Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 20:29

Amber_anne schreef:
DoretteK schreef:
Nou ja zeg. Wat is dit nu weer. Advertentie van een nachtkastje maar zonder eigen foto's.

Ik vraag: wat is de conditie van het kastje?

Antwoord: hardlopen matig, maar seksueel zeer actief.

Wtf :')

Hier moest ik wel echt hard om lachen hoor :')

Lig nog steeds in een deuk hiero _O- _O- _O-

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 21:31

DoretteK schreef:
Nou ja zeg. Wat is dit nu weer. Advertentie van een nachtkastje maar zonder eigen foto's.

Deze moet naar @marktplaatsdebielen.

iirrssjjee

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 23:39

Ik heb een accessoireset voor gopro te koop staan voor 15 euro. Eerst een bericht in het Pools. Dus ik gereageerd dat ik alleen Engels en Nederlands spreek. Daarna vroeg hij of het nog beschikbaar was. En of hij het voor 30 euro vandaag mocht ophalen.

Is het gek dat ik het niet vertrouw? Waarom zou je 30 euro willen betalen voor iets van 15 euro? Er zijn geen biedingen of wat dan ook. Het is ook niet iets speciaals/bijzonders/zeldaams....

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 23:43

iirrssjjee schreef:
Ik heb een accessoireset voor gopro te koop staan voor 15 euro. Eerst een bericht in het Pools. Dus ik gereageerd dat ik alleen Engels en Nederlands spreek. Daarna vroeg hij of het nog beschikbaar was. En of hij het voor 30 euro vandaag mocht ophalen.

Is het gek dat ik het niet vertrouw? Waarom zou je 30 euro willen betalen voor iets van 15 euro? Er zijn geen biedingen of wat dan ook. Het is ook niet iets speciaals/bijzonders/zeldaams....

Be careful. Be very careful…….

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 23:51

Cowboy55 schreef:
iirrssjjee schreef:

Be careful. Be very careful…….

Daarom vertrouw ik het ook niet... Het Poolse vind ik niet vreemd (ookal is de advertentie gewoon in het Nederlands), maar om de dubbele prijs te willen betalen vind ik gewoon gek.... Ik heb ook niet meer erop gereageerd overigens.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 09:07

Zeg dat je het alleen verstuurd en dat jij de verzendkosten draagt, maar wel vóóruit betalen!

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 09:58

Voor jaren terug had ik een online lingerie winkeltje, daar ben ik toen mee gestopt en de hele reutemeteut in partijen op marktplaats gezet.
Toen was er ook een man die wat restanten sexy nachtgoed in een bepaalde maat op wilde halen, hij vond het heerlijk om in negligé's en zo te slapen.
Mijn man heeft toen maar met hem afgesproken bij de gamma, even neutraal terrein. Was toch een leuke klant, hij kocht een aardige berg weg.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 10:57

Ieder zijn ding toch :D Afspreken op neutraal terrein is dan idd ook handig.

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 12:08

Bericht via chat gisteren van diegene die vorige week zaterdag de kuikens zou komen ophalen,niet is komen opdagen,noch terug reageerde op mijn bericht toen.
'Geen probleem,we zoeken wel verder.'
Ik heb haar even met de neus op de feiten gedrukt.Hoe durf je nu nog reageren.

DoretteK

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 12:44

DoretteK schreef:

Ik mag hem beoordelen :')

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 12:51

Niet relevant, een tikje uitdagend, maar zeker humoristisch... alhoewel ik vrees dat je dat niet kwijt kunt :D

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 20:59

Ik zal vast voor iemand een rare verkoper zijn }:0

Want eerder vandaag had ze iets van mij gekocht en dat heb ik gelijk naar het postkantoor gebracht.

Foto's erbij, track en trace code.
Dingen die ik altijd doe.

Later vandaag kreeg het gesprek een vervolg want ze vroeg of ik bepaalde producten ook te koop heb :o

Dat heb ik en een boel heen en weer gestuurd en uiteindelijk een - groot- bedrag afgesproken.

Vraag ik nogmaals haar adresgegevens _O-
Zet ik er ook nog bij ; anders kan ik het pakket niet versturen want ik weet niet waar het heen moet terwijl ik vanochtend al iets naar haar had gestuurd _O- :o?

Vandaag een hele drukke dag gehad op mp := en dan type ik eigenlijk altijd mijn standaard berichten;
Adresgegevens,Postnl of iets anders etc etc.

