Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 21:21

40 tot 60 zou middelbaar zijn
En de Britten vinden vanaf 45 tot 60

30 plus zou ik idd ook echt niet middelbaar kunnen vinden :?

Maar goed, dat is sowieso Met dat soort labeltjes

Ik Ben 39 en voel me soms ontzettend 16
Dus was dat betreft :+

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 21:22

fohadie schreef:
Lestrange01 schreef:

Wat ben je dan? Jong? Niet echt.

Er zit echt wel een verschil tussen jong en middelbaar :+ Ik krijg geen 50+korting hoor! En hoef ook nog geen creme voor de "rijpere" vrouw.

Dat is net zo iets dat ik iemand van 19 een kind noem, vinden de meeste ook niet leuk. Snap ik, met 19 zou je volwassen zijn.

Het kan mij persoonlijk echt niks schelen of iemand mij een kind of jongvolwassenen noemt. Een 8 jarige zal mij een volwassenen vinden en een 40+er een kind. Ik vind iemand tussen 30-50 middelbaar. Iemand van 40 kan zich dan heel goed nog niet middelbaar vinden, maar dat is niet echt van toepassing op mijn ergernis.

@ adelaide71 vaak blijkt dat uit hun lichaamshouding maar ook de toon waarop er tegen je gesproken wordt. Vooral wanneer de gesprekken over mijn studie gaan dan, zonder dat ik iets zeg over mijn resultaten, of ik wel/niet goed ben in mijn studie, merk je bijna altijd die afgunst. Of als het over mijn uiterlijk gaat. Erg vreemd. Terwijl, zoals ik al zei, ik dat totaal niet heb met oudere mensen of mannen.

Sonja_vR

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 21:26

Maar afgunstig?
Afgunst is jaloezie toch
Of ben ik nu in de war?
(Bedoel er verder niks naars mee hoor
Maar ben gewoon ook benieuwd naar wat je nu exact bedoelt qua emotie/gedrag)

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 21:31

Sonja_vR schreef:
Maar afgunstig?
Afgunst is jaloezie toch
Of ben ik nu in de war?
(Bedoel er verder niks naars mee hoor
Maar ben gewoon ook benieuwd naar wat je nu exact bedoelt qua emotie/gedrag)

Voorbeeld:
Ik: *ben aan het werk*
Random man: "je heb mooi haar, is het geverfd? Staat je erg goed" (Die vraag krijg ik met enige regelmaat)
Vrouw: "ach schoonheid is niet voor altijd"

Ik: "ik heb eerst havo gedaan en studeer nu rechten"
Leidinggevende (die de vraag stelde wat ik deed op school): "tja je kan wel allemaal goede studies doen maar dat zegt niks"

En dit gewoon zoooooo vaak :'). Vaak dan mensen die ik helemaal niet goed ken, die opmerkingen zijn nergens voor nodig. En van die steken onder water dat ik bij mezelf na ga of ik niet zelf iets verkeerds heb gedaan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 21:33

Kan het een wisselwerking zijn tussen jouw eigen houding en de houding van een ander? En doen alleen vrouwen van middelbare leeftijd dat Lestrange?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 21:42

Ik heb een collega die qua looks ook heel knap is en slank en zich mooi maar wel sexy kleedt. Zij krijgt ook vaak dit soort reacties. Soms vind ik het best terecht omdat ze af en toe heel flirterig doet en het enorm uitspeelt maar vaak is het ook heel onterecht. Is het een beetje zo?

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 21:47

poes schreef:
Ik heb een collega die qua looks ook heel knap is en slank en zich mooi maar wel sexy kleedt. Zij krijgt ook vaak dit soort reacties. Soms vind ik het best terecht omdat ze af en toe heel flirterig doet en het enorm uitspeelt maar vaak is het ook heel onterecht. Is het een beetje zo?

Uhm. Nee. Vanwege vele littekens kan ik het me niet veroorloven om me "sexy" te kleden zonder lastig gevallen te worden. En daarnaast heb ik het figuur van een plank en mijn manier van flirten bestaat volledig uit sarcastische opmerkingen maken, dus dat lijkt me zéér sterk lol (vandaar dat ik waarschijnlijk nog single ben _O- )

Adelaide71 schreef:
Kan het een wisselwerking zijn tussen jouw eigen houding en de houding van een ander? En doen alleen vrouwen van middelbare leeftijd dat Lestrange?

Echt alleen vrouwen van die leeftijd. Anders had ik het ook bij mezelf gezocht.

