[HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 23:12

sanso schreef:
Sizzle schreef:
Doet je kerel daar niet even wat aan dan?
Zijn moeder toch?

Wat moet hij eraan doen dan? Hij is net zo shocked als mij..

Nou ja, ik zou toch wel even fiks terug uithalen als mijn moeder mijn man zou belagen met beledigingen.
Mijn vader heeft ooit tegen zijn moeder gezegd dat hij altijd zijn vrouw zal ondersteunen en dat ze mocht kiezen om dat te accepteren of contact te verbreken.
Nu speelde daar al langer wat, maar je hoeft echt niet vriendelijk te blijven als je belaagd wordt. Gewoon tijdelijk even blokkeren tot er een excuus volgt bijvoorbeeld.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 28-09-19 23:14, in het totaal 1 keer bewerkt

sanso

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 23:12

Dat heeft hij al vaak gedaan. Zonder resultaat zo te zien.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 23:16

Akelig :(:)

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 23:26

Ik ga er nu haaks tegenin. Wellicht werkt het, even niet meer de vriendelijke aanpak van altijd. Vriend is het er mee eens, het moet kappen.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 23:48

sanso schreef:
Schoonzus betrekt het op zich eigen, omdat kun tweede (lijm)kind niet wil lukken. 8)7

En hoezo heeft jouw geen kinderwens daar dan invloed op?

Jemig wat bizar

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 00:11

You tell me Niobe

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 07:19

En heb je nog reactie gehad? Wat een k.tvolk zeg.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 07:43

sanso schreef:
Ik ga er nu haaks tegenin. Wellicht werkt het, even niet meer de vriendelijke aanpak van altijd. Vriend is het er mee eens, het moet kappen.

Zo'n schoonvader heb en ik moet zeggen dat na dik 2p jaar proberen ik er echt klaar mee ben.
Hij zakt maar in de stront, kansen zat gehad.
Of je accepteerd ons en onze beslissingen en anders is er geen plek in ons leven voor je.
Mijn man wil er helemaal niks meer van weten, ik ben steeds diegene geweest die probeerde te lijmen ondanks dat hij mij niet accepteerd.
Maar dat heeft hij ook verspeeld nu.
Blijkbaar boeit het dit soort mensen niet dat je ook afstand kunt gaan nemen, dat hebben ze liever dan dat zij zich eens inleven in jouw.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 07:58

sanso schreef:
Britta31 schreef:
Heeft ze een sterke kleinkind wens?

Ja en ze heeft er al 1 van mijn schoonzus maar enorm veel onbegrip voor mijn sterilisatiewens die ter sprake kwam

Waarom is ze dan niet tevreden met eentje? Ze mag blij zijn dat er uberhaupt iemand een kleinkind voor haar heeft geworpen. En misschien neemt die schoonzus ooit nog wel 'n tweede ook, dan zal ze haar handen meer dan vol hebben.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 09:03

Zoals je kunt lezen is die schoonzus hard bezig voor een 2e.

Het gaat niet om dat kleinkind, het gaat om het niet serieus nemen van San en partner en grenzeloos bemoeien. Echt bloedirritant.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 09:08

Keuzes respecteren van je eigen ( schoon) kinderen. Ondanks dat het niet je eigen keuzes zouden zijn.

San en dr vriend moeten ermee leven. Niet schoonouders. En hun keus is gewoon duidelijk nee.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 10:18

Gewoon niet reageren op die berichten. Laat het langs je af gaan. Als zij er een probleem mee hebben, is dat hun probleem. Niet dat van jou. Laat het dat ook niet worden.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 12:54

Maar heb je nou via WhatsApp je sterilisatiewens doorgegeven aan jullie familie? Of begrijp ik het verkeerd?

Naar dat je zulke reacties krijgt. Vooral dat iemand jouw wens op zichzelf betrekt zou ik heel slecht trekken.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 14:44

En dat is dus precies waarom ik mijn sterilisatiewens niet ventileer bij mijn schoonfamilie.
Mijn schoonmoeder zou het nog wel accepteren, maar mijn zwager en schoonvader zijn eigenlijk gewoon verschrikkelijke figuren die het altijd voor elkaar krijgen me de grond in te trappen.
Nee, ik vertel het ze wel over een jaartje of 30 als ik lang en breed gesteriliseerd ben en inmiddels de overgang door ben +:)+

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 14:52

Laurora schreef:
En dat is dus precies waarom ik mijn sterilisatiewens niet ventileer bij mijn schoonfamilie.
Mijn schoonmoeder zou het nog wel accepteren, maar mijn zwager en schoonvader zijn eigenlijk gewoon verschrikkelijke figuren die het altijd voor elkaar krijgen me de grond in te trappen.
Nee, ik vertel het ze wel over een jaartje of 30 als ik lang en breed gesteriliseerd ben en inmiddels de overgang door ben +:)+

Juist als ze om een kleinkind blijven zeuren zou ik gelijk zeggen dat dat er niet zal komen omdat ik gesteriliseerd ben. Je kunt maar duidelijk zijn.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 15:01

Als mijn schoonvader erachter komt dat ik me wil laten steriliseren/gesteriliseerd ben zal hij vermoedelijk proberen op mijn vriend in te praten om bij me weg te gaan. Nou zal mn vriend dat heus niet zomaar doen, maar zolang mijn schoonvader denkt dat er nog hoop is op een kleinkind zal ik in elk geval niet geëxcommuniceerd worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 15:44

Pff wat een horror zeg! Kunnen mensen dan niet eens beseffen dat het om jullie geluk gaat in de keuze wel/geen kinderen? En niet dat je maar moet, want hun geluk is pas compleet met kleinkinderen? :roll:

Walgelijk zulke mensen.. als mijn schoonouders er zo over dachten, was ik echt heel snel klaar geweest met ze. Had vriend lekker in zijn eentje er heen gemogen altijd.