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 21:59

Woont hier toevallig iemand hier in de buurt van meppel?
Ik zoek iemand die een kast van ophalen voor mij zodat ik deze kan ophalen. De verkoper heeft wat haast en helaas kan ik aankomende week de kast niet halen. ( is 2 uur rijden).
Mijn man zit over twee weken daar in de buurt. Maar verkoper wil.begrijpelijk.niet zo lang wachten

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 17:47

Van de week nog een aparte gehad.

Ik had ergens op geboden, niet per definitie een goedkoop item en mijn bod was 2/3e van de nieuwprijs. Mijn bod werd eerst niet geaccepteerd en het tegenbod van de verkoper was mij te hoog, dus had het daarbij gelaten, maar enkele dagen later ging de verkoper ineens wel met mijn eerdere bod akkoord als ik het op zeer korte termijn zou komen ophalen.
Ik had aangegeven dat op zeer korte termijn ophalen lastig zou worden en verkoper en ik waren nog aan het onderhandelen welk moment ons misschien beiden zou passen.

Ik had het met een bekende over dat ik het ophalen van dit item aan het plannen was, toen hij noemde dat ik ook die van hem zou kunnen gebruiken zolang als nodig was, dus ineens was de nood om te kopen er niet meer.

Even later stuurt de verkoper een bericht van "zullen we dan overmorgen om x tijd afspreken?".
Ik stuur netjes bericht terug waarin ik de situatie uitleg, mijn excuses aan bied, maar mijn bod in trek en haar succes wens met de verkoop.

Verkoper werd toch een partij boos! Hoe ik het in mijn hoofd haal om te bieden op iets als ik niet zeker weet of ik het hebben wil enz. Hoe irritant dat wel niet is voor haar als verkoper.

Echt, ik was stom verbaasd. Natuurlijk wil ik het hebben, ik ga er alleen niet zelf aanschaffen als ik het ook bruikleen kan krijgen zonder verdere kosten. Verder was er nog geen definitieve afspraak gemaakt voor het ophalen, had zij zelf mijn eerdere bod eerst afgewezen om daar later op terug te komen en het item ook nog niet op "gereserveerd" gezet.

Ik heb netjes gemeld dat ik van de deal afzag voordat er een definitieve afspraak gemaakt was. Ik had beter gewoon niets meer van me kunnen laten horen denk ik dan, maar goed ik weet zelf ook hoe naar het is als mensen niets meer van zich laten horen, dus ik wil daarin netjes zijn.
Dus als mensen zich afvragen waarom potentiele kopers ineens niets meer laten horen als ze geen interesse meer hebben... dat komt door mensen als deze verkoper, die zelfs als er netjes afgezegd wordt, nog boos wordt.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 19:38

Even kort door de bocht heb je dan ook niet een overeenkomst gesloten?
Het bod is geaccepteerd. Wederom door jou anders ga je geen tijd overleggen.
Dus de koop overeenkomst is gedaan alleen de levering/ophaal moment nog niet.

Nu weet ik dat je bij mp nergens aan vast zit.
Maar gewoon even gekeken hoe het zit?
Klopt dit dan wat ik zeg? Want ik heb dit ook al eens gehad als verkoper. Een ander daardoor afgezegd.
Vervolgens gaat koper toch moeilijk doen over het afhalen en haakt af.
Potentiële koper 2 heeft ondertussen wat anders.

En als verkoper ben je uitgekakt. Terwijl we een overeenkomst was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 20:46

Ik vind het ook niet echt netjes en snap de verkoper wel. Als je al oprecht een afspraak maakt voor het op te halen heb je een mondelinge overeenkomst. Ik was hier ook niet echt gelukkig mee geweest.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 21:52

Ik snap dat jullie dat zeggen, echter moest het van verkoper al binnen een zeer korte termijn opgehaald worden om akkoord te gaan met mijn bod, ik had al aangegeven dat het voor mij erg moeilijk werd om het op een doordeweekse dag de komen halen, omdat ik een fulltime baan heb en het op z’n vroegst de avond 2 dagen later zou lukken.

Zij stelt vervolgens die zelfde dag ‘s middags voor en tussen die twee berichten in krijg ik wat ik nodig heb in bruikleen aangeboden.

Ik vind zelf niet dat we een deal hadden, omdat ik niet kon op de tijden wat zij voorstelde en zij had aangegeven dat ze alleen alsnog akkoord met mijn bod zou gaan als ik het ook snel zou ophalen.

