pjer schreef:Hier al een tijdje een tuig op facebook markt staan, nu kregen we een bod van een pool. Dan heb ik gelijk al zoiets van 't zal wel. maar goed spelletje meegespeeld hij bood een acceptabele prijsen wou het deze week ophalen. Uiteraard daarna nooit meer wat van gehoord (had ik al niet verwacht) maar ik vraag me echt af wat ze hier nou mee willen bereiken, het is geen oplichting want er wordt niks opgestuurd (wordt ook niet om gevraagd) het is een eenmalig gesprekje... je weet alleen van te voren al dat ze toch niet op komen draven... (Overigens van dit type ook al een bod gehad van een arabisch sprekend iemand en van een ier, vraag me echt af wat nou precies de scam is)
Het zou kunnen dat ze adresgegevens proberen te achterhalen van mensen die wellicht meer tuig thuis hebben liggen waar ze dan langs kunnen gaan om het op te halen (zonder te betalen). Dat zal bij een normaal huisadres niet zo snel gebeuren, maar misschien wel als iemand wat meer achteraf woont. Dit is het enige wat ik kan bedenken als zijnde 'scam'.