Algemeen Corona-topic #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 13:35

Om 11:45 al geen normaal brood meer te krijgen hier in de supermarkt.

Ik hoop dat de Postnl een beetje opschiet en er straks is. Kan ik daarna even naar Bergen op zoom om Skip uit te laten en even langs de zuivelboerderij.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 13:36

@Cer, Haha die 5G generatie ook :') .

Dit stel leek er gewoon lak aan te hebben. Of onder een steen te hebben geleefd.

Gelukkig snapt mijn man wel hoe het voor mij voelt en wil hij dus wel boodschappen halen nu. Ik doe het in ieder geval voorlopig even niet want weet niet of de appels die ik dan vast heb wel in mijn karretje belanden dan... :')
Laatst bijgewerkt door Mellow op 10-04-20 13:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 13:40

Tiggs schreef:
Maar paasboodschappen? Wat willen al die mensen doen dan?
Gisteren in de AH ook een lastige. In het midden van het gangpad stonden vulwagens en aan beide kanten daarvan stonden ze vakken te vullen.. ook niet heel snugger in het kader van afstand houden.

Eten :Y) . Wat moet je anders doen? Ik heb ook voor mij alleen een berg eten in huis. Ik pas straks mijn broeken niet meer denk ik.

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 13:41

Gecondoleerd Babootje
Veel kracht en liefde gewenst.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 13:42

Ik ga er, misschien iets te naief, dat het na de pasen weer over is, dat idiote boodschappen gedoe :')
Ze mogen toch geen visite, waar ga je het allemaal voor halen dan?
Ik ben gisteren geweest, was nog best te doen allemaal..

Overgens, als het in een winkel te druk is, dan is die winkel toch ook niet heel handig bezig? Gezien ze maar zoveel mensen per oppervlakte mogen hebben?

Oh ja, wat Tiggs ook zegt :')

@Marie_Anne, ik ook niet :') ik hoop dat de lockdown lang genoeg duurt dat ik alles eraf kan sporten voordat ik weer het openbaar in moet :')

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 13:44

Gecondoleerd Babootje. Y;(

Ik probeer in te schatten wat de beste tijd is voor boodschappen... zo geen zin in!

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 13:45

[url]Grenscontroles moeten Duitse toeristen ontmoedigen om naar Nederland te komen - https://nos.nl/l/2330041[/url]

Nou, tot zo ver blijven de Duitsers thuis...

"Wie müssen gern nach unserer Campingplatz"

De Marechaussee kan er verder niets mee. Ze mogen de Duitsers niet weigeren.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 13:46

Moet je perse bezoek hebben om een feestje te maken?
Een gezin van bijvoorbeeld 5 mensen voor 3 dagen boodschappen met feestelijke extra‘s is gewoon veel.

Bij ons is sowieso alles dicht op goede vrijdag, morgen zal het wel druk zijn denk ik al moet ik zeggen dat er bij ons in het dorp weinig spannends gebeurd.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 13:47

Olle

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 13:51

Wij gaan niet op bezoek en krijgen ook zeker geen visite, maar ook wij willen er met z'n tweeën toch was gezelligs van maken.
Dus ja er moeten dan ook wat boodschappen gehaald worden

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 13:53

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 13:56

safina schreef:
Tiggs schreef:
Maar paasboodschappen? Wat willen al die mensen doen dan?
Gisteren in de AH ook een lastige. In het midden van het gangpad stonden vulwagens en aan beide kanten daarvan stonden ze vakken te vullen.. ook niet heel snugger in het kader van afstand houden.

Het is ook lastig. Je zal maar vakkenvuller zijn in deze tijd. De hele dag mensen om je heen... Ik denk dat we een beetje geduld moeten hebben met elkaar. Met vriendelijk vragen en begrip kan je een hoop samen oplossen.

Ja, ik was er uiteindelijk maar gewoon langs gekropen en voelde me daar achteraf zo l ullig over...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 13:57

Wij gaan gewoon lekker gourmetten , met zijn zessen . Drie katten, hond en wijzelf. Kids blijven gewoon thuis en vinden het niet meer dan normaal om over te slaan in de hoop dat we met kerst wel weer met z’n allen om de tafel zitten.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 13:58

Anders gaan we ook naar de (schoon) ouders en met fijn weer bbq-en.
Nu dus ook niet.
Ik begrijp die volle winkels ook niet. Wat moet je met je vaste gezin ineens meer eten dan anders?

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 13:59

purny schreef:
Sure_lee schreef:
https://www.ad.nl/binnenland/een-op-de- ... ~a678ea23/

Nou ja, als 1 op de 6 toch op visite gaat.... snap ik wel dat het druk is in de supermarkten.

En hoe weet jij dat? Er zijn ook mensen bij die voor andere mensen boodschappen meenemen

Ik zeg toch nergens dat mensen niet voor andere mensen boodschappen doen of voor een groot gezin voor 3 dagen....

