Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MoniqueT schreef:. Mijn gasten laten weten dat als ze twee kussens nodig hebben om te slapen dat ze dit zelf mee moeten nemen.En dat naar aanleiding van een paar kussensRespect voor al het werk wat jullie doen, Pien!
Ik had gewoon verwacht dat ze misschien een aantal schone kussens op voorraad hadden voor het geval mensen liever 2 kussens op bed hebben.
Citaat:Beste gasten van de Fermette,
De Franse overheid heeft een aantal richtlijnen opgesteld voor gîtes, hotels en B&B’s en wat dit betekent schrijf ik hieronder.
Wat kunt u van ons verwachten:
- Alle oppervlakte in het huis zijn schoongemaakt met water en zeep, gedroogd en daarna nogmaals goed schoongemaakt met desinfectans ;
- Alle lakens, beschermhoezen van de matrassen en kussens, alle handdoeken zijn schoon en zijn op zeer hete temperatuur gewassen en gestreken;
- Voor iedere gast hebben we ipv de normale twee kussens, één kussen. Dus als u zelf twee kussens nodig hebt neem deze dan mee van huis;
- Alle kussentjes, dekentjes, alle sierkussens van de bedden en spreien, zijn verwijderd (verplicht). Dit zodat ook werkelijk alles gewassen kan worden;
- Ventilatoren boven zijn er niet, want is niet toegestaan;
- Mocht u uit meerdere gezinnen bestaan die in Nederland niet in één huis wonen, dan wordt aanbevolen om per gezin één WC – douche ruimte aan te wijzen en te gebruiken . Er zijn 3 WC-Douche ruimtes dus in principe zou dit mogelijk moeten zijn;
- Bij aankomst staat er buiten een hand desinfectans waar u en al uw gezinsleden uw handen mee moeten schoonmaken voordat u naar binnen mag;
- Het zwembad chloorgehalte zal de advies norm hebben van 5 of hoger, Pauline zal tussendoor (vooraf aangekondigd) komen om dit te testen en eventueel extra chloor toe te voegen, zodat niemand via het water besmet kan worden. De tabletten zijn van een dermate hoge kwaliteit dat u daar niets van merkt of ruikt.
Wat verwachten we van u:
- Mocht u klachten hebben zoals hoesten, niezen etc dat u anderen de boodschappen laat doen en in en rond het huis blijft en dit aangeeft bij aankomst. Dus u zet u zelf dan in isolatie;
- Dat u de richtlijnen volgt die van u gevraagd worden, zoals in bepaalde winkels die mondkapjes verplicht stellen;
- Dat u afwasprogramma 2 gebruikt, het meest intensieve en hoge temperatuur, zodat alles extra goed schoongemaakt wordt en covid geen kans krijgt. We vragen u als u dit liever niet doet, dit wel te doen vanaf 48 uur van te voren voor vertrek.
- Dat u om 9.00 uur vertrekt ipv om 10.00 uur en dat u de ramen en deuren open zet voor vertrek zodat het goed kan luchten. Dit voor onze eigen veiligheid zodat wij om 10.00 kunnen gaan poetsen. Een rustpauze voordat de werkers de gîte ingaan, is verplicht gesteld door de overheid. U mag vanaf 13.00 uur aankomen als het droog is, zodat u bij het zwembad kunt liggen en daarvan gebruik kunt maken.
- Dat u voor vertrek de bedden zelf afhaalt inclusief de beschermhoezen van de kussens en de matrassen. We vragen u om al het beddengoed in afgesloten plastic zakken (voor zakken zie ruimte bij de wasmachine) te doen en deze op het terras aan de kant van de woonkamer neer te zetten. Het beddengoed zal afgehaald worden door de wasserij.
- Daarnaast vragen we u om alle handdoeken (ook de NIET gebruikte), alle gebruikte theedoeken (schone voorraad in het kastje gewoon in kastje laten liggen), en de vuile vaatdoekjes in afgesloten plastic zakken te doen en deze op het terras bij de KEUKEN neer te zetten. Deze worden door Pien meegenomen en gewassen en gestreken. Dus beddengoed op terras bij woonkamer, handdoeken etc. op terras bij de keuken.
Tot slot , hierbij geef ik u een link van een website in het Nederlands die ik zelf erg up to date vind en waar als u naar beneden scrollt kunt lezen welke veranderingen zijn aangepast cq erbij gekomen:
https://frankrijkbinnendoor.nl/maatregelen-frankrijk/
Als u naar de Fermette reist, realiseer u zich dan dat in het Noorden, rondom Parijs en Orleans de covid-19 besmettingen nog steeds aanwezig zijn en dat extra voorzichtigheid is geboden. Neem om uw handen te drogen zelf schone handdoeken mee voor in de auto en gebruik niet de blazers op de WC want die zijn beruchte als het gaat om risico op besmettingen. Doe eventueel een handgel in de auto ook voor de kinderen zodat iedereen de handen met handgel kan ontsmetten, want deurklinken zijn risico vol en kinderen zitten nu eenmaal overal aan.
Mocht u aangehouden worden door de gendarmerie, blijf dan rustig en vooral erg vriendelijk. Mocht u met iets in overtreding zijn, vraag dan hoe ze het willen, zeg “je suis désolé “ (het spijt me) en pas uw gedrag aan. Met de gendarmerie ga je niet zoals met de Nederlandse politie in Nederland in discussie en boos worden doe je al helemaal niet hier!
Verder wil ik u allen een goede reis wensen. U gaat naar een streek waar covid amper of niet voor komt cq voorkwam want de Haute Vienne hoort bij de meest groene regio van Frankrijk. Realiseer u dat de bevolking hier bovengemiddeld oud is en ben dus voorzichtig met hen en neem alle bekende regels van Nederland, zoals afstand houden, geen handen schudden etc. in acht ter bescherming van de ouderen hier.
Graag zie ik u hier aankomen. Het is fijn dat de Fermette weer gasten mag ontvangen!
Met vriendelijke groeten
Pien→ echte naam eventjes veranderd
Sclimpre schreef:Het moeilijkste vind ik altijd om te weten wat er werkt tegen bacterien en wat tegen virussen.
Morrie schreef:ik blijf het een hachelijke onderneming vinden, maar ja, probleem met elektriciteit en daar moet pa altijd aan te pas komen.
We gaan het zien hoe ik morgen op sta: dapper of doodsbang
Suzanne F. schreef:Sizzle schreef:In China zou iemand zonder symptomen 71 mensen aangestoken hebben via een lift waar ze in haar eentje ingestaan had.
Zonder symptomen? En ze was alleen in de lift?