Wel grappig, ik vroeg het net aan mijn vrienden of het herkenbaar was, dat was het. Blij dat ik niet de enige ben

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 21:49

Wat stom; dat zou mij ook ergeren. Als ik voor mezelf spreek; zonder reden onaardig tegen wie dan ook zijn, zou ik niet eens kunnen. Lekker links laten liggen die zuurpruimen dan!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 21:50

O ik had je even verward met een andere bokker. Maar je hebt ook wel prachtig haar. Geen idee vanwaar het komt dan. Ik denk altijd: als iedereen gelijkaardig op mij reageert, ligt het minstens deels aan mij. Reageren verschillende mensen anders op mij ligt het toch echt aan hen als er raar of onaardig doen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 21:53

Ik denk dat je in een aantal situaties ook maar het beste je schouders kunt ophalen

Soms zijn het gewoon de onzekerheden van de ander waar de reactie vandaan komt
Daar kun je eigenlijk helemaal niets mee

Behalve dan loslaten en doorgaan

tis op een bizare manier eigenlijk een soort van compliment moet je maar denken :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 22:07

Bouwvakkers die nu besluiten met een grote bouwlamp te gaan werken , irritant die lamp

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 22:14

Dat ik zo moe ben. Ik wil een week slapen. :Z

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 08:24

Aan mijn eigen zenuwen nu, omdat ik moet zeggen dat ik stop bij mijn huidige baan. Ik durf niet, wil niet, maar het moet. Bluhhh

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 08:48

Dat ik ziek ben.... en me heb moeten ziek melden. Wat een verschrikking! Ik geef zwemles, dus best ff een dingetje om dan niet te komen. Mijn werk kan niet even blijven liggen zeg maar.... Maarja, ik kan niet eens mijn bed uit, dus ben wel echt ziek....

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 09:10

Dat ik vandaag gezellig naar school ga. Weer een dagje groep 8 overdoen. Jongens wat een feest. Aan het eind van het jaar krijgen we vast een test Cito of we de echte in haar 2 wel aan kunnen.

Sarcasme uit

Nee echt dieptriest de lesstof op niveau 2 het is echt basisschool herhaling.

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 09:14

Lau schreef:
Dat ik vandaag gezellig naar school ga. Weer een dagje groep 8 overdoen. Jongens wat een feest. Aan het eind van het jaar krijgen we vast een test Cito of we de echte in haar 2 wel aan kunnen.

Sarcasme uit

Niveau 4 ook :') onze NL docent gaat zelfs aankomende les onze boeken controleren of we alles wel keurig hebben gemaakt, anders mogen we de toets niet maken -O-

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 09:24

LiannePuthzy schreef:
Lau schreef:

Sarcasme uit

Niveau 4 ook :') onze NL docent gaat zelfs aankomende les onze boeken controleren of we alles wel keurig hebben gemaakt, anders mogen we de toets niet maken -O-

W T F echt alsof je een kind bent. Dit kan toch serieus niet... Denken ze echt dat mensen op het mbo achterlijk zijn? Hier moeten wij als studenten toch iets tegen kunnen doen.

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 09:29

De school waar ik mijn mbo 3 heb gedaan was helemaal niet zo, daar werd je behandeld als een volwassene en zeiden de docenten “we zien jullie niet als student maar meer als een soort collega”

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 09:30

Dat ik moe ben, m’n bed niet uit kom, de juiste voorbereiding voor het overleg niet heb gelezen en mijn keel zeer doet.

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 09:31

Bij ons keken ze soms wel of je je huiswerk had gemaakt, maar ze keken niet naar je antwoorden. Dus je kon gewoon van alles opschrijven :')

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 09:57

Lau schreef:
Hier moeten wij als studentenscholieren toch iets tegen kunnen doen.
}>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 10:07

Aan dat ik mijn nieuwe matras fijn vind, maar niet "ja dit is 2000 euro waard-fijn". Of toch wel? Of niet. :+

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 10:11

Krijg ik eerst veel te laat te horen dat de vergadering pas om 9 uur is. Is het 9 uur geweest, is er nog niemand.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 10:16

oomens schreef:
Lau schreef:
Hier moeten wij als studentenscholieren toch iets tegen kunnen doen.
}>

:')
Nu nog ja maar vanaf volgend jaar mogen we onszelf student noemen.

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 10:26

Dat een vriendin van mij zich alles zo persoonlijk aantrekt en dan vooral de dingen die haar kleuter van 4 tegen haar zegt. Ze neemt alles zo serieus en school heeft het kind al helemaal bestempeld met adhd en moeilijk in omgang, het kind zit daar nog geen 4 maanden op school. Ja nu ging ze ook maar zijn iq laten testen want hij schijnt niet goed te kunnen luisteren leren.
Ja hallo...als je 4 jaar lang je kind over je heen laat lopen en hem altijd zijn zin geeft dan kun je wachten op dit soort dingen. Blijft toch wel bijzonder dat hij naar ons wel altijd gelijk kan luisteren en gelijk doet wat hem gevraagd wordt ook als we bij hem thuis zijn.