Maar als 1 op de 6 Nederlanders wel visite krijgt of op visite gaat dan moeten daar ook boodschappen voor gehaald worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 14:00

Cer schreef:
@Marie_Anne, ik ook niet :') ik hoop dat de lockdown lang genoeg duurt dat ik alles eraf kan sporten voordat ik weer het openbaar in moet :')

Ik hoop het, maar vrees het ergste voor mezelf. Lockdown = sportschool dicht ;(

Cer schreef:
Mellow schreef:

Nou ja we waren niet een potje aan het touwtrekken, weet niet wie er dan had gewonnen :D :')

:')

Nou ja zij zijn een risicogroep, zoek het dan ook zelf maar uit..
Ik zou zelf niet heel benauwd zijn voor oudjes, zij moeten denk eerder opletten of ze niks van mij oplopen..

En ik denk dat het soms toch lastig is voor hun om te snappen hoe het werkt. En ja, er zijn oudjes genoeg die het wel begrijpen maar er zijn er ook die dat dus niet begrijpen, of denken dat het niet voor hen geldt (wellicht zijn het de oma's en opa's van de 5G-complotdenkers) weet jij veel... :')

Misschien denken ze wel: wie weet hoeveel tijd ik nog heb, ik ga echt niet thuis zitten. Dood gaan we toch wel. Daar zou ik me nog best iets bij voor kunnen stellen eigenlijk. Ik denk dat veel ouderen ook vrij nuchter zijn en zich daarom niet allemaal even druk hierom maken. Die hebben al zoveel meegemaakt.

BigOne

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 14:02

Maar die oudjes beseffen blijkbaar niet de besmettelijkheid van dit virus, het gaat hun niet alleen aan maar zo gedragen ze zich soms wel. Ook veel jongeren trouwens.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 14:03

_Penotti schreef:
Nu dus ook niet.
Ik begrijp die volle winkels ook niet. Wat moet je met je vaste gezin ineens meer eten dan anders?

Moet je mijn vader vragen, die koopt altijd voor een weeshuis tijdens feestdagen, sommigen doen dat nou eenmaal. Ieder z‘n hobby Y)(^)

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 14:04

de nieuwe cijfers zijn er https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/grafieken

gaat volgens mij netjes volgens verwachting.
hopelijk stabiliseerd het dodental ook. lijkt er nu een beetje op.

Ik kijk nooit naar besmettingen, maar die zie je wel omhoog gaan.
dat komt dus echt door dat extra testen

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 14:04

Gaat mij er ook niet om dat ze in de winkel komen hoor, dat moeten we allemaal. Maar dat zij lak hebben aan die regel terwijl hun risico iets groter lijkt te zijn dan voor mij. Ik er echt rekening mee wil houden maar dat niet lukt door hun gedrag. ;-)

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 14:07

Ladybird schreef:
Ik heb me vandaag voor het eerst echt onveilig gevoeld in een winkel Was hier bij de lidl. Super druk, niet te doen om anderhalve meter afstand te houden. Ik ben met een brood de winkel weer uit gekomen en heb daarna boodschappen bij de AH gedaan. DAar ging het een stuk beter, maar echt lekker voel ik me er niet bij. Ik ga voorlopig maar even geen boodschappen meer doen geloof ik.

Hier in het dorp exact hetzelfde.
Ik heb aan de carrière gevraagd hoeveel karretjes er binnen mochten...
85! Dat kan echt niet kloppen.
En dan waren ze ook nog volle bak aan het vullen...

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 14:09

Cijfers zien er redelijk gestabiliseerd uit, maar ik kan nooit ergens wijs uit worden hoe het nu met de bezettingsgraad in de ziekenhuizen is...
Als ik kijk naar de grafieken van Stichting-nice lijkt deze minder te worden.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 14:10

Sizzle schreef:
_Penotti schreef:
Nu dus ook niet.

Moet je mijn vader vragen, die koopt altijd voor een weeshuis tijdens feestdagen, sommigen doen dat nou eenmaal. Ieder z‘n hobby Y)(^)

:D
Maar dan ga ik er ook vanuit dat hij een half kwart weeshuis op bezoek krijgt?
En ik neem aan nu niet.
Laatst bijgewerkt door _Penotti op 10-04-20 14:11, in het totaal 1 keer bewerkt

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 14:11

Wij gaan zondag met mijn ouders gourmetten.
Ik sta met hen op zaterdag in de winkel en daar moeten we elkaar helaas passeren lijf langs lijf achter de toonbank.
Ik ben dus toch al in contact met ze. We hebben er wel voor gekozen om 2 grote tafels te nemen en toch 1.5 meter uit elkaar te zitten.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 14:11

Ik denk dat sommige bejaarden misschien nog hun leven zoveel mogelijk willen blijven leven want stel dat ze het toch krijgen of dood gaan aan iets anders dan hebben ze anders de laatste tijd binnen vier muren zonder familie doorgebracht