Ze was al eerder niet akkoord gegaan met mijn bod, dus op dat moment had ik imo al geen verplichting meer naar haar toe. Dat ze er enkele dagen later op terug komt, maakt niet dat ik nog steeds verplicht ben om het af te nemen. Het zou wat zijn als je niet verder mag kijken zodra je op iets geboden hebt en zelfs verplicht bent het alsnog te kopen als de verkoper eerst je bod afwijst en zich dan bedenkt en extra voorwaarden stelt.

Snap ik dat ze het niet leuk vind dat ze geen deal heeft kunnen maken, ja dat snap ik.
Maar op het moment dat ik netjes een berichtje stuur met de uitleg waarom ik ervan af zie, vind ik niet dat de verkoper in dit geval het recht heeft uit d’r plaat te gaan.

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 21:59

Hier al een tijdje een tuig op facebook markt staan, nu kregen we een bod van een pool. Dan heb ik gelijk al zoiets van 't zal wel. maar goed spelletje meegespeeld hij bood een acceptabele prijsen wou het deze week ophalen. Uiteraard daarna nooit meer wat van gehoord (had ik al niet verwacht) maar ik vraag me echt af wat ze hier nou mee willen bereiken, het is geen oplichting want er wordt niks opgestuurd (wordt ook niet om gevraagd) het is een eenmalig gesprekje... je weet alleen van te voren al dat ze toch niet op komen draven... (Overigens van dit type ook al een bod gehad van een arabisch sprekend iemand en van een ier, vraag me echt af wat nou precies de scam is)

Palmboom95

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 22:12

pjer schreef:
Hier al een tijdje een tuig op facebook markt staan, nu kregen we een bod van een pool. Dan heb ik gelijk al zoiets van 't zal wel. maar goed spelletje meegespeeld hij bood een acceptabele prijsen wou het deze week ophalen. Uiteraard daarna nooit meer wat van gehoord (had ik al niet verwacht) maar ik vraag me echt af wat ze hier nou mee willen bereiken, het is geen oplichting want er wordt niks opgestuurd (wordt ook niet om gevraagd) het is een eenmalig gesprekje... je weet alleen van te voren al dat ze toch niet op komen draven... (Overigens van dit type ook al een bod gehad van een arabisch sprekend iemand en van een ier, vraag me echt af wat nou precies de scam is)

Het zou kunnen dat ze adresgegevens proberen te achterhalen van mensen die wellicht meer tuig thuis hebben liggen waar ze dan langs kunnen gaan om het op te halen (zonder te betalen). Dat zal bij een normaal huisadres niet zo snel gebeuren, maar misschien wel als iemand wat meer achteraf woont. Dit is het enige wat ik kan bedenken als zijnde 'scam'.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 22:17

Ik moet zeggen dat ik dat ook wel eens gedacht heb bij de verkoop van een zadel en er niemand op komt dagen.
Zo'n naar gevoel van.. Ships ze hebben nu wel mijn adres.

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 22:25

Ik heb via bokt wel eens wat verkocht naar Polen. Was wel “maar” een setje van dekjes en bandages dus uiteraard een kleiner bedrag. Maar was verder prima in de haak. Koopster was er heel blij mee.

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 23:04

Palmboom95 schreef:
Het zou kunnen dat ze adresgegevens proberen te achterhalen van mensen die wellicht meer tuig thuis hebben liggen waar ze dan langs kunnen gaan om het op te halen (zonder te betalen). Dat zal bij een normaal huisadres niet zo snel gebeuren, maar misschien wel als iemand wat meer achteraf woont. Dit is het enige wat ik kan bedenken als zijnde 'scam'.

Dat is nog het vreemde, Ik had nog geen adres gegeven. was daar idd een beetje bang voor dus ik zat nog te denken aan afspreken bij de gamma oid.

astrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 19:45

Heb gisteren een bod gedaan incl verzendkosten.
De dame ging vrij snel akkoord.
Nog vlotter met een betaalverzoek ook direct betaald.
Krijg ik net een berichtje dat ze het aan een collega gaat meegeven die hier in het dorp woont. :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 19:51

Nou dan hoop ik wel dat ze zo netjes is om die verzendkosten terug te betalen… Of krijg je het helemaal niet meer?

astrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 20:00

Moestuin schreef:
Nou dan hoop ik wel dat ze zo netjes is om die verzendkosten terug te betalen… Of krijg je het helemaal niet meer?

Heb wel aangegeven dat ze akkoord is gegaan met de prijs incl verzendkosten.
Maar hoor helemaal niks meer.