Nu heb ik het ze bij ontmoeting 1 al wel duidelijk gemaakt hoe ik over kinderen dacht op de meest onsubtiele manier. Elk beetje hoop op kleinkinderen grondig de kop in gedrukt. Gelukkig accepteren ze dat ook gewoon.

Mijn ouders verwijs ik naar mijn broer (die homo is, dus zal ook niet snel een kind komen). Maar mijn pa heeft zelf al eens als advies gegeven: lekker niet aan beginnen. Nu luister ik niet vaak naar m, maar in dit geval wel :+

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 17:36

Lisitano schreef:
Maar heb je nou via WhatsApp je sterilisatiewens doorgegeven aan jullie familie? Of begrijp ik het verkeerd?

Naar dat je zulke reacties krijgt. Vooral dat iemand jouw wens op zichzelf betrekt zou ik heel slecht trekken.

PB ;)

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 17:39

Laurora schreef:

Het was ook niet de bedoeling dat het daar terecht kwam. Ik gebruikte het voor een ander onderwerp waar ze ook lichtelijk om flipte. Dacht er op die manier meteen van af te zijn maar nee dus. Inmiddels is het weer rustig. Schoonmoeder wou met mij en vriend ‘een keer praten’ heb het -nogal duidelijk- afgewezen. Ben verdorie volwassen niet een 12 jarig kind.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 17:39

Mijn moeder accepteerde en begreep direct dat ik mijn eierstokken liet verwijderen toentertijd.
Mijn zusje niet, die vond dat ik maar gewoon kinderen moest nemen en als ik het niet trok zou zij ze die momenten wel in huis nemen.
Lief aangeboden natuurlijk maar dat zag ik niet zo zitten. :+
Maar goed ook achteraf want we hebben al 4 jaar geen contact meer.

Laatst maakte mijn moeder de opmerking dat ze gezien mijn erfelijke issues heel goed snapte dat ik deze beslissing heb genomen.
Hoe jammer ze het ook vond dat ze nu geen kleinkinderen van mij heeft, ja 3 harige in de vorm van een kat en twee hondjes. :+
Toen ik uitlegde dat niet alleen die erfelijke oliebol de reden was maar juist ook mijn psychische issues en instabiliteit, dat ik dat een kind niet wil aandoen ondanks dat er echt wel een kinderwens was, werd ze even heel stil om me vervolgens een dikke knuffel te geven. <3

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 20:22

Oh wat afschuwelijk die schoonfamilies. Ik vrees dat de mijne ook zo zullen doen. Probeer het nu al zo duidelijk mogelijk te maken als het onderwerp op komt, maar 'ik moet niet zo raar doen' en 'ach, het komt nog wel'. Ik moet vooral doen zoals het hoort, broeden en baren. Gelukkig neemt mijn vriend het nog altijd voor mij op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 21:00

lor1_1984 schreef:
Mijn moeder accepteerde en begreep direct dat ik mijn eierstokken liet verwijderen toentertijd.
Mijn zusje niet, die vond dat ik maar gewoon kinderen moest nemen en als ik het niet trok zou zij ze die momenten wel in huis nemen.
Lief aangeboden natuurlijk maar dat zag ik niet zo zitten. :+
Maar goed ook achteraf want we hebben al 4 jaar geen contact meer.

Laatst maakte mijn moeder de opmerking dat ze gezien mijn erfelijke issues heel goed snapte dat ik deze beslissing heb genomen.
Hoe jammer ze het ook vond dat ze nu geen kleinkinderen van mij heeft, ja 3 harige in de vorm van een kat en twee hondjes. :+
Toen ik uitlegde dat niet alleen die erfelijke oliebol de reden was maar juist ook mijn psychische issues en instabiliteit, dat ik dat een kind niet wil aandoen ondanks dat er echt wel een kinderwens was, werd ze even heel stil om me vervolgens een dikke knuffel te geven. <3

Wat fijn dat je moeder zo goed reageerde! <3 De mijne vindt, ondanks dat er al zeker vier generaties vrouwen in mijn familie zijn met (zware) psychische klachten, dat ik toch maar gewoon moet fokken. "Want je krijgt er zooooooveel voor terug" en "het is helemaal niet gezegd dat jouw kind die klachten ook krijgt!" Nee, maar a) ik heb ze wel en ik weet hoe het is om daarmee te moeten leven en hoe het is om als kind van een ouder met psychische klachten te moeten leven, dus dat wil ik mezelf, en een kind niet aandoen en b) in het verleden behaalde resultaten bieden weinig hoop op de toekomst. Los daarvan wil ik ze gewoon echt niet, ook gevoelsmatig niet.

Oké, sorry, ik kruip weer onder mijn meeleessteen. :+

Wil alleen nog zeggen dat ik het heel naar voor jou vind, sanso, hoe je schoonfamilie reageert. -O- :(:)

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 21:02

sanso schreef:
Laurora schreef:

Het was ook niet de bedoeling dat het daar terecht kwam. Ik gebruikte het voor een ander onderwerp waar ze ook lichtelijk om flipte. Dacht er op die manier meteen van af te zijn maar nee dus. Inmiddels is het weer rustig. Schoonmoeder wou met mij en vriend ‘een keer praten’ heb het -nogal duidelijk- afgewezen. Ben verdorie volwassen niet een 12 jarig kind.

Wat wil ze dan :roll:

‘Stoute sanso en VL jullie moeten wel kinderen nemen want ik wil dat’

Ofzo :x

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 21:28

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 08:03

Daar gaan we nooit achter komen quera want ik ga dat gesprek niet voeren.