalen want anders kan Vinted zeggen dat je t hebt laten liggen en toch je geld vrij geven (technisch gezien zou dat niet moeten maar t gebeurd wel)
Ze wil retour kosten betalen dus gewoon ophalen, een probleem melden en retour sturen

Lepeltje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 19:25

Super bedankt voor je reactie!

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 19:47

Ik heb dit ook wel eens gehad als verkoper, heb toen juist geadviseerd om het niet op te halen, dan meld je als probleem dat je het nooit ontvangen hebt zodra dat kan en dan krijg je je geld terug. Hoeft zij geen retourkosten te betalen. Heb het pakje toen teruggekregen en haar alsnog het goede item gestuurd via een nieuwe transactie.

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 20:50

Ik had iets vervelends vandaag.
Ik heb enkele rijbroeken online gegooid en er heeft persoon A een bod gedaan op 2 leggings welke ik heb geaccepteerd.
Nu stond er "wacht op de verkoper om de betaling te voltooien"

Ondertussen begint een andere koper B (dezelfde van een tijdje geleden waarover ik schreef dat klaagde over vlekken (die er niet waren)) dat ze 1 van die 2 verkochte broeken wou en deed een bod. Ik zei dat hij al verkocht was en ik het bod heb geaccepteerd. Blijft ze verschillende biedingen sturen welke ik negeer. Koopt ze de broek uiteindelijk voor de volle vraagprijs waardoor dus mijn geaccepteerde bod voor koper A wordt geannuleerd.
Ik baal want ik wou liever niet aan haar verkopen en had ook liever 2 broeken verkocht :+

Hoe zou ik dit kunnen voorkomen voor in de toekomst?
Ik heb proberen reserveren maar dat lukte niet, gaf steeds een foutmelding.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 20:55

Ik zou die koop van haar annuleren zodat je alsnog die set aan die ander kunt verkopen en haar als lid blokkeren zodat ze niet meer kan kopen van je in de toekomst bv. Lijkt nu wel alsof ze het extra heeft gedaan om je te stangen.

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 21:21

Ik heb ook voor het eerste een koper die niet tevreden is.
Ik heb een broekriem verkocht die 2 keer gedragen is. Wil ze het terugsturen want het lijkt gedragen en niet nieuw. Ze ziet vlekken en beschadigingen. Dat is echt zo niet waar. Ik heb ook eerlijk vermeld dat hij gedragen is.
Hier zakt echt mijn broek vanaf :(

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 21:28

Als iemand een bod heeft gedaan, betekent dat helaas niet dat ze ook overgaan tot koop helaas.

Maar je zou de broeken wel kunnen reserveren, dan kan niemand anders ze kopen

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 21:52

HorsePassion schreef:
Ik heb een broekriem verkocht die 2 keer gedragen is. Wil ze het terugsturen want het lijkt gedragen en niet nieuw. Ze ziet vlekken en beschadigingen. Dat is echt zo niet waar. Ik heb ook eerlijk vermeld dat hij gedragen is.

Heel flauw, maar misschien had je je riem niet moeten verkopen als je broek er van afzakt. :D

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 22:00

Marjo schreef:
Als iemand een bod heeft gedaan, betekent dat helaas niet dat ze ook overgaan tot koop helaas.

Maar je zou de broeken wel kunnen reserveren, dan kan niemand anders ze kopen

Ik heb proberen reserveren maar telkens ik op de knop klikte, gaf het foutmelding
Misschien deed ik iets verkeerd?

cursebreaker schreef:
Ik zou die koop van haar annuleren zodat je alsnog die set aan die ander kunt verkopen en haar als lid blokkeren zodat ze niet meer kan kopen van je in de toekomst bv. Lijkt nu wel alsof ze het extra heeft gedaan om je te stangen.

Koper A reageert niet meer dus ik laat het zo. Maar goeie tip voor de toekomst!

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 22:03

zonnebloem18 schreef:
HorsePassion schreef:

Heel flauw, maar misschien had je je riem niet moeten verkopen als je broek er van afzakt. :D

Ik wou hetzelfde typen :+

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 22:13

Hahaha, misschien moet ik hem dan toch maar terug laten komen.
Bedankt voor de tip :D

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 23:14

Als je het item goed hebt beschreven is het toch gewoon de fout van de koper? En bij de een zakt de broek misschien alsnog af en bij de ander zit het perfect, zie niet in waarom je dit niet zou kunnen verkopen.
En wbt de andere vraag, ik heb supervaak mensen die iets bieden en daarna met de noorderzon vertrokken zijn, dus ik zou daar zeker niet op wachten. Vind dat sowieso heel irritant, bied dan niet.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 23:01

Poh wel vermoeiend al die Duitsers, heb niet het idee dat ze vinted helemaal begrijpen :+ Ofja Vinted in de rest van de wereld want in Duitsland werkt het blijkbaar zo: je biedt incl verzendkosten en dan regel je de transactie denk ik buiten vinted?
Heel irritant, want die verzendkosten zijn altijd hoger dan wanneer je rechtstreeks via vinted koopt. Probeer nu al een hele tijd iets te kopen waarvan we via de chat een akkoord bereikt hadden, 15 ipv 30 dus ik kan dat niet in de chat bieden, zegt ze verzenden is 5 euro dus maak maar 20 over. Maar via vinted is t maar 2,49 en ik wil graag kopersbescherming.. Krijg het er niet in dat ik het verzendlabel koop en dat zij niks hoeft te regelen, alleen maar mij een bod sturen van 15. Nu na heel veel gedoe heeft ze de prijs in de advertentie aangepast na 15, maar dat heeft denk ik even tijd nodig om te refreshen oid want het blijft bij mij op 30 staan. Nu na een minuut of 10 staat het als ik via haar profiel kijk op 15, maar zodra ik de advertentie aanklik weer op 30. Heel irritant dit, probeer gewoon skere schoenen te kopen krijg je dit gedoe, terwijl het helemaal niet zo ingewikkeld is zou je zeggen.